Aihe: GarageBand-tuotokset
1
Nitrodelay
16.08.2006 14:10:50

Lajitoverit, onko kukaan tehnyt Macin GarageBandilla musaa? Olisi kiinnostavaa kuulla, millaista kamaa sillä syntyy. Tänne vaan kaikenlaisia tekosia..
...Jonain päivänä Amerikkalaiset kompastuvat omaan leukaansa...
Roberto
16.08.2006 15:10:39

Egotripin uusimmalla on muistaakseni parissa biisissä "strings by GarageBand"
T.M
16.08.2006 15:30:46
Demoiluun olen sitä käyttänyt. Valmiista loopeista (support pack yms...) rummut tai sitten hydrogenilla pusaamalla rytmi. Sen päälle sitten behqun bass v-ampin kautta bassot yhdelle raidalle. Kitarat olen nauhoittanu multiefektin linjasta (toneworx).

Joskus tulee jotain syntsa/piano saundeja tapailtua myös parille raidalle.

Käytössä olisi myös logic mutta musiikillisten muistiinpanojen tekoon tuo garageband on ihan omiaan.
Itsekriittisyys estää ääninäytteiden lähettämisen ainakin ennenkuin joku muu ehtii ensin. (Lahjoja on vähemmän kuin intoa).

www.omenamehu.org

Yllä olevasta löytyy mehuvision biisikilpailu joissa pitäisi ainakin joitain tuotoksia olla garagebandillä tehtyjä.
SamPpaa
16.08.2006 16:11:03
Kerran istuttiin kaverilla iltaa ja basisti teki jotain hiphop luuppeja garagebandilla. Sitte minä ja pari muuta jannua tehtiin omat säkeistöt ja räpättiin siihen jollain markan tietokone mikillä. Hauskaa oli. Siinä oli mun ura mc:nä.
Kenelläkään ei ole niin paljoa rahaa, että sillä kamarunkkariudesta parantuisi -Mikael
Mikael
16.08.2006 17:28:55 (muokattu 16.08.2006 17:33:28)

Me ääniteltiin koko kesämusaleirin hommelit ja hyvin fudas! Demoja oon kans tehnyt tolla muutamia... mainio softa ollakseen ilmainen käyttiksen mukana tuleva.
Siitä mistä aita on matalin...
Lennu
16.08.2006 19:24:15

Me ääniteltiin koko kesämusaleirin hommelit ja hyvin fudas! Demoja oon kans tehnyt tolla muutamia... mainio softa ollakseen ilmainen käyttiksen mukana tuleva.

Samaa mieltä. Demotteluun aivan älyhyvä softa. Mä oon laiskana miehenä käyttäny jopa kitarassa niitä GB:n omia vahvistinmallinnuksia. Toimii.
milcoin
17.08.2006 00:56:34
Täytyy myöntää etten ole avannu koko softaa kertaakaan. Vai että syntsat ja kaikki. Kaikkea ne keksii.

Winukkaa mainostetaan NYT jonain multimedia-viihde-keskuksena vaikka iLife on ollu ties kuinka kauan OSX:n kylkiäisenä. Käsittääkseni ne DVD:n tekosoftat ja muut mitä siihen kuuluu, on kans ihan käyttökelpoisia, ihan niinkuin GB:kin tollaseen kevyeen mopotteluun.

Ok. Tiedän. Ei lähdetä tälle tielle:)
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Klezberg
17.08.2006 10:11:36 (muokattu 17.08.2006 10:25:12)

Winukkaa mainostetaan NYT jonain multimedia-viihde-keskuksena vaikka iLife on ollu ties kuinka kauan OSX:n kylkiäisenä. Käsittääkseni ne DVD:n tekosoftat ja muut mitä siihen kuuluu, on kans ihan käyttökelpoisia, ihan niinkuin GB:kin tollaseen kevyeen mopotteluun.

Eiks tuo windows-multimediakeskusjuttu ole jokin olohuoneeseen laitettava kaukosäätimelläkin käytettävä joka korvaa digiboxin ja dvd/cd-soittimen? Ja jollain lailla eri käyttis kuin XP?

EDIT: Vilkaisin tietoja tuosta iLifesta ja jää sellainen vaikutelma, että se on suunnattu aktiiviselle itse sisältöä tuottavalle, ja tuo media center sisällön kulutukseen sohvalta käsin.
Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají
sir.henry
22.08.2006 00:32:59
Olen samaa mieltä GB:stä demotallentajana. Oleskelin reilu 4kk ulkomailla.
Reissussa sain akustisella kitaralla sekä ibookin näppäimistöllä biisi-ideat mainiosti
talteen. Jopa jotain soundillista suuntaakin sain muutamiin biiseihin ohjelman mallintavilla
synilla ja uruilla.
And she said losing love is like a window in your heart / Kotisivuni
Haxu
22.08.2006 11:55:52

Täällä tehdään osa laskutettavasta työstäkin GB:llä. Lähinnä soittoäänijuttuja pikku äänityksiä, etusena mBox.
Sound, Music, Emotion www.aanivoimala.fi
T.M
04.09.2006 21:24:25 (muokattu 05.09.2006 08:41:02)
Tuossa voisi olla vaikka yksi demo-tuotos:

http://88.112.66.240/tools_lost.mp3

Hmm niinkuin alla on todettu niin kitara(t) on pois vireestä. On se niin väärin että oma korva ei sitä kerro. Virittimellä tietty olen kattonu ennen nauhoittelua mutta mutta. No nyt alan ymmärtämään kiusaantuneita lähipiirin ilmeitä :)

Off-topic:
Harjaantukohan korva ikinä vai elääkö se aina epävireen mukaan.
texjazz
04.09.2006 21:31:37

Käytössä olisi myös logic mutta musiikillisten muistiinpanojen tekoon tuo garageband on ihan omiaan.
Itsekriittisyys estää ääninäytteiden lähettämisen ainakin ennenkuin joku muu ehtii ensin. (Lahjoja on vähemmän kuin intoa).

Sama täällä, olen ährännyt Garagelle biisejäni, kun se on niin nopeaa toimintaa ja nyt vielä pitäisi opetella käyttämään Logicia, jonne Garage-biisit sujahtavat kuin Litmasen vedot verkon perille. Olipa ontuva vertaus.
Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist."
Lennu
04.09.2006 23:41:04

Sama täällä, olen ährännyt Garagelle biisejäni, kun se on niin nopeaa toimintaa ja nyt vielä pitäisi opetella käyttämään Logicia, jonne Garage-biisit sujahtavat kuin Litmasen vedot verkon perille. Olipa ontuva vertaus.

Kuten Litmanenkin nykyään.
"Lennua mukaillen: "kosketinsoittaja soittaa kyseiselle musiikkityylille ominaisia kuvioita kyseiselle tyylilajille ominaisella kosketinsoittimella". - Epämuusikko
superfly
04.09.2006 23:56:15

Kelpo demoilua, mutta ensi kerralla voisit virittää kitaran ennen kun painat äänitysnappulaa.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Lennu
04.09.2006 23:59:14

Kelpo demoilua, mutta ensi kerralla voisit virittää kitaran ennen kun painat äänitysnappulaa.

Hmm, omppu + F

;D
"Lennua mukaillen: "kosketinsoittaja soittaa kyseiselle musiikkityylille ominaisia kuvioita kyseiselle tyylilajille ominaisella kosketinsoittimella". - Epämuusikko
Nitrodelay
05.09.2006 15:27:59

Jep, kuuntelin myös tuon T.M:n demon ja ihan kelpoa kamaa sinänsä. Olitkin ainoa, joka on rohjennut laittaa demon, taptap. Yksi, mikä tietty pistää korvaan on rumpujen fillit, jotka joutuu kai rakentelemaan lyönti kerrallaan, koska luupeissa ei ole kunnon tomihärpätyksiä.

Olen tossa itsekin duunaillut kokeilumielessä biisipohjaa ja kyllähän tuolla ihan tekee, jos ei ihan kaikkia editointi-toimintoja vaadi. Ehkä joku dance-beat syntyy kaikkein parhaiten.
...Jonain päivänä Amerikkalaiset kompastuvat omaan leukaansa...
Diablero
05.09.2006 20:18:06
Käytän yleensä garagebandin jousia ja rumpukittejä kun pitää äkkiä nakuttaa joku biisi-idea muistiin. Tosin käytän niitä Logicissa
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua VIELÄKIN joka päivä
Puavali
06.09.2006 00:13:33

Hmm niinkuin alla on todettu niin kitara(t) on pois vireestä. On se niin väärin että oma korva ei sitä kerro. Virittimellä tietty olen kattonu ennen nauhoittelua mutta mutta. No nyt alan ymmärtämään kiusaantuneita lähipiirin ilmeitä :)

Off-topic:
Harjaantukohan korva ikinä vai elääkö se aina epävireen mukaan.

Hyvä veto. Ja kuoron jälkeen ihan vireisen kuulonen jutska. Meen nukkumaan.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)