pianistityttö 16.08.2006 16:41:20 | |
---|
Mielenkiintoista verrata miesten ja naisten välillä, kuinka kauan pystytte harjoittelemaan putkeen siten, että keskittyminen ei herpaannu. Itsellä n. 45 minuutin-tunnin päästä mielessä alkaa jo pyöriä mm. jääkaapin sisältö/ystävät/illan tv-ohjelmat, joten siinä on pieni tauko tarpeen. Kertokaahan sekä poitsut että tyttöset omat kokemuksenne "keskittymiskestävyydestä". :) "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
baron 16.08.2006 17:11:10 | |
---|
Mä lomilla/vapaapäivinä treenaan 2-3 tuntia päivässä yhtä soittoa, ei mulla mitään keskittymisongelmia oo, kun ei enää huvita, lopetan. "Speaking about music is like dancing about architecture" |
Ile- 16.08.2006 20:33:28 | |
---|
Kyllä se tauko minusta kannattaa tunnin välein pitää. "Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." |
Kyllä se tauko minusta kannattaa tunnin välein pitää. Ai, pitäiskö panna vekkari soimaan? Mulla se aikaa hurahtaa niin ettei huomaakaan eikä siinä ehdi kelloa katsella. "Speaking about music is like dancing about architecture" |
Leper Messiah 16.08.2006 22:15:53 | |
---|
No soittotunti kestää 60 min, sen aikana ei kyllä tule muuta mietiskeltyä. Punttisika #3 Runkku monsteri #4
|
Sami H 16.08.2006 23:25:12 | |
---|
Yleensä jos teen taustan niin en voi lopettaa kesken. Sen pitää saada "valmiiksi". Seuraavana päivänä kun kuuntelee sen niin tehdään korjaukset. |
musamies 16.08.2006 23:34:58 | |
---|
Mielenkiintoista verrata miesten ja naisten välillä, kuinka kauan pystytte harjoittelemaan putkeen siten, että keskittyminen ei herpaannu. Itsellä n. 45 minuutin-tunnin päästä mielessä alkaa jo pyöriä mm. jääkaapin sisältö/ystävät/illan tv-ohjelmat, joten siinä on pieni tauko tarpeen. Kertokaahan sekä poitsut että tyttöset omat kokemuksenne "keskittymiskestävyydestä". :) Joskus on kahden bändin treenit peräkkäin. Mua auttaa keskittymisessä jos mukana on vaikka jotain syömistä, kahvia tms. Sekin auttaa jos treenit menee jämäkästi eteenpäin, eikä samaa biisiä junnata liian pitkään. Oisko se noin max 4 tuntia mitä riittää keskittymiskykyä, mutta mieluummin vähemmän aikaa. Liian pitkät treenit jos on, niin vähän samanlainen olo kuin oli koululaisena, että haluaisi jo kotiin. |
Ile- 17.08.2006 17:57:53 | |
---|
Ai, pitäiskö panna vekkari soimaan? Mulla se aikaa hurahtaa niin ettei huomaakaan eikä siinä ehdi kelloa katsella. En kai mä nyt mitää absoluuttista ole sanonut, mutta puhuttiin viime kesän pianokurssilla juuri tästä aiheesta ja johonkin tälläiseen monet päätyivät, myös minä. Jos jaksaa hinkata jotain teknistä paikkaa säe, tahti tai osa tahtia kerrallaan yli tunnin, onnittelen. "Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." |
baron 17.08.2006 18:41:47 | |
---|
En kai mä nyt mitää absoluuttista ole sanonut, mutta puhuttiin viime kesän pianokurssilla juuri tästä aiheesta ja johonkin tälläiseen monet päätyivät, myös minä. Jos jaksaa hinkata jotain teknistä paikkaa säe, tahti tai osa tahtia kerrallaan yli tunnin, onnittelen. Mun treeni on 1. Sormiharjoituksia 2. Teoriaharjoituksia 3. "Läksypiisejä" 4. Keikkapiisejä Ei kai siinä mitään järkeä oo, että yhtä asiaa toista tuntia junnaa? "Speaking about music is like dancing about architecture" |
Ile- 18.08.2006 21:19:17 | |
---|
Ei kai siinä mitään järkeä oo, että yhtä asiaa toista tuntia junnaa? Silti kappaleen vain läpisoitto on huono juttu. Osa kerrallaan, kunnes homma on lihasmuistissa. "Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." |
Fuzzy Boner 18.08.2006 21:19:54 | |
---|
Silti kappaleen vain läpisoitto on huono juttu. Osa kerrallaan, kunnes homma on lihasmuistissa. Mä osaan ne vast keikalla.. Viime tipassa mut riittää. CHILDREN OF BARON!!! |
KoskPaavo 20.08.2006 00:36:57 (muokattu 20.08.2006 00:37:42) | |
---|
Nyt kun mulla eläkeukkona on aikaa niin treenaan esim. 15 min tiiviisti ja vaikka puolen tunnin päästä taas. Mulla toimii tuo. Niin ja vaikka paria tahtia kerrallaan niin että jää lihakseen. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
musamies 20.08.2006 01:00:50 | |
---|
Nyt kun mulla eläkeukkona on aikaa niin treenaan esim. 15 min tiiviisti ja vaikka puolen tunnin päästä taas. Mulla toimii tuo. Niin ja vaikka paria tahtia kerrallaan niin että jää lihakseen. Mä rupesin opettelemaan Sunny biisin Boney M:n version jousia tarkoituksena, että oikea käsi soittaa ne ja vasen käsi on vapaana soittamaan muuta. Siirryin korvakuulolta opetteluun jotta saisin modulaatiot paremmin sisäistettyä. Kokeilen, että joka päivä opettelen vähän kunnes kyllästyn tai homma toimii. Ainakin jotain ideaa saa diskotyylisten jousten soittoon. |
joetail 20.08.2006 11:21:14 | |
---|
Riippuu ihan kaikesta. Mutta yleisesti: mitä parempi piano, sitä intensiivisemmin ja pidempään tulee harjoiteltua. Kun pääsee upeaan soittimeen käsiksi, ei ajan kulumista huomaakaan, ja siitäkin huolimatta tulee _harjoiteltua_. Ehkä tekee ihan hyvääkin treenata välillä muillakin kuin sillä läpeensä tutulla omalla. |
Ile- 20.08.2006 11:28:21 | |
---|
Toisaalta, mitä romummalla pianolla saat soitettua ne hiljaisimman pp:t, sitä helpompaa se sitten on kunnon flyygelillä. On varmaankin ihan hyväksi tosiaan vaihdella soittimia mahdollisimman paljon, jos siis treenaa tekniikkaansa. "Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." |
akkinen 21.08.2006 19:09:54 | |
---|
no joskus jaksaa soittaa vajaat 15 minuuttia, mut jos sattuu semmone oikee fiilis ni pari tuntia vierähtää helposti. yleensä otan jonkun kirjan, vaik pop toivelaulut ja vedän kaikki kappaleet läpi. |
Silenseux 31.08.2006 13:20:53 | |
---|
joskus kyllä jaksaa soittaa vaikka 5h ja joskus tuntuu että ainakin tunnin välein on tauko paikallaan. riippuu myös soittaako yksin vai bändin kanssa, ja paljon vaikuttaa myös mitä harjoittelee. Eiku se menee niin että a-doorisen sävelillä neljäsosia ylöspäin vaan niin kauan että koskettimet loppuu!
-Beatles-I'm the Walrus |