Aihe: Fruity loopsin midit.
1
jooki1
17.08.2006 11:35:27
Tämä on tyhmän ihmisen esittämä tyhmä kysymys, mutta jos joku viitsisi kärsivällisenä vastata.. Eli tuli nyt sitten hommattua tuo ez drummer. se on plugini ohjelma joka tekee rumpuraitaa midinä. Oon laittanut sen isäntäohjelma Fruity loops 6:n alaisuuteen josta sitte siirrän valmiin wavin jossain vaiheessa pro toolsiin. Mutta nyt on sellainen paha ongelma että miten ihmeessä saan Ton midin äänitettyä Waviks?.. Jos joku tietäisi vaikka juuri kyseiseen ohjelmaan vinkin miten midi muutetaan waviks olisin enemmän ku kiitollinen avusta. On vähän ikävä tehdä rumpuraitaa, kun ei kuule mitään mitä soi.. Yritin opiskella noita muita tekstejä mutta ei idiootille auennu..
-septimisti-
17.08.2006 11:46:51
Ymmärsinköhän nyt oikein.

> File
> Export
> wave file

Ei yhtään tuon monimutkaisempaa. Muistat vielä kääntää pattern/song -mode namiskan haluamaasi asentoon.
jooki1
17.08.2006 11:53:45
Tota jo kokeilin, mutta ku yrittää toistaa sita wav tiedostoa ei tule mitään ääntä.. playeri vaan kelaa sen läpi ilman mitään. Jossain on tietysti joku pieni vika. Eli oon dropannu ne midifilet siihen samaan paikkaan mihin laitetaan fruity loopsin oman rumpukoneen ne pätkät..
-septimisti-
17.08.2006 12:01:21
Ai semmottis. Paha sanoa kun ei ole mahdollista päästä itse kokeilemaan ja räpläämään. Ihan noin varmuuden vuoksi: homma toimii ok ja ääntä kun painat FL:n play-namiskaa.

Pistää kyllä vähän ihmetyttämään. Nimittäin koskaan en ole FL:n kanssa törmännyt tilanteeseen jossa vst-plugarin kanssa olisi moisia ongelmia raidan "exporttauksessa". Siinä vaiheessa fruitynkin kanssa tulee ongelmia kun käyttää windowsin oman gm-syntikan palveluksia. Tästähän tässä ei kuitenkaan ollut kyse?
jooki1
17.08.2006 12:09:58
Ei oon gm syntikka. Noi on ihan valmiita komppimidi fileä mitä tossa ez drummerissa on. Ne vaan vedetään hiirellä soundipankista tonne patterniin. Play nappulassa ei kuulu ku metronomin tikitys, mutta eikai midifilessä pitäsikään..? Vaikka kova juttu olis jos pääsis välillä kuuntelee mitä on tehny ilman että pitää joka kerta muuttaa waviks..
lindo
17.08.2006 15:05:29 (muokattu 17.08.2006 15:17:06)
On vähän ikävä tehdä rumpuraitaa, kun ei kuule mitään mitä soi....

Ööö... sulla on kyllä joku muu ongelma kun tuo wav export. Kyllä nuo rummut, mikä tahansa tuo plugari sitten onkin, pitäis kuulua siellä FL'ssä.
Kokeiles sitä FL studion omaa rumukonetta, FPC, jos ei siitäkään tule mitään niin sulla on sitten joku perustavaa laatua oleva onglema.
Kuuluuko muut plugarit?

Koitas muuten kattoa miten on noitten MIDI asetuksien laita FLssä.
Rok rok
lindo
17.08.2006 15:16:12
Kysynpä tässä samalla -septimisti-ltä että tietääkö hän miten pianorolliin saa nuo teksti tähän tyyliin:
http://img218.imageshack.us/img218/857/pianorollxxxff2.gif

Ja vielä toinen kysymys; miten tuosta rumpukoneesta sais exportoitua joka rummun omalle raidalleen?

Yleensähän mulla on joka kanavalla oma sampleri jotka laitan Layer'iin ja sitten siitä muut kanavat mutella exportoin rummun kerrallaan, mutta en kyllä keksi miten tuossa.
Kaverilla on myös tuo ExDrummer ja siinä oli se sama ongelma... hyvän kuulosia rumpuja oli mutta ei kiinnosta pätkääkään hommata jos rummut tarvii exportoida yhtenä stereoläjänä waviksi, koska viimeisen silauksen teen kuitenkin rumpuihin vasta raiturilla, comuraa jne..

Eikö ExDrummerista ole demoversiota missään että vois kokeilla vai onko sika säkissä meininki?
Rok rok
jooki1
17.08.2006 15:22:05
Ööö... sulla on kyllä joku muu ongelma kun tuo wav export. Kyllä nuo rummut, mikä tahansa tuo plugari sitten onkin, pitäis kuulua siellä FL'ssä.
Kokeiles sitä FL studion omaa rumukonetta, FPC, jos ei siitäkään tule mitään niin sulla on sitten joku perustavaa laatua oleva onglema.
Kuuluuko muut plugarit?

Koitas muuten kattoa miten on noitten MIDI asetuksien laita FLssä.

fruityn oma kone toimii. ez plugari toimii esikatseluna kun kuuntelee loopsissa. eli kun kuuntelee ez drummerin play nappulalla. mut heti ku siirtää midin patternille niin ei enää kuulu mitään.. mitähän niissä midiasetuksissa pitäs olla ku oon niistä ihan pihalla vaikka oon käyttikset lukenu sataan kertaan...
jooki1
17.08.2006 15:24:52
joo ja kyllä tossa munmielestä pystyy laittaa joka rummun omalle raidalle. siitä luki siinä käyttöohje pdf tiedostossa. en oo ite ainakaan löytäny mitään demoversiota mistään..
lindo
17.08.2006 16:51:59
fruityn oma kone toimii. ez plugari toimii esikatseluna kun kuuntelee loopsissa. eli kun kuuntelee ez drummerin play nappulalla. mut heti ku siirtää midin patternille niin ei enää kuulu mitään.. mitähän niissä midiasetuksissa pitäs olla ku oon niistä ihan pihalla vaikka oon käyttikset lukenu sataan kertaan...

Jaaha... sain ekaksi sen käsityksen että ei kuulu OLLENKAAN Fruityssä.

MIDI asetuksissa kuuluis olla OUTPUT kohdassa esim Microsoft MIDI mapper ja INPUTissa jotain, muuten ei kuulu, mutta jos sulla on niissä jotain niin sitten en tiedä. Kokeile vaihtaa siihen joku muu jos on vaihtoehtoja.

Miksi siirrät tuon yleensä MIDI kanavalle? Vai tajusinko väärin?
Rok rok
jooki1
17.08.2006 17:09:27
Jaaha... sain ekaksi sen käsityksen että ei kuulu OLLENKAAN Fruityssä.

MIDI asetuksissa kuuluis olla OUTPUT kohdassa esim Microsoft MIDI mapper ja INPUTissa jotain, muuten ei kuulu, mutta jos sulla on niissä jotain niin sitten en tiedä. Kokeile vaihtaa siihen joku muu jos on vaihtoehtoja.

Miksi siirrät tuon yleensä MIDI kanavalle? Vai tajusinko väärin?

Kun toi ez drummer on plugini ohjelma joka on täynnä midi filejä eli valmiita kompinpätkiä midi tiedostoina jotka liitetään peräkkäin raidalle joka sitte muutetaan. Eli on pakko laittaa midinä ja sitte muttaa.. joo täytyy yrittää rukata tota. on se perhana ku on laitteet, mutta ei saa toimimaan ja hinku olis hirvittävä.
jooki1
17.08.2006 20:28:30
No nyt selvis. että on voinu olla hälmö hemmetti. olin tunkenu niitä midejä suoraan siihen patterniin vaikka ne piti kuljettaa sekvensserin kautta. huokaus mikä kivi vierähti sydämmeltä. kyllä on muuten hyvä ohjelma toi ez ku nyt sai toimii. nopea ku mikä! ei malttais odottaa että ilmestyy se meshuggahin drumkit from hell päivitys, missä on valmiitä mättökomppeja. dippaadai.
lindo
17.08.2006 22:54:06
No hyvä että selvis :) Niin, en nyt tarkkaan muista tuota mutta kyllä ne EzDrummerin sedät ja tädit on tuon MIDI asian jo ajatellut valmiiksi. Ei ainakaan kaveri mitään midejä mihinkään muutellu kun teki, siitä vuan veteli ja hienosti soi.

.
Rok rok
lindo
17.08.2006 22:55:30
-septimisti- lle ois vielä nää mun kysymykset avoinna :P

Kysynpä tässä samalla -septimisti-ltä että tietääkö hän miten pianorolliin saa nuo teksti tähän tyyliin:

Ja vielä toinen kysymys; miten tuosta rumpukoneesta sais exportoitua joka rummun omalle raidalleen?

Yleensähän mulla on joka kanavalla oma sampleri jotka laitan Layer'iin ja sitten siitä muut kanavat mutella exportoin rummun kerrallaan, mutta en kyllä keksi miten tuossa.
Kaverilla on myös tuo ExDrummer ja siinä oli se sama ongelma... hyvän kuulosia rumpuja oli mutta ei kiinnosta pätkääkään hommata jos rummut tarvii exportoida yhtenä stereoläjänä waviksi, koska viimeisen silauksen teen kuitenkin rumpuihin vasta raiturilla, comuraa jne..

Eikö ExDrummerista ole demoversiota missään että vois kokeilla vai onko sika säkissä meininki?
Rok rok
-septimisti-
18.08.2006 05:06:46

En kyllä ihan suoralta kädeltä osaa sanoa miten homma toimii. Veikkaisin että homma pitää jotenkin ennalta koodata esimerkiksi käyttettävissä olevan instrumentin presettiin.

Mistä rumpukoneesta? Fruityn varsinaisella rumpusamplerilla, FPC:llä (AKAI MPC rumpuhärdelli -wannabe) homma onnistuu todella yksinkertaisesti. Sieltä mixer osiosta pääsee määrittelemään jokaiselle pädille suoraan oman kanavan. "Target mixer track" tjsp. Tuo on aika kätevä vehjes noin muutenkin. Siihen saa koottua oman pienimuotoisen komppikirjaston aika pienellä vaivalla ja heitellä sieltä valmiita patterneja hieman tuon ez-drummerin tapaan.

Ymmärsinköhän oikein. Eli sulla on eräänlainen virtuaalinen multisampleri rakennettuna tähän tapaan: http://img207.imageshack.us/my.php?image=clipboard01fruityru5.jpg

Edellä kuvatussa tapauksessa eri samplet voit heittää erillisille mikseriraidoille ihan siitä alkupereäisestä sampleri-generaattorin akkunasta. Näin: http://img135.imageshack.us/my.php?image=clipboard08fruityai3.jpg

Kyllähän tuo ez-drummer kaiken järjen mukaan tukee useampia ulostuloja. Nämä pitää tosin ottaa erikseen käyttöön. Kun mikä tahansa useampaa ulostuloa tukeva plugari avataan (poikkeuksena fruityn natiivi-plugarit), löytyy ihan siitä plugarin oman ikkunan vasemmasta yläkulmasta extra options-valikko. Nappi on sen aivan yläkulmassa olevan plugin options-napin alapuolella. Sieltä pitäisi löytyä jotain tyyliin "use multiple outputs".

Otinpa tuosta vielä kuvankin:
http://img225.imageshack.us/my.php?image=clipboard05fruitynr5.jpg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)