Guitar_87 16.08.2006 00:27:40 | |
---|
Mulla on tollanen kitara ja huvittais tietää siitä jotakin, kun itse en tiedä siitä oikein mitään ja netistäkään ei tollasest kitarast löydy oikein mitään, esim. Millos tollasia on valmistettu, valmistetaanko enään, missä maassa/maissa tollasii on tehty, paljonko tolla voisi olla arvoa, onko yleisesti ottaen hyvää vai huonoa laatua jne. Jos jollakin on tietoa kyseisestä kitarasta, niin hyvä. |
mhaarala 16.08.2006 10:48:51 | |
---|
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
DZN 16.08.2006 11:22:54 | |
---|
Aka. Dino and 6077dino |
nikander 16.08.2006 12:38:30 | |
---|
Tuo vuosi 92 lienee tuollainen vedenjakaja mitä tulee Japanissa valmistuttuihin Charveleihin/Jacksoneihin. Tuolloin halvat Jacksonit korvasivat Charvelit ja Charvelin nimellä alettiin markkinoida vähän perinteisempiä kitaroita. Näissä uusissa Jacksoneissa laatu ei ilmeisesti ollut samaa luokkaa kuin aikaisemmissa Charveleissa (vrt. talla, mikit yms.). Korjatkaa jos olen väärässä... |
McNulty 16.08.2006 13:06:47 | |
---|
Tuo vuosi 92 lienee tuollainen vedenjakaja mitä tulee Japanissa valmistuttuihin Charveleihin/Jacksoneihin. Tuolloin halvat Jacksonit korvasivat Charvelit ja Charvelin nimellä alettiin markkinoida vähän perinteisempiä kitaroita. Näissä uusissa Jacksoneissa laatu ei ilmeisesti ollut samaa luokkaa kuin aikaisemmissa Charveleissa (vrt. talla, mikit yms.). Korjatkaa jos olen väärässä... Siis, 90-luvun alun Jackson PRO-sarja on melkeinpä rinnastettavissa USA Jacksoneihin. Todella laadukkaita japsipelejä ovat ne. Samoin kuin 80-luvun lopun ja 90-luvun alun japsi-Charvelit. Itselläni on vuoden '86 ja '88 Charvel Model 4 ja siihen 300-400e hintaan mitä käytettynä niistä maksoin, ne ovat aivan ylivertaisia. Meikäläisellä on myös ollut Model 6 vuosimallia '87, Charvel Avenger vm'91, Charvel 475 Deluxe '91-92, Charvel 375 '91 sekä Charvel 650 '90-alusta myöskin. En voi kuin ihmetellä kuinka tasalaatuisia, luotettavia ja laadukkaita ovat nuo pelit. Käytettynä kannattaa metsästää ja jos kohdalle sattuu niin kannattaa ostaa pois kulkemasta. Koskee siis Charvelin japseja 85-92 sekä tuota Jacksonin PRO-seriesiä 90-luvun alusta. El zorrero más grande en el mundo Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Pitäis metsästää jostain Jackson PRO Soloist tai Charvel Model 4 (tai 6). Onkos tossa Model 4:ssa kunnon floikka? http://www.fiercemetal.org |
Guitar_87 16.08.2006 14:10:54 (muokattu 16.08.2006 14:36:10) | |
---|
Se mun kitara on ton punaisen näkönen, joka on tossa vasemmalla. Että kuuluko tämän kitara tähän laadukkampaan Japani-sarjaan? Vuodet ovat 94-95. Ja muutenkin, kun tossa on noi tiedot siitä, niin saako niistä irti, että onko hyvät osat ym. http://www.audiozone.dk/CatalogScan … 1994-95/pages/Jack1994-95Page09.htm Tässähän oli vielä semmonen homma, että kun ostin ton kitaran, niin mulle sanottiin liikkeessä et se on Jackson PS 2 ja näin lukee kuitissakin. Kitaran lavassahan lukee että kitara on Jackson Fusion HH Pro. Ostaessani en tätä älynnyt, vaan ehkä vähän yli vuoden sen jälkeen kun olin ostanut sen. On vähän ihmetyttänyt tää juttu, että kun lavassa lukee malli, että miks mulle sanottiin, että se on PS 2. Tietääkseni hyvä, että ei ole PS 2, koska nehän on kai huonompia. |
McNulty 16.08.2006 14:37:13 (muokattu 16.08.2006 14:38:33) | |
---|
Pitäis metsästää jostain Jackson PRO Soloist tai Charvel Model 4 (tai 6). Onkos tossa Model 4:ssa kunnon floikka? Ei ole OFR jos sitä meinasit. Muutenkin näissä vanhemmissa Model 4 ja Model 6 on non-recessed talla. Uudemmissa (475 Deluxe, 650 jne.) on sitten Schallerin valmistama recessed-floikka. Vuoden '86 Charvel Model 4-6 on sitten Original Kahler 2300-series. Itselläni on tuossa toisessa juurikin tuo Kahler, ja se on kyllä kampihärveleiden aatelia :) PS. Model 4 on myös pulttikaulainen. Eli se on enempi Dinky kuin Soloist. Model 6 ja Model 650 ovat neckthru-rakenteella. Henkilökohtaisesti en vain niin kauheasti pidä neckthrun soundista. Hyvä pulttikaulainen on sopivasti napakka ja erotteleva. El zorrero más grande en el mundo Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
nikander 16.08.2006 14:43:27 | |
---|
Se mun kitara on ton punaisen näkönen, joka on tossa vasemmalla. Että kuuluko tämän kitara tähän laadukkampaan Japani-sarjaan? Vuodet ovat 94-95. Ja muutenkin, kun tossa on noi tiedot siitä, niin saako niistä irti, että onko hyvät osat ym. Taitaapi olla niin että sun Fusion edustaa sitä sarjaa joka tuli Charvelin tilalle vuoden 92 jälkeen. |
Guitar_87 16.08.2006 14:59:32 | |
---|
Taitaapi olla niin että sun Fusion edustaa sitä sarjaa joka tuli Charvelin tilalle vuoden 92 jälkeen. Jos tota myis niin paljon tosta vois pyytää. Ja onko noi osat hyviä, mm. Rosewood otelauta ja mahonki body jne. |
McNulty 16.08.2006 15:05:44 (muokattu 16.08.2006 15:07:17) | |
---|
Jos tota myis niin paljon tosta vois pyytää. Ja onko noi osat hyviä, mm. Rosewood otelauta ja mahonki body jne. Missä kunnossa kitara on? Onko nauhoja jäljellä vai ei? Monestakin asiasta riippuen, joku 300-600e voisi olla aika passeli hintahaarukka. edith: enemmän sillä on varmasti käyttöarvoa. Ovat kovasti olleet aliarvostettuja nuo Japanin Charvelit ja Jacksonit. Tosin, nykyään ne ovat aikas haluttua tavaraa ja ne joilla niitä on, eivät niistä luovu. Vastaavaa tasoa kun ei meinaa nykyään saada edes sijoittamalla 1000e uuteen soittimeen. Siksi moni ei muutaman satkun takia lähde soitintaan myymään. El zorrero más grande en el mundo Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Guitar_87 16.08.2006 15:21:47 | |
---|
Kitara on silleen ihan hyvässä kunnossa paitsi että pikku ongelmia löytyy, esim. tallasta menny 1 ruuvi katki ja toisesta jengat, switcheri ei vaiha kaulamikille. Jotain tollasii pikku juttui löytyy, mutta noi pitäis aika helposti saada korjattuu. Mutta suoraan sanottunua tää kitara ei oo must hirveen hyvä, alakieliltä, kun soittaa jostain nauhavälistä niin tulee sellanen trrrr ääni, eli kieli ei soi kunnolla ja useimmiten ton trrrr äänen kohtaa hammer-onnien ja pull-offien yhteydessä. Oon nostanu kielii ja tallaa ja tehny vähän kaikkee, mutta jostain yleensä tulee tollasta ääntä. En sitten tiedä, että ovatko nauhat kuluneet tai jotain, joka olisi syynä tohon äänen. En ainakaan mitään erikoista noissa nauhoissa huomaa. |
Xizor 16.08.2006 15:31:44 | |
---|
|
Ben_D 16.08.2006 15:35:45 | |
---|
http://www.fiercemetal.org |
Xizor 16.08.2006 15:49:05 | |
---|
|