Aihe: EBS Valve Drive
1
stigcarpelan
19.08.2006 11:53:53
Sattuisiko joku ämnettiläinen omistamaan tätä kyseistä pedaalia?
Ilmeisesti suhteellisen uusi vehe ja rupes kiinnostamaan minuu lähinnä tuon putkisaundin takia.
Onko hintansa arvoinen laite (299e) vai saako vastaavia halvemmalla? Tai no onhan tuo kyllä merkki johon voi luottaa.

http://www.thomann.de/thoiw3_ebs_valve_drive_prodinfo.html

Pahoittelen jos on jo keskusteltu. Olen käsi tuon hakukoneen kanssa.
THV-klubi#48 IHA HUIPPUA!
Sir Härö
19.08.2006 13:20:46
Minä tuosta joskus täällä tiedustelin ja sanottiin että jos on valmis investoimaan 300€ niin sitten kannattava ostos.

Tosin tuon valmistusmaa taitaa olla kiina, joten en sitten tiedä kuinka pelittää pidemmän päälle. Joskus tuollaista musaliikkeessä kokeilin ja soundi oli miellyttävä ja ulkokuori metallia, joten kyllä sen pitäisi polkeminen kestää....

Ostin kuitenkin halvemman kärsijän rahatilanteen vuoksi.
Turpa kiinni ja kuuntele!
Dropped C
19.08.2006 14:49:40
Soundatalla maksaa muistaakseni 240, alä hyvä mies lähde tuota Saksasta tilailemaan.
Tana
19.08.2006 16:22:20 (muokattu 19.08.2006 16:23:50)

EBSiä en ole kokeillut, mutta omassa käytössä on tällainen http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177717.html

Tuonut ainakin mulle huomattavasti lisää munaa soundiin. Laitteeseen saa kytkettyä myös erillisen polkimen, jota voi käyttää wahina. :)
Diiba daaba
stigcarpelan
20.08.2006 13:09:00
Soundatalla maksaa muistaakseni 240, alä hyvä mies lähde tuota Saksasta tilailemaan.

Jep. Ei ollut tarkoitus Saksasta tilata.
Lähinnä aattelin tuota testata paikallisessa musiikkiliikkeessä kunhan ilmestyy sinne.

Missä muuten on Soundata, kun en oo törmännyt kyseiseen liikkeeseen?
Dropped C
20.08.2006 14:40:55
Helsingissähän tuo. En nyt tiedä saako sieltä tilattua roinaa muualle suomeen.
Cornflake
20.08.2006 21:54:18
Mulla on moinen (ValveDrive siis). Veikkaan että ostin ekan tässä maassa myydyn vehkeen, samana aamuna meinaan kun niitä maahantuojalle tuli.

Mjaah, mitähän tuosta sanoisi. Se on hyvä vehjes.

Mä olen tyyppaillut ja omistanut aika monta säröpurkkia, mutta minusta tämä on paras. Ainakin näin muutaman kuukauden käytön jälkeen tuntuu siltä.

Parasta tuossa on ehkä se että se ei ruuvaa soundia millään epämääräisellä tavalla. Eli kuiva ja VD päällä luukutettu soundi tunnistuvat hyvinkin samaksi bassoksi ilman sen suurempia arvailuja. Toinen hyvä juttu on tuo putki, joka tosiaan "kuuluu". Vaikka soundi tosiaan pysyy muuten ihan terveenä.

Meinaan sitä, että pikkusen gainia annosteltuna vehjes tuo kivasti tuota putkea messiin (kyllä!) ja enempi käännettäessä astuu sitten tietty tunnistettava särö kuvaan. Trankun kanssa vedellessä mulla olikin sellainen fiilis että näitä pitäisi olla kaksi: toinen kokoajan päällä tuomassa sitä kivaa purkea ja ihan skidiä rosoa messiin ja toinen sitten todelliselle särömeisingille.

Putkivehkeen kanssa tuo on taasen toiminut hyvin buustina ja lisäsärönä. Eli aika miedolla annostuksella mutta volapotikan kanssa tarkasti pikku buustiksi säädettynä. Vaikka olenkin pitänyt vehkeen melkein aina EQ flättinä (= tässä tapauksessa basso 0, mid 10, treble 0) se tuo tässä tapauksessa kivaa läskiä mukaan.

Tuo EQ on siis tuollainen vesseli että käytännössä kaikki muut paitsi tuo säätö tuo enempi tai vähempi midskuuppia messiin, kandee huomioida tämä.

Vehkeessä on kaksi "kanavaa": punainen ja kelainen:-) Mä olen käyttänyt itse melkein ainoastaan tuota punaista, taisi olla ns. modernimpi. Kuulostaa mun korvaan paremmalta. Meinasi ihan unohtua mainita tästä kun homma on fakkiintunut nopsaan tuon punaisen puolelle.

Eli minulle passeli vehje, tykkään todella. Basso kuulostaa tämän läpi samalta kuin ilmankin, mutta vehkeestä saa messiin tarpeen mukaan ripauksesta putkea aina kunnon rutinoihin saakka.

Testipenkkeinä oli alkuun trankkupuolelta EBS:n HD350 ja nyt jonkinaikaa putkiosastolla Ampegin SVT2PRO. Ampegin 410HLF kaapilla ja Stingaray vitos bassolla.

Toimii.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Cornflake
20.08.2006 22:02:05
Basismin toteuttaja:
EBSiä en ole kokeillut, mutta omassa käytössä on tällainen http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177717.html

No voi viddy jäbät. Tollasesta tiennyt mitään. Ettei ois taas tullut kalliiksi tämä info, mulle meinaan. Näyttää kivalta vaikka onkin tuollainen semigay -henkinen.
Lou
20.08.2006 23:27:35
nyt niitä ääninäytteitä hei kamoon
www.jermaine-rocks.com
Tana
21.08.2006 00:12:55

Joo toi laite on kyllä mielenkiintoinen peli. Joko poljin on ostettu?
Eipä ole vieläkään saatu aikaiseksi. Piakkoin pitää itsensä Kouvolan musaan raahata. Täytyy vain kerätä vähän rohkeutta, voi nimittäin tulla tehtyä muina miehinä tiliä raastavia heräteostoksia.

Edit: Niin harmi juttu, ettei tuosta EHX:n spedusta saa kaivetua säröä mukaan suondiin, mutta sullahan on erillinen säröspedu, joka sitten piiskaa tuota EHX:ää oikein tyylikkäästi. Olin kyllä yllättynyt siitä sun yhdistelmäsoundista!

Kiitos! EHX:n oma "bandpass gain" tuo murakkuutta säröön, ja ottaa pahimmat sirkkelit pois kihisemästä. Kokeilin tässä vähän aikaa sitten laittaa ton Korgin virittimen toisesta outputista signaalin kuivana vahvistimeen, särön lisäksi. Ai että!
Diiba daaba
stigcarpelan
21.08.2006 02:51:48
Mulla on moinen (ValveDrive siis). Veikkaan että ostin ekan tässä maassa myydyn vehkeen, samana aamuna meinaan kun niitä maahantuojalle tuli.

Mjaah, mitähän tuosta sanoisi. Se on hyvä vehjes.

Mä olen tyyppaillut ja omistanut aika monta säröpurkkia, mutta minusta tämä on paras. Ainakin näin muutaman kuukauden käytön jälkeen tuntuu siltä.

Plussan arvoinen kirjotus. Joutuu ehkä hankkimaan, kun näyttää täyttävän odotukseni.
Siis niinkun +
Cornflake
21.08.2006 07:56:04
mäntyöljy:
Plussan arvoinen kirjotus. Joutuu ehkä hankkimaan, kun näyttää täyttävän odotukseni.
Siis niinkun +

Hyvä että oli iloa. Kannattaa tosin huomata että ei tuo putki autuaaksi välttämättä tee. Mutta ripauksen sitä putkea kyllä mukaan tuo.
Cornflake
21.08.2006 07:59:07
Lou:
nyt niitä ääninäytteitä hei kamoon

Voisin jokupäivä jotain väsätä jos jaksan. Sellaista referenssin kanssa meinaan. Tää (VD ainakaan) ei meinaan ole sellainen peli josta heti kuulee että 'aha! tosson valvedriveä!1!'. Toisin kuin jonkun BassBallsin kanssa, esmes.
stigcarpelan
21.08.2006 18:15:56
mäntyöljy:

Hyvä että oli iloa. Kannattaa tosin huomata että ei tuo putki autuaaksi välttämättä tee. Mutta ripauksen sitä putkea kyllä mukaan tuo.

Aivan.
Kun mietin sitä että onko tuo suurikin ero siihen kun takana seisoo jo nyt suht. järeä ampeg-läjä ja bassosta saa irti melkoista tykitystä itsessään. Tiettyä lämpöä hakisin hieman lisää saundiin ja luulen että tuosta putkesta saattaisi olla apua siinä.
Ja tietysti joskus olisi kiva soitella myös oikeesti hyvän kuulosella säröllä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)