Aihe: Cubase SX 3 ja särisevä playback
1 2
juha_p
18.08.2006 08:50:17
Joo-o, eli mulla on seuraavanlainen ongelma..
Vaikka mulla on Cubase SX 3:ssa vain vähän plugareita ja VST-instrumentteja päällä niin audio kräkkää. Mulla on audio-interfeissinä RME-Audion Multiface, jonka pitäis rautana sinänsä pystyä hyvinkin alhaiseen latenssiin.
Kun yritän HDSP-Control Panelista nostaa sample bufferia (Cubase jää taustalle ) niin audio muuttuu noiseksi vain resetti auttaa. (Windows Media Player kylläkin toistaa vielä normaalisti).

Mulla on multiprosessori kone ja Windows XP Home-version (joka ei tue multi-prosessoreita), mutta silti on Cubasessa (Devices / Audio / Expert) mahdollista valita "Multi-Processing". Olen testannu ilman sekä päällä, kuten myös BIOSista Hyperthreading: Enabled / Disabled.

Mikä Neuvoksi,
Kiitoksia vastauksista etukäteen,
Toni S

Kokeileppa, josko "Lower Latency" asetuksen disablointi auttaa (mainittu asetus löytyy sieltä VSTMultitrack -paneelin Expert... -painikkeen takaa).

Mainittu toiminto vaikuttaa toiston latenssiin (yleensä pitää sen liian alhaisena, mikäli enabloituna).

t. Juha
Aki
18.08.2006 10:40:07

Kokeile ottaa PrintSpooler -service pois päältä. Mulla autto just tohon.

1) Win R
2) net stop "Print Spooler"
FAQ: Classic30 aina rikki; AD**VT > Cube; 100W-50W=3dB; kuuluu hurista jos ei koske kieliin. :o)
downey
18.08.2006 18:16:12
hellion! miten tuon print spoolerin saa pois päältä? auttakee maalaispoikaa.
juha_p
18.08.2006 18:55:12 (muokattu 18.08.2006 18:57:51)
hellion! miten tuon print spoolerin saa pois päältä? auttakee maalaispoikaa.

komennot on annettu edellisessä postissa -

start run net stop "Print Spooler"
käynnistä suorita net stop "Print Spooler"
tai myös seuraavalla metodilla

start run services.msc /s
(suomeksi jotain, "käynnistä suorita services.msc /s")
- etsi rivi "Print Spooler" (mitä lie suomeksi (jotain Tulostin palvelin tms....))
- properties (mitä lie suomeksi (jotain, asetukset tms))
- stop (taitaa olla Pysäytä suomeksi)

Tuon Services (palvelut) ohjelman voi käynnistää myös "Administrative Tools" valikosta (suomeksi kait jotain hallintatyökalut valikko vaihtoehto)

t. Juha
kivi
18.08.2006 20:07:03
komennot on annettu edellisessä postissa -

Jos sieltä suvereenin atk-osaamisen tornista kiipeäis ihan maanpinnalle, ja kertois että miten tuollaisia komentoja annetaan.

Niitä saa huutaa konen kuvaputkelle naama punasena eikä auta, ei myöskään auta vaikka kuinka kirjoittaisi ne ja painaisi enteriä. Auttaisiko paperille kirjoitettujen komentojen skannaaminen?

:-P
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
passe
18.08.2006 21:16:39 (muokattu 18.08.2006 21:38:14)
Jos sieltä suvereenin atk-osaamisen tornista kiipeäis ihan maanpinnalle, ja kertois että miten tuollaisia komentoja annetaan.

Niitä saa huutaa konen kuvaputkelle naama punasena eikä auta, ei myöskään auta vaikka kuinka kirjoittaisi ne ja painaisi enteriä. Auttaisiko paperille kirjoitettujen komentojen skannaaminen?

Koita seuraavaa:

1.klikkaa start(käynnistä?)
2.valitse run
3.kirjoita tarkalleen näin: net stop "print spooler" (muista myös lainausmerkit)
4.enter

Valmista tuli. Ja kun haluat print spoolerin takaisin päälle, niin kohdassa 3. kirjoitat net start "print spooler". Muutoin sama kuvio.

Enterin painamisen jälkeen ei ruudulla tapahdu mitään kummempaa, musta valikko vilahtaa hätäisesti ruudussa ja homma on tehty...
"Good is in the details..."
juha_p
18.08.2006 21:35:26

Se on ilmeisesti "mäyräkoira" käyty jo taluttamassa tälle illalle ... ;)

t. Juha
kivi
18.08.2006 23:10:23 (muokattu 18.08.2006 23:13:14)
Se on ilmeisesti "mäyräkoira" käyty jo taluttamassa tälle illalle ... ;)

t. Juha

Ei, ihan selvin päin tässä ollaan.

...mutta tää on muusikoiden.net eikä nörttien.net, en mä esimerkiksi todellakaan ymmärtänyt tuota "start run net stop" -vastausta, vaikka oon tehnyt tietokoneilla töitä vuodesta 1985. Mietin että oliko se johonkin tekstipohjaiseen käyttöjärjestelmään tarkoitettu komentorivi?

Nykyään koneet vaihtuukiin niin nopeaan, ettei enää ehdi eikä pysty lukemaan kaikkia niitä käyttöjärjestelmäoppaita ja koneen raudan manuaaleja joita koneen mukana saa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
TPS0852
19.08.2006 17:03:21

Kiitoksia neuvoista...
Tuo Käynnistä / Suorita / net stop "print spooler"
todellakin auttoi.

Särisevän toiston lisäksi Projektit myös aukeavat nopeammin.

Kiitoksia kaikille vastanneille,

Toni S (:
hape
19.08.2006 21:12:28

Palveluiden hallintaan löytyy Windowsista kyllä ihan graafinen työkalukin (Valvontatyökaluista tai Käynnistä->Suorita-> services.msc) niille jotka karstastavat tekstikomentoja. Tuon print spoolerin lisäksi siellä on aika paljon palveluita jotka on oletuksena päällä mutta joilla ei pelkässä audiokäytössä tee mitään.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
BotneLapio
20.08.2006 21:15:45
Kannattaa myös muistaa, että jos omistaa suomenkielisen käyttöjärjestelmän, print spooler on nimellä "taustatulostinohjain" tms. Tässä jälleen yksi syy, miksi käytän vain ja ainoastaan englanninkielistä wintoosaa. Kun on alusta asti tottunut.

Kivelle:

"englanti / "suomi"

Klikkaa "start" / "käynnistä"
Klikkaa "run" / "suorita" (tms...)
kirjoita ilmestyvään ikkunaan "services.msc" ilman lainausmerkkejä, paina ok
Etsi aukeavan ikkunan listasta "print spooler" / "taustatulostinohjain"
Tuplaklikkaa sitä
Valitse aukeavan ikkunan pudotusvalikosta (jossa siis lukee "startup type" / "käynnistystapa" (tms..)) "Manual" / "manuaalinen" (tms...)
Klikkaa OK.
Klikkaa "print spooler" / "taustatulostinohjain" oikealla hiiren napilla
Valitse "stop" / "pysäytä"
OK
Sulje services -ikkuna, eli se mistä olet näitä juttuja klikkaillut.
Jatka sessioita

Saitko?
-=Botnee!!=-
kivi
20.08.2006 21:40:12
Kannattaa myös muistaa, että jos omistaa suomenkielisen käyttöjärjestelmän, print spooler on nimellä "taustatulostinohjain" tms. Tässä jälleen yksi syy, miksi käytän vain ja ainoastaan englanninkielistä wintoosaa. Kun on alusta asti tottunut.

Kivelle:

"englanti / "suomi"

Klikkaa "start" / "käynnistä"
Klikkaa "run" / "suorita" (tms...)
kirjoita ilmestyvään ikkunaan "services.msc" ilman lainausmerkkejä, paina ok

Kiitos, nyt tajusin.

Propellihattumeininkiä:-)

En mä oo tuollaista run-kohtaa edes huomannut, ajattelin että nyt se tekstikäskyjen kirjoittaminen Windowsin alle sitten loppui kun MS-DOS -komentoikkuna poistettiin.

Toi "run"-ikkuna ei varmaan kuitenkaan suorita dos-käskyjä? Mä muistan niitä vielä aika liudan
:-D
(Handsome Dick Manitoba)
janik
20.08.2006 21:48:15
Toi "run"-ikkuna ei varmaan kuitenkaan suorita dos-käskyjä? Mä muistan niitä vielä aika liudan
:-D

Samat jutut siihen voi kirjoittaa mitä Command Promtiinkin.
kivi
20.08.2006 22:01:30
Samat jutut siihen voi kirjoittaa mitä Command Promtiinkin.

Niin, siis ...joo... "Run" on command prompt, mutta onko käskykieli sama?

Ilmeisesti.
(Handsome Dick Manitoba)
askomiko
20.08.2006 22:37:13
Klikkailin turhan näköisiä palveluita pois käytöstä. Saas nähdä vieläkö toimii kone kohta...
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
juha_p
20.08.2006 23:00:18 (muokattu 20.08.2006 23:00:37)
Klikkailin turhan näköisiä palveluita pois käytöstä. Saas nähdä vieläkö toimii kone kohta...

Odotellaaaaannnnn....

Jos kiinnostaa, tässä olisi hieman opastusta noihin XP:n serviceihin (palveluihin):

http://members.internettrash.com/megapolon/winxptweak.html

t. Juha
Klezberg
21.08.2006 09:11:40

Niin, siis ...joo... "Run" on command prompt, mutta onko käskykieli sama?

Ilmeisesti.

On se sama, mutta erona command promptiin on että kun se yksi käsky on suoritettu, ikkuna sulkeutuu. Et välttämättä edes ehdi nähdä mitä tapahtui, onnistuiko vai tuliko virheilmoitus.

Eniten tuota tulee käytettyä käynnistämään tiettyjä hallintatyökaluja kuten msconfig ja regedit, jotka ovat windows-ohjelmia mutta joiden löytäminen muualta on vaikeaa.
Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají
waxivore
21.08.2006 10:49:16
Mitä tuo print spooler tarkalleen ottaen tekee? Voisko joku ATK-guru laittaa tähän ketjuun muitakin toimintoja jota tuolta mainutusta paikasta voi nakata veke. Nimim. "ei vois vähempää tietokoneista enää ymmärtää"
"Kun yrität tarpeeksi kauan ja kovasti, huomaat lopulta itsekin epäonnistuvasi"
hape
21.08.2006 11:01:19

Mitä tuo print spooler tarkalleen ottaen tekee? Voisko joku ATK-guru laittaa tähän ketjuun muitakin toimintoja jota tuolta mainutusta paikasta voi nakata veke. Nimim. "ei vois vähempää tietokoneista enää ymmärtää"

Windowsia lainaten se "lataa tiedostot muistiin myöhempää tulostusta varten". Eli jos koneessasi ei ole tulostinta, on palvelu täysin turha.

En nyt muista mitä kaikkia palveluita itse olen sieltä sammutellut, mulla on ne kyllä listattuna. Täytyy kuitenkin muistaa, että riippuen koneen käyttötarkoituksesta ja kokoonpanosta, voi toiselle turha palvelu olla toiselle elintärkeä. Mutta voin tsekkailla tuon listan kunhan ehdin.

Windowsin omat palveluiden kuvaukset kyllä kertovat aika hyvin onko kyseinen palvelu tarpeellinen vai ei. Siitä sit vaan yks kerralla poistamaan niitä, boottaus ja testaus toimiiko... :)

Ja verkosta löytyy kyllä noista aika paljon tietoa http://www.musicxp.net/services.php
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)