Aihe: Kannattaako ostaa Ekon Les Paul Custom!?
1
B.B. King Kong
17.08.2006 14:34:20 (muokattu 17.08.2006 15:15:02)
Kävin liikkeessä katselemassa noita halvempia kitaroita ja miellyin tuohon Ekon Les Paul Customiin. Ongelmana on vaan se, että en juurikaan ole sähkökitaraa soitellut ja en niiden hienouksista ymmärrä tuon taivaallista. Myyjä sitä tietenkin kehui mutta olisi hyvä kuulla muidenkin mielipiteitä. Tämä kitara miellyttää silmää ja kättä mutta onko se ostamisen arvoinen??

Ostopäätökseeni mielipiteet tuskin vaikuttaa, mutta olisi vaan kiva tietää mitä paskaa sitä on ostamassa.. vai ostaako paskaa ollenkaan.
Petrukki
17.08.2006 17:28:33
Tärkeimpänä: vire. Jos se ei pysy, älä myöskään hanki.
All you need is HOHO and you're ready for muusikoiden.net.
gorgonoidi
17.08.2006 17:45:22

Tärkeimpänä: vire. Jos se ei pysy, älä myöskään hanki.

ai tälläinen uusi sääntö on tullut?
Kukkis 77
17.08.2006 21:34:28

Kaveri osti Ekon Lespan, ja oli todella mukavan tuntuinen peli. Ei mikkään rimpula. Osta pois.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki
B.B. King Kong
18.08.2006 11:04:54
Juu en meinaa pikkupuutteiden takia jättää kyseistä keppiä ostamatta. Haenkin vain jotain perustaavaa laatua olevia tyyppivikoja. Jos sellaisia ei ole niin tulen tuon kyseisen kitaran ostamaan. Perustavanlaatuinen vika on siis esimerkiksi jos kitara sulaa käteen kun soittaa C duurin. Olen kyllä kuullut että Eko valmistaa hintaansa nähden laadukasta tavaraa, mutta varma on aina varmaa ja siksi siis kyselen.
H.E.L.L
18.08.2006 12:54:55 (muokattu 18.08.2006 13:08:35)
Mulla on juuri samanlainen kitara.
Eli tämähän on oikein oivallinen peruskitara. Pitää vireen ja soi hyvin niin akustisena kuin vahvistimen kautta. Lujaa soitettaessa mikit kyllä kiertää vähän mutta kotisoitossa hyvä. Sustainia riittää. Kaula on ainakin omaan käteen varsin passeli. Ei paksu muttei ohutkaan. Kitara on melko painava. Miinuksena pulttikaula ja sen liitos on aika kökkö.

Viimeistely kitarassa on aivan hyvää. Reunalistat ja muut tilpehöörit löytyy. Maalaus ja lakkaus on hyvin tehty. Tämähän on oikein kaunis kitara. Virittimet ja tallat on aivan ok tavaraa, mutta en tiedä miten ne ajan kanssa kestää. Mutta ainahan ne voi vaihtaa, kuten mikitkin jos siltä tuntuu.

Uskoisin että tähän hintaluokkaan uutena ei varmasti kauhean paljon parempaa les paul kopiota saa tai sitten mulle on vain sattunut hyvä yksilö. Uskallan sanoa, että alkava soittoura ei kyllä tähän kitaraan kaadu:)

edit.kirjoitusvirheitä
notkea rotta
18.08.2006 13:57:03
Multa löytyy myös sama kitara.Omassa kuvassa näkyy.Hyvä kitara hintaisekseen.Kirkkaaksi lakattu kaula mulla tuppaa olemaan vähän tahmea,mutta johtuu varmaan siitä,että hikoilen kuin sika.Ei mikään rimpula vaan ihan jämäkkä peli.En ole katunut ostostani.
legendaarista
Petrukki
18.08.2006 21:30:14
ai tälläinen uusi sääntö on tullut?

No mulle se ainakin määrittää kitaran laadun. ;)
All you need is HOHO and you're ready for muusikoiden.net.
Bald Anus
18.08.2006 21:48:24

Tämä kitara miellyttää silmää ja kättä mutta onko se ostamisen arvoinen??

Hieman itsestäänselvä kysymys, osta jos tykkäät.
"Mikä vitun soololovi?" -meidän kitaristi vuonna 2005
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Kirk_Hammett
20.08.2006 17:24:30
osta jos tykkäät! mutta oon kuullu että niisä on jotain pikkuvikoja välillä eikä viimeistely ole ihan parhainta luokkaa. mutta siis jos itse tykkäät siitä niin osta pois.
You know it's sad but true...
Marzi
23.08.2006 21:46:43

Hyvin on kestänyt x-määrän keikkapieksemistä, välillä koko keikan, välillä varakeppinä. Ja tuohon hintaan ei pikkuvioista valiteta! :D
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)