Aihe: DSL 100:lle Kaveria (kaappi)
1
RayBan
18.08.2006 23:16:39
Elikkäs olen (mitä todennäköisemmin) hankkimassa Marshall DSL 100 -nuppia,
mutta en ole vielä tietoinen siitä, että minkä kaapin ostan DSL:lle kaveriksi.

Tämän verran on kertoa "specsejä" :
-Marshall
-mieluiten 4*12"
-hintaa sanotaanko 500€ (joustoa toki löytyy, mutta silti ei yli 700€)

Joten jos jollakin ystävällisellä 'valontuojalla' on kertoa mahdollisista kokemuksista
tai suosituksia sopivista kaapeista, niin otan mieluusti tietoa vastaan.

Ja tässä samaan hintaan voisin kysyä että onko tuo DSL 100 kannattava ostos.
kestääkö se pitkään? onko hyvät soundit? Yms.

Ps. kitarana toimii Epin Les Paul Custom Chrome EMG -aktiivisetillä
ja musiikki tyyliä on suurin piirtein hard rock, Rock n' roll ja heavy.

:) :D
EMGEMGEMGEMGEMGEMGEMGEMGEMG
oiva tumpeloinen
18.08.2006 23:30:31
-Marshall
-mieluiten 4*12"

Eipä noilla specseillä tule mieleen kuin 1960A/B. Jos lasketaan jouston varaan, niin kriinpäkeillä tai V30-elementeillä ladattuja vastaavia saattaa löytyä myös. 1960A/B:n ostosta jäisi vielä vähän rahaa ylikin. Nämä siis mutu-arvioina käytettynä hommattaessa. Tai mutua noiden kalliimpien kaappien osalta. Tuota "perus"kaappia saa 300-400 euron hintahaarukassa käytettynä.

Semmoista mun piti kysymäni, että miksi sen kaapin pitää olla Marshall? Ei siinä muuten, mutta rajaat aika ison osan vaihtoehdoista pois sillä.

Ja tässä samaan hintaan voisin kysyä että onko tuo DSL 100 kannattava ostos.
kestääkö se pitkään? onko hyvät soundit? Yms.

Eipä noista ole paljonkaan kuulunut luotettavuusongelmia. Soundista en sitten sanokaan mitään. Toisten mielestä loistava kone ja toiset haukkuu sen maanrakoon. Oma korva varmaankin kertoo soundin laadun parhaiten.
RayBan
18.08.2006 23:41:29
no siis eipä sen varsinaisesti PiDÄ olla Marsu.
Enkä siis toisinsanoen edes tiedä, että miksi kirjotin niin tuohon... :)
No mutta... onko suositella muita käypiä ja suht edullisia kaappeja ?
EMGEMGEMGEMGEMGEMGEMGEMGEMG
Jucciz
19.08.2006 03:48:44
Jos haluat hyvän rokkisoundin, etsi käsiisi 1960AX, 1960BX tai 1960TV. Noissa on Greenback-elementit sisällä ja ne yksinkertaisesti soundaavat niin paljon paremmille kuin kylmäsoundiset perus-G12T75:t. Toisaalta DSL100 saattaa täysillä ajettuna puskea tehoa ulos yli 100W, joten osta saman tien kaksi kaappia varalta. ;)

Myös G12H-kaiuttimilla varustetut kaapit ovat yleensä erittäin hyväsoundisia. G12H:ssa on tehonkesto 30W per ämyri, joten 100 watin nupin uskaltaa vääntää täysille asti jos tuollaisia on neljä samassa kaapissa.
>-)))> #11
« Torilla rojua, osta! · Soitteluita »
Grabel
20.08.2006 12:48:48
-Marshall
-mieluiten 4*12"

Tähän haarukkaan sopii mielestäni vain malli 1960 joko Greenbackeillä tai Vintage-elementeillä, käytettynä. Onks ne muuten V30:set ne 1960-mallin "vintage" elementit? Suosittelen kuitenkin Greenbackeja, kuinkas muutenkaan :)
Kitarisoija.
20.08.2006 13:58:41

Mulla on DSL 100 ja Marsun 1936 2x12 V-30 -kaappi. Nämä toimii hyvin mulla yhdessä ja on mukavampi roudatakin, kun mahtuu tarvittaessa henkilöautoon toi kaappi.

Nupista lähtee kyllä noihin tyyleihin sopivat soundit -ainakin itse soitan tällä valehtelematta mitä vaan. Kun löytää hyvät asetukset, niin tarttee koskea vaan särön määrään -jos siihenkään. Soittotatsia muuttamalla pärjää justiinsa yhelläkin soundilla. Eli on siis nuppi mun makuun. Kitaran merkityskin korostuu, kun on putkipeli kyseessä.

Ja sanovat muuten, että orkkisputket olisivat huonosoundiset -odotan innolla putkienvaihtoa, jos kerta vielä tästä paranee! Ostin käytettynä ja tässä on pari vuotta ollut nyt orkkisputket.
ROK ROK!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)