Jesus Muerte 16.08.2006 23:54:03 | |
---|
Mulla on tollanen etunen. Eihän siinä mitn elämää suurempaa ole, hyvä peli. Semmonen perusvehje, mutta toimii kyllä ja ne säädöt on semmosia että oikeesti tapahtuu jotain. Tosta säröjutusta en nyt tiedä...onhan siinä drive-nappi, joka on mullakin kaakossa mutta ei se nyt varsin mitään mainittavaa ruokaisaa säröä tuota. Mulla on ton etusen kaverina isohko PA-pääte. Jumalaton pääte olisi itselläkin tarkoitus tuon alle hommata. Headroomia ja silleen. Ja niin kuin tuossa jo mainitsinkin, niin sellaista übertapposirkkelisäröä en ole hakemassa. Ihan vaan semmoista mukavaa pientä runtua sinne mukaan, jota saa sormilla hallittua. |
Omasta mielestäni 610 ei ole ratkaisevasti helpompi roudata kuin 810, koska korkeudessa niillä ei ole kuin 20cm eroa ja painossa vajaat 20 kiloa, eli aikalailla yhtä helvetillisiä molemmat on kantaa esim. portaita ylös. No ohan tietty palijon helepompi. Verrattavat painot 610: 53 kg ja 810: 75 kg kuitenki! Sen 53 kg (joka on siis vain 70% rantiksen painosta) jaksais paljon helpommin yksin vääntää henkilöautoon. Ja tietty se on selelvästi vähemmän vittumainen porrasroudattavakin. Ja kyllä henkilöautoon ahdettaessa 20 cm vähemmän pituutta on monasti ruhtinaallinen etu myös. Tästä syystä itsekin ostin 410 HLF:n. Neljää ohmia lähdin hakemaan ja tuo mahtuu vielä suht kivutta farkku Focuksen takaronttiin. Itseasiassa sinne mahtuu muutakin tuon kanssa. Näiden isompien kanssa olisi 'vähän' hankalempaa. 410HLF painaa muuten 50 kg eli vain 3 kg vähemmän ku 610HLF. Tuossahan taas ei oo painoeroa nimeksikään, eli 610 ois 410:iin verrattunakin hyvä valinta. Toisaalta sitten 410 on sen 25 cm matalampi ja sikäli helpompi roudattava. Ja taas toisaalta 610:ssa on sitten selvästi isompi saundi ku 410:ssa, mutta hintaakin semmonen 300e enemmän. Ohan näitä mahollisuuksia... No mut jos olisin kuvitteellisesti valinnan edessä, esim. että mikä näistä seteistä: -410HLF -610HLF -810E -2 x 410HE niin 610HLF ois se valinta. No onneks marsusetillä klaarataan aivan mainiosti... |
seak 17.08.2006 08:08:20 | |
---|
Mulla on tollanen etunen. Eihän siinä mitn elämää suurempaa ole, hyvä peli. Semmonen perusvehje, mutta toimii kyllä ja ne säädöt on semmosia että oikeesti tapahtuu jotain. Tosta säröjutusta en nyt tiedä...onhan siinä drive-nappi, joka on mullakin kaakossa mutta ei se nyt varsin mitään mainittavaa ruokaisaa säröä tuota. Mulla on ton etusen kaverina isohko PA-pääte. Tuon vermeen manuaalissa neuvottiin vääntämään ne tapposäröt niin, että kääntää sen driven täysille ja gainilla rupee sitten säätämään särön määrää, kyllä tuosta melkoisen sirkkelinkin sai lähtemään irti kun ruuvasi molemmat täysille. A veteran of a thousand psychic wars. |
faffbey 17.08.2006 08:41:09 | |
---|
ootsä ostamassa? ehdottomasti rantis, muusta ei keskustella. toi 6x10 HLF sisältää tod.näk.samat ongelmat ku toi mun 4x10 HLF:kin sisälsi. Eli lujaa soitettaessa muhjua tarjolla. Mitä lienet tarkoitat "muhjulla", ilmeisesti se on just se juttu joka sai minut valitsemaan 410HLF:n. Aivan kliiniä soundiahan tuosta ei saa ja sitä en kyllä kaipaakkaan. En muuten edes tiennyt että 610 on myös HLF. Se kai on sitten hankittava seuraavaksi... |
Johannes_t 17.08.2006 08:54:11 | |
---|
kun ruuvasi molemmat täysille. Mites tuota, mulla on semmonen fiilis, että laitteita ei ole suunniteltu namiskat kaakossa meininkiin. |
Teijo K. 17.08.2006 08:56:51 | |
---|
Mites tuota, mulla on semmonen fiilis, että laitteita ei ole suunniteltu namiskat kaakossa meininkiin. Huonoja laitteita ei ole juu. Hyvillä voi huoletta luukuttaa Ihan Täysii. |
faffbey 17.08.2006 09:10:14 | |
---|
Tästä syystä itsekin ostin 410 HLF:n. Neljää ohmia lähdin hakemaan ja tuo mahtuu vielä suht kivutta farkku Focuksen takaronttiin. Itseasiassa sinne mahtuu muutakin tuon kanssa. Näiden isompien kanssa olisi 'vähän' hankalempaa. Heh, meillä on sama kattaus niin kaapin kuin autonkin suhteen. Auton valinta meni just tuon mukaan että miten 410HLF mahtuu... |
Viikset 17.08.2006 12:25:36 | |
---|
Mitenkähän toimis sellainen kombinaatio kuin 4x10 HLF ja 4x10 He päällekäin? Itellä HLF löytyy jo ja jos ostais kaveriks He mallin... Varmaan jotain ohmi- ongelmia ainakin tulee vastaan, mutta huomattavasti roudausystävällisempi kuin 8x10 ja 6x10. |
chief 17.08.2006 15:18:39 | |
---|
Mitenkähän toimis sellainen kombinaatio kuin 4x10 HLF ja 4x10 He päällekäin? Itellä HLF löytyy jo ja jos ostais kaveriks He mallin... Varmaan jotain ohmi- ongelmia ainakin tulee vastaan, mutta huomattavasti roudausystävällisempi kuin 8x10 ja 6x10. Nojaa, ton HE-kaapin joutuu kantamaan, ellei siihen saa pyöriä alle. Joka tapauksessa ne pitäis sit poistaa aina ku laittaa ton HLF:n päälle. 6x10" kaapissa on hyvät pyörät alla. Senkun rullaa menemään. "It's the ear, not the gear. " |
seak 17.08.2006 16:11:53 (muokattu 19.08.2006 02:50:53) | |
---|
Mites tuota, mulla on semmonen fiilis, että laitteita ei ole suunniteltu namiskat kaakossa meininkiin. "For greater overdrive, the attenuator switch should be out and the Drive control full clockwise. Use the Gain control to set the amount of overdrive desired. The Peak/Mute LED will glow a steady red when the amp is used in this manner." Tuo oli suora lainaus SVP-Pron ohjekirjasta, sivulta neljä jos haluat tarkistaa. Kaksi vuotta enkkua yliopistolla opiskeltuani olen vielä sitä mieltä, että "full clockwise" voisi kääntyä suomeksi vaikkapa "namiska kaakkoon -meininki", en tiedä sitten onko sulla jotain muuta tietoa aiheesta. Pointti oli siinä, että jos tuosta vehkeestä sirkkelisäröä irti haluaa niin noin se sieltä lähtee, eri asia sitten hakeeko sitä takaa. Putkiahan se tietty kuluttaa enemmän kuin maltillinen ajo, mutta en mä näe mitään syytä miksi tuota ei voisi ajaa "namiskat kaakossa" (tuona Gain- ja Drive-osaston suhteen siis) jos siitä sattuu diggailemaan. Itse sain melko maukkaat särösoundit irti drive tapissa ja gainin hallitulla nostamisella. Mainitsin tuosta asiasta, kun dickyj tuolla ylempänä sanoi, ettei drive -napin avulla ruokaisaa säröä boksista ole irti saanut. EDIT: Jäin vielä miettimään, että mitenköhän tuo eroaa trankkusärölootan ajattamisesta gaini täysillä muuten, kuin että putket kuluvat? En tiedä, valistakaa joku fiksumpi, mutta itse en ole kyllä yhtään säröspedua tai mitään muuta signaaliketjun osaa noin rikkonut. Enpä kyllä ole muuten niitä ajattanut noin kuin kokeilumielessä, notta puhun tässä vain kokemuksen aiheuttamalla mututuntumalla. Mitä tuohon SVP-Prohon tulee niin manuska tuntuisi olevan samaa mieltä. Mistähän revit oman tietosi kyseisen etuasteen suhteen? Mikään minun tietämäni fakta ei nyt kuitenkaan puhu tätä vastaan. Vituttaa tämä meininki, että täällä leimataan automaattisesti idiootiksi jos ei a) ole vakiodadaaja tai b) selitä juurta jaksaen omia mielipiteitään, joka välissä pitää päästä näyttämään oma älykkyytensä olettamalla toisen faktat vääriksi sen kummemmin paneutumatta asiaan. Onhan siinä tietty se pointti, että väärät faktat - joita netti on valitettavasti tulvillaan - ammutaan alas äkkiä, mutta jotain rajaa. En tiedä laittaako tähän hymiötä vai ei, jos laitan niin olen varmaan idiootti kun käytän niitä ja jos en niin varmaan idiootti siitä syystä, että käyn keuhkoamaan naama punaisena täällä turhasta. Ja älä ota tätä liian henkilökohtaisesti, en ole kyllästynyt sinuun vaan vallitsevaan asenteeseen, koska ei ole ensimmäinen kerta kun idioottitutka soi kohdallani tällä palstalla mielestäni melko heppoisin perustein. Tai sitten voisi olla hyvä hetki mennä itseeni, sitäkin tulee tehtyä turhan harvoin. A veteran of a thousand psychic wars. |
sirdickyj 17.08.2006 18:07:48 | |
---|
Mainitsin tuosta asiasta, kun dickyj tuolla ylempänä sanoi, ettei drive -napin avulla ruokaisaa säröä boksista ole irti saanut. Joo, mut siis ihan o.k. särö kyllä, ei siinä mitn. Ja mulla on homottelutatsi, että ei kai sillä mikään herääkkään. Mulla myös toi "drive" ihan täysillä, mut ei se siis kyykkääviä pääteputkia onnistu simuloimaan, ei alkuunkaan. Pataan! |
seak 17.08.2006 18:37:27 | |
---|
Joo, mut siis ihan o.k. särö kyllä, ei siinä mitn. Ja mulla on homottelutatsi, että ei kai sillä mikään herääkkään. Mulla myös toi "drive" ihan täysillä, mut ei se siis kyykkääviä pääteputkia onnistu simuloimaan, ei alkuunkaan. Juu siitä oon kyllä ihan samaa mieltä, että pääteputkisoundista jäädään kauas vaikka miten vääntelisi tota draivia. Oikeastaan olen tullut siihen lopputulokseen, että mitä etuasteen säröttelyyn tulee niin omaan soundimieltymykseeni trankkusärö etuasteessa toimii paremmin kuin putkisärö. Siis kyllä noilla drivenumiskoilla ihan mukavaa lämpöä saa soundiin lisää, mutta jos puhutaan ihan reippaamman särön käytöstä, mitä yleensä harrastan, niin mieluiten sitä lähtee hakemaan pedaalien avulla. A veteran of a thousand psychic wars. |
Jesus Muerte 17.08.2006 19:26:25 | |
---|
Juu siitä oon kyllä ihan samaa mieltä, että pääteputkisoundista jäädään kauas vaikka miten vääntelisi tota draivia. Oikeastaan olen tullut siihen lopputulokseen, että mitä etuasteen säröttelyyn tulee niin omaan soundimieltymykseeni trankkusärö etuasteessa toimii paremmin kuin putkisärö. Siis kyllä noilla drivenumiskoilla ihan mukavaa lämpöä saa soundiin lisää, mutta jos puhutaan ihan reippaamman särön käytöstä, mitä yleensä harrastan, niin mieluiten sitä lähtee hakemaan pedaalien avulla. Kiitoksia tästä pienimuotoisesta keskustelusta molemmille herroille. Tämä antoi ihan kivasti lisäinfoa asian suhteen. Säröpedaalihan minulta jo löytyykin, joten en usko että särön (mahdolliseen) puutteeseen tuon hommaaminen minulla kaatuu. Pientä rähinää ja lämpöä tässä etsiskelenkin etupäässä. |
hemmo 17.08.2006 19:37:46 | |
---|
Pientä rähinää ja lämpöä tässä etsiskelenkin etupäässä. Rähinää saa säröistä ja boostereista. Lämpöä on vaikeampi saada, paitti muijalta tietty. "Ampeg, leipoo joka puolelta." -jokuvaan,
"Monster, jyrsii joka puolelta." -Juki69,
"Behringer, kyrpii joka puolelta." -Sam Other
"Marshall, kourii joka puolelta." -Sisäpiiri,
"Fender, kuullottaa tosi hyvältä." -arva |
Jesus Muerte 17.08.2006 21:07:32 | |
---|
Rähinää saa säröistä ja boostereista. Lämpöä on vaikeampi saada, paitti muijalta tietty. Tästäpä tulikin mieleen, että joku saisi joskus tehdä virallisen sanakirjan näistä sounditermeistä, niin ei tarvitsisi aina tulkata näitä juttuja perstuntumalla. Vähän niin kuin nämä viininmaistelutermit siis. "Soundi on pyöreän kolmiomainen ja purskahteleva, sustainissa aavistus läskiä." |
Teijo K. 18.08.2006 08:08:16 | |
---|
Tästäpä tulikin mieleen, että joku saisi joskus tehdä virallisen sanakirjan näistä sounditermeistä, niin ei tarvitsisi aina tulkata näitä juttuja perstuntumalla. Vähän niin kuin nämä viininmaistelutermit siis. "Soundi on pyöreän kolmiomainen ja purskahteleva, sustainissa aavistus läskiä." Erittäin hyvä idea! Teeppä kuule. Ja nimenomaan nuo viinitermistöt pitää saada käyttöön. :) |
Johannes_t 18.08.2006 13:40:25 | |
---|
Onko toi 8x10 classicin taajuusvaste, joka siis päättyy JO 5khzin kohdalla käytössä muiden valmistajien kaapeissa? Enpä ole edes Ampegin kohdalla moista aiemmin huomannut, se selittää tavallaan aika paljon... |
Novis_3 18.08.2006 13:40:45 | |
---|
Ja nimenomaan nuo viinitermistöt pitää saada käyttöön. :) Vahvistimeni soundi on juokseva, nahkainen, ruskea, mutta ah, niin notkea... Kun taas bassoni ominaisäänimaailma on keveähkön marjaisa, sekä raikas.. Ja sama suomennettenuna...??? |
hemmo 18.08.2006 13:44:51 | |
---|
Onko toi 8x10 classicin taajuusvaste, joka siis päättyy JO 5khzin kohdalla käytössä muiden valmistajien kaapeissa? Enpä ole edes Ampegin kohdalla moista aiemmin huomannut, se selittää tavallaan aika paljon... Suljetuissa ilman pilliä olevissa on samoja piirteitä. Esim. http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-189297.html "Ampeg, leipoo joka puolelta." -jokuvaan,
"Monster, jyrsii joka puolelta." -Juki69,
"Behringer, kyrpii joka puolelta." -Sam Other
"Marshall, kourii joka puolelta." -Sisäpiiri,
"Fender, kuullottaa tosi hyvältä." -arva |
M.Hanski 18.08.2006 14:24:37 | |
---|
|