simosiili 21.07.2006 16:59:19 | |
---|
od100 on kauhee sontalaatikko. maraparta |
Muuki 21.07.2006 17:04:57 | |
---|
Mistä sais hesasta viritintä? Ja onko toi delay tullu jo suomeen? Viisainta varmaan siirtää vastauksesi jelppikerho threadiin. Mittään en oo kirjottanu alle |
masterhat 22.07.2006 08:52:10 | |
---|
No niin no, siinä on niitä potikoita joita vääntelemällä siihen soundiin voi vaikuttaa.. ;) Musta ihan siedettäväsoundinen chorus. Nykyiseen laudasta löytyvään Bossin CH-1:een verrattuna jopa monipuolisempi ja tolla saa taiottua tarvittaessa huomattavasti radikaalimpia ja ärsyttävämpiä soundeja esim. säröjuttuihin. Mutta sehän on tietty ihan mitä hakee. Mulle toi oli hintaansa nähden positiivinen ylläri, paitsi kestävyytensä puolesta. tottahan se on, että ääntä voi kyllä värittää suuntaan jos toiseenkin, ja itsekin käytän sitä vain hakiessa jotain kaoottista/yliampuvaa, esim niin että kaikki säädöt on täysillä paitsi volume ja siihen vielä fuzzia sekaan, niin kieltämättä ihan kiehtovaa häröilyä lähtee. tarkoitin lähinnä ihan perus choruksena se ei mua niin mielytä, siis puhtaan kanavan päällä. Mä löysin bossin vanhan bassochoruksen, ja olen aivan rakastunut sen sivistyneeseen ja hillittyyn soundiin:) Tehotyttö95 |
Tympee Huttunen 22.07.2006 10:15:58 | |
---|
Juttelin musakaupan myyjän kanssa näistä pedaaleista ja hänkin ihmetteli niiden laatua. Pedaaleita on mennyt kasakaupalla, mutta vain muutama on tullut takaisin ja nekin ovat olleet jo tehtaalta lähtien hajalla (tuotu takaisin seuraavana päivänä). Hän muistaakseni sanoi, että pedaali olisi melko "huoltovapaa", koska sen korjaus olisi vaikeaa. Takuuseenkin tulleet pedaalit vaihdetaan heti uuteen Saksan päässä. |
Räbbänä 22.07.2006 15:10:58 | |
---|
Meinasin ostaa Behkun EQ:n kun Porissa käväsin matkalla Helsinkiin. Mutta ajatukseksi sekin vain jäi kun unohtu rahat autoon. En jaksanut kävellä autolle hakemaan. Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
kupteri 01.08.2006 17:01:59 | |
---|
Ja onko toi delay tullu jo suomeen? Hoo! Viime viikolla tuli T-kaupan kimppatilauksen viimeinen osa (kaverin kitara tuli parissa viikossa, samoin kielet etc.). Sieltä löytyi UC100 ja DD100. Nuo vissiin tilasin lokakuussa 2005. Tosin muistelin että oisin tilannu 2 kpl noita alle 20e pedaalia enkä tota delayta (tosin milläpä tuota enää muistaa). Vaan oli matikka kohillaan laskussakin: UC100 19,30 + DD100 39,00 = 37,60 En valita :-) Tuota delayta kai tuo homma sitten on odottanu, vaikka tilatessa toimitusaika oli T-kaupan mukaan 2 viikkoa. Pitkiä viikkoja... Tänään testataan mitä tapahtuu. Jos ovat p*skoja, nakkaan Merikoskeen :D |
ilpoliekkio 01.08.2006 21:27:08 | |
---|
Jos ovat p*skoja, nakkaan Merikoskeen :D Tai lähetät vaikka minulle. Voin maksaa postit. :D Awaken the suffering |
ekikoo 01.08.2006 21:50:29 | |
---|
Thomannilla näyttäis nyt olevan tosiaan tuota DD100:aa, vois alkaa keräämään väkeä jakamaan kulut... Jos ovat p*skoja, nakkaan Merikoskeen :D Jos delay ei miellytä niin minä ostan :P Asun myös Oulussa niin ei tarvi alkaa lähettelemään All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Joel Harald 02.08.2006 11:35:50 | |
---|
Tällä hetkellä omistan UP100, UC100, EQ700 ja TO100. Kovimmassa käytössä ovat olleet chorus ja phaser. Molemmat ovat kiinni pedaalilaudassa. Minkäänlaista reistailua ei ole ollut, vaikka keikkakäyttöä ne ovat jo 8 kuukauden ajan joutuneet kestämään. Saa nähä millon nalli napsahtaa... Mitä alavampi, sen parempi. |
kupteri 08.08.2006 12:01:29 | |
---|
Merikoski säästyy toistaiseksi ;-) Delay toimi niinkuin pitääkin, tosin eipä oo tullu ennen säädeltyä niin parhaat viritykset jäi toistaiseksi testaamatta. Noh, Slashin soittama Welcome To The Jungle -intro sillä irtos vaivatta :-) Jotain ongelmia itse pedaalissa oli kun koitti vaihtaa päälle ja pois. Tunnoton, mutta rupes sitten toimimaan paremmin. Melkoinen purkkaviritys kyllä tuo kytkin, ei voi tulla kestämään pitkään. Sama koskee koko pedaalia kokonaisuudessaan. Pariston vaihtaminen on kans sellainen viritys että alta pois. Erittäin halvalta näyttää ja tuntuu. Nämä kommentit koskee myös tuota Chorusta. Choruksella sai myös Come As You Are tutun kuuloisesti, hyvää teki puhtaalle soundille. En tätäkään kovin kauaa värkänny. Tone-potikka ei tunnu hirveesti vaikuttavan (äkkisiltään). Tässä päälle/pois toimi paremmin (napsahtikin vielä). Muuten kyllä tulee hajoamaan kengän alle ennemmin tai myöhemmin. Tässä oli kirkas kuorinen ledi joka loisti punaista päällä ollessaan, tuossa toisessa oli punakuorinen. Eri sukupolvea siis? Tommosia leluja. Voishan noita koittaa pedaalilautaan kiinnittää ja testata keikalla. Sitten kun menevät paskaksi niin menevät. Jos kestävät vuoden niin ihme on. Toimivia pelejä muuten kyllä, ei oo äkkisiltään soundissa valittamista. Pitää vielä treeniksellä luukuttaa ja testata kunnolla :-) |
onko kukaan kokeillut tuota behkun bigmuff kopioo? jos on niin laittaisitteko kommenttia Mitä oikeasti toivon, olisipa edes hetken ajan elämässä aika jolloin ei tarvisi pelätä sitä että jostain päin alkaa valumaan paskaa niskaan. Aina ei vaan jaksa |
Novac 17.08.2006 21:38:57 | |
---|
onko kukaan kokeillut tuota behkun bigmuff kopioo? jos on niin laittaisitteko kommenttia minkä niminen se on behkun pedaalina? mikä on olutta on nyt mennyttä... |
käsi 17.08.2006 21:42:05 | |
---|
Juttelin musakaupan myyjän kanssa näistä pedaaleista ja hänkin ihmetteli niiden laatua. Pedaaleita on mennyt kasakaupalla, mutta vain muutama on tullut takaisin ja nekin ovat olleet jo tehtaalta lähtien hajalla (tuotu takaisin seuraavana päivänä). Hän muistaakseni sanoi, että pedaali olisi melko "huoltovapaa", koska sen korjaus olisi vaikeaa. Takuuseenkin tulleet pedaalit vaihdetaan heti uuteen Saksan päässä. eräs myyjä sanoi tuota samaa että laatu on kai ollut yllättävän hyvää koska takaisin ei ole tullut kuin pari kappaletta ja ne olivat olleet rikki jo tullessa liikkeeseen. Tosin oli myös sitä mieltä että jos pieni vika tulee niin voipi heittää kuikkaa samantien koska korjaaminen olisi liaan kallista. Oli kuulemma isot pojat (eli oikeat muusikot) myös ostaneet aika läjät noita pedaaleja. Kovimpia hittejä on ilmeisesti se viritin pedaali Mitä oikeasti toivon, olisipa edes hetken ajan elämässä aika jolloin ei tarvisi pelätä sitä että jostain päin alkaa valumaan paskaa niskaan. Aina ei vaan jaksa |
käsi 17.08.2006 21:43:11 (muokattu 17.08.2006 21:45:30) | |
---|
minkä niminen se on behkun pedaalina? en muista:( just tänään näin ekaa kertaa, luulin aluksi että onko se bigmuffi mutta eipä ollunna, samanlainen ulkoisesti, distortion/sustain lukee siinä potikoiden alla ja jotain 40e makso edittiä: eli se on VINTAGE DISTORTION VD1 Mitä oikeasti toivon, olisipa edes hetken ajan elämässä aika jolloin ei tarvisi pelätä sitä että jostain päin alkaa valumaan paskaa niskaan. Aina ei vaan jaksa |
ekikoo 17.08.2006 21:57:07 | |
---|
Tilasinpa sitten itselleni DD100:n ja on tässä muutamana päivän aikana tuonut aivan uutta potkua soitteluun. Silloin kun multiefektillä soittelin en osannut arvostaa ko. efektiä, mutta nyt sillä saa omasta mielestäni todella mukavan kuuloista settiä aikaan. Itseäni ei huoleta mööpelin kestävyys yms. kun kotisoitossa suurimmaksi osaksi käytän. All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Novac 17.08.2006 21:57:41 (muokattu 17.08.2006 21:58:00) | |
---|
joo tosiaan tuo vintagejuttu(VD1): hyvä särö lähtee sooloon, mut kompissa ei oikeen toimi. ja komppiin jos haluaa sitä niin kannattaa boostata jollain muulla spedulla esmes. boss super-overdrive. noista ainakin lähtee hyvä soundi. mikä on olutta on nyt mennyttä... |
käsi 17.08.2006 22:06:34 | |
---|
joo tosiaan tuo vintagejuttu(VD1): hyvä särö lähtee sooloon, mut kompissa ei oikeen toimi. ja komppiin jos haluaa sitä niin kannattaa boostata jollain muulla spedulla esmes. boss super-overdrive. noista ainakin lähtee hyvä soundi. jesh kiitoksia. soolon boostaamiseen oikeastaan etsinkin jotain kivaa pedaalia, tuota behkun deleytä kai taidan vakavasti harkita myöskin. Mitä oikeasti toivon, olisipa edes hetken ajan elämässä aika jolloin ei tarvisi pelätä sitä että jostain päin alkaa valumaan paskaa niskaan. Aina ei vaan jaksa |
Zeni 17.08.2006 22:45:03 | |
---|
Behkuja ei välttämättä palauteta vaikka ne olisikin rikki. Itse olen ainakin niin laiska etten jaksa 19euron/uuden pedaalin takia mennä takaisin liikkeeseen. Ei varmaan kuittiakaan ole missään. Oma EQ kohisee huomattavan paljon, mutta ostinkin sen kokeilumielessä onko mulla käyttöä sellaiselle. Täytyy vaihtaa Bossiin jahka jaksaa :) |
käsi 17.08.2006 23:05:46 | |
---|
Behkuja ei välttämättä palauteta vaikka ne olisikin rikki. Itse olen ainakin niin laiska etten jaksa 19euron/uuden pedaalin takia mennä takaisin liikkeeseen. Ei varmaan kuittiakaan ole missään. Oma EQ kohisee huomattavan paljon, mutta ostinkin sen kokeilumielessä onko mulla käyttöä sellaiselle. Täytyy vaihtaa Bossiin jahka jaksaa :) totta tuo, mutta useimmiten ihmiset ovat aikas saitoja rahojensa suhteen. Tosin uskoisin että suurin osa myynnistä menee vasta-alkajille tai sitten sellaisille jotka huvin vuoksi törsää parikymppiä johonkin kokeilu mielessä. vasta-alkajat eivät välttämättä aluksi edes tajua että laite on jotenkin viallinen jos siinä jotain pientä suhinaa on tms. Mitä oikeasti toivon, olisipa edes hetken ajan elämässä aika jolloin ei tarvisi pelätä sitä että jostain päin alkaa valumaan paskaa niskaan. Aina ei vaan jaksa |
Rämppy 18.08.2006 09:12:54 | |
---|
onko kukaan kokeillut tuota behkun bigmuff kopioo? jos on niin laittaisitteko kommenttia Njoo. Mulla on tuollainen ja enpä voi suositella. Soundit aika huonot, äänet kuolee omituisesti etenkin miedoilla säröasetuksilla. Syö törkeästi soundia, vaikka pakkauksessa mainostetaan jotain hard wire bypassia. Jos haluaa big muffin, niin kannatta satsata muutama kymppi lisää vaikka russki-versioon. Lisää kommenttia omalla sivulla ->rämpyn vehkeet. En sitten malttanut olla sanomatta. |