Aihe: Halpa ja hyvä pianomoduli | |
---|
|
Olen kyllästynyt Trinityn akustiseen pianosoundiin ja etsiskelen halpaa ja hyvää moduulia tarkoitukseen. Joku voi tietysti vitsailla, jotta sittenpähän tarvihtoo kaksi ostaa. Onko kokemuksia esimerkiksi seuraavista laitteista: Kurzweil micropiano, Alesis nanopiano, Rolandin JV-sarja. Laitteessa ei tarvitse siis olla kuin hyvä, "puinen" pianosoundi, jonkinmoinen parametrinen eku ja mahdollisesti jonkinlaista tilaefektiä. Korgit eivät tule kyseeseen, koska en pidä niiden pianosoundista. | |
Olen kyllästynyt Trinityn akustiseen pianosoundiin ja etsiskelen halpaa ja hyvää moduulia tarkoitukseen. Joku voi tietysti vitsailla, jotta sittenpähän tarvihtoo kaksi ostaa. Onko kokemuksia esimerkiksi seuraavista laitteista: Kurzweil micropiano, Alesis nanopiano, Rolandin JV-sarja. Laitteessa ei tarvitse siis olla kuin hyvä, "puinen" pianosoundi, jonkinmoinen parametrinen eku ja mahdollisesti jonkinlaista tilaefektiä. Korgit eivät tule kyseeseen, koska en pidä niiden pianosoundista. Osta NanoPiano, se on hyvä. Efektin määrän saa säädettyä, mut equa ei ole. Keikkakäytössä Nano on ihan ehdoton, ja soundi kelpasi levyllekin. Pieru naurattaa aina. | |
Osta NanoPiano, se on hyvä. Efektin määrän saa säädettyä, mut equa ei ole. Keikkakäytössä Nano on ihan ehdoton, ja soundi kelpasi levyllekin. Kiitti, Leikkaako hyvin rokkibändin läpi ilman equa? Onko kukaan kokeillut Oberheimin minigrandia? Näyttää menevän jenkeissä halvalla. | |
Leikkaako hyvin rokkibändin läpi ilman equa? Rokkibändistä en tiedä, mutta kyllä rokin läpi kuuluu. 80hZ, 300hZ ja 3000hZ kohdille kannattaa tehdä n. -3dB:n kuopat jos vaan on mahdollista teidän mikserillä. Jos paat stereokanavaan, tod.näk. onnistuu. Pieru naurattaa aina. | |
Rokkibändistä en tiedä, mutta kyllä rokin läpi kuuluu. 80hZ, 300hZ ja 3000hZ kohdille kannattaa tehdä n. -3dB:n kuopat jos vaan on mahdollista teidän mikserillä. Jos paat stereokanavaan, tod.näk. onnistuu. Kiitti vinkeistä, mikserikanavat vaan on hiukan kortilla meidän bändissä ja ajattelin pärjätä ihan passiivisella pikkumikserillä. | Eddy 03.11.2003 08:25:17 | |
|
Itselläni on ollut keikka käytössä Rolandin sound canvas p-55 todella pitkään ja olen ollut tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen.Maksoin laitteesta käytettynä 2000mk (v.95),eli nyt saa varmaan lähes ilmaiseksi.Löytyy muokattavat kaiut ja chorukset.Käytännössä vain pari käyttö kelpoista soundia,mutta ajaa asiansa.Parempi kuin Kurzwailin micropiano... Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi. | |
Osta NanoPiano, se on hyvä. Efektin määrän saa säädettyä, mut equa ei ole. Keikkakäytössä Nano on ihan ehdoton, ja soundi kelpasi levyllekin. eikö nanopiano ole jo vähän wanha, alesiksen sivuilta ei löydy enää sen speksejäkään muuta kuin pdf-ohjekirjan muodossa ja myynnissä olen nähnyt vain käytettynä. uskon kyllä että 7 megan grandpiano riittää useimmille, mutta olisiko jollakulla heittää mp3-muodossa esimerkkiä sen soundista? | |
Itselläni on ollut keikka käytössä Rolandin sound canvas p-55... En todellakaan ole asiantuntija, mutta eikös kaikissa sound canvaksissa ole samat soundit? Eli soundit, jotka löytyvät vanhoista Rolandin kotiuruista ja Rolandin sähköpianoista GM-valikosta? | Eddy 03.11.2003 21:18:01 | |
|
En todellakaan ole asiantuntija, mutta eikös kaikissa sound canvaksissa ole samat soundit? Eli soundit, jotka löytyvät vanhoista Rolandin kotiuruista ja Rolandin sähköpianoista GM-valikosta? Ei.P-55 on moduli josta löytyy vain pianoja.Täysin eri soundit kuin muissa canvaksissa. Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi. | |
eikö nanopiano ole jo vähän wanha, alesiksen sivuilta ei löydy enää sen speksejäkään muuta kuin pdf-ohjekirjan muodossa ja myynnissä olen nähnyt vain käytettynä. uskon kyllä että 7 megan grandpiano riittää useimmille, mutta olisiko jollakulla heittää mp3-muodossa esimerkkiä sen soundista? Jos asustat Helsingissä, niin saat multa lainaan testattavaksi kunhan itse noudat ja palautat... miten käy Kekkoselta rock'n'roll? | HK 05.11.2003 08:19:05 (muokattu 05.11.2003 08:24:16) | |
|
eikö nanopiano ole jo vähän wanha, alesiksen sivuilta ei löydy enää sen speksejäkään muuta kuin pdf-ohjekirjan muodossa ja myynnissä olen nähnyt vain käytettynä. uskon kyllä että 7 megan grandpiano riittää useimmille, mutta olisiko jollakulla heittää mp3-muodossa esimerkkiä sen soundista? Alesiksella on viime vuosina ollut taipumusta hyvään pianosoundiin. :) Ellen ihan väärin muista, niin tuossa nanopianossa on sama 8Mt pianosample kuin QS6.1, 7.1 ja 8.1:sessä. Oman kokemuksen mukaan kuulostaa varsin hyvältä. Pieksee esimerkiksi Tritonin pianot selvästi. :) Peltikorva puupäässä. | T.A 05.11.2003 08:46:04 | |
|
nanoPiano on mullekii ihan riittävä kurzia olen joskus aatellu vaihtoehdoksi.. | |
Alesiksella on viime vuosina ollut taipumusta hyvään pianosoundiin. :) Ellen ihan väärin muista, niin tuossa nanopianossa on sama 8Mt pianosample kuin QS6.1, 7.1 ja 8.1:sessä. Oman kokemuksen mukaan kuulostaa varsin hyvältä. Pieksee esimerkiksi Tritonin pianot selvästi. :) alkaa iästään huolimatta kiinnostaa ihan uudella tavalla :-) Jos asustat Helsingissä, niin saat multa lainaan testattavaksi kunhan itse noudat ja palautat... heti kun on aikaa muuhunkin kuin yliopistoon ym niin pistän viestiä sinnepäin! | |
Osta NanoPiano, se on hyvä. Efektin määrän saa säädettyä, mut equa ei ole. Keikkakäytössä Nano on ihan ehdoton, ja soundi kelpasi levyllekin. Mullakin oli joskus sellainen. Keikkakäytössä haittasi hiukan se, että siinä ei ollut viritysmahdollisuutta - en ainakaan sellaista löytänyt, joku MIDI-komento kai olisi ollut, mutta SysEx:iä keikalla, ei prkl...! Piano oli 440:ssä, oli bändin vire mitä tahansa johtuen haitarista, pilleistä tms. NanoPiano vaihtui Kurzweilin MicroPianoon, koska Kurre kuulosti minun korviini paljon luonnollisemmalta ja soinnikkaammalta. NanoPianossa oli muutama hauska presetti, joita jäin kaipaamaan (kuten preparoidulta pianolta kuulostava "Tori`s Ice" - miltei prikulleen sama soundi kuin Tori Amoksen biisissä "Bells For Her"), mutta yleisesti ottaen Kurre pesi Alesiksen 7-0. IMHO. Kurrekin sai mennä, kun hommasin isomman Akain joskus hiukka yli 2 v. sitten, nyt löytyy pianot rompuilta... | |
Entäs Kurzin uudempi KME-1, onko hyvä? Onkohan kukaan tutustunut GEMin Pro-1 moduliin? | |
Jatkanpa vielä, kun kirjoituttaa... Oli mulla joskus E-mu:n Proformance+ :kin. Siinä oli mukavan "puinen" soundi, mutta aika klassisen tumma - jäi helposti bändin jalkoihin, vaikka soolosoitossa olikin mainio. Siinä oli sitäpaitsi yksi huono sample kaksiviivaisen c:n tienoilla eli aika kriittisessä kohdassa. Siinä se aina särähti korvaan ja alkoi lopulta harmittamaan liikaa. Samplattu pianosoundi on IMHO erittäin paljon äänentoistolaitteiston armoilla. Siinä tuntuu vieläpä pätevän kummallinen paradoksi: mitä kompressoidumpi, ekvalisoidumpi ja prosessoidumpi - sanalla sanoen luonnottomampi - pianosoundi on, sitä paremmin se tuntuu toimivan ei-niin-hyvien kamojen (pa**at kulmamonitorit, esim.) läpi kuunneltuna. Esimerkiksi Rolandin synapianot kuulostavat lauteilla yleensä ihan kelvollisilta olosuhteissa kuin olosuhteissa, mutta menepä niiden kanssa studioon, ota kaiut sun muut pois päältä, ja voi hyvä tavaton... :) Sitten puolestaan Akain kanssa olen huomannut, että joku viimeisen päälle samplattu 128 megan Steinway saattaa kuulostaa lauteilla täysin kammottavalta... Joskus on sitten äänitetty keikka, kuunneltu kunnon vehkeillä, ja kaverit ovat ihmetelleet, että onko toi se sama soundi??? Eq ei mielestäni paljoa auta, jos itse perussample on huonosoundinen. Yläpäätä tietysti pystyy nostamaan ja alapäätä leikkaamaan, mutta muuten fiilis on monesti kuin harakalla tervatulla sillalla... kun pyrstön saa irti, niin nokka tarttuu... :) | |
Entäs Kurzin uudempi KME-1, onko hyvä? Onkohan kukaan tutustunut GEMin Pro-1 moduliin? tietääkö kukaan käyttääkö KME-1 tuota samaa triplet sampled grand pianoa kuin PC2? Se nimittäin omaan korvaani ainakin kuulostaa varsin asialliselta. | |
tietääkö kukaan käyttääkö KME-1 tuota samaa triplet sampled grand pianoa kuin PC2? Se nimittäin omaan korvaani ainakin kuulostaa varsin asialliselta. Kurzin sivujen mukaan kyllä. | ajs 06.11.2003 23:05:23 | |
|
Niin kummalliselta kuin se ehkä kuulostaakin, realistisen pianosoundin luomisessa erittäin tärkeää itse soundin lisäksi on pianopainotettu koskettimisto. Ilman sitä soittoon ei saa dynamiikkaa, joka muodostaa olennaisen osan pianon äänestä. Sääliä saa ilmaiseksi, kateus pitää ansaita. | HK 07.11.2003 03:57:12 | |
|
Samplattu pianosoundi on IMHO erittäin paljon äänentoistolaitteiston armoilla. Olen enemmän kuin täysin samaa mieltä. Peltikorva puupäässä. | « edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|
|
|