Aihe: Patterivahvistimet ja puoliakustinen kitara
1
prafonia
19.08.2006 11:53:38
Kokeilin liikkeessä Rolandin kehuttua Microcubea puoliakustisen kanssa. MC tuottaa häröä, ei pystynyt toistamaan alaääniä. Vähän samanlainen tulos kuin jos siihen liittää basson kiinni.
Onko jollakukka kokemusta muista patterivahvistimista, oisko niissä parempi toisto?
Lähinnä tulee mieleen Vox da5, Alesis Roadfire 15 tai Pignose Hog 20/30.
Ja tietääkö joku liikettä, jossa moisia vehkeitä pääsisi kokeilemaan.
Vinkeistä kiitollinen.
Jucciz
19.08.2006 12:48:03
Ei kai puoliakustisen taajuudet sen matalampia ole kuin kokopuisenkaan kitaran? Tietysti yleissoundi keskiverto puoliakusisessa on tuhdimpi: alapäätä on ehkä hieman enemmän, mutta ei se alapää sinänsä alempana ole kuin vaikkapa Stratocasterissa. Ehkä selviää parhaiten kokeilemalla, jotkuthan tykkäävät muutenkin soittaa puoliakustistaan varsin kirkkailla (ei-niin-tuhdeilla) soundeilla.
>-)))> #11
« Torilla rojua, osta! · Soitteluita »
Ze Kink
19.08.2006 15:37:52 (muokattu 19.08.2006 15:41:05)
Ei kai puoliakustisen taajuudet sen matalampia ole kuin kokopuisenkaan kitaran? Tietysti yleissoundi keskiverto puoliakusisessa on tuhdimpi: alapäätä on ehkä hieman enemmän, mutta ei se alapää sinänsä alempana ole kuin vaikkapa Stratocasterissa. Ehkä selviää parhaiten kokeilemalla, jotkuthan tykkäävät muutenkin soittaa puoliakustistaan varsin kirkkailla (ei-niin-tuhdeilla) soundeilla.

Jep, olen nähnyt pari jazzkitaroille suunniteltua kaappia, joissa oli 8" elementit. Ja tuo Microcubehan on pääasiassa treenisoittoon, nuotiosoittoon tai katusoitteluun tms. joten ei kai siinä mahtavaa bassotoistoa tarvitse ollakaan? Microcubessa on muistaakseni 6.5" elementti.

E: Kyllä mun mielestä ainakin Microcube päihittää sen Voxin kopion aika helposti, olen verrannut niitä vierekkäin pari kertaa. Ja päädyin sitten Microcubeen. Kai muuten ruuvailit sitä tone -nappia?
KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO,
prafonia
20.08.2006 23:41:07
Jeps, kaikilla säädöillä on kokeiltu, ja liikkeessä myyjä kiikutti toisenkin samanlaisen vertailuun, ettei olisi ollut vikaa vain siinä yksittäisessä kappaleessa.

Pignosen Hog30 hieman kiinnostaisi, kun sitä erityisesti akustisille kitaroille kehutaan tehdyksi. En vaan ole löytänyt suomesta tietoa, onko missään myynnissä.
Ville.K
21.08.2006 10:06:07

tuhdimpi, alapäätä on ehkä hieman enemmän
näitä hain, mutta tuo matala tuli ekana mieleen.. pitäis varmaan kirjottaa ajatuksella :D
Häh?!? Sanoksä jotain?
Aki
21.08.2006 15:03:55

mun mielestä ainakin Microcube päihittää sen Voxin kopion aika helposti, olen verrannut niitä vierekkäin pari kertaa.
Olen myös testannut rinnakkain, ja olen täysin päinvastaista mieltä.

Pignosen Hog30 hieman kiinnostaisi, kun sitä erityisesti akustisille kitaroille kehutaan tehdyksi.
Nyt tipahdin kärryiltä, onko vahvistin siis tulossa akustiselle vai puoliakustiselle (esim 335) kitaralle? Aika erilaiset määränpäät nimittäin.

Luultavasti siis otsikon puoliakustinen tarkoittaa (taas) elektroakustista.
FAQ: Classic30 aina rikki; AD**VT > Cube; 100W-50W=3dB; kuuluu hurista jos ei koske kieliin. :o)
prafonia
21.08.2006 21:37:31
Mä en ihan varma noista termeistä ole, mutta mä olen näitä jazz-kitaroita aina puoliakustisiksi kutsunut -ehkä väärin. Joku osaa varmaan korjata ja tarkentaa.
Nyt on käytössä Epiphonen JP emperor II, jota kyllä uskallan suositella, hinta-laatu on kohdallaan.
Aki
22.08.2006 00:36:47

Mä en ihan varma noista termeistä ole, mutta mä olen näitä jazz-kitaroita aina puoliakustisiksi kutsunut -ehkä väärin.

Ei kun ihan oikein. Kommentti tuosta akustiselle suunnitellusta hämäsi.

Tai no, puoliakustinen sähkökitara = 335,
kokoakustinen sähkökitara = 175 (ja Joe Pass).
FAQ: Classic30 aina rikki; AD**VT > Cube; 100W-50W=3dB; kuuluu hurista jos ei koske kieliin. :o)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)