Aihe: Pelien odotus- ja ennaltahehkutusketju
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Tempura
12.08.2006 15:54:33
Dead Rising!!! Haluuko joku ostaa mulle xbox360:n?

Mä haluan! Anna rahaa!

En ole muuten vielä koittanut, mutta kuulemma demossa onnistuu semmoinenkin, että ottaa jostain paistinpannun ja lämmittää sitä liedellä, niin sen jälkeen kun lyö zombeja kyseisellä pannulla, niin sihahtaa kuulemma mukavasti.

Toinen asia: Alkusähäkässä ja väsyneenä luulin, että golfmailalla vaan hutkitaan läheltä, mutta kuulemma sillähän vedetään kunnon draiveja ja lyödään kaukomatkoilta palloja zombien otsalohkoihin.

Perkeleitä saa liukastelemaankin paistinrasvoilla ja vaikka purukumiautomaateista valuvilla purkkapalloilla.

Tässä erään henkilön kommentti Pelit.fi - foorumeilta, oli niin hauska että on pakko lainata: "Lopullinen myyntiargumentti minulle oli se hetki, kun nallenaamarissa ja lasten punaisessa pukukerrassa huidoin V-tyylin sähkökitaralla epäkuolleiden massaa kilon paloiksi."

Peliä on arvosteltu jo monella sivustolla. Vaikka jokainen tunnustaa ärsyttävyydet (joista yksi vittumaisin on vain yksi tallennuspaikka), niin kaikki järjestään ovat antaneet pelille todella kovia pistemääriä.

Ameriikoissahan peli jo ilmestyi, ei pitäisi mennä kuin pari-kolme viikkoa niin ilo alkaa Suomessakin.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Tempura
14.08.2006 06:05:40 (muokattu 14.08.2006 07:16:21)
Hyviä ja huonoja uutisia, toverit jääkiekkomanagerit.

EHM2007 ilmestyy syyskuussa, ja se vaikuttaa aivan - helvetin - loistavalta.

http://www.eastsidehockeymanager.net/

Siinä oli hyvä uutinen. Huono, suorastaan paska uutinen on se, että peliä saa ainoastaan lataamalla sen internetistä. Sitä ei tule pakkauksessa myyntiin. Odotin peliä kauan, ja nyt järkytyin. Onneksi tovereita suomalaisia on jo vinkunut monta päivää asiasta SI:n foorumeilla, ja siellä on selvitetty ystävällisesti erilaisia tapoja ostaa peli, jos ei ole luottokorttia. Asia on ilmeisesti tiedostettu että esim. täälläpäin maailmaa tuollainen touhu on perseestä, jos se on ainoa vaihtoehto. Pyysin heitä informoimaan suomalaista pelilehdistöä eli pääasiassa Pelit-lehteä asiasta, ja että sisällyttäisivät helvetin paljon tarkkoja ohjeita siitä, miten pelin voi maksaa, ja vastauksia yleisiin kysymyksiin, ettei tämä uusi ostomuoto säikyttäisi kaikkia pois. Eivätköhän ne fiksuina poikina ole asiaa hoitamassa ilman pyyntöjäkin.
Kaippa siihen selvyys tulee. Pitää vielä lukea foorumeita läpi, kun siellä on niin saatanan paljon asiaa ja vaikeaa englantia etten minäkään aina tajua.

Huoh saatana. Kaippa sitä pitää hiljalleen totutella uuteen maailmaan. Syytän tästä ihan vähän piratismiakin.

Eipä tällä pelillä ihan vitusti faneja ole, FM-malliin ainakaan, mutta sitä suurempi sääli. No, näillä mennään. Kai sitä pitää muiden ihmisten Visaa "lainailla". Saatana, kun konekin on niin kuralla jo, että kaatuilee 1-87 kertaa päivässä. Voi olla ylihauskaa asentelu. No, ainakin maksanee vähemmän kuin normipeli. Kaippa tässä on hyviäkin puolia, jos jaksaa hakea. Nyt en jaksa.

Mutta pelin ostan saatana. Ja niin ostatte tekin, tai minä tapan.
Dropped C
14.08.2006 20:45:42
Neverwinter Nights 2:sta odottelen. Pääsee nörtteilemään D&D:n parissa. Luultavasti peli on taas tosin tarinaltaan ja sisällöltään raskas pudotus edellisesti verrattuna, niinkuin viimeksikin (Baldurs Gate2 -> NWN). Katsotaan.
Shitmanek
14.08.2006 21:13:25
Neverwinter Nights 2:sta odottelen. Pääsee nörtteilemään D&D:n parissa. Luultavasti peli on taas tosin tarinaltaan ja sisällöltään raskas pudotus edellisesti verrattuna, niinkuin viimeksikin (Baldurs Gate2 -> NWN). Katsotaan.

Kuulinpa tuossa että tarinan tuohon kyhää se heppu joka kirjoitti juonen esimerkiksi Planescape: Tormenttiin.
M.A.C.H.O. # 12 "I'm airsick" -John Matrix
Qsysi
16.08.2006 15:33:01
Voi perse kun himottaa tuo X360. Mieli tekisi ostaa moinen, vielä kun PS3:sen hinta on turhan suolainen omalle kukkarolle. Muttamutta, teenkö mä sellasella mitään sittenkään, kun tuskin kauheasti pelittäisi Live 256:lla netillä, ja onko graaffinen ero niin iso kun pelaa tavallisesta pienestä telkkarista. Arr...
Jälkiabortti, anyone?
MaD PiAnIsT
16.08.2006 20:06:30

ja onko graaffinen ero niin iso kun pelaa tavallisesta pienestä telkkarista. Arr...

Kyllähän se XBOX 360 on tehty juuri tuota HDTV:tä varten. Veikkaisin, että ero XBOXIn ja XBOX 360 välillä ei ole hirvittävän suuri. Siis jos ei ole HDTV:tä. XBOX 360 grafiikat pääsevät vasta HDTV:llä oikeuksiinsa. Itse en ostaisi normitelkkaan XBOX 360. Menee rahat vaan hukkaan.
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Milkop
16.08.2006 20:13:53

Itse en ostaisi normitelkkaan XBOX 360. Menee rahat vaan hukkaan.

Sama täällä, ei sillä mitään tee ilman HDTV:ä, koska se matolaatikko ostetaan nimenomaan graffalesoilua varten, jota ei taas voi tehdä tavallisella teeveellä.
Tempura
16.08.2006 23:10:09 (muokattu 16.08.2006 23:23:38)
Kyllähän se XBOX 360 on tehty juuri tuota HDTV:tä varten. Veikkaisin, että ero XBOXIn ja XBOX 360 välillä ei ole hirvittävän suuri. Siis jos ei ole HDTV:tä. XBOX 360 grafiikat pääsevät vasta HDTV:llä oikeuksiinsa. Itse en ostaisi normitelkkaan XBOX 360. Menee rahat vaan hukkaan.

Veikkaat väärin. HDTV:llä tottakai pelit pääsevät maksimaaliseen oikeuteensa, mutta jos et ole paljoa kokeillut niin ei kannata levitellä huhupuheita.

Itselläni on 30-tuumainen tavallinen laajakuvatelevisio. Moni peli näyttää aivan helvetin hyvältä, enkä voisi kuvitellakaan että vanha Boxi pystyisi luomaan televisioruutuun Oblivionin tai GRAWin kaltaisia maisemia. RGB-scartilla on kiinni, joten paras mahdollinen kuva mitä normaalitelevisiosta voi saada. Ei ole kertaakaan edes käynyt mielessä, että "vittu kun olisi HDTV". Kertakaan ei ole näyttänyt että tarkkuus on pieni, tai että pelinäkymät olisivat sumuisia. Fight Night kolmonen räjäytti melkein pääni irti, ajattelin ettei tuommoista voi olla.

Monihan tuota hehkuttaa, että X360 menee hukkaan jos ei ole HDTV:tä. Silkkaa paskaa. Ei siinä mitään, jos on hifisti ja kultasilmä, mutta hommaa on liioiteltu aivan liikaa. En kiistä, tottakai HDTV olisi hieno ja suu voisi loksahtaa vielä enemmän auki. Jos pitää X360:n peleistä, on turha luulla että menettäisi paljon jos ei HDTV:tä omista. Jos ei ole kaveri, jolla pitää kaikki olla viimeistä huutoa. Sanon tämän ihan rehellisesti.

Peleistähän tässä on kysymys. Jos niistä pitää, niin hommaa tuon vekottimen. Näyttävät todella hyviltä tavallisella televisiolla. Tietenkin, mitä isompia ja tarkempi, niin sitä parempi.

e: tosin sen sanon, että jos televisio on kovin pieni, niin saattaa karsia nautintoa jonkunverran. se selvinnee koittamalla laitetta itse. kaverin tykönä taisi olla 20-tuumainen. Pienihän se oli. PGR3 ei näyttänyt ihan parhaalta, mutta suurin vika oli TV:n valaistus- ja kontrastisäädöissä. Fight Night kolmosta sitten tahkottiinkin ihan eri innolla, ja näytti hienolta. Kokeilemalla näet, miten vaikuttaa näköhermoon.
JohnJ
17.08.2006 12:45:02
Tempura sanoikin jo kaiken oleellisen. Vaikken itsekään ole X360:lla vielä päässyt pelaamaan, voin jo itsestäänselvyytenä sanoa tämän:
Se telkkarin koko ja resoluutio ei vaikuta mitenkään itse pelikoneen suorituskykyyn. Suorituskyky vaikuttaa ensisijaisesti siihen, kuinka laajoja ja yksityiskohtaisia pelejä voidaan tehdä, kuinka sujuvasti ne pyörivät, kuinka todentuntuinen äänimaailma on jne. Kyllä nämä erot näkyvät vaikka näyttö olisi revitty jostain kannettavasta laitteesta. Toki suorituskykyä vaaditaan sen HD-tasoisen grafiikan tuottamiseenkin, mutta se on vain yksi todella pieni osa-alue Xboxin ja seuraajansa eroissa.
Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1
lethus1
17.08.2006 14:12:11
hhhm.... HD graffaan ku tottuu niin siitä ei enää "huonompaan" palaa. Itse pelasin pari, kolme kuukautta perustelkalla ja näyttihän ne pelit todella muikealta silloinkin. Siis ne jotka ei ollut tyyliin suoria käännöksiä xbox/ps2 peleistä. Mutta voi perkeles esim tuota Oblivionia 32" hdtv:llä.
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
wrshredder
17.08.2006 15:40:24
Joo tämä on tosiaan se suurin syy miksi epäröin X360 ostossa :/
Kun on 21" tavallinen töllö ja 17" tietokonenäyttö ,johon on _ehkä_ mahdollista saada konsoli kiinni lisäplugilla.. Ja isoa hd telkkua en tule ostamaan ja videotykki olisi täydellinen ratkaisu ,mutta siihen säästämiseen menisi aikaa..

Olen hukassa.
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
MaD PiAnIsT
17.08.2006 17:26:04

Jos nyt grafiikoista puhutaan, niin miksi ostaa XBOX 360 kun Pc:llä saa parhaimmat grafiikat. Onhan boxin ostaminen tietty helppoa. Paketti auki, piuhat kiinni, peli sisään ja homma toimii. Itse olen uskollinen vain Pc:lle. Tykkään kasata sen alusta loppuun itse ja tehdä sillä muutakin kuin vain pelata. Monipuolisuuden takia olen aina tietokonepelaaja.

No mutta nyt riitti offtopic.

Kunhan saan paremmat koneenosat niin ainakin Flatout 2 polttelee näpeissä, samoin myös Oblivion. Grafiikkakorttia odotellessa...
Tempura
17.08.2006 20:28:06
hhhm.... HD graffaan ku tottuu niin siitä ei enää "huonompaan" palaa. Itse pelasin pari, kolme kuukautta perustelkalla ja näyttihän ne pelit todella muikealta silloinkin. Siis ne jotka ei ollut tyyliin suoria käännöksiä xbox/ps2 peleistä. Mutta voi perkeles esim tuota Oblivionia 32" hdtv:llä.

En koskaan ole väittänyt, että HDTV:stä palaisi vanhaan. Sitä sanoin, että on turha levitellä puheita, että tavallisella hyvällä televisiolla X360 menisi hukkaan. Täysin paskaa. Kokeilkaa ihmiset itse, älkääkä missään nimessä uskoko minua tai ketään muuta. Kokeilkaa itse.
Tempura
17.08.2006 20:36:41 (muokattu 17.08.2006 20:54:42)
Jos nyt grafiikoista puhutaan, niin miksi ostaa XBOX 360 kun Pc:llä saa parhaimmat grafiikat. Onhan boxin ostaminen tietty helppoa. Paketti auki, piuhat kiinni, peli sisään ja homma toimii. Itse olen uskollinen vain Pc:lle. Tykkään kasata sen alusta loppuun itse ja tehdä sillä muutakin kuin vain pelata. Monipuolisuuden takia olen aina tietokonepelaaja.

No mutta nyt riitti offtopic.

Kunhan saan paremmat koneenosat niin ainakin Flatout 2 polttelee näpeissä, samoin myös Oblivion. Grafiikkakorttia odotellessa...

No juuri siksi, että se on helvetin mukavaa. Itse kärvistelin vanhan tietokoneeni kanssa kauan, ja tässähän se vielä onkin. Sitten piti päättää, että ostanko tietokoneen vai ostanko elämäni ensimmäisen konsolin. Tietokoneella pystyn vielä (niin kauan kuin viitsii käynnistyä) tekemään kaikkia muita juttuja mitä sillä teen, paitsi pelaamaan uusia pelejä. Jos pelikoneen ostaisin, jossain vaiheessa kuitenkin haluaisin sitä päivitellä, eikä se minunkaltaisellani ihmisellä lopu koskaan.

PC:llä on kokoajan uusin teknologia, tottakai sillä on suurin suoriuskyky. Tuota en tajua vitullakaan, että "PC:llä parhaat grafiikat". Siis tottakai PC pystyy kurkoraudalla parempaan kuin yksikään konsoli. Mutta nythän puhutaan jumalauta peleistä. En minä osta yhtäkään peliä vain näyttääkseni kavereille kuinka kovat resoluutiot on ja kuinka helvetisti löytyy polygoneja ruudulta. Jos minä ostan pelin, ostan sen siksi että peli on hyvä ja haluan pelata sitä. Ja tuota, en menisi mitenkään tässä vaiheessa väittämään, ettei X360 ja tuleva PS3 pystyisi lykkäämään ruudulle semmoista grafiikkaa että hiiretkin menee psykoosiin. Katso miten PGR3:ssa valo heijastuu upeiden autojen konepelleistä, ja se oli vielä julkaisupeli.

Ja sen sanon, että on helvetin vaikuttavaa katsoa 30-tuumaiselta laajakuvalta peliä. Totta vitussa PC:nkin saa kytkettyä televisioon, mutta siinä on aina oma säätönsä. Jos tavallisella tv:llä häviän tarkkuudessa jotain, en tajua siitä hevon helvettiäkään koska iso ruutu loihtii aika vaikuttavia maisemia esiin. En vaikutu enää monitorilta nähdystä kuningasgrafiikasta, koska jään alitajunnassa kaipaamaan sitä isoa ruutua, ja sitä sohvaa tai säkkituolia missä makoilee pelatessa.

Oma valintani X360 peli-PC:n sijaan oli nämä asiat:

- hinta
- televisioruudusta kuva
- helppous
- laajennettavuus kova konsoliksi
- xbox live toimii monessa pelissä oikein hyvin, ja kun alusta on sama, nettipelaaminen on juhlaa
- tekniset ongelmat vähenevät, pelaaminen yksinkertaistuu

MadPianist, ei kyse ole tekniikkakilpailusta, pelkästään viihteestä, ja siitä miten henkilö haluaa itseään viihdyttää. Olisin voinut maksaa itseni kipeäksi kunnon peli-PC:stä, ja silti nauttinut olostani mahdollisesti vähemmän kuin miten X360:n kanssa. Kyllä kyse on ihan ihmisistä ja omista käsityksistään miten haluaa pelinsä pelata. Ei siitä, että kilpavarustellaan ilman sen suurempaa pointtia. Jos olet PC-pelimiehiä, niin ole hyvä, senkun. En minä sitä arvostele.
Tempura
17.08.2006 20:38:32
Joo tämä on tosiaan se suurin syy miksi epäröin X360 ostossa :/
Kun on 21" tavallinen töllö ja 17" tietokonenäyttö ,johon on _ehkä_ mahdollista saada konsoli kiinni lisäplugilla.. Ja isoa hd telkkua en tule ostamaan ja videotykki olisi täydellinen ratkaisu ,mutta siihen säästämiseen menisi aikaa..

Olen hukassa.

ota selvää käykö monitorisi liitännät boksin piuhoihin, että onko se ylipäänsä liitettävissä.

Paras tosiaan mitä voisin neuvoa, olisi että koitat. Jos tunnet jonkun jolta vekotin löytyy, niin tehkääpä pieni testi. Myös jossakin liikkeessäkin voisivat moiseen suostua.

Jos jostain saisit vaikka käytettynä hyvän, ison laajakuvatelevision, niin ei sekään huono olisi.
Tempura
17.08.2006 20:57:50
MadPianist, kannattaa sitten koittaa viritellä se Oblivion televisioruutuun. Vielä jos saat kaikki grafiikat boostattua täysille, niin saatat olla vähänaikaa suu auki.

Tietänet varmaan jo, että peliä kannattaa vähän modailla saadakseen muutaman hölmön asian kuntoon.
MaD PiAnIsT
17.08.2006 20:59:11

MadPianist, ei kyse ole tekniikkakilpailusta.

Kyllähän tuo nykyään on pelkkää tekniikkakilpailua. Kokoajan vain koitetaan saada tehokkaampia konsoleita ja sitä kautta myyntilukuja nousemaan. Luulen, että moni miettii ennen kuin ostaa konsolin, että mikä niistä vaihtoehdoista on se kaikkein tehokkain. Esimerkiksi: Jos joku firma toisi markkinoille Nintendon 8-bittistä vastaavan koneen, niin luulen, että myyntiluvut eivät päätä huimaisi.
Eli kokoajan tuodaan markkinoille vain kovempia tehoja, kauniimpia grafiikoita ynnä muuta, jotta saataisiin lisää rahaa firmalle, vaikka yhtä hyvin vielä vanhalla XBOXIllakin pärjättäisiin.
Tempura
17.08.2006 21:00:29
Kyllähän tuo nykyään on pelkkää tekniikkakilpailua. Kokoajan vain koitetaan saada tehokkaampia konsoleita ja sitä kautta myyntilukuja nousemaan. Luulen, että moni miettii ennen kuin ostaa konsolin, että mikä niistä vaihtoehdoista on se kaikkein tehokkain. Esimerkiksi: Jos joku firma toisi markkinoille Nintendon 8-bittistä vastaavan koneen, niin luulen, että myyntiluvut eivät päätä huimaisi.
Eli kokoajan tuodaan markkinoille vain kovempia tehoja, kauniimpia grafiikoita ynnä muuta, jotta saataisiin lisää rahaa firmalle, vaikka yhtä hyvin vielä vanhalla XBOXIllakin pärjättäisiin.

Missasit pointtini totaalisesti. En tarkoita yritysten välistä kilpailua, vaan yksittäisiä pelaajia. Huoh.
MaD PiAnIsT
17.08.2006 21:03:22

Huoh.

Sama juttu. Eiköhän tämä jo riitä. En pidä konsoleista vaan käytän tietokonetta. PISTE
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)