Aihe: Boss MetalZone MT-2
1
Kirk_Hammett
19.08.2006 14:44:17
kysyisin hieman kyseisestä pedaalista..
tiedän että kaikki eivät todellakaan pidä MT-2 saundeista, mutta kysyisin niiltä ketkä tätä käyttävät, että saako tällä minkälaisia hevi saundeja? ja millasilla säädöillä kannattais tolla soitella?
ja muutenkin kaikki mielipiteet pedaalista kelpaa :)

PS: en löytänyt muumamilta lähisivuilta tästä topikkia joten tein uuden enkä jaksanu ettiä mitään 3 vuotta vanhoja
You know it's sad but true...
Dropped C
19.08.2006 14:54:21
Itse en kyllä saanut siitä toosasta yhtään hyvää soundia ulos vaikka kuinka väänteli. Jos soittelee rässiä tai turskametallia tai sirkkelimpää menoa tuo voi tosin jopa mennä. Tämä oli siis oma mielipide.
oiva tumpeloinen
19.08.2006 15:24:57
Itse en kyllä saanut siitä toosasta yhtään hyvää soundia ulos vaikka kuinka väänteli. Jos soittelee rässiä tai turskametallia tai sirkkelimpää menoa tuo voi tosin jopa mennä. Tämä oli siis oma mielipide.

Mulla taas pikkaisen päinvastaisia käyttäjäkokemuksia. Sirkkeliähän se perusajatuksena työntää, mutta kovalla ruuvauksella siitä saa ihan mukavia äännähtelyjä ulos. Eniten mä yllätyin sen sopivuudesta boostauskäyttöön. Aikaa sen ruvaaminen saattaa kyllä tarvita reilusti, jos ei tiedä miten siitä saa mitäkin ulos.

Kieltämättä ei ensimmäinen valinta kevyempään menoon, mutta sen voinee päätellä jo polkimen nimestäkin. =)
Ze Kink
19.08.2006 15:25:29 (muokattu 19.08.2006 15:26:01)
Kyllä me tuosta hyvä jyräsaundi saatiin vanhan Vox Ac30:sen kanssa, muilla vahvareilla ei kyllä ole onnistunut.

E: Ja kyllä tuolloinkin piti ruuvailla jonkun aikaa, mutta lopputulos oli hyvä.
KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO,
Kalm
19.08.2006 15:47:18
kysyisin hieman kyseisestä pedaalista..
tiedän että kaikki eivät todellakaan pidä MT-2 saundeista, mutta kysyisin niiltä ketkä tätä käyttävät, että saako tällä minkälaisia hevi saundeja? ja millasilla säädöillä kannattais tolla soitella?
ja muutenkin kaikki mielipiteet pedaalista kelpaa :)

Metallijoonas tykkää kovasti inputeista jotka syövät astetta tuhdimpaa signaalia, eli jos vahvistimessa ei ole lo-inputtia tai muuten sopivaa reikää, niin kannattaa kokeilla suoraan efektiloopin paluuseen. (ja jos ei oma hönky riitä yksinään, niin sitten esim. EQ pedaalin tai muun hieman boostaavan vekottimen kanssa).
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
jysky
19.08.2006 15:47:24
Joo mulla on kanssa kyseinen spedu ja oon yrittäny saada siitä järkeviä saundeja ulos JCM 800:sen kanssa, mutta en ole siinä vielä kiitettävästi onnistunut. Metal Zone on hieman liian sirisevä ja ja en pidä sen räväkästä yläpäästä. Boostina toimii siedettävästi, kun laittaa runsaasti middleä ja leikkaa trebleä. Ehkäpä Metal Zone ei ole paras mahdollinen spedu musiikkityyliin, jota soitan. Makuasioita...
Von Blåmberg
19.08.2006 15:59:27
Itse käytän JCM800:n edessä tuota ja hyvät mättösaundit lähtee. Siinä mielessä hankala pedaali, että joutuu usein säätämään vähän aikaa ennen kuin saa haluamansa soundin ulos.

Trebleä pitää malttaa leikata kunnolla, muuten tuosta tulee vaan sirinää. Niillä kahdella middlesäätimellä saa aika paljon erilaisia sävyjä aikaan, jos jaksaa säätää.
Quick to judge, quick to anger, slow to understand
Novac
19.08.2006 16:24:10

mulla on tech21 trademark 60 ja koska siitä ei mättösaundeja saa irti niin ajattelin kokeilla MT-2 kanssa. Eli sen kanssa PITÄISI onnistua? ajattelin ettei tarvitse käydä ostamassa mitään kallista pedaalia musakaupasta. kun metalzonen saisin ehkä kaverilta lähiaikoina lainaan

ai ei trademarkista saa mättösaundeja? millasta kirkonpolttoheviä oikein soitat? huhhuh..
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Von Blåmberg
19.08.2006 16:44:30
mulla on tech21 trademark 60 ja koska siitä ei mättösaundeja saa irti niin ajattelin kokeilla MT-2 kanssa. Eli sen kanssa PITÄISI onnistua? ajattelin ettei tarvitse käydä ostamassa mitään kallista pedaalia musakaupasta. kun metalzonen saisin ehkä kaverilta lähiaikoina lainaan

Olen joskus kokeillut MT-2:sta tech21:n edessä ja sirinäksihän se meni. Metalzone toimii parhaiten putkivahvistimen edessä. Suosittelen testaamista ennen kuin ostat.
Quick to judge, quick to anger, slow to understand
Kirk_Hammett
19.08.2006 16:48:21
ai ei trademarkista saa mättösaundeja? millasta kirkonpolttoheviä oikein soitat? huhhuh..

no ei TODELLAKAAN saa mitään kunnon mättösaundeja! en hirveesti soitakkaan mitään hirveetä mättöä mutta olisi kiva saada hieman järeämpiä hevi saundeja välillä.
Novac
19.08.2006 18:03:46

no ei TODELLAKAAN saa mitään kunnon mättösaundeja! en hirveesti soitakkaan mitään hirveetä mättöä mutta olisi kiva saada hieman järeämpiä hevi saundeja välillä.

itse sain trademark 10:stä aika rankat mätöt. mutta se siitä.

sanottakoon vielä, etten ole törmännyt vielä yhteenkään sellaiseen yksittäiseen pedaaliin, josta lähtis hyvä mättöääni. parhaat soundit lähtee useampien pedaalien ketjuista. kannattaa lähteä rohkeasti yhdistelemään eri säröpedaaleja ja muitakin. ja kannattaa myös kokeilla putkivahvistimella.
Carpenter
19.08.2006 20:00:52
Mulla on tällä hetkellä tälläinen Trademark lainassa ja hyvät mättösaundit lähtee:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-192166.html

Mutta asiaan. Tuon Trademarkin kanssa Metal Zone ei toimi yhtään eikä pikku Crateni. Mutta Peavey Classicin kanssa toimii todella hienosti. Eli kannattaa ehdottomasti kokeilla omalla vahvistimellasi pedaalia. Ihmettelen, miksi tarvitset "rankempaa" säröä, jos sinulla on Trademark.
Kirk_Hammett
19.08.2006 20:14:34
Mulla on tällä hetkellä tälläinen Trademark lainassa ja hyvät mättösaundit lähtee:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-192166.html

Mutta asiaan. Tuon Trademarkin kanssa Metal Zone ei toimi yhtään eikä pikku Crateni. Mutta Peavey Classicin kanssa toimii todella hienosti. Eli kannattaa ehdottomasti kokeilla omalla vahvistimellasi pedaalia. Ihmettelen, miksi tarvitset "rankempaa" säröä, jos sinulla on Trademark.

kyllähän siitä trademarkista lähtee hyvät hevisäröt mutta tarvii hieman jytevyyttä ja potkua siihen. saisi hieman möreyttä siihen ettei menisi liian tukkuoiseksi se ääni
koponen
19.08.2006 20:50:26
MT-2 on ehkä markkinoitten paras hevisäristin ja taipuu sen lisäksi aika monenlaiseen muuhunkin sohimiseen. Genressään ihan harvinaisen hyvä pedaali.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Novac
19.08.2006 20:56:26

MT-2 on ehkä markkinoitten paras hevisäristin

aika paljon sanottu.
Hevitytteli
21.08.2006 13:53:26

itelläni on digitechin metal master ja tyytyväinen olen. aluksi meinasin ostaa metal zonen mutta metal masterissa yhtenä säätövaihtoehtona on MZ ja muutenkin kuulostaa paremmalta. heviä voin soitella sillä laidasta laitaan, ja sillä saa erittäin rankaakin mättöä aikaan.
Werihukka
21.08.2006 18:22:39

MT-2 vaatii oikeastaan putkivahvistimen, että siitä saa hyvää irti ja Loopissa se kuulosti paljon paremmalta omalla rankulla.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)