Aihe: Veteen Piirretty Viiva
1 2
Julmettu
16.08.2006 19:59:00
Heh, sepä se...

Ai. No sitten. Jaksoin kahtoa ensimmäiset 1½ tuntia. Sitten tajusin, ettei sitä pysty kokonaan kahtomaan. Valitettavasti. Älkää kivittäkö.
carnation
16.08.2006 20:00:57
Ai. No sitten. Jaksoin kahtoa ensimmäiset 1½ tuntia. Sitten tajusin, ettei sitä pysty kokonaan kahtomaan. Valitettavasti. Älkää kivittäkö.

Kivittäisin heti, mutta söpis omakuvasi muutti mieleni. Menkööt tällä kertaa...
Juugeli
16.08.2006 20:03:30
Heh, sepä se...

Se olisi vielä parempi jos Woody Allen räjäyttäisi perseensä...

Jaksoin kahtoa ensimmäiset 1½ tuntia.

Sama täällä. Mutta siitä on kyllä jo jonkin aikaa, ehkä sen voisi joskus tsekata uudelleen, kun olen jo iso poika!
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
Julmettu
16.08.2006 22:25:29
Kivittäisin heti, mutta söpis omakuvasi muutti mieleni. Menkööt tällä kertaa...

Olen siinä parhaimmillani.

Jotenkin. Liian pitkän oloinen ja puuduttava kahtoa. Tosin, en mene silti haukkumaan. Ei vaan itellä oikein lähteny. Nolte vaikutti helvetin hyvältä siinä, kuten myös Penn. Ja Harelson nyt on aina lähinnä paras. Silti se eka taistelukohtaus jo sai mut ähkyks :/
greshgurt
17.08.2006 01:45:23 (muokattu 17.08.2006 01:46:56)
Olen katsonut tämän kahteen otteeseen. Peräkkäisinä päivinä vuokravideolta. Tosin en kummallakaan kertaa loppuun, vaan molemmilla kerroilla noin reilun parin tunnin verran. Pidin kyllä näkemästäni paljon, mutta olin nuori ja hassu pojankloppi, joka ei aina vain jaksanut. Pitäisi kyllä katsoa nyt joskus kokonaankin, oli niin hyvää ja fiksua katseltavaa. Helppohan nyt sotaleffoista on tehdä kriitikoitten ylistämiä tuotoksia, mutta harvoin se näin hyvin onnistuu.

Kyseessä on hyvä elokuva, mutta minua häiritsee pahasti muutama asia. On aika epärealistista, että sodan kauhujen keskellä sotilaista löytyy todellisia filosofeja, joilla on kykyä ja aikaa pohtia syvällisesti ihmisen ja luonnon suhdetta ja löytää ajatuksilleen sanamuodot, joista moni kirjailija/runoilijakin olisi ylpeä.

Niitä on sitten niitäkin sotaleffoja, joissa pyritään maksimaaliseen realistisuuteen. Tekeekö realistisuus elokuvasta, sotaleffastakaan, automaattisesti hyvää? Kyllä elokuvat on elokuvia, ei mitään CNN:n livesotamatskua.

On mielestäni myös hieman ihmismielen väheksymistä, jos ei odota ns. tavallisen rivimiesjuntinkin kykenevän jonkin suuren asian - niinkuin vaikkapa sodan - edessä kykenevän melko hämmentävän syvälliseenkin pohdiskeluun. Sodissa on se ahdistava juttu kaikkien muiden sodissa ahdistavien juttujen lisäksi, että siellä kuolemisen ja silpoutumisen ja tappamisen välissä ehtii välillä pohtiakin asioita.

E: Niin, missä tässä leffassa oli se George Clooney? Voisin vaikka vannoa, että ensimmäiseen kahteen ja puoleen tuntiin miestä ei leffassa näy vilaukseltakaan. Ja silti nimi komeilee kannessa isolla kuin iso Kirjain.
Olen tietoisesti nai(i)vi.
iir
17.08.2006 02:12:09
E: Niin, missä tässä leffassa oli se George Clooney? Voisin vaikka vannoa, että ensimmäiseen kahteen ja puoleen tuntiin miestä ei leffassa näy vilaukseltakaan. Ja silti nimi komeilee kannessa isolla kuin iso Kirjain.

Loppupuolellahan kaveri näyttäytyy lyhyesti. Kumma kyllä jos nimensä on kannessa pääosaesittäjien rinnalla.
Tempura
17.08.2006 02:15:13
En ole varma, onko tuo mestariteos vai vaan omalla tavallansa vetoava elokuva. Joka tapauksessa helvetin hieno tapaus.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
greshgurt
17.08.2006 02:42:10
Loppupuolellahan kaveri näyttäytyy lyhyesti. Kumma kyllä jos nimensä on kannessa pääosaesittäjien rinnalla.

Niin no. Ei se nyt niin älyttömän isolla tainnut olla. Mutta kannessa taisi olla kuvarivit kaikista leffan suurimmista tähdistä, ja Clooneyn kuva aivan yhtä isona ja keskeisenä kuin kenen tahansa muunkin. Hieman ihmetyttää.
Olen tietoisesti nai(i)vi.
riimu
17.08.2006 07:28:21
Mielestäni yksi visuaalisesti komeimpia leffoja, mitä olen nähnyt.

Tuntui aikanaan leffateatterissa tyhmältä, kun aika moni yleisöstä lähti pois kesken leffan ku ei ollu mikään sotamies raijjani...
Se mikä ei tapa, vituttaa.
krushing
17.08.2006 10:46:16

Muistaakseni DVD:n takakannessakin lupaillaan "RÄJÄHTÄVÄÄ TOIMINTAA!" tai jotain sinne päin, täysin ohi pointin siis kuitenkin. Menee kyllä mullakin sinne Kaikkien Aikojen Suosikit-listalle.

Väitteet "realismin puutteesta" vs. Saving Private Ryan on kieltämättä aika hupaisia :)
J.Ahonen
18.08.2006 02:34:22
NYt kun Aloin miettimään, niin olisi about 7. kaikkien aikojen sotailuissa. Paras on apocalypse now, (se vanha versio, vaikka redux toimii myös):
aikavaikea
18.08.2006 17:12:45
No jopas sattui. Löysin hetki sitten ko. filmin kirpparilta kahdella (2) eurolla. Jospa nyt jonain päivänä istuisi ajatuksen kanssa seurailemaan. Jos ei jaksa edelleenkään, niin tuostahan saa omansa pois vaikka divariin vieden. :-)
Don't believe me if I tell you. Not a word of this is true.
Strutsi
18.08.2006 17:53:49
Tjaa ihan kohtalainen leffa.
Ei tosin private Ryanin voittanutta.
"Like a midget on a urinal, I was on my toes." -Frank Drebin
aikavaikea
18.08.2006 20:17:46
Jos ei jaksa edelleenkään...

No jaksoi. Nyt se on katsottu ja ihmettelenpä sitä kuinka kärkäs olen tätä ollut tuomitsemaan. Olen varmaan silloin eka kerralla ollut joko liian väsynyt, kännissä tai muuten vain huonossa mielentilassa. Hieno filmi. Komea ja uskottava eikä yhtään pitkästyttävä. Kiitokset ketjulle.

Ja todellakin hauskaa on Clooneyn nimen esiintyminen etukannessa parrasvaloissa ja oikein kuvan kanssa tuolla minuutin pyrähdyksellä, etenkin kun häntä ehkä hiukan pidemmän roolin vetäneen Travoltan nimeä ei kansissa mainita missään.
Don't believe me if I tell you. Not a word of this is true.
carnation
19.08.2006 12:41:16
No jaksoi. Nyt se on katsottu ja ihmettelenpä sitä kuinka kärkäs olen tätä ollut tuomitsemaan. Olen varmaan silloin eka kerralla ollut joko liian väsynyt, kännissä tai muuten vain huonossa mielentilassa. Hieno filmi. Komea ja uskottava eikä yhtään pitkästyttävä. Kiitokset ketjulle.

Hienoa! Itse muuten pidin tämän ketjun innoittamana minikokoisen sotaelokuvamaratonin eilen illalla, Thin Red Line ja Paths of Glory tuli katsottua jälleen kerran. Miten noihinkaan ei osaa kyllästyä... Paths of Glory oli taas sellainen kokemus, joka aiheutti välillä vihaa ja jopa surumielisyyttäkin, sen verran epäreiluiksi ne tapahtumat siinä kehkeytyvät.

Thin Red Line on sellainen, että siinä herkistyy jo ensimmäisen kymmenen minuutin aikana.
zorro
19.08.2006 15:44:39

Onhan Apocalypsessäki Harrison Ford isolla kannessa, vaikka sitä ei näy ku yhdessä otoksessa.
saundi lähtee tukasta!
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
DaKiller
19.08.2006 18:01:30

En ole varma, onko tuo mestariteos vai vaan omalla tavallansa vetoava elokuva. Joka tapauksessa helvetin hieno tapaus.

Veit sanat suustani. Leffan katsomisesta on kyllä jo luvattoman paljon aikaa ja pitäisi ehdottomasti tarkastaa nykypäivän taistelukunto leffan parissa.
Tempura
19.08.2006 19:09:40
NYt kun Aloin miettimään, niin olisi about 7. kaikkien aikojen sotailuissa. Paras on apocalypse now, (se vanha versio, vaikka redux toimii myös):

Apocalypse now on minulle ehkä paras elokuva mitä olen ikinä nähnyt. Vaikka hankala tuommoista on valita, niin ei kovin paljon vikaan mene jos noin sanoo. Kyllä se niin laittaa pääkopan soosiksi se pätkä ettei moni.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)