Aihe: Flatwound
1 2 3
duane
06.11.2003 16:30:37
Eli ketkä tykkää sileistä kielistä?? Minä ainaki
-->Dunnin ja Jamersonin innoittamana, tottakai..
I got debts no honest man can pay...
Karlsson
06.11.2003 16:32:37
Minä, minä!

Ja mitä paksummat, sitä parempi. Tietysti.
"Zpiu..Zwängngng.. viuiuiungng..Sprääängngn!" -Sam soittaa sitariaan
duane
06.11.2003 16:33:37
Ja mitä paksummat, sitä parempi. Tietysti.

aivan..niin naisetkin sanovat :)
I got debts no honest man can pay...
L.Ruoska
06.11.2003 16:37:56

Ihan jees, ei oo omassa bassossa kiinni mutta on niillä ihan hauska soittaa.
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
Bassballs
06.11.2003 16:42:36

En o ikuna kokeillu. Minulla on sellaset "half-groundwoundit". Alussa tuntuu hieman tahmealta, mutta kun niihin mieltyy, niin there's no turning back..
Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista.
Niskamies
06.11.2003 16:43:11
mä jotenkin inhoon flatwoundien touchia, mutta saundi sen sijaan on ihan hyvä, mutta mulla on nauhattomassakin kiinni roundwoundit.
Hanki presari ja ole tosimies!
Niskamies
06.11.2003 18:23:02
Joo, oli mullakin aluks, mutta musarin otelauta on sen verran pehmeää stuffia, että johan siinä oli hetkessä lovet.

Nykyisin on just tommoiset groundwoundit ja ne on oikein kivat.

Käyttöbassossani on flatit ja pysyy.

jaco signaturen otelauta onki epoksi-päällystetty=ei kulu. millaset noi groundwoundit oikein on?
Hanki presari ja ole tosimies!
absqua
06.11.2003 18:32:59
Flatwoundit on. Ja pysyy. Soundi senkun paranee kun kilometrejä kertyy. Ei tartte ihan joka kuukausi (eikä edes joka vuosi jos totta puhutaan) ostaa uusia.

Toki perus roundwoundeillakin on paikkansa.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
06.11.2003 18:56:11
millaset noi groundwoundit oikein on?

Niissä käytetty lanka on puolikuun muotoista. Eli yksinkertaistettuna niiden ulkopuoli on tasainen kuten flatwoundissa ja sisäpuoli kuten roundwoundissa. Eli ei syö sitä otelautaa ja soundi on kuitenkin vähäsen roundwoundin suuntaan.
da_Punk
06.11.2003 21:56:33
Mul oli flatit kiinni reilun vuoden, mutta itseasiassa hankin roundit pari päivää sitten, ku ei peukuttamisesta tullut kuin lätinää. Flateillä on kieltämättä mukavaa soittaa, ei slaidit "polta" sormenpäitä.
Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla
Teijo K.
06.11.2003 22:15:55

Eli ketkä tykkää sileistä kielistä?? Minä ainaki
-->Dunnin ja Jamersonin innoittamana, tottakai..

Nauhattomassa on sellaiset, tykkään siinä. Tulee pehmoinen soundi. Nauhallisessa on sitten roundwoundit.
Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms)
bassotus
06.11.2003 22:31:11
..palapeli-presariin olisi tarkoitus moiset virittää; suositelkaapas jotain hyvää settiä, haussa on vanhan koulun tumppusoundi. Fenderin 9050ML-setistä on kuulunut hyvää kommenttia, mutta ovat kuulemma jännityksensä ansiosta kaulalle jokseenkin rankat..?
stupidity should hurt.
Karlsson
09.11.2003 22:48:31
mutta ovat kuulemma jännityksensä ansiosta kaulalle jokseenkin rankat..?

No ei.

Flatwoundeissa ei ole sen enempää jännitystä kaulalle kuin roundwoundeissa. Ne eivät vain ole niin taipuisat rakenteensa vuoksi ja se aiheuttaa tämän kumman tuntemuksen "jäykemmistä" kielistä.

Got it?
Yövieras
25.08.2004 18:16:05
Mitenköhän nuo flatwoundit sopisi meikun Olp:n versioimaan Stingrayhin?

Taitaa olla jonkunlainen perversio, kun tuo sileä pinta houkuttelee..
Täysillä päin ja paareilla takas!
Teijo K.
25.08.2004 18:45:04

Nauhattomassa on sellaiset, tykkään siinä. Tulee pehmoinen soundi. Nauhallisessa on sitten roundwoundit.

Jaaha, päivitys. Tein siitä nauhattomasta nauhallisen, mutta en vaihtanut kieliä ja tämä on entistä parempi. No nyt on sitten nauhallisissakin kohta hiotut. Siinä neljännen käyttövuoden aikana alkaa muuten tulemaan jo sitä funkkia näemmä niihin kieliin sitten.
N_Bates
25.08.2004 19:15:27

Kaikissa muissa bassoissa olen inhonnut flatwoundeja, mutta tuohon p-basson ne istuvat aivan tautisen hyvin. Fenderin flatit on nyt kiinni. Aikasemmin oli daddariot. Fenderin on selkeästi paremmat mun mielestä. Soundi oli suoraan paketista aivan mainio. Soitettavuuskin on hyvä. Tykkään kun on jäykät kielet.
Stein und Brötchen!
poppamies
25.08.2004 21:09:32

Näin kirjoitti minulle Carol Kaye muutama päivä sitten.
"you HAVE to put a Seymour Duncan replacement pickup in them (Fenderin uudet bassot)
to make them sound like Fenders as well as change to Thomastik Jazz
Flatwounds....only flatwounds gets that certain sound and Thomastik makes
(by far) the finest flatwound strings."
"G-strings are for strippers"
J.Horde
25.08.2004 22:17:07
Kaikissa muissa bassoissa olen inhonnut flatwoundeja, mutta tuohon p-basson ne istuvat aivan tautisen hyvin. Fenderin flatit on nyt kiinni. Aikasemmin oli daddariot. Fenderin on selkeästi paremmat mun mielestä.

mm Fenderin ja Daddarion flatteja aiemmin käyttäneenä täytyy kehua nyt pressarissa olevia La Bellan Deep Talkin' flatwoundeja. Vieläkin paremmat kuin edellä mainitut (IMO); tasapainoinen, syvä ja tumma soundi, groovaa.
One Love... B
Keny
26.08.2004 08:42:05
Ei oo missään bassossa ollu mulla flatteja kiinni paitsi kontrassa mut se on eri juttu kokonaan.Nyt kun hommasin ton presarin niin ajattelin kokeilla.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)