Aihe: Mikä ampegissa on niin hyvää?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
sirdickyj
16.08.2006 15:35:10
Nää selviää kun menee ampegin sivuille ja sieltä löytyy kaappien esittelysivuilta "view front/back -panels" nappulaa hakkaamalla aukeaa jonkinlainen räjäytyskuva. Mulla ei nyt vaan toiminut niin ei voi linkitellä.

No eipä toimi mullakaan. Sivua ei voi näyttää.
Pataan!
J.Hollström
16.08.2006 15:35:14
Nää selviää kun menee ampegin sivuille ja sieltä löytyy kaappien esittelysivuilta "view front/back -panels" nappulaa hakkaamalla aukeaa jonkinlainen räjäytyskuva. Mulla ei nyt vaan toiminut niin ei voi linkitellä.

Yritin. Ei tullunna kuvvoo.
chief
16.08.2006 15:35:38
Oliko? Mä ostin eilen sen liikkeessä olevan kaapin. Kysyin varastosta uutta kaappia, mutta ko. kaappi oli kuulemma kerinnyt pölyttymään siinä tasan päivän. Varastossa niitä silti piti vielä oleman.

E: Se 6x10 on HLF, mutta sen varmaan tiesitkin.

Hei oliko siellä levytukussa siis semmonen 6x10AV -kaappi jossa on hopeinen kangas? Tommone:

http://www.soitin-huttunen.com/uploads/amsvt610av.JPG
"It's the ear, not the gear. "
Karlsson
16.08.2006 15:36:02
Yritin. Ei tullunna kuvvoo.

Kato, ei ollu työkoneessa siis vika. Vaan Ampegissa.
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
J.Hollström
16.08.2006 15:36:16
No eipä toimi mullakaan. Sivua ei voi näyttää.

Galaksit räjähtää. Eiks kukaan tiedä vai onko ainoa oikea tieto netissä?
Karlsson
16.08.2006 15:37:03
Hei oliko siellä levytukussa siis semmonen 6x10AV -kaappi jossa on hopeinen kangas? Tommone:

http://www.soitin-huttunen.com/uploads/amsvt610av.JPG

Toi riivaa mua vähän, moista kaappia ei löydy valmistajan sivuilta. Lähinnä vaan, että onko tuo suljettu vai refleksi?
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
Karlsson
16.08.2006 15:37:43
Galaksit räjähtää. Eiks kukaan tiedä vai onko ainoa oikea tieto netissä?

Mä oon joskus nuo ampegin räjäytyskuvat kahlannu läpi, mutta mun muistikuvien varaan ei ehkä kannata laskea.
sirdickyj
16.08.2006 15:41:45
Mä oon joskus nuo ampegin räjäytyskuvat kahlannu läpi, mutta mun muistikuvien varaan ei ehkä kannata laskea.

jos leikitään, et kannattais, niin millaset ne muistikuvat olis?
Pataan!
Karlsson
16.08.2006 15:44:33
jos leikitään, et kannattais, niin millaset ne muistikuvat olis?

Mun mielestä 6x10:ssä oli kyllä jonninmoista rakennetta elikkäs seinää elementtien välissä, mutta siinä on varmaan kuitenni jotain reikää osastolta toiselle, muuten ne refleksiputket olis vähän hassu veto, ehkä.
chief
16.08.2006 15:44:45
Toi riivaa mua vähän, moista kaappia ei löydy valmistajan sivuilta. Lähinnä vaan, että onko tuo suljettu vai refleksi?

Ja onko pilliä ja minkälaiset kahvat sivussa.
J.Hollström
16.08.2006 15:53:52 (muokattu 16.08.2006 15:54:21)
Joopas joo.
Karlsson
16.08.2006 15:55:26
entäs 4x10 HE, onko siinä 2 keraa 2x10 vai miten?

En muista enää yhtää siitä.
balzary
16.08.2006 16:03:19

Oli mutta tais olla varattu.
Surviainen
@ Gloria 18.8
@ Vernissa Reggae Festival 19.8
chief
16.08.2006 16:18:35
Oli mutta tais olla varattu.

Juu niin onkin.
chief
16.08.2006 16:28:07

http://www.davidsguitarloft.com/gear/amps/ampeg/amps.htm

Tuolla on jotain speksejä. Näyttäs olevan samat numerot ku tossa 610HLF:ssä.
Maisteri
16.08.2006 16:42:40 (muokattu 16.08.2006 16:48:34)
ootsä ostamassa? ehdottomasti rantis, muusta ei keskustella. toi 6x10 HLF sisältää tod.näk.samat ongelmat ku toi mun 4x10 HLF:kin sisälsi. Eli lujaa soitettaessa muhjua tarjolla.

Tuskin se kovin muhjuinen ja huono on tuo 6x10, kovemmillakaan volumeilla.

Pannaanpa tähänkin tuohon "GK Backline" -threadiin kirjottamani kokemus tuosta kaapista:

Epäsuosikkeihini kuuluva Hartken 350W nuppikin lauloi todella komeasti Ampegin 6x10-kaapilla yhdellä keikalla pari kuukautta sitten. Ja vola oli klo 8-9 välillä, eli juuri ja juuri auki. Ei sitä voinut yhtään enempää aukaista, kun saundi leipoi pikkupaikassa jo tuolla volanupin asennolla niin kokonaisvaltaisesti.

Ja saundi oli siis selkeä ja tiukka, mutta myös botnekkaan iso ja leipova. Tuossahan ei todellakaan ollut tarvetta luukuttaa yhtään, mutta vaikutti siltä, ettei menisi kovin herkästi tukkoonkaan jos vähän kääntäisi hanaa.

Siitä en muuten ole yhtään varma oliko tuo juuri 610HLF eli refleksiputkilla varustettu. Semmoinen hämärä tunne on, ettei välttämättä ois ollu r-putkia, mutta... Tietääkö joku onko tuota 610-kaappia tehty joskus ennen ilman refleksikoteloita? Tuo 610HLF:hän on ainakin tällä hetkellä ainoa Ampegilla valmistuksessa oleva 6 x kymppi. Pikaisesti kuuklaamalla en löytänyt tietoa muusta kuin tuosta 610HLF:stä.

Tuli muuten tuon keikkakokemuksen jälkeen semmonen fiilis, että jos tarttee joskus päivittää ihan superprokaappi kama-arsenaaliin, niin tuo ois todella vahvoilla. Sen verran iso ja hyvä oli saundi jopa Hartken nupillakin. Hintaeroahan tolla ei oo oikeaan rantikseen ku satanen, mutta 610HLF on parikymmentä senttiä rantista matalampi ja syvyyttä 6 senttiä vähemmän sekä painoa 22 kg vähemmän. Varmaankin siis aikalailla ratkaisevasti henkilöautoystävällisempi ja toki muutenkin helpommin roudattava.

EDIT: Näköjään siis ainakin 610AV:ta on olemassa. Lienee ilman refleksikoteloja se?? No se keikkakaappi ei kuitenkaan ollut ainakaan tuo AV-malli.
sirdickyj
16.08.2006 16:48:09
http://www.davidsguitarloft.com/gear/amps/ampeg/amps.htm

Tuolla on jotain speksejä. Näyttäs olevan samat numerot ku tossa 610HLF:ssä.

Mutta kyllä se kaapin tyyppi on tuolla AV, mikä loogisuudellaan viittais siihen, että ois sama kuin Rantis, mutta van 2 elementtiä vähemmän. Muutenhan senki tyyppi olis HLF, kaiketi.
Pataan!
sirdickyj
16.08.2006 16:48:59
Tuskin se kovin muhjuinen ja huono on tuo 6x10, kovemmillakaan volumeilla.

Toivottavasti ei, toivottavasti ei. Ja sehän riippuu ihan, et mitä hakee.
Pataan!
ahdistuska
16.08.2006 16:54:10
Tähän haluaisin selvyyttä:

Onko 2 kpl 4x10" = rantis. Ilmeisesti ei koska 8x10":ssä on 4kpl 2x10" moduleita ja 4x10":ssä elementit on kaikki samassa kotelossa. Roudattavuudeltaan olisi inhimillisempää olla 2 erillistä kaappia, mutta soundi ei siis ole sama ja siitähän ei voi tinkiä.

E: Bonuskysymys: millainen kotelorakenne on 6x10":ssä?

En nyt muista että oliko siinä 4*10":ssä jaoteltu niitä elementtejä, mutta pilli siitä ainakin löytyy jota 8*10":ssä ei ole, 6*10" rakenne oli muistaakseni sellainen että se on jaettu kolmeen osaan ja alimaisessa modulissa on ne refleksiputket.
Mistä se menee?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)