Aihe: Elitist Les Paul
1
T.K.
17.08.2006 08:39:49
Onko kenelläkään kokemusta noista Epiphonen Elitist LP malleista.Epin nettisivuilla kovasti hehkutetaan ja periaatteessa tuntuiskin olevan "paljon kitaraa ".Esim. tuo bookmatched flamemaple top, eli kansi umpiloimua peilikuva kuviolla.Mitä olen tsekannut noita uusia Gibson LP stankkuja niissäkin kansipalat eriparia, toi bookmatched juttu tulee sitten vasta kalliimmissa custom shop malleissa.Siis omistajat kommentoikaa, saakohan noita Suomesta.
Lonesome
17.08.2006 10:20:17
Onko kenelläkään kokemusta noista Epiphonen Elitist LP malleista.Epin nettisivuilla kovasti hehkutetaan ja periaatteessa tuntuiskin olevan "paljon kitaraa ".Esim. tuo bookmatched flamemaple top, eli kansi umpiloimua peilikuva kuviolla.Mitä olen tsekannut noita uusia Gibson LP stankkuja niissäkin kansipalat eriparia, toi bookmatched juttu tulee sitten vasta kalliimmissa custom shop malleissa.Siis omistajat kommentoikaa, saakohan noita Suomesta.

Mulla on ollut Elitist Les Paul Studio. Ei ole kuulunut Into-Luthmannin maahantuontiin enää vuosiin, joten Saksa ja Thomann on yksinkertaisin hankintapaikka.

Jos se lavan malli (joka on kuitenkin perus-epistä poikkeava ja Japanin markkinoilla saatavana jopa "aito" ) ei kiusaa hengiltä, niin laadukasta kitaraa suhteessa hintaan on tarjolla kera tehtaan laukun. USA Gibson mikit ja hardware muutenkin eri tavaraa, kuin Korea/Kiinan malleissa. Siis yksityiskohdat vastaavat Gibsonin osia (esim. talla, kaularaudan "oikea" bell-cover). Saksalaisia (Shallerin?) osia näissä taisi olla.

Ai niin, soi hyvin. Sikäli kun Les Pauleista mitään ymmärrystä on. Enemmän nuo Fenderit omaa aluetta, mutta Elitist kyllä kuulostaa toiselta kuin leppä-body Epi. Siis Gibson Les Paulilta...

Tällä hetkellä on hinnat taas palailleet vuoden 2004 tasolle, ainakin jos musta väri kelpaa.

Tähän väliin yleensä joku jo valistaa, että "Osta Tokai". ;) Varmaan hyviä kitaroita nekin, kuten omistamani Tokain 80-luvun Fenkku-kopiot on olleet. Tosin niistä laatuongelmista on viime aikoina ollut puhetta.

En ole suorittanut vertailuja Japsi Tokain kanssa, mutta Gibsoniin verraten vois todeta, että esim. viimeistelyn suhteen on vastaan tullut paljon rupisempia G:n Studio Pauleja.
"Lonesome Guitar take me home I will never be alone Lonesome Guitar take me home Now my home is on the road"
LaXu
17.08.2006 14:02:20
Tulihan noita Elitisteja aikoinaan kokeiltua. Mielestäni kitarat olivat hyviä ja paremmin rakennettuja kuin saman kaupan seinällä roikkuneet Gibsonit. Eivät kuitenkaan ole kevyimmästä päästä ja hintakin tuntuu olevan suhteutettuna Gibsonin hintoihin.
TommyGun
17.08.2006 17:15:31
Oikeen mainioita pelejä, mitä olen testannut. Hintalaatusuhde kohdallaan
2 suurta elämän totuutta on: 1.Oikeat basistit soittaa plektralla. 2.Laatuviineissä on kierrekorkit
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)