Jari Nikkola 19.08.2006 19:33:14 (muokattu 19.08.2006 19:39:51) | |
---|
Iso pala turkulaista undergroundia on poissa: http://www.yle.fi/uutiset/vasen/id41057.html Turun U:sta on muuten tekeillä kirja. Tekijöinä samaa väkeä kuin muinaisessa Ruisrock-teoksessa (jota sitäkin on tarkoitus jatkaa uusilla muisteloilla). Föribeat on taittumassa kirjaksi myös. Maikkarin uutisissa puhuttiin lyhyestä sairaudesta, joka vei mestarin mukanaan. Ilmeisesti kyse on ollut sairaskohtauksesta tmv. Itse näin Laineen Wikkellä lähes päivittäin ruokaostoksilla vielä kesän alussa, eikä Laine mielestäni ainakaan silloin ollut mitenkään erityisen riutunut. RIP Jarkko ja nokka kohti "kiivaita tyveniä". Turhempiakin ukkoja on vielä pystyssä. |
Tsekkasin kans teksti-TV:stä... kevyitä multia U-miehelle. Aluksi noiden Badding-yhteyksien kautta tutustuin Laineen tekemisiin, sitten muutenkin kyllä. Hieno persoona oli. Ugala bugala, diipadappaa! Murhaliiga tulee, jee - ja TAPPAA! |
texjazz 19.08.2006 19:49:37 | |
---|
Tämäpä surullinen yllätys. Tuli luettua miehen kirjallisuus läpikotaisin lukioaikoina. Vaikka runot eivät muuten kiinnostaneet, Laineen runoissa oli kaikuja beatkirjallisuudesta ja tematiikka kosketti omaa elämää jollain tavalla. Hillittömiä sanoituksia u-ajalta. Sai chuckberry-rockinkin kuulostamaan suomeksi sujuvalta ja luonnolliselta. Toivottavasti siellä yläkerrassa on kirjoituskone. Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy. |
kivi 19.08.2006 20:47:06 | |
---|
Olipa ikävä kuulla. Vaikka Laine oli hankalan ihmisen maineessa, mä en koskaan saanut kokea hänen negatiivisia puoliaan, vaikka häneen joskus yli vuosikymmen sitten henk koht tutustuttuani (muistaakseni Veltto Virtanen esitteli meidät) useamman kerran tuli yhdessä oluella oltua ja juteltua monenlaisista asioista. Laineen mukana katosi merkittävä pala suomalaista kulttuurielämää ja turkulaista katukuvaa. Kevyet mullat. |
Sperm Donor 19.08.2006 20:51:43 | |
---|
Turhan aikaisin, R.I:P |
Jari Nikkola 19.08.2006 21:01:22 (muokattu 19.08.2006 21:05:06) | |
---|
Hillittömiä sanoituksia u-ajalta. Sai chuckberry-rockinkin kuulostamaan suomeksi sujuvalta ja luonnolliselta. Ehdottomasti. Lainetta melkein pitäisin suomalaisen rocklyriikan ensimmäisenä todellisena mestarina. Suomen Talvisotahan oli merkittävä esikuva monelle pioneerille Juicesta ja Davesta Eppujen Mikko Saarelaan. Punk-aikoina muistaakseni myös Vau!:n Kari Kivelä heitti joitain viittauksia Laineen suuntaan "Konvehteja Karoliinalle" -levyllä. Nykyäänhän mm. Rumban perustajiin kuuluva Kippi on Iltalehdessä iso dirika. |
Veikko 19.08.2006 22:12:41 | |
---|
Kevyet mullat "Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja |
Jonte 19.08.2006 23:14:31 | |
---|
Iso pala turkulaista undergroundia on poissa: http://www.yle.fi/uutiset/vasen/id41057.html Turun U:sta on muuten tekeillä kirja. Tekijöinä samaa väkeä kuin muinaisessa Ruisrock-teoksessa (jota sitäkin on tarkoitus jatkaa uusilla muisteloilla). Föribeat on taittumassa kirjaksi myös. Maikkarin uutisissa puhuttiin lyhyestä sairaudesta, joka vei mestarin mukanaan. Ilmeisesti kyse on ollut sairaskohtauksesta tmv. Itse näin Laineen Wikkellä lähes päivittäin ruokaostoksilla vielä kesän alussa, eikä Laine mielestäni ainakaan silloin ollut mitenkään erityisen riutunut. RIP Jarkko ja nokka kohti "kiivaita tyveniä". Turhempiakin ukkoja on vielä pystyssä. Varteenotettava rock-runoilija on poissa. Minkä tunnen tuotantoaan, pidän siitä. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
fridgebuzz 19.08.2006 23:52:26 | |
---|
Levätköön rauhassa. |
Ostinaatio 20.08.2006 16:52:51 | |
---|
Huih. Merkittävä kulttuurihahmo on poissa. Olisi voinut vähän pitemmäksi aikaakin kyllä jäädä. Levätköön nyt kuitenkin rauhassa. "... yudoan o yunnustan dem yguduh ged ... LISN bud LISN ... tuds weer goin duhSIVILEYEzum " -e.e.cummings |
Mika Antero 20.08.2006 19:39:47 | |
---|
"Usein mietin, mihin sen lampaan mieli, jonka Jeesus otti ja haki takaisin laumaansa." |
isojussi 21.08.2006 00:43:01 | |
---|
Varteenotettava rock-runoilija on poissa. Minkä tunnen tuotantoaan, pidän siitä. Mulla on valitettavasti ainoaksi, jonka olen pannut merkille Burnin' love:n käännös "Palava rakkaus" ja jos noin on (toki teitä uskon) niin se ei kyllä millään muotoa tee kunnia hänen muulle tuotannolleen. Kaikki kunnia Hänen muistolleen. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
baron 21.08.2006 09:38:42 | |
---|
Mulla on valitettavasti ainoaksi, jonka olen pannut merkille Burnin' love:n käännös "Palava rakkaus" ja jos noin on (toki teitä uskon) niin se ei kyllä millään muotoa tee kunnia hänen muulle tuotannolleen. Kaikki kunnia Hänen muistolleen. Kai nyt klassikko on "Fiilaten ja höyläten" Muita tunnettuja Bensaa suonissa, Apina ja Gorilla, kaikkiaan niitä lienee satakunta (siis rock-sanoituksia) "Speaking about music is like dancing about architecture" |
AP 21.08.2006 10:42:49 | |
---|
Itse näin Laineen Wikkellä lähes päivittäin ruokaostoksilla vielä kesän alussa, eikä Laine mielestäni ainakaan silloin ollut mitenkään erityisen riutunut. Sattumalta isäni oli ollut Laineen kanssa samaan aikaan sairaalapotilaana tuossa alkukesemmällä, oli kuulemma ollut kyllä henkisesti vedossa ja heittänyt tarinaa muiden potilaiden kanssa jos vaikka miten. Juu, paljon sai mies sellaista aikaan mikä muistetaan vielä pitkään. Osanottoni. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Tellervo 21.08.2006 14:15:16 (muokattu 21.08.2006 14:16:00) | |
---|
Menetyksiä nämä on. Itselläni tämä ei tosin turskauta kyyneliä toisin kuin esimerkiksi Arto Mellerin poismeno. Mielessä käy kauhulla, mitä sitten kun jonain päivänä tulee uutinen jonkun itselle TODELLA TÄRKEÄN tekijän poismenosta, sellaisen joka on kulkenut elämässä rinnalla nuoresta asti ja "ollut aina olemassa" - olipa kyse sitten kirjailijasta, runoilijasta tai lauluntekijästä. Itkettää jo nyt. Vanhenemisen merkkejä :) |
AP 21.08.2006 14:37:45 | |
---|
Menetyksiä nämä on. Itselläni tämä ei tosin turskauta kyyneliä toisin kuin esimerkiksi Arto Mellerin poismeno. Mielessä käy kauhulla, mitä sitten kun jonain päivänä tulee uutinen jonkun itselle TODELLA TÄRKEÄN tekijän poismenosta, sellaisen joka on kulkenut elämässä rinnalla nuoresta asti ja "ollut aina olemassa" - olipa kyse sitten kirjailijasta, runoilijasta tai lauluntekijästä. Itkettää jo nyt. Vanhenemisen merkkejä :) Köh. Jotenkin tulee hakematta mieleen tapaus Juice Leskinen, jonka "piti" kuolla jo 1980-luvun lopussa, tai niinhän asian tiedettiin silloin varmasti olevan. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
texjazz 21.08.2006 20:44:07 | |
---|
Kai nyt klassikko on "Fiilaten ja höyläten" Muita tunnettuja Bensaa suonissa, Apina ja Gorilla, kaikkiaan niitä lienee satakunta (siis rock-sanoituksia) Muista Kauas pilvet karkaa (ei rockia, siis) Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy. |