Aihe: Marshall tsl 100 tietoa?
1
wenche
15.08.2006 18:18:55
Eli onko kellään kokemusta Marshallin tsl 100 nupista tai ylipäänsä koko tsl sarjasta? Onko totta että kanavanvaihdossa on pieni viive ja miten saundi poikeaa esim. jcm 800sesta?
aleksi
15.08.2006 18:30:51
Eli onko kellään kokemusta Marshallin tsl 100 nupista tai ylipäänsä koko tsl sarjasta? Onko totta että kanavanvaihdossa on pieni viive ja miten saundi poikeaa esim. jcm 800sesta?

Jonkun verran on kokemusta, eli vanhalla bändikaverilla oli tuota TSL-sarjaa oleva nuppi useat vuodet. Yhdellä kanavalla ollaan melkein aina soitettu, joten tuosta viiveestä en juurikaan tiedä. Verrattuna 800:een sanoisin, että 800:ssa on enemmän hönkää ja kaiken kaikkiaan vähän pehmeempi soundi. Tosin 800:sta ja TSL:ää en ole koskaan saman kaapin kanssa testaillut. Näin kuitenkin näkisin asian.
"Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you want, as long as it's good and has passion."
jussimus
15.08.2006 22:47:31
Mulla on TSL60 ollut jo kauan, enkä vieläkään ole keksinyt järkevää syytä vaihtaa vahvaria, koska TSL on vaan niin hyvä. Vaikka eihän tietty koskaan pelkkä vahvari kesää tee, mutta TSL on ainakin mulle ollut loistava kivijalka, jonka päälle olen saundini rakentanut eri osatekijöiden avulla.

Mutjoo, Kanavanvaihdossa on pieni viive kun vaihtaa kliinikanavalta särökanavalle, mutta kahden särökanavan välillä vaihtaessa ei ole viivettä. Eikä se pieni viivekään mitään haittaa, kun asian kanssa oppii elämään.
Mun TSL-saundista voi saada jotain osviittaa kun klikkaa esimerkiksi allekirjoituksestani löytyvää linkkiä.
Arabian Lauri
16.08.2006 10:42:17
Tsl 601 -combo on mulla ykkösvahvarina. Kelpo peli. Kliiniä kanavaa en juuri käytä, pikkusärö on herkkua ja isosärö taitaa olla toteutettu samaan tyyliin, mutta taitaa saada osan lisäsäröstään transistoritekniikasta. Kova väite, mutta olen jostain sellaisen kuullut tai lukenut. Joku voisi kyllä mun puolesta vaikka kumota sen tai jotain...

Kuuskymppiset eroaa satasista siten että kuusikybäsissä on mastervolume ja kanavakohtaiset volumet. Siinä yksi syy miksi en satasiin koske. Kanavakohtaisella volumella saa muokattua mukavasti saundista sellaisen (etten sano plexi-tyyppisen) jcm 800 -tyyppisen saundin.

Soittelen remakkaa rokkia ja ykköskanavan särkyä pidän jossain kello 1 - 2 huitteilla ja kakkoskanavan jossain 10 - 11 kieppeillä.

Efektilenkura on rinnakkainen ja sitä ohjataan jalkakytkimestä. Siitä saa näppärän soolobuustin, kun tökkää lyhyen piuhan efektilenkiin ja säätää efects mix:istä boostin määrän. (viimeinkin jotain järkevää käyttöä rinnakkaiselle efektilenkille).
On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
peugeot
18.08.2006 21:44:05
Mulla itselläni on molemmat, eli TSL 100w 2000-serien nuppi ja jcm 800 sarjan nuppi ja molemmat ovat kelpo pelejä. Tsl:ssähän on kolme kanavaa. Ehkä suurin ero on siinä, että TSL:stä saa runtattua ns.rankempia soundeja ulos. tosin kun hivenen aikaa sitä ruuvailee löytyy kyllä aivan kelpo R&B blues soundikin. Tsl on monipuolinen kaappi jolla pärjää monella rintamalla. Mielestäni huomattavasti monipuolisempi kuin jcm-800, joka on perus soundin peli, eli ei anna yllätyksiä...
zepeteus
18.08.2006 22:11:20
Kliiniä kanavaa en juuri käytä, pikkusärö on herkkua ja isosärö taitaa olla toteutettu samaan tyyliin, mutta taitaa saada osan lisäsäröstään transistoritekniikasta. Kova väite, mutta olen jostain sellaisen kuullut tai lukenut. Joku voisi kyllä mun puolesta vaikka kumota sen tai jotain...

Kumotaanpa sitten, eli ei ole transistori-, opari- tai edes diodisäröä ainakaan TSL6xx-sarjassa. Efektiluuppi ja kaiku ajetaan opareilla, itse suora signaalitie on "puhdas". Kyllä kolme etuasteputkea riittää säröön, siinäkin jo melkein yksi liikaa.
koponen
19.08.2006 10:55:53
Kyllä JCM2000 ainakin kuullostaa siltä että siinä olisi trankkuja tai jotain muuta pelissä. Ei tosiaan mikään helmi marshallien joukossa. Ei noista mistään uudemmista marsuista oikein ole löytynyt sitä samaa meininkiä mitä oli esim alkupään kasisatasissa ja sitä vanhemmissa.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
kimurantti1
19.08.2006 11:27:34 (muokattu 19.08.2006 11:28:34)
Kyllä JCM2000 ainakin kuullostaa siltä että siinä olisi trankkuja tai jotain muuta pelissä.

Mä en ota JCM2000:sen soundiin muuten kantaa, mutta tuo väite pisti vähän silmiin. Kerrotko mullekin mistä sen pelkästään kuuntelemalla erottaa?

Edit: Jos nyt sen verran soundista, että rinnan testissä DSL jytisi ja TSL sirisi.. Tykkäsin DSL:stä enemmän, vaikkei nämä uudemmat Marshallit mun mieleen niin olekaan.
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
zepeteus
19.08.2006 14:48:52
Kyllä JCM2000 ainakin kuullostaa siltä että siinä olisi trankkuja tai jotain muuta pelissä.

DSL201 vai DSL401?
DSL50/100?
TSL60/601/602?
TSL100/112?

Kaikki JCM2000:a, kaikissa yllä mainituissa ryhmissä toisistaan poikkeavat toteutukset. Ja jokainen noista soundaa transistoreilta? Vertailukohteilla ja aiemmalla kokemuksella lienee vaikutus arviointeihin. Oman n. 20-vuotisen transistorivahvistinsoittamisen jälkeen kaikki em. sekä kuulostivat että tuntuivat putkivahvistimilta. Esimerkiksi enemmän vintage-tavaraa käyttäneillä näkemys voi olla toinen?

Ei noista mistään uudemmista marsuista oikein ole löytynyt sitä samaa meininkiä mitä oli esim alkupään kasisatasissa ja sitä vanhemmissa.

Ei, ei varmasti täysin samanlaista, eiväthän nämä ole mitään reissue-malleja. Joskus muistuu vain mieleen, että kasisatasetkin olivat täysiä susia pitkän aikaa, 900:t melkeinpä vieläkin ja vanha lippulaiva 30th Anniversary ei vissiin ollut marsu lainkaan. Nyt jotkut samoista dissaajista ylistävät kasisatasia viimeisenä kunnon rokkikoneena ja jopa tunnustavat mielensä muutoksen.

Uusimmissa marsuissa on ollut omat ongelmansa, ei niiden tekninen toteutus ole kaikilta osiltaan välttämättä niin "hyvä" kuin soisi. Sama valitettavasti pätee suureen osaan nykyään markkinoille lykättävästä materiaalista, ellei puhuta putiikkinimistä ja eri hintaluokista. Kuitenkin komponenttitasolla tarkastellessa näiden uutukaisten sisuksissa majailee myös täysin samaa tavaraa kuin muidenkin vastaavien vahvistinten, merkistä riippumatta....eikä esim. Soldanon, Bognerin tms. signaalitie ole yksilöllisiä eroja lukuunottamatta mielestäni yhtään enempää "aito putkikone_".

Keraamiset konkat vai polyesteri, Silver Mica, Mustard, Orange Drop, Mallory, PTP vai PCB...koskahan enempi immeisiä uskaltaa avata kopan ja päästään vertailemaan tällä tasolla?

Vai onko sillä väliäkään? Peugeotille kiitos ennakkoluulottomasta asenteesta.
JR
19.08.2006 19:41:27

Uusimmissa marsuissa on ollut omat ongelmansa, ei niiden tekninen toteutus ole kaikilta osiltaan välttämättä niin "hyvä" kuin soisi. Sama valitettavasti pätee suureen osaan nykyään markkinoille lykättävästä materiaalista, ellei puhuta putiikkinimistä ja eri hintaluokista. Kuitenkin komponenttitasolla tarkastellessa näiden uutukaisten sisuksissa majailee myös täysin samaa tavaraa kuin muidenkin vastaavien vahvistinten, merkistä riippumatta....eikä esim. Soldanon, Bognerin tms. signaalitie ole yksilöllisiä eroja lukuunottamatta mielestäni yhtään enempää "aito putkikone_".

Keraamiset konkat vai polyesteri, Silver Mica, Mustard, Orange Drop, Mallory, PTP vai PCB...koskahan enempi immeisiä uskaltaa avata kopan ja päästään vertailemaan tällä tasolla?

Vai onko sillä väliäkään? Peugeotille kiitos ennakkoluulottomasta asenteesta.

Vain soundilla on väliä, ja sille diggaako itse, loput on pelkkää snobbailua.

Tosin kyllä putkien vaihtelu punaviinilasi kädessä ja digikameralla ihanista PTP koneista ja niiden sisuksista otetut kuvat ovat tavallaan myös musiikkiharrastusta, ehkä sieltä teknis-romanttis-soundien maistelu puolelta kuitenkin enemmän.

Ei ole väliä onko PTP vai PCB. PCB:tä on esim. bognerit, Buddat ja monet muutkin "boutigue" tekijät.
"God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent"
koponen
19.08.2006 20:58:31 (muokattu 19.08.2006 20:59:24)
DSL201 vai DSL401?
DSL50/100?
TSL60/601/602?
TSL100/112?

Kaikki JCM2000:a, kaikissa yllä mainituissa ryhmissä toisistaan poikkeavat toteutukset. Ja jokainen noista soundaa transistoreilta?

TSL100 oli mitä testailin. Ei ollut mielestäni kovinkaan hyvä. Tai olihan se "ihan hyvä", muttei loistava. Kuulemani perusteella olen ihan sitä mieltä että siellä on jotain trankkuja välssä. Ja JR:n kanssa olen samaa mieltä siitä, että ei ole soundillista merkitystä onko PTP vai PCB, kunhan vain on hyvin tehty.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
wenche
20.08.2006 10:44:04
Nyt olen soittanut 8 vuotta jcm 800(2210 4*12 kaappi) ja en oikein pidä cleaneistä, se ei pysy puhtaana kovalla mökällä mikä on kyllä ihan ymmärettävää (vanha legendavahvistin mikä on suunniteltu rokin vääntöön eikä cleaneille).
Särö kanava on sitten omaa luokaansa rokki touhuissa mutta ei se kyllä taivu nykyajan metallialternative musikkiin ( jos ei sitten laita jotain pedaaleja väliin) .
Eli miten toi cleani saundaa nyky marsuissa kovalla mökällä, pysyykö puhtaana vai särkeekö helposti ja lähteekö minkälaiset säröt kovaan menoon. Kaupassa on vähän vaikeeta kokeilla hirveen lujalla volalla, nii ois kiva tietää jos jollain ois kokemusta näistä. Kiitos.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)