Aihe: Kappaleita 7-kieliselle
1 2 3
Lullervo
16.08.2006 22:28:53
Tervehdys.

Tuli tänään haettua kaupasta kauan himoittanut märkä uni, eli Schecterin Hellraiser (Kuva löytyy omakuvasta). Täytyy ekana todeta että on aivan loistava kepukka. Nyt sitten kuitenkin pitäisi löytää jotain fiksua soitettavaa tällä uudella kepillä, hyödyntäen tietenkin seitsemättä kieltä. Dream Theaterilta on paria biisiä tullut soiteltua mutta eivät ole olleet oikein mieleen, Rusty Cooleyn I wish I was a viking on tullut treenattua, suosittelen kaikille seiskan omistajille. Etsisin siis kappaleita joissa seitsemättä kieltä käytetään hyödyksi, ei mielellään mitään vitossointumättöä vaan esim. näppäilybiisejä, hauskoja riffejä yms.
Torniojaws
16.08.2006 22:31:11 (muokattu 16.08.2006 22:36:11)

Arcturus tulee mieleen, tosin ne eivät nyt helpoimmasta päästä ole ne kikkakomppailut mitä soittavat :) Sitten jos virität puoliaskeleen alaspäin niin vanhemmat Meshuggahit (ennen Nothingia) ovat hauskoja, löytyy myös paljon clean-arpeggioita (tosin niissä on jo "vähäksi" aikaa harjoittelemista :D). Unohtamatta myöskään Fredrik Thordendalin levyä Sol Niger Within.

Mättöpuolelle kun menee niin uudemmat Cannibal Corpset ja vanhat Arch Enemy & Soilwork.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Räbbänä
16.08.2006 22:32:07 (muokattu 16.08.2006 22:32:20)
Helevatan komia kepakko. Onnea uuden kaverin johdosta. Stam1na uus levy nyt ekana tulee mieleen jossa seiskoja käytettäs kovasti. Mutta kyllä myös ekalla.
"Hattu pois päästä!"
saukkinen
16.08.2006 22:36:40
Joe Satriani - Seven String

sori.
Mikä on kun ei TAIDOT riitä?
Juustonaksu
17.08.2006 06:53:09
Ensinnäkin, onnea helvetin hyvän kepin hommaamisesta. ;) Tuosta ei seiska enää parane. Minullakin on tässä ollut pohdittavana noita erilaisia biisejä. Tällä hetkellä tosin tulee soiteltua enemmän sitä femmamättöä a'la Fear Factory, Soulfly, Sepultura. Dream Theaterilta en edes paljon ole huomannut B:stä soiteltuja biisejä, vaikka niitä on varmasti paljon. Offtopick muuten: Nauratti, kun etsin muutaman DT:n biisin tabit niin ei niitä Petruccin sointukikkauksia kuule niissä biiseissä, mitä niihin tabeihin on isketty taustalle. Johnin "Takatakata tuum" kuuluu ja sitten tabiin on isketty joku 10^n+1 ääntä tuohon kompin ajaksi.

No kuitenkin. Itse pitäydyn vielä femmajuntassa ja katsastan Staminan ja Mokoman uudemman, jahka saan tutustuttua vielä tuohon kitaraani. :)

Lueskelenpa tätä ketjua, ja varastan näitä biisiraakileita. Tosiaan Arcturus menee osittain B:stä, mutta ei tietääkseni kokonaan.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Twist
17.08.2006 09:29:02
Coal Chamber, Mushroomhead, Sepulturan Roots levystä etiäpäin..
Oops, I twisted again...
Dominaattori
17.08.2006 10:04:41
eikös dream theaterin train of thoughtilla ole muutamassa biisissä seiskakielinen?
täyttä perseilyä
Vipu
17.08.2006 10:30:47
Meshuggah?
PROt on parhaita!
Da Make
17.08.2006 10:44:10
Meshuggah?

Keppi puolisävelaskel alas Bb vireeseen ja vaikka D.E.I. kahlaamaan läpi.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Torniojaws
17.08.2006 11:26:11 (muokattu 17.08.2006 11:28:20)

Tosiaan Arcturus menee osittain B:stä, mutta ei tietääkseni kokonaan.

Kaikissa biiseissä toinen kitaroista käyttää joko 6-kielistä B-vireessä tai 7-kielistä (Knutin aikaiset levyt). Joka biisissä ei kuitenkaan välttämättä käydä siellä B:ssä asti. Toinen kitara taas on normaalivireessä.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
morb
17.08.2006 11:49:54
Deftonesin uusin levy. Sekä Unearthin kaks ensimmäistä levyä. Ja Chimairan alkutuotanto ilmesiesti myös, nykyäänhän ne pojat soittelee baritoneilla.

Ja sit oon kuullu että Korn soittais kans seiskakielisillä, mutten oo ihan varma ..
"The truth will always get the best of you inside or out ."
Juustonaksu
17.08.2006 11:58:33
Ja sit oon kuullu että Korn soittais kans seiskakielisillä, mutten oo ihan varma ..

Toivon, että tuossa oli näkymätön sarkastinen hymiö perässä.
Väinämöinen
17.08.2006 15:43:07 (muokattu 17.08.2006 15:44:12)
Mokomaa en huomannut mainitun. Kuoleman laulukunnaat on kokonaan alaviremeininkiä, mutta myös Kurimukselta ja Tämän maailman ruhtinaan hovilta löytyy seiskabiisejä/sovituksia, esim. Vade Retro, Satana!

edit: En huomannut, mutta olihan se jo mainittu.
Ammattipurjehtija ottaa tyynen rauhallisesti.
SomethingWild
17.08.2006 16:10:51 (muokattu 17.08.2006 16:11:16)
Kanattaa tarkastaa semmonen bändi kuin Sun Caged. Mukavaa kikkailua ja kitaristillaki on kunnon tilumaha.

E:typo
ASD
McNulty
17.08.2006 16:11:01
Soita vanhoja tuttuja biisejä (6-kielisille). Sovellat vain itse B-kielen käyttöä niihin mukaan.
El zorrero más grande en el mundo
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
Werde
17.08.2006 17:49:17
Stam1na ja (tuorein) Mokoma
kimurantti1
17.08.2006 17:53:51
Hetkinen, siis ensin hommataan 7-kielinen ja sitten ihmetellään mihin sitä seitsemättä kieltä tarvitaan? Mulla ainakin idea 7-kielisen hommamiseen tuli nimenomaan tarpeesta, kun törmäsin juttuihin jotka oli tavan 6-kielisellä hankalia tai mahdottomia soittaa..
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
Juustonaksu
17.08.2006 20:18:19
Hetkinen, siis ensin hommataan 7-kielinen ja sitten ihmetellään mihin sitä seitsemättä kieltä tarvitaan? Mulla ainakin idea 7-kielisen hommamiseen tuli nimenomaan tarpeesta, kun törmäsin juttuihin jotka oli tavan 6-kielisellä hankalia tai mahdottomia soittaa..

Mjaa. Itse halusin monipuolistaa omaa repertuaaria eikä jaksanut aina vääntää erikseen B-vireelle sitä kuutosta. Ja tuossa kun on sellainen TVshoppimainen all-in-one -ratkaisu eli sama E skeida menee edelleen ja tarvittaessa muukin. :) Kyllähän sitä nyt on tullut mietittyä, että mitäs uusia biisejä sitä treenailisi B:stä, niitä kun ei vielä niin hirveästi ole.
Torniojaws
17.08.2006 20:26:08 (muokattu 17.08.2006 20:27:30)

Mjaa. Itse halusin monipuolistaa omaa repertuaaria eikä jaksanut aina vääntää erikseen B-vireelle sitä kuutosta. Ja tuossa kun on sellainen TVshoppimainen all-in-one -ratkaisu eli sama E skeida menee edelleen ja tarvittaessa muukin. :) Kyllähän sitä nyt on tullut mietittyä, että mitäs uusia biisejä sitä treenailisi B:stä, niitä kun ei vielä niin hirveästi ole.

Helpoimmalla kuitenkin pääsee kun säveltää itse ne treenattavat biisit ;) Näin olen tehnyt jo vuodesta 2002 ja siinä samalla taianomaisesti tulee treenattua omat biisit live-esiintymisiä varten ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)