Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peavey Mark III Bassovahvistin
1 2 3
Avaruuspastori
14.08.2006 16:45:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä vempeleestä? Hyviä/huonoja kokemuksia kaivataan? Itselläni on kyseinen combo-versio (150W) ollut jo useamman vuoden, enkä ole parempaa mööpeliä löytänyt. Ikää värkille on jo kertynyt ruhtinaalliset 28v eikä ongelmia. Myös kiinostaisi saman sarjan nuppi/kaappi yhdistelmä, eli jos joltain löytyy myyntiin asti, parahtakoon!
 
Antti1
14.08.2006 17:39:03 (muokattu 14.08.2006 17:39:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kahdella keikalla tuolla ollaan vedetty. Tämä on ainoa vahvistin, josta en ole ikinä saanut yhtään kunnollista soundia ulos. Mahtoiko olla rikki, mutta oli varsin hiljainen 150W peliksi, botnet pärisi ja yläpää oli todella epäselvää muhennosta.
 
Pidempiaikaisina verrokkeina samasta teho- ja kokoluokasta mulla on Warwickia ja Tracea. Kummatkin toimii missä tahansa musatyylissä sitä ko. Peaveyta paremmin. Ehkä johonkin Claypool-tyyliseen efektipärinään toi voi lujaa luukutettuna sopia, ei juuri muuhun.
 
EDIT: Pieni korjaus.
 
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Avaruuspastori
14.08.2006 18:22:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kyllä Claypoolit taivu. Omasta pömpelistä kyllä saa sen saundin irti minkä haluaa. Antti1: Olisikohan kyseisessä pelissä ollu komponentit sökönä..? Varsinkin vanhoissa TNT malleissa se on yleistä.
 
Pentinpuro
14.08.2006 21:01:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli aikoinaan Mark III nuppi, jotain vuosimallia 80-luvun alusta. Ihan näpsäkkä soundi muistaakseni, ruokki silloin(kin) Hartken 410XL kaappia. Tehoja ei tietenkään rajattomasti.
 
willie
14.08.2006 22:46:15 (muokattu 15.08.2006 03:30:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virhe! Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus.
faffbey
15.08.2006 08:23:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä noi 70- ja 80-lukujen Peavey Mark III:t ja IV:t on transistorinuppien kunkkuja. Sitä paitsi niitä saa nykyään pilkkahintaan ja pesee takuulla kaikki hartket ja peeringerit. Mulla on ollut Mark III, Mark IV ja Mark VI. Mark VI ei soundaa yhtä hyvältä kuin edeltäjänsä. Mutta nyt vedetään Ampegilla ja se onkin jo toinen juttu...
 
molder
16.08.2006 12:30:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä noi 70- ja 80-lukujen Peavey Mark III:t ja IV:t on transistorinuppien kunkkuja. Sitä paitsi niitä saa nykyään pilkkahintaan ja pesee takuulla kaikki hartket ja peeringerit...)
 
Täysin samaa mieltä, ainakin noista nupeista. Combolla soittanut kanssa ja treenikäytössä oli ainakin hyvä. Keikka käytössä voi olla tehoton. Ja yksi hyväpuoli tuon aikakauden Peavey mk III nupeissa. Ne KESTÄÄ. Pudota lavalta, unohda hankeen yöks, rumpali laattaa ritilöistä sisään... Ne pelaa! Hintaansa nähden ihan kunkkuja todellakin.
 
"Enemmän bassoon balanssia - Volumella tehty saundi!"
faffbey
17.08.2006 09:31:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täysin samaa mieltä, ainakin noista nupeista. Combolla soittanut kanssa ja treenikäytössä oli ainakin hyvä. Keikka käytössä voi olla tehoton. Ja yksi hyväpuoli tuon aikakauden Peavey mk III nupeissa. Ne KESTÄÄ. Pudota lavalta, unohda hankeen yöks, rumpali laattaa ritilöistä sisään... Ne pelaa! Hintaansa nähden ihan kunkkuja todellakin.
 
Samaa mieltä kestävyydestä/luotettavuudesta! Mutta yksi tyyppivika on sattunut parissa yksilössä kohdalle: alakanavan treble säädön ollessa auki yli 2:n, tulee soundiin outo sirinä. Mutta sen voi kiertää kun siinä on käytössä kaksi yhtäaikaa toimivaa kanavaa ja eq.
 
Olen tuutannut Peavey Mark III/IV:llä 2 x 15" BW Peavey kabinetin kera rässiä/HC:tä Suomen kovaäänisemmäksi(kin) mainitussa bändissä, isoissakin mestoissa, eikä ikinä tullut tunne että tehot loppuis kesken. Ongelmat alkoivat vasta kun typeryyttäni vaihdoin (hetkeksi) Peaveyn kaappini silloin niin muodikkaisiin Hartken 4x10" + 1x15" kaappeihin...
 
molder
17.08.2006 10:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kehutaan nyt oikein kilpaa lisää ;-). Lisäksi noissa Peavey mk III sarjan nupeissa on todella hyvät ulostulot ja liitännät, Bi-ampit, Pre-ampit.. You-name-it. Ei löydy nykynupeista juuri sellaisia ( Lisää aiheesta löytyy samalta keskustelu-alueelta topicista : Peavey Mk III kytkennät ) TOSIN noita mk III sarjan vehkeitä on eri malleja, kaikista en tiedä. Mutta ainakin kolmella eri mk III / IV mallilla soittanut. Centurio, Bass-Series jne..Trankkuvehkeeksi ihan ykkönen. Ja tosiaan, niitä myydään nykyään polkuhintaan. Jenkkilässäkin johonkin 200 taalaan.
"Ali-arvostettu" bassovahvistin mielestäni nykyään. 70-80 luvulla noillakin peleillä tykitti useampikin nimekkäämpi basisti.mm Cisse, Kinnunen... Aika monella näkyi siellä lavalla Peaveyn-setti.
 
"Enemmän bassoon balanssia - Volumella tehty saundi!"
Boxeri
17.08.2006 10:52:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tuutannut Peavey Mark III/IV:llä 2 x 15" BW Peavey kabinetin kera rässiä/HC:tä Suomen kovaäänisemmäksi(kin) mainitussa bändissä, isoissakin mestoissa, eikä ikinä tullut tunne että tehot loppuis kesken. Ongelmat alkoivat vasta kun typeryyttäni vaihdoin (hetkeksi) Peaveyn kaappini silloin niin muodikkaisiin Hartken 4x10" + 1x15" kaappeihin...
 
Käytän itse Peavey 2000Megabassin kera tuota Peaveyn 2*15" kaappia. Joskus laitan yläpääksi Hartken 4*10" kaapin.. Avot että toimii... Yksin hartkeen soitettaessa (huom lujaa) olen huomannut tai ollut aistivani samanlaista "nyykähtämistä". Loppuu vissiin kartiopinta-ala kesken??
 
Peavey on kautta aikojen ollut monipuolinen vahvisti juuri nuitten ulos-ja sisään menojen suhteen... Ja luotettavuus...se on on atomipommin magneettimyrskyn kestävää tasoa. Ehkä tänäpäivänä palvotaan enemmän joitakin tiettyjä merkkejä jolloin arvostus "hyvään vanhaan" on päässyt rapistumaan. Mutta korvahan sen sanoo mikä on itse kullensakin hyvää...Hope so?
 
-lahkeetlepattaa-
 
"VoiVoi..."
balzary
17.08.2006 10:55:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen todennut tämän ennenkin, ja totean nytkin. Peaveyn 2x15 toimii reggaessa todella hyvin. Vahvarikin (Mark xx) toimii ihan ok, kohtuuhyvä soundi tuollaiseen musiikkiin.
 
Surviainen
@ Gloria 18.8
@ Vernissa Reggae Festival 19.8
willie
17.08.2006 21:49:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

molder :
Kehutaan nyt oikein kilpaa lisää ;-)
 
No kun kerran kehuman alettiin, niin kehutaan lisää. Minäkin olen käyttänyt Peaveyn styrkkareita viimeset 20 vuotta. En tosin noita Mark -nuppeja, mutta esim Peavey Standard -nuppia 4x12" cabinetin kanssa sekä TNT130W/15" -comboa. Molemmat jo sieltä kaukaa 80-luvulta. Toimii vaan edelleen ja puhkuu tehoa reippaasti, vaikka joskus kaltoin kohdeltukkin on.. Olen tyytyväinen :)
juici
17.08.2006 22:39:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kehutaan nyt oikein kilpaa lisää ;-).
 
Näin tapahtuu. Mulla on nyt kolme vuotta ollut Peaveyn TNT 150 15" combo ja voin vain sanoa että olen alkanut viime aikoina yhä enemmän vain tykkäämään siitä. Thunderbirdin kanssa murisee oikein mukavasti ja kun väliin pistää vielä vähän säröä Ibanezin PD-7:sta niin johan jyrisee. Tänään treeneissäkin bassoon siirtynyt kitaristi soitti Warwickin RockBassilla Peaveyhyn ja sano että kylläpäs murisee mukavasti. Kolhon kokoinenhan se on, mutta hyvin tuota yksinkin jaksaa roudata ja kestää melkein mitä vaan.
 
"vitturallaatirullaa" -WM
Heikki L.
18.08.2006 00:18:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ogelissa on ollu reilusti yli kymmenen vuotta sitten hankitut Peneyn pa-, basso- ja skeba vehkeet. Ja on vieläkin. Kertoo kyllä jotain niiden kestävyydestä.
 
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
ku_osais
24.08.2006 11:19:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on harrastebändikäytössä Mark III kombo (15" Black Widow elementti) vuodelta 1979. Vahvarista lähtee 130w mikä riittää 5-henkisen bändin rock/poprock treeneissä ilman mitään ongelmaa (ei kannata tuijottaa liikaa niitä wattimääriä, kyse on kokonaisuudesta). Lisäkaapilla sitten 260w.
 
Eq lähes flättinä (lievä keskialuekorostus), passiivihumpparilla, basson tone noin puolivälissä, painotus etumikillä lähtee pyöreä, lämmin, munakas perinnesoundi. Makuasia, mutta minä en kaipaa siihen mitään lisää tai pois. EBS BassIQ:lla mukava perinnefunk jyystö.
 
IMHO perinteisestä soundimaailmasta diggaavalle loistava hinta/laatu -suhde, HiFi-, släppääjä- ja särövallimiehille luultavasti väärä valinta (peukutus kylläkin kuulostaa ihan hyvältä).
 
Vedon jälkeen virrat pois ja Peavey sanoo "tumps". Elvis has left the building...
 
ku_osais
22.09.2006 09:57:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tartteepa postata korjaus edelliseen. Sain Peaveyn asiakaspalvelusta manuaalin ja itse asiassa combosta irtoaa 130w (THD5% 150w) oli lisäkaappia tai ei. En muista mistä lähteestä oli jäänyt väärä käsitys, ehkä näin unta...
 
tupac
24.09.2006 11:58:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kans käytössä mark III vm-78 ja hetkeksi erehdyin
ostaan warwikin pro fet 5.1:n jonka kuitenki myin aika äkkiä maailmalle.
Siitä saa sellaset Steve Harrismäiset soundit melko näppärästi(joka tykkää)
onhan kyllä ko. herra kyllä käyttänyt samanlaista nuppia muinoin.
Niitä saa kyllä sikahalvalla tuolta maailmalta, on kyllä turhan aliarvostettu...
 
bassolinjaa jo 22 vuotta...
Boxeri
24.09.2006 12:22:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kans käytössä mark III vm-78 ja hetkeksi erehdyin
ostaan warwikin pro fet 5.1:n jonka kuitenki myin aika äkkiä maailmalle.
Siitä saa sellaset Steve Harrismäiset soundit melko näppärästi(joka tykkää)
onhan kyllä ko. herra kyllä käyttänyt samanlaista nuppia muinoin.
Niitä saa kyllä sikahalvalla tuolta maailmalta, on kyllä turhan aliarvostettu...

 
Joo ainakin ekalevyn kuvasessioissa taitaa komeilla tuo kyseinen MarkIII...
Warrella voi pyyhkiä per....aukkoa.. Noh eikait nyt sentään ;-D
 
"VoiVoi..."
beissi man
24.09.2006 15:49:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommonen Mark III kiinnostaisi kovasti kertokaapa viisaat riittääkö siinä hönkä bändin kanssa kun rockia ja kasari heviä runtataan
 
tupac
24.09.2006 18:21:26 (muokattu 24.09.2006 18:36:04)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommonen Mark III kiinnostaisi kovasti kertokaapa viisaat riittääkö siinä hönkä bändin kanssa kun rockia ja kasari heviä runtataan
 
Varmasti riittää mulla on markin alla 4x10 ja 1x15 ja lahkeet lepattaa......
Espoon musiikissa näyttää olevan pariki standardi sarja nuppia
 
bassolinjaa jo 22 vuotta...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «