Aihe: Kallein tapa kasata rumpusetti
1 2 3 4 5 6 7
hollmi-5
17.08.2006 12:44:33
OCDP, samoin kuin esim. Pork Pie ja jossain määrin DW, elää todellakin ajan hermolla ja tekee upeaa kehitystyötä niin settien ulkonäoissä kuin runkorakenteissakin. Kyllä tuo OCDP on keskittynyt ihan ulkomusiikillisiin asioihin rummuissansa. Se on sellainen "pimp my drums"-paja ollut aina.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Niskamies
17.08.2006 12:45:32 (muokattu 17.08.2006 12:53:25)
Komeampi tuo nyt on kuin Sonorin Phonickit. Anteeksi vaan Hollmille. Ehkä yhdet rumimmista rummuista mitä olen nähnyt. Siis nuo Phonickit. Makuasioitahan nämä tosin...

Tietääkseni täällä keskustellaan kalleimmista rummuista. Sonorin Jet Setit ovat yhdet kalleimmista rummuista, ellei kalleimmat, mitä markkinoilta löytyi. En ole huomannut että Hollmi-5 olisi niitä jotenkin ylivertaisiksi kehunut - sanonut vaan että ne ovat kalleimmat mitä löytyy.

Ei tartte ruveta henkilökohtaiseksi ja haukkua kys. jätkän rumpuja, jos ette hänen mielipiteistään välitä.

Henkilökohtaiset loukkaukset kannattaa tehdä vaikka pikaviestillä sen sijaan että laittaa ne tänne keskusteluun.
More is more.
Niskamies
17.08.2006 12:46:56
OCDP, samoin kuin esim. Pork Pie ja jossain määrin DW, elää todellakin ajan hermolla ja tekee upeaa kehitystyötä niin settien ulkonäoissä kuin runkorakenteissakin.

OCDP ja Pork Pie käyttävät Kellerin runkoja. DW:kin käytti aikaisemmin, mutta siirtyi sitten omien runkojen tekemiseen.

Miten kys. kaksi rumpumerkkiä elävät ajan hermolla runkorakenteissa, jos he käyttävät vain heille valmiina toimitettua runkoa?
More is more.
hollmi-5
17.08.2006 12:52:29
En minä loukkaannu, jos joku tykkää OCDP rumpujen olevan kauniimmat, kuin Phonickit.

Se jumalaton mötikkä on verraton tomiripustin. Ei heilu tomit, oikea asento löytyy ja asema pysyy. Kertakaikkisen järkähtämätön peli, joka hakkaa esimerkiksi DW:n "hammasraudat" myös kauneudellaan.
Mikael
17.08.2006 12:53:19

Eihän se nyt mikään henkilökohtainen loukkaus ole jos on sitä mieltä että jonkun rummut ovat omasta mielestä rumat. Sit jos vaimoa tai tyttöystävää ruvetaan arvostelemaan niin mennään aroille alueille... Mistä saiskin hauskan ketujn ton loppuunkalutun rumpukuvaketjun tilalle : )
Siitä mistä aita on matalin...
Zuni2112
17.08.2006 12:58:30
OCDP ja Pork Pie käyttävät Kellerin runkoja. DW:kin käytti aikaisemmin, mutta siirtyi sitten omien runkojen tekemiseen.

Miten kys. kaksi rumpumerkkiä elävät ajan hermolla runkorakenteissa, jos he käyttävät vain heille valmiina toimitettua runkoa?

Siten, että käyttävät esim. Kellerin runkoja, jotka ovat "ajan hermolla".

Vaikka OCDP ja Pork Pie ei itse runkoja valmistakaan ovat "sen verran ajan hermolla", että käyttävät runkorakennetta, joka on nykyaikaa ja omalla tavallaan modernia.
Ja tiedän, että jos aletaan pilkkujen kanssa intiimimmin seurustelemaan, Kellerin runkorakennehan on todella vanhaa perua, mutta uskoisin, että tarkoitukseni tulee selville.

Ja minun tietääkseni molemmat valmistajat (kuten DW:kin aikoinaan käyttäessään Kellerin tuotteita) ostavat vain ns. raakarungot ja hiovat kulmat itse.

Mutta jotta ei mennä liikaa off topiciksi Sonorin pöntöt ovat varmastikin yhdet kalleimmista "massatuotanto" rummuista, mitä on saatavilla
And the meek shall inherit the earth...
Paas
17.08.2006 13:01:33
Mutta jotta ei mennä liikaa off topiciksi Sonorin pöntöt ovat varmastikin yhdet kalleimmista "massatuotanto" rummuista, mitä on saatavilla

Eipä oikein massatuotannosta voi puhua kun rummut tehdään tilauksesta(kallein high-end).
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Zuni2112
17.08.2006 13:05:54
En minä loukkaannu, jos joku tykkää OCDP rumpujen olevan kauniimmat, kuin Phonickit.

Se jumalaton mötikkä on verraton tomiripustin. Ei heilu tomit, oikea asento löytyy ja asema pysyy. Kertakaikkisen järkähtämätön peli, joka hakkaa esimerkiksi DW:n "hammasraudat" myös kauneudellaan.

Jep, toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä.

Sonoreiden tomiripustimien suurin angstin aiheuttaja meikäläiselle onkin kautta aikain ollut niiden vaikutus rummun ääneen rungon resonanssin muodossa.
On vaikea kuvitella että esim. Sonorin 8" tomi voi soida parhaalla mahdollisella tavalla kun sen sisällä on lähes ison kännykän kokoinen ja kokoonsa nähden todella painava "metallimötikkä".

Itse olen aina ollut Yamahan hardwaren ystävä ja esim omassa DW:n setissäni on alusta asti ollut PueCussionin RIMSit Yamahan muffeilla.
Ovat olleet käytössä jo yli 15 vuotta putkeen eikä koskaan ole ollut mitään valittamisen aihetta.
Zuni2112
17.08.2006 13:08:34
Eipä oikein massatuotannosta voi puhua kun rummut tehdään tilauksesta(kallein high-end).

No silloin mitkään esim. DW:n setit eivät kelpaisi tälle listalle, sillä niistä jokainen tehdään periaatteessa vain tilauksesta.
hollmi-5
17.08.2006 15:13:01 (muokattu 17.08.2006 16:50:03)
On vaikea kuvitella että esim. Sonorin 8" tomi voi soida parhaalla mahdollisella tavalla kun sen sisällä on lähes ison kännykän kokoinen ja kokoonsa nähden todella painava "metallimötikkä". Minun ei tarvitse kuvitella. Testannut olen. Soi ihan hienosti. Paremmin, kuin mikään muu testaamani rumpu. Hilitessa ei mikään metalliosa ole suorassa kosketuksessa runkoon. Tomitelinekin on sellainen, että siihen varteen kiinnittyvä yläosa on kumia ja pultit menevät sen läpi.

Massatuotantoa tai ei, niin Sonorin Saksan ja DW:n USA:n "tehtaat" ovat aika pieniä tuotantolaitoksia.
Zuni2112
17.08.2006 16:39:47
Minun ei tarvitse kuvitella. Testannut olen. Soi ihan hienosti. Paremmin, kuin mikään muu testaamani rumpu. Hilitessa ei mikään metalliosa ole suorassa kosketuksessa runkoon. Tomitelinekin on sellainen, että siihen varteen kiinnittyvä yläosa on kumia ja pultit menevät sen läpi.

Testannut olen minäkin ja taas DW:n parhaaksi todennut.
Mutta nämä ovatkin jo mielipideasioista joista kinaaminen on aina hauskaa, joskin usein varsin turhaa... =)
hollmi-5
17.08.2006 16:48:51 (muokattu 17.08.2006 16:49:43)
En ole DW:n 8" tomia kokeillut koskaan. Paras testaamistani on tuo oma Hiliteni. Muita ovat olleet Yamahan 9000, 7000 ja Recording Custom, Premierin Genista ja Signia, Taman Granstar II, Swingstar, Rockstar Custom ja SC Maple, Kumu, PDP, Pearlin MLX ja Export... Joku saattoi nyt unohtua listalta.

Kuitenkin tuo Hilite on se, jossa on se suurin möykky siellä rummun sisällä.
Zuni2112
17.08.2006 17:01:31
En ole DW:n 8" tomia kokeillut koskaan. Paras testaamistani on tuo oma Hiliteni. Muita ovat olleet Yamahan 9000, 7000 ja Recording Custom, Premierin Genista ja Signia, Taman Granstar II, Swingstar, Rockstar Custom ja SC Maple, Kumu, PDP, Pearlin MLX ja Export... Joku saattoi nyt unohtua listalta.

Kuitenkin tuo Hilite on se, jossa on se suurin möykky siellä rummun sisällä.

Ehdotan, että lopetamme tämän DW/Sonor veratilun tässä ketjussa, se on hauskaa, mutta epäilen, että koskaan pääse konsensukseen asiasta. =)
Jupi57
17.08.2006 21:50:39 (muokattu 17.08.2006 21:50:53)
Kyllä vaimon ulkonäön arvostelun mies kestää, mutta

Vanha kansanviisaus sanoo, että akan pitää olla niin ruma, että sitä lapset pelkää, eikä...
Kuulin tämän liian myöhään : )
Mikael
18.08.2006 09:12:16

Kuulin tämän liian myöhään : )

pakollinen vaimonlepyttelykommentti.. hehe.
Siitä mistä aita on matalin...
rm_wispila
18.08.2006 15:07:57
kallein tapa kasata rumpusetti on ottaa tosissaan täällä heitetyt arviot.

Ja viikon päästä muoti muuttuu, Kumut myyntiin ja Sonoria tilalle, taas DW:tä ja Ludaria. Ensi kuussa taas vaihtuu...
Symbaalit vaihtuvat kerran kuussa, välillä vaihdetaan ripustuksia ja petaalitkin täytyy aina vähän väliä vaihtaa SK:sta Iron Cobriin.
Sähkörummutkin on jo ostettu ja myyty viikoittain, kun välillä käyvät kerrostaloon ja toisinaan ei.

Siis kalliiksi muodostuu asenne, että aina puuttuu jotain. Toisinaan voisi olla tyytyväinen ja antaa kannujen laulaa ;)
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Rumba-Ali
18.08.2006 16:10:19

on ottaa tosissaan täällä heitetyt arviot.

Ja viikon päästä muoti muuttuu, Kumut myyntiin ja Sonoria tilalle, taas DW:tä ja Ludaria. Ensi kuussa taas vaihtuu...
Symbaalit vaihtuvat kerran kuussa, välillä vaihdetaan ripustuksia ja petaalitkin täytyy aina vähän väliä vaihtaa SK:sta Iron Cobriin.
Sähkörummutkin on jo ostettu ja myyty viikoittain, kun välillä käyvät kerrostaloon ja toisinaan ei.

Siis kalliiksi muodostuu asenne, että aina puuttuu jotain. Toisinaan voisi olla tyytyväinen ja antaa kannujen laulaa ;)

+ Tulihan se sieltä.
Ei tämä riitä, ei se tähän jää, sun seuraavaan elämään aion myös röytää. En siitä suostuisi häviämään, aioin röytää tieni sinun uuteen elämään
Jupi57
18.08.2006 16:45:48 (muokattu 18.08.2006 19:07:01)
pakollinen vaimonlepyttelykommentti.. hehe.

Pakkohan se oli, kun tuli tuohon kiehnäämään...
... ja kun otat huomioon mikä oli/on Otsikko; varsinkin koska haluan pysyä sisäruokinnassa mahdollisten tulevien rumpuhankintojen jälkeenkin.
hollmi-5
19.08.2006 02:34:02
Siis kalliiksi muodostuu asenne, että aina puuttuu jotain. Toisinaan voisi olla tyytyväinen ja antaa kannujen laulaa ;) Loppupelissä yhden todella hyvän setin hankkiminen melko alkuun riittä loppuelämäksi ja tulee siten halvimmaksi, jos siinä malttaa pysyä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)