ddrum54 18.08.2006 23:57:30 | |
---|
Minä ajattelin näin, että jos lyöntipuolelle laittaa yksikerroskalvon, ja resopuolelle dempatun , esim. kaksi kerros kalvon , niin saudi on paras? Juuei. Tarkoitushan oli saada se basari kuulumaan. Yksikerroskalvo molemmille puolille, batterkalvo dempattua mallia esim. Remo PS3 tai Evans EQ4. 2`n 4 |
HeavyMachinery 19.08.2006 11:06:05 | |
---|
Jos tarkoitit kuminuijaa, niin napsua saa sillä lisää. Jos haluaa lätinää, on puunuija varteenotettava vaihtoehto. Tottahan sitä lätinää sillä kumillakin saa. Jos ei muuten, niin kalvoa virittämällä. e: tulipas sekava.. =) Puu nuijasta tulee napsua ja kumsesta lätinää. Sillä kalvon patchilla on suuri merkitys. Esim danmarin metalkick on oiva jos haluaa tarkan napsun ja remon flamslam on hyvä jos haluaa läsähdyksen. Napsu vaatii monasti kireähkön batter-kalvon ja läpsy taas tosi löysän. Näin offtopikkina on muuten hauska fiilis kun on ehjillä resoilla oleva 20" kotona niin tupalat tuntuu menevän kahtasataa kun reboundi on niin hillitön.... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Mr. Morrow 19.08.2006 12:06:49 | |
---|
Puu nuijasta tulee napsua ja kumsesta lätinää. Sillä kalvon patchilla on suuri merkitys. Esim danmarin metalkick on oiva jos haluaa tarkan napsun ja remon flamslam on hyvä jos haluaa läsähdyksen. Testasin puunuijaa tossa joku aika sitten ja se lätisi aivan jumalattomasti! Huomattavasti enemmän kun kuminen. Löysä batterkalvo+falami. Mulla on laaja musiikkimaku - Kaikki Hevi käy! |
Jupi57 19.08.2006 12:29:49 | |
---|
Sit pitää polkea lujempaa tai käydä salaa vääntämässä skitaristin styrkkaa pienemmälle. Nuo rokkijutut soitan kantapää ylhäällä, ja kyllä kuuluu...siis tarvittaessa todella lujaa. Ikinä tällaista ongelmaa ei ole ollut. Onko se ongelma siinä, että kitaristit haluavat kuulla basarit vaikka niillä on -40 dB kuusitulpat tai vastaavat. |
HeavyMachinery 19.08.2006 12:45:21 (muokattu 19.08.2006 12:49:21) | |
---|
Testasin puunuijaa tossa joku aika sitten ja se lätisi aivan jumalattomasti! Huomattavasti enemmän kun kuminen. Löysä batterkalvo+falami. Lätinän ja napsun ero on hiuksen hieno.... Läpsy on 5khz ja napsu sen 6khz..... Noin hienosti aateltuna.... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Mr. Morrow 19.08.2006 12:46:25 | |
---|
Lätinän ja napsun ero on hiuksen hieno.... Niin mut mulla ei oo tukkaa. Mulla on laaja musiikkimaku - Kaikki hevi käy! |
HeavyMachinery 19.08.2006 13:09:12 | |
---|
Niin mut mulla ei oo tukkaa. No ei sitä paljo ole ittelläkään.... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
kampela 19.08.2006 18:05:07 | |
---|
No ei sitä paljo ole ittelläkään.... Mulla on enemmän tukkaa kun moniin vuosiin, hulppeeta :) http//:www.musamaailma.fi |
Soittaisit paremmassa balansessa. Jos basaria ei kuulu, soita haitsua ja virveliä hiljempaa. Näin saadaan basaria kuuluviin. Jos rumpusetin balanse on hyvä niin mahdollisilla keikoilla mahdollisella miksaajallakin on helpompaa. Harjoitus tekee mestarin, joten harjoittele ja sano muille, että soittavat hiljempaa. |
hollmi-5 21.08.2006 10:24:45 (muokattu 21.08.2006 10:28:07) | |
---|
Bassorummun volume on myös tilasta riippuvainen. Joissakin paikoissa bassorumpu soi hiljaa ja joissakin todella kovaa. Bassorumpuun saa lisää voimakkuutta, kun istuu lähellä bassorumpua. Silloin jalan säären ja reiden kulma pienenee ja polkaisuun saa enemmän voimaa. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |