Aihe: Grime-musiikki
1
Tupuna
19.08.2006 19:18:56
Onko täällä ketään, kuka olisi innostunut brittiläisestä grime-musiikista, eli hiphopista, johon kuuluu olennaisena osana kone-estetiikka, aggressiiviset ja nopeat räpit, sekä muutenkin aika erilainen meno, mitä missään hiphopissa aiemmin?

Tässä mausteeksi Dizzee Rascalin Stand up tall: http://www.youtube.com/watch?v=Hdm_GmnWCYs

Onko m.netissä ylipäätään ketään, joka jaksaa seurata tämän kaltaista musaa? Itse olen hiljattain kiinnostunut grimestä ja kaipaisin kokemuksia jne. Loistomusaa. Britit osaa.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
FlatOutFucked
19.08.2006 19:35:37 (muokattu 19.08.2006 20:04:27)
Tästä on ainakin ollut paljon puhetta eri musiikkiforumeilla.
Ainakin Lady Sovereign (http://myspace.com/ladysovereign) taitaa olla toinen aika tunnettu. En minä oikeastaan mitään ole kuullut tai tiedä mistään mitään, mutta jostain jutuista olen tykännyt.

Kuulemma hyvä foorumi asiasta kiinnostuneille (ei tosin koske pelkää grimeä, mutta tuntuu olevan kenollaan siihen kulttuuriin): http://www.dissensus.com/
t-termiitti
20.08.2006 12:42:47

Onko täällä ketään, kuka olisi innostunut brittiläisestä grime-musiikista, eli hiphopista, johon kuuluu olennaisena osana kone-estetiikka, aggressiiviset ja nopeat räpit, sekä muutenkin aika erilainen meno, mitä missään hiphopissa aiemmin?

Grime = brittiläinen garage/house + rap? Vai miten sitten grime-artistit määrittelevät genrensä... No joo, eivät taida itse määritelläkään, tuollaista musiikkia on ollut jo ennen kuin oli grimeä?

Tässä mausteeksi Dizzee Rascalin Stand up tall: http://www.youtube.com/watch?v=Hdm_GmnWCYs

Onko m.netissä ylipäätään ketään, joka jaksaa seurata tämän kaltaista musaa? Itse olen hiljattain kiinnostunut grimestä ja kaipaisin kokemuksia jne. Loistomusaa. Britit osaa.

Osaa jenkitkin vihaisen räpin - ainakin esim. busta rhymes. Aksentti on tietenkin väärä eikä siinä ole garage- tms.- vaikutteita.

Kyllä hiphop ja rap kiinnostavat ja useimmat sen variaatiot ja ristisiitokset. Periaatteessahan hip-hop/rap on aina "konemusaa" ja sitä voidaan sitten korostaa ottamalla vaikutteita ja kliseita muista konegenreistä tai rockista tai jazzista yms. Kaikki sellainen on kyllä aina mielenkiintoista, kunhan se ei mene liian keinotekoiseksi. Tuleekohan grimestä tämän vuosituhannen trip-hop?
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
Tupuna
20.08.2006 17:47:46
Osaa jenkitkin vihaisen räpin - ainakin esim. busta rhymes. Aksentti on tietenkin väärä eikä siinä ole garage- tms.- vaikutteita.

Jes, itseäni varmaan viehättävät eniten tuplatempoinen flow ja UK Garage -vaikutteet taustoissa. Grime-musa kuulostaa parhaimmiltaan "sairaalta", joka on mielestäni aivan hillittömän hienoa.

Kyllä hiphop ja rap kiinnostavat ja useimmat sen variaatiot ja ristisiitokset. Periaatteessahan hip-hop/rap on aina "konemusaa" ja sitä voidaan sitten korostaa ottamalla vaikutteita ja kliseita muista konegenreistä tai rockista tai jazzista yms. Kaikki sellainen on kyllä aina mielenkiintoista, kunhan se ei mene liian keinotekoiseksi. Tuleekohan grimestä tämän vuosituhannen trip-hop?

Mun mielestä grime kuulostaa silti tuoreemmalta, kuin mikään muu ristisiitos pitkiin aikoihin. Tämän sanon, vaikka onhan grime ollut ns. pinnalla jo monta vuotta kuitenkin.

Uskon myös tuohon, että grimestä tulee tämän vuosikymmenen trip-hop. Eli luultavasti kymmenen vuoden päästä grime kuulostaa yhtä tylsältä ja vanhalta kuin trip-hop nyt ;)
Gandhi
20.08.2006 20:39:20
Brittien grime-piireistä päällimmäiset taitavat olla Dizzee Rascalin lisäksi Wiley, Kano ja Jammer. Jammer (aka Murkle Man) kävikin Suomessa parilla keikalla kesällä. Undergroundimmassa taitaa porista about miljoona grime-poppoota (kannattaa ainakin vilkaista sellaista artistia kuin Mark-One ja Virus Syndicate).

Oma suosikkibiisi, joka rakastutti grimeen, on ehdottomasti Dizzee Rascalin "Off 2 work". Se on loistava...edustaa ehkä sitä mainittua "sairaampaa" grimeä.

Jos grime-meiningeistä tykkää, niin kannattaa ehkä tsekata myös dubstep-genrenimen alla kulkevaa musiikkia. Vähän kuin grimeä, mutta ilman vokaaleita ja pääosassa on rintaa tärisyttävä basso. Ehkä hieman tylsää paikoitellen, mutta sieltäkin löytyy helmiä ainakin yksittäisinä biiseinä (tsek esim. artisti nimeltään Vex'D).
"Juo sinä ittes kauniiks, niin minä juon itteni mukavaks"
Mohla
22.08.2006 13:39:33

Eli luultavasti kymmenen vuoden päästä grime kuulostaa yhtä tylsältä ja vanhalta kuin trip-hop nyt ;)

Taijjat ite kuulostaa tylsältä ja vanhalta! ;)
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Tupuna
22.08.2006 22:10:58 (muokattu 24.08.2006 09:43:13)
Taijjat ite kuulostaa tylsältä ja vanhalta! ;)

Ai kun innostun grimestä vasta muutama vuosi sen breikkaamisen jälkeen? Voi anteeksi. Valitettavasti sitä ei voi innostuksen aikojaan kauheasti päättää. Led Zeppelininkin löysin vasta 90-luvulla.
AoP
30.08.2006 17:23:18
Täytyy mainita Pipefestien 2006 yllätysesiintyjä keskellä perjantaipäivää ennen Eevil-Stöön keikkaa, eli Ears. Loistavan keikan jäbä heitti ja tyyli vähintäänkin siisti - kylmän viileästi tiputtavaa läppää. Keikan jälkeen kyseiseltä herralta tarttui käteen 8 eurolla "Oh my days" 12".
HarriP
31.08.2006 21:39:31

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)