Maisteri 16.08.2006 16:57:00 | |
---|
Toivottavasti ei, toivottavasti ei. Ja sehän riippuu ihan, et mitä hakee. Niin riippuukin. No ite vaikutuin tuosta 610:sta, oli se sitten refleksi tai suljettu. Oikeaa rantista en ole koeajanut, paitsi Marsun VBC810-kaappia, joka on loistava ja kuulemma pitkälti Ampeg-veljensä veroinen. Ei siis toki tohdi verrata 610:aa ja 810:aa tällä kokemuksella, mutta sen verran vakuuttava pro-kaappi oli 610, että suosittelen toki testaamaan mahdollisuuden tullen, jos haluaa ehkä juuri ratkaisevasti helpomman roudattavuuden. |
ahdistuska 16.08.2006 17:45:05 | |
---|
... jos haluaa ehkä juuri ratkaisevasti helpomman roudattavuuden. Omasta mielestäni 610 ei ole ratkaisevasti helpompi roudata kuin 810, koska korkeudessa niillä ei ole kuin 20cm eroa ja painossa vajaat 20 kiloa, eli aikalailla yhtä helvetillisiä molemmat on kantaa esim. portaita ylös. P.s. Ja ruistahan siinä vaan ranteeseen tulee. Mistä se menee? |
Cornflake 16.08.2006 18:34:04 | |
---|
Omasta mielestäni 610 ei ole ratkaisevasti helpompi roudata kuin 810 Tästä syystä itsekin ostin 410 HLF:n. Neljää ohmia lähdin hakemaan ja tuo mahtuu vielä suht kivutta farkku Focuksen takaronttiin. Itseasiassa sinne mahtuu muutakin tuon kanssa. Näiden isompien kanssa olisi 'vähän' hankalempaa. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
chief 16.08.2006 18:36:47 | |
---|
Omasta mielestäni 610 ei ole ratkaisevasti helpompi roudata kuin 810, koska korkeudessa niillä ei ole kuin 20cm eroa ja painossa vajaat 20 kiloa, eli aikalailla yhtä helvetillisiä molemmat on kantaa esim. portaita ylös. P.s. Ja ruistahan siinä vaan ranteeseen tulee. Saako ton 8x10:n yksin nostettua henkilöauton kyytiin jos kääntää penkit? "It's the ear, not the gear. " |
Groovelover 16.08.2006 19:20:37 | |
---|
Saako ton 8x10:n yksin nostettua henkilöauton kyytiin jos kääntää penkit? Ehkä - ainakin jos käyt säännöllisesti punttisalilla. Mutta ampegin 8x10 rantasauna painaa noin 75kg, omaa rantasaunaani en ole ikinä edes yrittänyt nostaa yksin, ei huvita rikkoa selkää. Eikä se ihan pieneen henkilöautoon edes mahdu vaikka kääntäisi penkit, nimim. "kokeiltu on". "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
Jesus Muerte 16.08.2006 19:34:43 | |
---|
Onkos porukalla muuten kokemusta Ampegin SVP-Pro-etuasteesta? Tuossa syksymmällä kun saattaisi olla tilaisuus polkaista vahvistuspuolen vaihtohärdelli käyntiin, ja suunnitelmissa oli etusen+päätteen hankkiminen. Tällä hetkellä tuo Ampeggi olisi listalla aika korkealla, eikä vähiten särömahdollisuuden takia. Noita nuppejakin olen kyllä katsonut, ja eritoten SVT-2Prota, mutta kun tarkoituksena olisi hankkia nykyistä helpommin roudattava setti, niin SVT-2Pron 32 kilon elopaino liikuttaa mittaria vähän väärään suuntaan. |
Niskamies 16.08.2006 19:35:49 | |
---|
Ehkä - ainakin jos käyt säännöllisesti punttisalilla. Mutta ampegin 8x10 rantasauna painaa noin 75kg, omaa rantasaunaani en ole ikinä edes yrittänyt nostaa yksin, ei huvita rikkoa selkää. Eikä se ihan pieneen henkilöautoon edes mahdu vaikka kääntäisi penkit, nimim. "kokeiltu on". Nimimerkki Wasara väitti että kuljetti Ford KA:lla rantasaunan, kiukaan ja kaksi ihmistä. More is more. |
M.Hanski 16.08.2006 19:42:55 (muokattu 16.08.2006 19:49:10) | |
---|
Saako ton 8x10:n yksin nostettua henkilöauton kyytiin jos kääntää penkit? Ehkä, jos peräaukko on tarpeeksi iso. Citroen Xsara kestänee fridgefuckingia, kun sinne mahtui helposti kaksi Yorkvillen vanhaa jotakuinkin rantiksen kokoista PA-kaappia (2x15" + torvi). Penkit luonnollisesti kaadettiin. |
Niskamies: Nimimerkki Wasara väitti että kuljetti Ford KA:lla rantasaunan, kiukaan ja kaksi ihmistä. Yhtään väheksymättä tätä saavutusta olen ainakin henkkoht siinä uskossa etten jaksaisi moista punnertaa henkilöautoon. Tai no, jos nyt olisi joku kossun veto aiheesta niin kai se olisi pakko, mutta veikkaan että pidemmän päälle (=jo se toinen kerta) voisi olla vähän liikaa tuskaa. Tällainen mukavuudenhaluinen kun olen. En kyllä lähtisi tuolle linjalle kovin äkäseen. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
Cornflake 16.08.2006 19:49:55 | |
---|
Jesus Muerte: Noita nuppejakin olen kyllä katsonut, ja eritoten SVT-2Prota, mutta kun tarkoituksena olisi hankkia nykyistä helpommin roudattava setti, niin SVT-2Pron 32 kilon elopaino liikuttaa mittaria vähän väärään suuntaan. Päätteen murina, päätteen murina... Kandee funtsaa. Kun ne päätteen putket huutaa leipää aletaan oleen asian ytimessä. Toisaalta transulla saisi volalla kuin volalla samaa shitiä... I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
chief 16.08.2006 20:52:25 | |
---|
Ehkä - ainakin jos käyt säännöllisesti punttisalilla. Mutta ampegin 8x10 rantasauna painaa noin 75kg, omaa rantasaunaani en ole ikinä edes yrittänyt nostaa yksin, ei huvita rikkoa selkää. Eikä se ihan pieneen henkilöautoon edes mahdu vaikka kääntäisi penkit, nimim. "kokeiltu on". Tota taustaa vasten 6x10" on ihan fiksu vaihtari. Sen saa yksinkin nostettua henkilöauton kyytiin rikkomatta selkää, kunhan takaluukku on tarpeeksi suuri. "It's the ear, not the gear. " |
absqua 16.08.2006 21:54:03 | |
---|
Tota taustaa vasten 6x10" on ihan fiksu vaihtari. Sen saa yksinkin nostettua henkilöauton kyytiin rikkomatta selkää, kunhan takaluukku on tarpeeksi suuri. ei mikään pöllömpi pointti tuo. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
seak 16.08.2006 22:07:39 | |
---|
Onkos porukalla muuten kokemusta Ampegin SVP-Pro-etuasteesta? Tuossa syksymmällä kun saattaisi olla tilaisuus polkaista vahvistuspuolen vaihtohärdelli käyntiin, ja suunnitelmissa oli etusen+päätteen hankkiminen. Tällä hetkellä tuo Ampeggi olisi listalla aika korkealla, eikä vähiten särömahdollisuuden takia. Noita nuppejakin olen kyllä katsonut, ja eritoten SVT-2Prota, mutta kun tarkoituksena olisi hankkia nykyistä helpommin roudattava setti, niin SVT-2Pron 32 kilon elopaino liikuttaa mittaria vähän väärään suuntaan. Mulla oli tuollainen kolmisen vuotta, erinomainen etuastehan tuo on ja hyvä budjettiratkaisu Ampeg -soundia hakevalle. Huippuhyvä puhdas soundi ja draivia ja gainia säätämällä lähti mukavat putkirosot irti. EQ:hun en oikeastaan koskenut oikeastaan ollenkaan mikä on aina hyvä merkki - graafista EQ:ta taas käytin buustina footswitchillä (eli taajuussäätimet nollassa, leveli nostettu) filleissä yms. kohdissa, joissa halusin basson puskevan läpi paremmin. Jos roudattavaa settiä haet takaa niin oletko tuota SVT-6Prota harkinnut? Itse olin aika vakavissani hankkimassa sitä, ennenkuin sain ohittamattoman diilin tuosta nykyisestä Warwick -läjästäni. Eihän tuon soundi tietty ihan noiden täysputkivermeiden luokkaa ole, mutta omaa korvaani kyllä miellytti ja headroomia todellakin löyty riittävästi melkein puolet vähemmällä painolla kuin 2Prossa. A veteran of a thousand psychic wars. |
Karlsson 16.08.2006 22:10:42 | |
---|
Saako ton 8x10:n yksin nostettua henkilöauton kyytiin jos kääntää penkit? Farkkumersuuni tuo menee ihan heittämällä, tosin henkilöautojen takaluukulle tyypillistä korkeaa kynnystä tuossa ei ole, eli kaapin voi vaan kipata sisään. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
M.Hanski 16.08.2006 22:13:16 (muokattu 16.08.2006 22:13:31) | |
---|
Farkkumersuuni tuo menee ihan heittämällä, tosin henkilöautojen takaluukulle tyypillistä korkeaa kynnystä tuossa ei ole, eli kaapin voi vaan kipata sisään. Eikös ainakin uudemmissa rantiksissa ole sellaiset muoviset skid railit (suom?) takaseinässä? Voi tosiaan huoletta kipata ja liu'uttaa. |
Karlsson 16.08.2006 22:18:32 | |
---|
Eikös ainakin uudemmissa rantiksissa ole sellaiset muoviset skid railit (suom?) takaseinässä? Voi tosiaan huoletta kipata ja liu'uttaa. On semmoiset juu. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
absqua 16.08.2006 22:23:14 | |
---|
Eikös ainakin uudemmissa rantiksissa ole sellaiset muoviset skid railit (suom?) takaseinässä? Voi tosiaan huoletta kipata ja liu'uttaa. Ne ovat viisas varuste. Ihmeen kauan kesti ennenkuin ampegin poijjaat sen hoksasivat, nuohan tulivat vasta 3-4v sitten. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
sirdickyj 16.08.2006 23:25:47 | |
---|
Onkos porukalla muuten kokemusta Ampegin SVP-Pro-etuasteesta? Tuossa syksymmällä kun saattaisi olla tilaisuus polkaista vahvistuspuolen vaihtohärdelli käyntiin, ja suunnitelmissa oli etusen+päätteen hankkiminen. Tällä hetkellä tuo Ampeggi olisi listalla aika korkealla, eikä vähiten särömahdollisuuden takia. Noita nuppejakin olen kyllä katsonut, ja eritoten SVT-2Prota, mutta kun tarkoituksena olisi hankkia nykyistä helpommin roudattava setti, niin SVT-2Pron 32 kilon elopaino liikuttaa mittaria vähän väärään suuntaan. Mulla on tollanen etunen. Eihän siinä mitn elämää suurempaa ole, hyvä peli. Semmonen perusvehje, mutta toimii kyllä ja ne säädöt on semmosia että oikeesti tapahtuu jotain. Tosta säröjutusta en nyt tiedä...onhan siinä drive-nappi, joka on mullakin kaakossa mutta ei se nyt varsin mitään mainittavaa ruokaisaa säröä tuota. Mulla on ton etusen kaverina isohko PA-pääte. Tommonen etunen muuten on Levytukussa -tai ainakin oli- käytettynä joku vähän yli 500,- Pataan! |
Jesus Muerte 16.08.2006 23:46:47 (muokattu 16.08.2006 23:54:24) | |
---|
Päätteen murina, päätteen murina... Kandee funtsaa. Kun ne päätteen putket huutaa leipää aletaan oleen asian ytimessä. No sepä se. Sitä vaan ei oikein kestä budjetti eikä selkä. |
Jesus Muerte 16.08.2006 23:51:39 | |
---|
Mulla oli tuollainen kolmisen vuotta, erinomainen etuastehan tuo on ja hyvä budjettiratkaisu Ampeg -soundia hakevalle. Huippuhyvä puhdas soundi ja draivia ja gainia säätämällä lähti mukavat putkirosot irti. Puhtaalla soundilla minäkin enimmäkseen menen, mutta tuollainen pieni putkiroso olisi ihan kiva juttu. Ehkä noin viidessä prosentissa bändin biiseistä tarvitsee sitten ihan ihkaoikeaa säröä, jonka ruuvaaminen tuosta varmaan kuitenkin onnistuu. Ja jos ei, niin pedaalia kehiin vaan. Jos roudattavaa settiä haet takaa niin oletko tuota SVT-6Prota harkinnut? Itse olin aika vakavissani hankkimassa sitä, ennenkuin sain ohittamattoman diilin tuosta nykyisestä Warwick -läjästäni. Eihän tuon soundi tietty ihan noiden täysputkivermeiden luokkaa ole, mutta omaa korvaani kyllä miellytti ja headroomia todellakin löyty riittävästi melkein puolet vähemmällä painolla kuin 2Prossa. Tuo SVT-6Pro näyttää ihan mielenkiintoiselta vaihtoehdolta, kiitos vinkistä! |