Aihe: DM-5:n ja Rolandin yhdisteltävyys
1
LaquerHead
16.08.2006 14:27:13

Elikkäs, tämmönen erittäin kimurantti aihe sähkörummuista. Tiedän että aika moni omistaa legendaarisen alesiksen DM-5 modulin, mutta käyttääkö kukaan sitä muussa kuin pelkästään bassareiden triggauksessa ?

Itse hommasin DM-5:n aikoinaan hyvän maineen ja halvan hinnan takia. Nyt kun taasen olen alkanut rakentaa sähkörumpusettiä aivon ympärille, ei rolandin stereojackeilla varustetut pädit tahdo toimia alesiksen hiukan jo vanhanaikaisen softan kanssa. Uusin hankinta FD-8 haikkacontrolleri esimerkiksi pisti todella mietteliääksi, koska en ole vielä keksinyt millaisella piuhalla mahtaisi toimia.

Voisi myös kuvitella että rolandin 2-alueinen symbaalipädi toimisi(siis 2-alueisena) alesiksen modulissa maalaisjärjellä ajateltuna piuhalla, jossa toisessa päässä on stereoplugi ja toisessa 2 kappaletta monoplugeja. Eipä vaan silti toimi ja hermot menee.

Näyttää olevan Rolandin ja Alesiksen insinöörit täysin eri planeetoilta..

Oisko kellään kokemuksia asian laidalta?

Vermeluettelon löytää profiilistani.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
welho
16.08.2006 21:17:39

Viisammat tietää paremmin, mutta mulla on ollut ainakin aina ongelmia jos on haitsupädi ja aivo ollut eri merkkiä. Sekaisin on ollut d-drumia, rolandia ja alesista ja ei oo koskaan kunnolla fudannut...
www.welhodrum.com
rm_wispila
17.08.2006 08:43:24
Elikkäs, tämmönen erittäin kimurantti aihe sähkörummuista. Tiedän että aika moni omistaa legendaarisen alesiksen DM-5 modulin, mutta käyttääkö kukaan sitä muussa kuin pelkästään bassareiden triggauksessa ?

Itse hommasin DM-5:n aikoinaan hyvän maineen ja halvan hinnan takia. Nyt kun taasen olen alkanut rakentaa sähkörumpusettiä aivon ympärille, ei rolandin stereojackeilla varustetut pädit tahdo toimia alesiksen hiukan jo vanhanaikaisen softan kanssa. Uusin hankinta FD-8 haikkacontrolleri esimerkiksi pisti todella mietteliääksi, koska en ole vielä keksinyt millaisella piuhalla mahtaisi toimia.

Voisi myös kuvitella että rolandin 2-alueinen symbaalipädi toimisi(siis 2-alueisena) alesiksen modulissa maalaisjärjellä ajateltuna piuhalla, jossa toisessa päässä on stereoplugi ja toisessa 2 kappaletta monoplugeja. Eipä vaan silti toimi ja hermot menee.

Näyttää olevan Rolandin ja Alesiksen insinöörit täysin eri planeetoilta..

Oisko kellään kokemuksia asian laidalta?

Vermeluettelon löytää profiilistani.

Itse tein haitsukontrollerin DM-5:een katkaisijasta ja vanhasta basarin pedaalista. Alesishan on simppeli, haitsukontrolleri on vain katkaisija plugipiuhan karvojen väliin. Siinä siis käy vaikka kiippareitten sustain pedaali. Tuo FD-8 on siis luultavasti potikallinen(?) eli se ei aidosti katkaise vaan ainoastaan himmaa...

En myöskään tunne noita kaksitoimisia padejä, mutta olettaisin niissä olevan kaksi erillistä piezoa. Tällöin siis pitäisi toimia kahtena mononakin... mutta olisiko Rollella tehty piuhoitus "säästäen" eli piuhassa on kolme karvaa, kaksi kuumaa ja yhteinen maa ? Tuo voi jotenkin sekoittaa Alesista. Sehän jotenkaan "haistelee" kaikki kanavat läpi kun siihen kytkee virran. Tuo yhteinen maakarva kahdelle erilliselle kanavalle siis saattaisi aiheuttaa ongelmia.... (arvaus) Joku tällaisen 2-alueisen purkanut voisi kertoa sen sisällöstä tarkemmin.

Insinöörit ovat kyllä samalta planeetalta, kyseessä on ihan eri sukupolven laitteet.
Tosin DM-5 on peruskauraa, uudemmassa Rollessa saattaa olla sitten omia systeemeitä, joka rajoittaa yhteensopivuutta toisten merkkien kanssa. Alesiksen saa soimaan jopa pelkällä piuhalla ilman piezoakin ;)
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)