Aihe: Pelien odotus- ja ennaltahehkutusketju
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Tempura
17.08.2006 21:04:08
Sama juttu. Eiköhän tämä jo riitä. En pidä konsoleista vaan käytän tietokonetta. PISTE

Noniin, olisit heti sanonut ettet pidä konsoleista, että se siinä on.

Itse käytän konsolia JA tietokonetta, koska se on tuplasti kivempaa. Pilkku.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
katsonautiotahiekkarantaa
17.08.2006 21:13:44
Kyllähän tuo nykyään on pelkkää tekniikkakilpailua. Kokoajan vain koitetaan saada tehokkaampia konsoleita ja sitä kautta myyntilukuja nousemaan. Luulen, että moni miettii ennen kuin ostaa konsolin, että mikä niistä vaihtoehdoista on se kaikkein tehokkain. Esimerkiksi: Jos joku firma toisi markkinoille Nintendon 8-bittistä vastaavan koneen, niin luulen, että myyntiluvut eivät päätä huimaisi.
Eli kokoajan tuodaan markkinoille vain kovempia tehoja, kauniimpia grafiikoita ynnä muuta, jotta saataisiin lisää rahaa firmalle, vaikka yhtä hyvin vielä vanhalla XBOXIllakin pärjättäisiin.

Sait plussan -
lethus1
18.08.2006 12:00:38 (muokattu 18.08.2006 12:09:30)
En koskaan ole väittänyt, että HDTV:stä palaisi vanhaan. Sitä sanoin, että on turha levitellä puheita, että tavallisella hyvällä televisiolla X360 menisi hukkaan. Täysin paskaa. Kokeilkaa ihmiset itse, älkääkä missään nimessä uskoko minua tai ketään muuta. Kokeilkaa itse.

Eläpä kuule hermostu. En minäkään väittänyt sinun väittäneen yhtään mitään.
Usko tai älä, kerroin vain oman kokemukseni normi- ja hdtv:n eroista. Ei mitään sen kummempaa, ei propagandaa tai mitään muutakaan. En myöskään käsittääkseni väittänyt että xbox360 menisi hukkaan normitelkalla. Minä hommasin sen normitelkalle ja normitelkka olisi edelleenkin ellei olisi saanut "tarjousta mistä ei voinut kieltäytyä" velipojalta.

Rauha ny jumalau.

Madpianistille->

Ja mitä "PC:llä saa paremmat graffat". Joo, saa tai ei, ihan sama. Minä tykkään pelata ohjain kourassa sohvalla röhnöttäen, isoa telkkaa tuijottaen. En selkä vinossa PC:n edessä. Makuasioita. Oma PC on jotain 8 vuotta vanha eikä siihen ole päivityksiä tehty koska a) en jaksa rueta jatkuvasti ostamaan siihen uutta tavaraa, b) en jaksaisi säätää niiden kanssa, menee hermot ja c) en osaisi varmaan enää säätää.

Boxi kii telkkuu ja peli käyntiin. Tämä toimii minulle vaikka ennen olin "vannoutunut PC-pelaaja".

Yleisesti ->

Konsolisukupolvet vaihtuum tehokkaampaa vermettä tulee kehiin. Jos tämä on PC:n näytönohjain/muisti/sejase -rulianssiin verratavaa tekniikkakilpailua niin olkoot sitten. Konsolin elinkaari on kuitenkin todella pitkä ja kun konsolille julkaistaan peli, sen tietää että se sillä pyörii. Peli kun on väännetty sille yhdelle tietylle kokoonpanolle pyöriväksi eikä tarvitse juosta kauppaan ostamaan uutta komponenttiä per puolvuotta.

Ylipäätään tuo Nintendo 8-bit markkinoille vertaus ja siihen liittyvä pälpätys meni multa aivan totaalisen ohi. Miten tuo liittyi oikein mihinkään ? Enkö vaan tajua ? Miten käy Wiille ?
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
Tempura
18.08.2006 12:06:26
lethus, jossain oli kommunikaatiokatkos, en suinkaan ollut hermostunut sinulle mistään yhtään, päinvastoin.

Mun pitäisi varmaan karsia tuota kirosanojen viljelyä. En tiedä miksi teen sitä. Hoho.
lethus1
18.08.2006 12:10:03
lethus, jossain oli kommunikaatiokatkos, en suinkaan ollut hermostunut sinulle mistään yhtään, päinvastoin.

Mun pitäisi varmaan karsia tuota kirosanojen viljelyä. En tiedä miksi teen sitä. Hoho.

Heh, ei tuossa kirosanoja ollut, vaan sellaista kevyttä paatosta ja aggressiivisuutta;D
Tempura
18.08.2006 12:11:42 (muokattu 18.08.2006 12:11:58)
Heh, ei tuossa kirosanoja ollut, vaan sellaista kevyttä paatosta ja aggressiivisuutta;D

Juu ei, en aina muista että täällä netissä väki ei tunne meikäläistä. Se on vaan typerä tyylini olla paatoksellinen ja aggressiivinen, vaikka oikeasti olisi mehulasi kourassa ja nallekarhu pyllyhikeä absorboimassa. Aina mulle sanotaan kiroilustakin - siis ihan oikeassa elämässä - ja luullaan vihaiseksi vaikka olen kesy kuin puolukka!
Tempura
18.08.2006 12:47:40 (muokattu 18.08.2006 12:51:30)
Itse asiaan taas juu, eikä vaan pelkkää vänkäystä jota olen itsekin tyhmästi ruokkinut.

Olin unohtanut semmoisen pelin kuin Bioshock. Irrational Games, jossa on mukana edesmenneen Looking Glassin (System shockit) väkeä, väsää tällaista näppärää peliä. Tässä on RPG:tä, seikkailua, toimintaa ja vaikka mitä. Itse peli sijoittuu vedenalle rakennettuun kaupunkiin, jossa "jotain on mennyt vikaan". Eikä edes kuulosta huonolta. Kaupungin väestö on muuntautunut, ja kehittäneet oman pikku ekosysteeminsä. Tyyli on upea, vanhanaikaista puolitaiteellista sisustusta, ja aseetkin joudutaan väsäämään romusta. Kaupunki on kokoajan valtavan vesipaineen alla, ja vuotaa kokoajan liitoksistaan.

Tämä tulee PC:lle ja X360:lle, ja odotan aika innolla. System shock 2 on yksi parhaita koskaan pelaamiani pelejä. E3-messuilla lähes jokainen piti tätä yhtenä messujen parhaista peleistä. Ja näyttääpä tämä perhanan upealta:

http://media.xbox360.ign.com/media/793/793105/img_3613900.html
http://media.xbox360.ign.com/media/793/793105/img_3565513.html
http://media.xbox360.ign.com/media/793/793105/img_3565535.html
http://media.xbox360.ign.com/media/793/793105/img_3565527.html
http://media.xbox360.ign.com/media/793/793105/img_3571993.html

IGN:ssä PC:n ja X360:n kuvagalleriassa oli samoja kuvia, mutta tokkopa eroavat toisistaan muutenkaan.
Tempura
18.08.2006 12:48:20
Mäkin haluun kinata! ;D

Juu kyllähän mäkin tätä harrastaisin kernaasti ,jos olis hilloa.

---
Joo kaipa minä sen hemmetin lootan vaan ostan ,menkööt mihin menee ;D
Toisaalta porukoiden luona on isompi monitori jossa on jotain erikoisliitäntöjä , vois sielä kanssa käydä kokeilees.

Ota tosiaan selvää niistä liitännöistä etukäteen, ettei tule itku simmuun ja paha mieli housuun!
wrshredder
18.08.2006 12:53:26
Ota tosiaan selvää niistä liitännöistä etukäteen, ettei tule itku simmuun ja paha mieli housuun!

Emmä oikeesti jaksa enää :P
AAarg, noh yritän parhaani , tohon porukoiden töllöön se voiskin jopa mennä ,olin unohtanu sen vallan.
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Qsysi
18.08.2006 15:13:33
Aargh! Olin jo päättänyt, etten sitä x360:tä sitten osta, kun ei saisi mukamas kaikkie mahdollista mukavuuta irti. Paaskat. RGB-scart-johto vissiin tarttis hommata kuitennin, että edes lähelle sitä kauneinta kuvaa menis. Mistä mahtais saada moisen, ei konsolin mukana tule? Ja ostanko Core-version vai sen reilut 400 maksavan? :) Apua! Mulla menee kaikki rahat siihen! Enkä edes pääse nettiin pelaamaan, ei ole rahaa maksaa parempaa yhteyttä, parikymmentämetristä verkkopiuhaa, eikä Live Goldia. Silverillähän ei pelaamaan pääse?
Jälkiabortti, anyone?
JohnJ
18.08.2006 15:46:10 (muokattu 18.08.2006 15:53:29)
Ja ostanko Core-version vai sen reilut 400 maksavan? :)

En itse ostaisi Corea. Kiintolevyttömänä tuosta X360:n käytöstä katoaa aika paljon, mm. vanhan boksin pelit vaativat kovalevyn. Etkä voi imuroida netistä demoja, päivityksiä ym. Ja kai tuon Premiumin sentään alle 400 euron saa?

Coressa lisäksi langallinen ohjain vs. Premiumin langaton (makuasia kumpi parempi)

E: korjataan sen verran, että toki voi ostaa Coren ja erikseen kiintolevyn, mutta ei siinä paljon säästä, jos mitään.
Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1
lethus1
18.08.2006 16:06:08
Aargh! Olin jo päättänyt, etten sitä x360:tä sitten osta, kun ei saisi mukamas kaikkie mahdollista mukavuuta irti. Paaskat. RGB-scart-johto vissiin tarttis hommata kuitennin, että edes lähelle sitä kauneinta kuvaa menis. Mistä mahtais saada moisen, ei konsolin mukana tule? Ja ostanko Core-version vai sen reilut 400 maksavan? :) Apua! Mulla menee kaikki rahat siihen! Enkä edes pääse nettiin pelaamaan, ei ole rahaa maksaa parempaa yhteyttä, parikymmentämetristä verkkopiuhaa, eikä Live Goldia. Silverillähän ei pelaamaan pääse?

ÄLÄ osta Corea. Konsolin mukana tulee kuukauden ilmane gouldi. Muistaakseni RGB scartti tulee 400 euron paketin mukana. Korjatkaa joku jos muistan päin mäntyä.
Kulkunen
18.08.2006 17:55:56
ÄLÄ osta Corea. Konsolin mukana tulee kuukauden ilmane gouldi. Muistaakseni RGB scartti tulee 400 euron paketin mukana. Korjatkaa joku jos muistan päin mäntyä.

Premiumissa tulee komponentti HD AV -kaapeli (+scart-adapteri).

Ja halvimmillaan Premiumia saa hintaan 399€, nettikauppoja ei laskettu mukaan (niihin tulee takuulla postikulut sun muut päälle).
The downward spiral never ends.
Tempura
18.08.2006 21:41:47
Totta ovat edellä puhuneet. Premium on ainoa järkevä vaihtoehto. Kovalevy on ehdoton asia olla olemassa, tulet huomaamaan sen kyllä. Corella ei pysty edes pelaamaan vanhan Xboxin pelejä, eikä käyttämään edes Live silveriä - joka on tärkeä. Coren päivittäminen premiumiin olisi turhan kallista touhua.
Olenkos oikeassa siinä, että Core-versiossa on supistettu käyttöjärjestelmä (dashboard) tai että sitä ei ole koneessa ollenkaan kiintolevyn puutteen vuoksi?
Premiumissa mukana, mitä Corella ei ole:

- kiintolevy (ensiarvoisen tärkeä)
- headset
- verkkopiuha
- lanhaton ohjain
- piuha joka mahdollistaa HDTV-signaalin

Premiumin mukana tulee tosiaan ihan hyvä piuha (en muista oliko se nyt komposiitti vai komponentti, taisi olla jälkimmäinen), jonka pitäisi olla parempi kuin Coren mukana tuleva kökköys. RGB-scarteja saa liikkeistä, itse tilasin konsolinetistä. Jos on viksu, löytää sen helposti jostain halvemmalla. Yli kaksikymppiä piuhasta on paljon, kun itse boksikin pitäisi maksaa. HUOM! Katso, jos RGB-scartin tilaat, että se on nimenomaan X360:a varten lanseerattu piuha. Minä en katsonut, ja siksipä täällä onkin nurkissa pyörimässä vanhan Xboxin advanced scart-johto.
Kuitenkin, komponentin ja RGB-piuhan välillä ei ole helvetin suurta eroa vaikutuksellisesti. Komposiitin ja RGB:n ero kuulemma on iso. Korjatkaa jos joillain on parempia kokemuksia.

Itse maksan boksia vieläkin monta kuukautta, ei sitä varaa ollut kerralla maksaa. Ja mukaan tietenkin otin lisäohjaimia, marketplace-pisteitä valmiskortilla (kätevää, jos haluat livestä imuttaa vaikka Oblivioniin laajennuksen tai vaikka retroilun vuoksi Street Fighter 2 täysversion), ja rutosti pelejä.

Microsoft on taitanut johonkin (ainakin kanadaaan) tunkea premium-pakettia myymälöihin, jossa olisi mukana lanseerauspeli Project Gotham Racing3. Yleensäkin, jos saat pelin paketin mukana, ja paketti tuntuu olevan samaa hintaa kuin muutkin premiumit, niin ilman muuta semmoinen.
Tempura
18.08.2006 21:42:48

Juu ei tule, se on lisävaruste. Ilmankin pärjää, täytyy sanoa etten tuon komponentin ja RGB:n välillä huomaa kuin EHKÄ ihan pienen eron. Komposiitista ei kokemusta.
Tempura
18.08.2006 21:46:57 (muokattu 18.08.2006 21:55:45)

Silver-tason jäsenyys ei maksa mitään. Sillä EI pelata netissä, mutta sillä tehdään kaikki muu. Voit ladata koneellesi päivityksiä, lisäosia ja laajennuksia (jotkut maksavat marketplace-pisteitä joita saa rahalla, muistaakseni 25 euroa tuotti 2100 pistettä. Esim. Oblivionin lisärit ovat luokkaa 200-400 pinnaa. Jotkut laajennuksista ja lisäjutuista ovat ilmaisia). Silverillä voit myös ladata demoja ja trailereita, joka on suositeltavaa, koska pelit maksavat niin paljon että niitä on mukava näin koittaa. Silverillä myös saat aika ajoin päivityksiä käyttöjärjestelmään ja peleihin. Näiden päivitysten mukana tulee emulaatiosoftia, jotka mahdollistavat tiettyjen vanhan Xboxin pelien pelaamisen.

Itse taisin maksaa 3 kuukauden Gold-kortista jotain 20 euron tienoilla. Noin kuudellakympillä vissiin saa vuoden. Kun sitten goldia kuitenkin on kuukaisi ilmaista aikaa, niin huomaat että kone pitää kirjaa keiden kanssa olet mitäkin peliä pelannut ja milloin, ja voit kommunikoida pelaajien kanssa, pitää kaverilistaa (kenen tahansa voi kutsua "kaveriksi", ja kone näyttää aina ketkä ovat kirjautuneet liveen ja pelaajakorteista näkyy myös mitä milloinkin pelaavat. Pelaajien eri tietoja voi vertailla, kuten pelejä ja niissä saatuja pisteitä (hoho), ja pelikutsun voi lähettää kenelle tahansa). Hommassa on myös pieni "arvostelu"-systeemi, jonka mukaan voit joko suosia pelaajaa tai välttää sitä. Välttämiseen annetaan joku syy, huono pelikäytös tai vastaava. Joissakin peleissä sitten systeemi toimii niin, että pyritään välttämään sitä, että pelaajat joille olet antanut huonon arvostelun, eivät olisi samoissa peleissä mukana. Joskus näin kuitenkin käy, esim. jos pelaajia on vähän tietyssä pelissä.
Tempura
18.08.2006 22:00:04
Noista piuhoista vielä, niin sen lisäksi että onnistuin hommaamaan itselleni vanhan Boxin RBG-scartin, kämmäsin vielä sitäkin ennen. Konetta ei ollut vielä tullut postissa, joten tilasin valmiiksi jostain tavallisen RGB-scart - johdon. Sanomattakin oli selvää, ettei tavallinen scartti Boxin liitäntöihin sopinut. Että aikamoiset oppirahat maksoin siitä, että kannattaa ottaa selvää ennenkuin alkaa innoissaan säätämään.
Synnyttäjä
19.08.2006 22:15:53

Mitenkäs tuo konsolien nettimaailma oikein käytännössä toimii? Kunhan Wii ilmestyy, täytyy varmaan käyttää hyväksi mahdollisuutta ladata klassikkopelejä laitteeseen. X360:n ostokin kiinnosta Mass Effectin ja Halo 3:sen myötä. Ikinä en ole konsolia nettiin tyrkännyt, enkä tiedä alkuunkaan, miten tulisi toimia, tai onnistuko se edes meidän taloudessa.

Meillä on siis kahden megan ADSL-liittymä, eli tietokoneesta menee piuha ADSL-reitittimeen, ja siitä sitten adapterin kautta puhelinpistokkeeseen. Puhelimesta mennään sitten käsittääkseni taloyhtiön johonkin "keskusreitittimeen", josta sitten verkkoon. Mitään erillistä "verkkopistoketta" asunnosta ei löydy. Toimiiko esimerkiksi X360 tällasella viritelmällä? Minkälaisia ratkaisuja teillä konsolin jo omistavilla on?
Kaikki tuntee apinan, apina ei tunne ketään.
Tempura
20.08.2006 06:33:10
Kyllä reitittimellä pitäisi toimia hyvin. Odottelen vielä vastausta, kysyin piruuttani tuota eräällä toisella foorumilla fiksummilta, etten mene itse puhumaan lööperiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)