Nick Leeson 16.08.2006 08:35:23 | |
---|
Nyt olisi tarve hankkia studiooni sähkörummut. Mahdollisimman hyvät soittaa. Onko kokemuksia ? Merkki/malli ? Lisäksi yksi asia minua askarruttaa. Jos hankin kunnon padit ja telineet, niin tarvitseeko minun sitä ns. keskusyksikköä ostaa ollenkaan, koska tähänkin mennessä olen käyttänyt räkkisyntikkamodulini soundeja, kun olen muulla tavoin toteuttanut kompin tekoa midinä ? |
LumPus 16.08.2006 08:48:58 | |
---|
Nyt olisi tarve hankkia studiooni sähkörummut. Mahdollisimman hyvät soittaa. Onko kokemuksia ? Merkki/malli ? Lisäksi yksi asia minua askarruttaa. Jos hankin kunnon padit ja telineet, niin tarvitseeko minun sitä ns. keskusyksikköä ostaa ollenkaan, koska tähänkin mennessä olen käyttänyt räkkisyntikkamodulini soundeja, kun olen muulla tavoin toteuttanut kompin tekoa midinä ? käytäppä hakua, jo tällä ensimmäisellä sivulla on monta aihetta joissa käsitellään juurikin näitä asioita. |
Niq 16.08.2006 08:51:00 (muokattu 16.08.2006 08:51:25) | |
---|
Nyt olisi tarve hankkia studiooni sähkörummut. Mahdollisimman hyvät soittaa. Onko kokemuksia ? Merkki/malli ? Ne halvat kumipädilliset tai pienet meshpadit on paskoja soittaa. Eli jos studioosi tulee oikeita rumpaleita soittamaan, niin katse mesh-padillisiin kunnon setteihin: http://www.thomann.de/thoiw3_roland … 2k-bk_mds-12-bk_vdrum_prodinfo.html http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha … me_iis_digitaldrumset_prodinfo.html Halvemmat menee kyllä treenailussa yms. makuuhuonesoittelussa, mutta jos ihan oikeasti pitäisi sellaisella alkaa soittamaan niin kyllä allekirjoittanutta ainakin **tuttaisi. Lisäksi yksi asia minua askarruttaa. Jos hankin kunnon padit ja telineet, niin tarvitseeko minun sitä ns. keskusyksikköä ostaa ollenkaan, koska tähänkin mennessä olen käyttänyt räkkisyntikkamodulini soundeja, kun olen muulla tavoin toteuttanut kompin tekoa midinä ? Kyllä, tarvitset laitteen, joka muuttaa triggerien antamat signaalit midiksi. Eli siis rumpuaivon. "I have a cunning plan" -Baldrick |
LaquerHead 16.08.2006 17:59:59 | |
---|
Ne halvat kumipädilliset tai pienet meshpadit on paskoja soittaa. Juu näinon. Melko lailla samanlaiset velocity-toiminnathan noissa kalliimissakin kumipädeissä on, mutta tatsi ei ole kyllä lähelläkään sama mesh-versiota soitettaessa. Mesh-kalvot on paljon hiljasemmatkin. Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei. |
Kyllä, tarvitset laitteen, joka muuttaa triggerien antamat signaalit midiksi. Eli siis rumpuaivon. Pelkkiä Trigger-to-Midi konverttereita ilman soundeja on myös olemassa. Rolandilla on vehje nimeltään TMC6. Alesikselta on juuri tulossa Trigger iO niminen laite. Vastaavanlaisen laitteen voi myös rakentaa itse esim. www.edrum.info osoitteesta löytyvillä ohjeilla. |
telescope 30.09.2006 18:52:19 (muokattu 30.09.2006 18:53:04) | |
---|
|
Youni 30.09.2006 19:50:35 | |
---|
eiks triggeriks kelpais vaikka sit tämmönenkin: http://www.thomann.de/yamaha_dtxplo … er_sound_modul_prodinfo.html?iwid=3 ku o vähä halvempikin kun toi rolandi Se ei ole triggeri, se on moduuli. Vieläpä Rolandiin verrattuna aika heikko, ilmeisesti Yamahan halvin. Tuo Yammun moduulihan ei tunnista padien eri kohtia, vaan soundi on sama aina, vain voimakkuus vaihtelee. Jos kunnon studiosähkösettiä haetaan, niin mennään kyllä helposti tuonne Rolandin kalleimpiin. Käytettynä liikkuu myös, nytkin oli torilla Rolandin entinen lippulaivamalli, ellei jo mennyt. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
gh n 06.10.2006 18:24:33 | |
---|
Liittyy tääkin nyt sähköihin muttei alkuperäiseen kysymykseen. Eli voiko rolandin td6kw:n setissä säätää rumpujen välillä volumea? Eli että voisi vaikka pelkästään basaria saada kovemmalle? ..Päärynäjuoma on parasta huumetta.. |
Peicco 07.10.2006 13:54:31 | |
---|
Liittyy tääkin nyt sähköihin muttei alkuperäiseen kysymykseen. Eli voiko rolandin td6kw:n setissä säätää rumpujen välillä volumea? Eli että voisi vaikka pelkästään basaria saada kovemmalle? Joo voi. Ja sitten kaikkea muutakin säädettävää löytyy ja paljon. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
kojones 15.10.2006 22:42:27 | |
---|
|
Peicco 16.10.2006 08:44:43 | |
---|
Miten nuo Milleniumin symbaalipadit, toimivatko välttävästi? Muutenkin yleistä kommentointia saa esittää. Mä laitoin ne ensimmäisenä kiertoon. Ne todellakin toimivat välttävästi, se ei riittänyt. Niissä on kohtia jotka ei triggaa ja lisäksi niiden "liike" on kamala, tuntuu hirveeltä kapulassa. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
kojones 16.10.2006 10:51:03 (muokattu 16.10.2006 11:28:34) | |
---|
Mä laitoin ne ensimmäisenä kiertoon. Ne todellakin toimivat välttävästi, se ei riittänyt. Niissä on kohtia jotka ei triggaa ja lisäksi niiden "liike" on kamala, tuntuu hirveeltä kapulassa. OK, eli varmaan kuitenkin täytyy sitten kallistua Rolandin puoleen. http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 0029528/sid/!18121995/quelle/listen Osaisiko kukaan neuvoa vielä halvempaa kokosettiä? E: Keyboardshopista irtoais sama ilman pedaalia ja pallia hieman halvemmalla... |
kojones 16.10.2006 12:00:48 | |
---|
Mä laitoin ne ensimmäisenä kiertoon. Ne todellakin toimivat välttävästi, se ei riittänyt. Niissä on kohtia jotka ei triggaa ja lisäksi niiden "liike" on kamala, tuntuu hirveeltä kapulassa. Miten ton setin haitsun kanssa, saako siitä toimivan padien vaihdolla? Rolandin symbaalipadeillä ei hinta vielä tavoittais TD-3-settiä.. |
Peicco 16.10.2006 12:04:24 | |
---|
Miten ton setin haitsun kanssa, saako siitä toimivan padien vaihdolla? Rolandin symbaalipadeillä ei hinta vielä tavoittais TD-3-settiä.. Tarkoitatko MPS-300 setin haitsua. Setissä on kolme vai neljä? peltipadia ja kaikki samaa kuraa. Kaikki vaihtoon sanon minä. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
kojones 16.10.2006 12:08:45 (muokattu 16.10.2006 12:09:27) | |
---|
Tarkoitatko MPS-300 setin haitsua. Setissä on kolme vai neljä? peltipadia ja kaikki samaa kuraa. Kaikki vaihtoon sanon minä. Juu, kaikki vaihtoon ilman muuta, mutta toimineeko toi hihat kontrolleri muuten ok, ja käykö siihen Rolandin haitsupadi? |
Peicco 16.10.2006 12:22:20 | |
---|
Juu, kaikki vaihtoon ilman muuta, mutta toimineeko toi hihat kontrolleri muuten ok, ja käykö siihen Rolandin haitsupadi? Toimiihan se. Mulle se vaan oli hieman lötkö, tunnoton. Meni vaihtoon sekin. Padina voi olla ihan mikä vaan. Suosittelen hankkimaan vaikka CY-8:in tai sen uusissa Rolandin seteissä olevan pienen epäsymmetrisen haitsupadin. Lienee aika edullinen. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |