Aihe: Kitaran soitto, basson soitto vai kumpaakin?
1
kris
19.08.2006 15:40:56
Hei!

Kerran kaverillani soitin hänen kitarallaan jtn. helppoja sointuja ja innostuinkin kitaran soitosta aika lailla.

Joten nyt haluaisin kysyä teiltä, että onko mitään järkeä/ideaa käydä soittamaan kitaraa, kun olen bassoa soittanut jo 2½ ja kitaraa en osaa soittaa melkein lainkaan?

Joitakin sointuja osaan soittaa ja tiedän kitaran kielet, mutta siinä se ainakin vielä on.

Ja jos kävisin ottamaan kitaratunteja olisiko parempi käydä yksityisellä opettajalla vai olisiko järkevämpää soittaa jonkun toisenkin aloittelijan kanssa? Vai miten?

Kitara kamoista vielä sen verran, että mitkä kamat olisi hyvät ensikitaristille?

Kiitos.
Ze Kink
19.08.2006 15:44:01
Hei!

Kerran kaverillani soitin hänen kitarallaan jtn. helppoja sointuja ja innostuinkin kitaran soitosta aika lailla.

Joten nyt haluaisin kysyä teiltä, että onko mitään järkeä/ideaa käydä soittamaan kitaraa, kun olen bassoa soittanut jo 2½ ja kitaraa en osaa soittaa melkein lainkaan?

Tietenkin! Jos kerta olet innostunut, niin miksi ei?

Joitakin sointuja osaan soittaa ja tiedän kitaran kielet, mutta siinä se ainakin vielä on.

Ja jos kävisin ottamaan kitaratunteja olisiko parempi käydä yksityisellä opettajalla vai olisiko järkevämpää soittaa jonkun toisenkin aloittelijan kanssa? Vai miten?

Suosittelen kyllä kitaratunteja paljon, itse aluksi opettelin sähkiksen soittoa itse, mutta nyt olen käynyt jo n.2v tunneilla, ja olen sinä aikana saanut roimasti lisää motivaatiota ja oppinut paljon enemmän.

Kitara kamoista vielä sen verran, että mitkä kamat olisi hyvät ensikitaristille?

No vaikkapa ne klassiset Microcube ja Yamaha Pacifica, tai sitten Microcuben tilalle se 15w Vox Valvetronix. Noilla soittelee oikeastaan mitä musiikkia vain.

Kiitos.

Eipä kestä.
KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO,
hullu_ukko
19.08.2006 15:51:30 (muokattu 19.08.2006 15:52:33)
Hei!

No hei!

En näe mitään syytä joka estäisi kitaransoiton, eikä aikaisemmasta bassolla soittelusta ole mitään haittaakaan, pikemminkin päin vastoin.

Itse otan yksityistunteja ja hyvin toimivat. Kyllähän on sitten vielä noita kansanopistojen ja vastaavien ryhmätuntejakin. Itsekkin voi tietty opiskella.

Riippuu hieman siitä, että haluatko sähkökitaran vai riittääkö akustinen?

Sähkökitaraksi on suositeltu Yamahan Pacificoja tai Ibanezin Rg321-mallia ja vahvariksi rolandin microcubea. Joku muu voi sitten suositella akustisia.

Kiitos.

Ole hyvä.

E: Olin hieman hidas.
M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' | ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P '' -Noir
kris
19.08.2006 16:02:32
Sähkökitaraa lähinnä ajattelin. Eisinänsä, että akustisessa mitään vikaa olisi, mutta sähkökitara sykähdyttää enemmän.
Apricot
19.08.2006 16:24:53
sähkökitara sykähdyttää enemmän.

Näin on. Sähkökitara on myös sopivasti arveluttavampi.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
kris
19.08.2006 16:29:37 (muokattu 19.08.2006 16:58:52)
Näin on. Sähkökitara on myös sopivasti arveluttavampi.

Totta.

Kertokaas te kaikkitietävät minulle, että olisko parempi ostaa vähän käytetty sähkökitara vai kokonaan iskemätön?

Edit. Niin ja kertokaas vähän noita sähkökitaran hintoja. Vähän käytettyjen ja iskemättömien. :)
Life suck sometimes, but sometimes life is so magnificent.
kris
20.08.2006 21:07:23
Kiitos tiedosta. :)

Pitääkin alkaa katselemaan mistä sais ostettuu halvalla hyvän kitaran, käytetyn tai uuden ja siihe viel sen vahvarin..

Kiitos tiedosta. Pitääkin alkaa tuota M.netin toria seurailemaan jospa sieltä vaikka tärppäis.
kris
22.08.2006 18:43:35
Jos ei tärppää tuolta torilta, nii kaverilta ejkä saisin ostettuu kitaran ;)
Kattoo nyt käynkö soittelemaa vai mitä teen asian suhtee.
Johann Onn
23.08.2006 19:44:34
...onko mitään järkeä/ideaa käydä soittamaan kitaraa, kun olen bassoa soittanut jo 2½ ja kitaraa en osaa soittaa melkein lainkaan ?

On.

Mutt varo, ettei tule se "miks tyytyä vain kitaraan ja bassoon, kun muitakin instrumentteja on..." tauti. Se käy kalliiksi, pidemmän päälle.

Aina löytyy tilaa yhdelle sähkikselle, akustille tai midivehkeelle, vaikka kuinka toistelis itteleen "niitä on jo ihan tarpeeks muutenkin".
Disposable
23.08.2006 19:57:39
Ibanezin Rg321 maksaa saksassa sellaiset 322€.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176936.html

Hoho, on tainnut lopulta Thomann älytä tuon kitaran arvon ja nostanut hintaa. Meikä osti samasta paikasta 11 € halvemmalla.
"Write a wise saying and your name will live forever." - Anonymous
darrell
31.08.2006 08:00:27
Kyllähän on sitten vielä noita kansanopistojen ja vastaavien ryhmätuntejakin.

Nyt syksyn myötä alkavat taas kansalaisopistojen kitarakurssit. Syksy ja kevät maksavat kumpainenkin n. 15e (en muista tarkkaan), joten parin yksityistunnin hinnalla saa melko paljon rahoille vastinetta, jos on kokenut opettaja. Kurssia ei tarvi edes maksaa etukäteen, vaan voi varmaan käydä pari kertaa kattomassa, että onko meininki hyvä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)