Aihe: Kallein tapa kasata rumpusetti
1 2 3 4 5 6 7
Groovi
19.08.2006 03:23:31
Jaa täälä on taas lähes poikkeuksellinen hollmin "te ootte kaikki paskoja" -kiertue käynnissä. Mä oon sitä mieltä että satasella saa soivan rummun. Siitä voi jokainen laskea paljonko soiva setti maksaa.
Onneksi löysin Rockn rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Viipale
19.08.2006 04:28:04
Kyllä vaimon ulkonäön arvostelun mies kestää, mutta auto, rummut ja harrastusvälineet muutenkin ovat pyhää maata. Vaikka niitä on helppo vaihtaa, on ne tunteella hankittu :-)

Ensimmäinen M.netin plussa on pakko jakaa. Tämä virkisti oikeasti mieltä! :)
...Musiikki on hanurista.
Strumbali
19.08.2006 04:47:32 (muokattu 19.08.2006 05:17:15)
Oliko se brady, sori.... halpahan sekin...Grooville...
ettäjotta
Jupi57
19.08.2006 08:52:08 (muokattu 19.08.2006 09:38:33)
Loppupelissä yhden todella hyvän setin hankkiminen melko alkuun riittä loppuelämäksi ja tulee siten halvimmaksi, jos siinä malttaa pysyä.

Niin totta...ja ensimmäisenä tulee mieleeni (miksiköhän) ainakin tanssikansalle tuttu laulaja/rumpali Lasse Hoikka/Souvarit Rovaniemeltä. Kaiketi hällä on vieläkin "ruusupuiset" Sonorit.
Jupi57
19.08.2006 10:46:26
Jaa täälä on taas lähes poikkeuksellinen hollmin "te ootte kaikki paskoja" -kiertue käynnissä.

Minä en koe näin; Päinvastoin.
Hollmi on yksi parhaista esimerkeistä miten rumpuihin ja rummutukseen tulee suhtautua. Asioista tulee ottaa selvää, täytyy kokeilla, tehdä virheitä, oppia.
Se, että minä en pidä Sonorin nykyisestä muotokielestä, ei tarkoita, ettenkö kunniottaisi kaikkia niitä, jotka ovat valinneet rummuikseen Sonorit.

Ja hei, lavalla minäkin olen keisari. Eikö Hollmi tuo tuota asennetta tännekin.
Kaikista asioita emme ole samaa mieltä, mutta olen vakuuttunut, ettei Hollmi ole palkkaamassa mafiaa kurittamaan minua.

Ovikello soi...
zak69
19.08.2006 11:14:19
Sivusta tätäkin keskustelua seuranneena myönnän että osa Hollmin kommenteista ärsyttää jonkin verran, mutta myönnettävä on että mies kyllä tietää mistä puhuu. Siis mitä rumpuihin tulee. Nämä keskustelut vaan tuppaavat aina hetken päästä kääntymään niiden omien mielipiteiden puolusteluun ja niistä vääntämiseen. Monesti kysehän on kuitenkin makuasioista joten en tälläistä voi käsittää. Mulle henk.kohtaisesti on aivan sama jos joku on tyytyväinen kun soittaa New Soundeilla ja joku muu sitten sillä 5000 euron setillä. Ettei menisi täysin offtopiciksi niin sanotaan että ehkä se kallein tapa kasata rumpusetti on käydä ne kaikki halpikset ekana läpi ja sitten päätyä lopulta siihen "kalliiseen" laatusettiin :D
Time&groove lives here....
Jupi57
19.08.2006 11:34:01 (muokattu 19.08.2006 11:41:01)
Miksi malttaisi ? Ei monetkaan malta olla saman naisen kanssa loppu elämää....

Sinä voit etsiä tuhannesta naisesta sitä oikeaa...löytämättä kun
voit löytää tuhat naista yhdestä ja ainoista.
Nimim. 30 vuotta saman naisen kanssa.

Edit: Rumpujen kanssa on kyllä huorauduttu siitäkin edestä...
HeavyMachinery
19.08.2006 11:35:37

Sinä voit etsiä tuhannesta naisesta sitä oikeaa...löytämättä kun
voit löytää tuhat naista yhdestä ja ainoista.
Nimim. 30 vuotta saman naisen kanssa.

Vähän samoilla linjoilla Setit vaihtuu mutta nainen ei :D
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
ddrum54
19.08.2006 11:52:32
Vähän samoilla linjoilla Setit vaihtuu mutta nainen ei :D

Niin täälläkin...
Nimim: 33 vuotta...

BTW arvon veljet, oletteko vuosien mittaan oppineet ymmärtämään naista? ( Mä olen sen verran, että olen vakuuttunut heidän tulleen jostain kaukaisesta galaksista.)
2`n 4
hollmi-5
19.08.2006 16:16:58 (muokattu 20.08.2006 10:11:01)
BTW arvon veljet, oletteko vuosien mittaan oppineet ymmärtämään naista? No ei oikein kunnolla ;-)

Tiistaina vielä kärähdin rysän päältä. Juuri kun olin roudaamassa jääkaappipakastimen kokoista pahvilaatikkoa farmariauton takakonttiin asiamiespostin pihassa, tuli vaimo paikalle. "Onko tuo se uusi sähköpiano", kysyi hän. Ei se ollut. Oli Saksasta tullut Sonorin (yllätys?) setti. Ei ole nyt puhunut paljoa mitään. Sitten itse osti tänään jonkun mauttoman sohvan, joka taas viiden vuoden päästä viedään kierrätyskeskukseen ja siitä pitää maksaa. Ymmärrä nyt näitä.

Vaimo ei kyllä useinkaan ole vaihtamalla parantunut (kavereiden touhuja seuranneena päättelin...), joten samassa olen pysynyt sitten papin aamenen.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
HeavyMachinery
19.08.2006 16:25:10

Niin täälläkin...
Nimim: 33 vuotta...

BTW arvon veljet, oletteko vuosien mittaan oppineet ymmärtämään naista? ( Mä olen sen verran, että olen vakuuttunut heidän tulleen jostain kaukaisesta galaksista.)

Jep itsellä on 5 vuotta (avioliittoa siihen seurustelut päälle) takana muttei ole vielä näkynyt syytä vaihtamiseen...

Naisten logiikka on joskus niin käsittämätöntä että niiden on pakko olla jostain toisesta galaksista tai sitten eri ulottuvuudesta. Omaksi onneksi vaimo on kanssa soittaja ihmisiä niin ei tule sitä valitusta rummuista mutta joskus se kyselee että mitä vittua teet 3 rumpusetillä tai 10 kitaralla ? tai sitten että miksi pitäis vaihtaa rumut kun vanhatkin vielä on ehjät ja toimii....
RumpuNet
19.08.2006 20:59:32
Eikös se kallein tapa ole maksaa rumpusetistä ja halvin on saada sellainen ilmaiseksi ja parhaassa tapauksessa vielä rahaa siitä.
markkuliini
20.08.2006 00:38:40

Niin totta...ja ensimmäisenä tulee mieleeni (miksiköhän) ainakin tanssikansalle tuttu laulaja/rumpali Lasse Hoikka/Souvarit Rovaniemeltä. Kaiketi hällä on vieläkin "ruusupuiset" Sonorit.

Kerran olen keikan soittanut tuolla setillä. Oltiin soittamassa Rovaniemellä jonkun pampun isoissa synttäribileissä ja Souvarit soitti meidän jälkeen. Ei ollut Lasse varmaan ikinä virittänyt settiään, ja setin soundi oli kyllä Sonorille todella huonoa mainosta. Ihmetyttää muutenkin näiden iskelmäpuolen rumpaleiden melko yleinen tapa soittaa samoilla kalvoilla vähintään sen 2000 keikkaa ennen kun ne vaihdetaan, virittämisestä nyt puhumattakaan.
www.vasamayhtye.com
hollmi-5
20.08.2006 10:14:44
Ihmetyttää muutenkin näiden iskelmäpuolen rumpaleiden melko yleinen tapa soittaa samoilla kalvoilla vähintään sen 2000 keikkaa ennen kun ne vaihdetaan, virittämisestä nyt... Samaa ihmettelin ääneen rumpalille, jolla oli vasta kolmannet lyöntikalvot 70-luvun alussa ostetuissa hienoissa Rogerseissaan. Oli vielä laittanut Evansin siniset "öljykalvot" viimeiksi ja siitäkin oli yli 20 vuotta. "Saman rahan näilläkin saa", oli vastaus tyhmään kysymykseeni.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
ultra
20.08.2006 10:59:27
Samaa ihmettelin ääneen rumpalille, jolla oli vasta kolmannet lyöntikalvot 70-luvun alussa ostetuissa hienoissa Rogerseissaan. Oli vielä laittanut Evansin siniset "öljykalvot" viimeiksi ja siitäkin oli yli 20 vuotta. "Saman rahan näilläkin saa", oli vastaus tyhmään kysymykseeni.

Itselläni on varsin samantyyppinen kokemus. Eräällä hutturumpalilla oli jotkut 70-l Slingerlandit jus niillä sinisillä evanseilla varustettuna - ollu jo joku 15 vuotta samat kalvot. Protestoin kovaan ääneen rumpujen soudia. Pyysinkin kaverin sitten kokeilemaan omia MMX:iäni hyvin viritetyillä ambassadoreilla, hän ei voinut sietää sitä soundia. "Nämähän soivat!! Ei niin saa olla!" Järkyttävällä tavalla oli kaverin soundikäsitys muodostunut vuosien saatossa.
I'm a gooner
HeavyMachinery
20.08.2006 11:23:29

Kerran olen keikan soittanut tuolla setillä. Oltiin soittamassa Rovaniemellä jonkun pampun isoissa synttäribileissä ja Souvarit soitti meidän jälkeen. Ei ollut Lasse varmaan ikinä virittänyt settiään, ja setin soundi oli kyllä Sonorille todella huonoa mainosta. Ihmetyttää muutenkin näiden iskelmäpuolen rumpaleiden melko yleinen tapa soittaa samoilla kalvoilla vähintään sen 2000 keikkaa ennen kun ne vaihdetaan, virittämisestä nyt puhumattakaan.

Pitäshän sinun nyt tietää että humppakatteet menee perseelleen jos vaihtaa alta 200:n keikan kalvoja.... Toisaalta kun miettii sitä huttu rumpalin tomien tarvetta...
Mikael
20.08.2006 11:30:12

Pitäshän sinun nyt tietää että humppakatteet menee perseelleen jos vaihtaa alta 200:n keikan kalvoja.... Toisaalta kun miettii sitä huttu rumpalin tomien tarvetta...

Istanbuliin niillä saa kivaa kamelitunnelmaa.
Siitä mistä aita on matalin...
HeavyMachinery
20.08.2006 11:35:35

Istanbuliin niillä saa kivaa kamelitunnelmaa.

Siihenpä se taitaa sitten jäädä.....
Mikael
20.08.2006 12:56:32

Siihenpä se taitaa sitten jäädä.....

noo.. mut biisi on kuitenkin mahtava : )
Siitä mistä aita on matalin...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)