Aresius 05.12.2005 09:31:23 | |
---|
Enpäs ole kuullutkaan. Mistä noita voisi saada? Tuoko F-Musiikki maahan? Kerro kaikki heti:) Itse tein F-Musiikilla varauksen kyseiseen kirjaan ja sitten tilasivat tuon ensimmäisen osan. En kyllä koskaan hakenut sitä eli se varmaan on siellä vieläkin. THV-klubi #41
AKKK#8
Romantikkoitkijät #18 |
Pertsi 05.12.2005 20:57:57 (muokattu 05.12.2005 21:05:18) | |
---|
|
blastoff 06.12.2005 14:15:29 | |
---|
Tietääkö kukaan, minkälaisia juttuja tuossa Govanin Creative Guitar 2 -kirjassa oikein käsitellään? Ykkösosa oli minulla joskus lainassa ja se oli ainakin ihan asiallinen teos. |
Aresius 06.12.2005 16:31:29 | |
---|
Tietääkö kukaan, minkälaisia juttuja tuossa Govanin Creative Guitar 2 -kirjassa oikein käsitellään? Ykkösosa oli minulla joskus lainassa ja se oli ainakin ihan asiallinen teos. Siinä kakkososassa käsitellään lähinnä erilaisia tekniikoita monesta näkökulmasta, yleisimmistä esim. alternate picking, sweeppaus, legato mutta myös epätavallisemmat kuten 8-sormen tapping. THV-klubi #41
AKKK#8
Romantikkoitkijät #18 |
ReBeat 15.08.2006 13:44:11 | |
---|
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Pertsi 15.08.2006 17:32:35 | |
---|
|
Mr T 15.08.2006 18:07:07 | |
---|
Guthrie on kyllä yksi parhaita kitaristeja, jota olen kuullut. Taannoisella Asian keikalla jäähallissa kaveri sooloili kyllä aika upeasti. Vaihdoin muutaman sanasenkin keikan jälkeen herran kanssa ja sain nimmarinkin. Erittäin mukavan tuntuinen kaveri oli. Odotan kyllä mielenkiinnolla tämän uuden GPS kokoonpanon avauslevyä. 'I hate your music and you hair is too long
But I'll sign you up because I'd hate to be wrong' |
LexaR 15.08.2006 22:33:57 | |
---|
Yks parhaita kitaristeja, järkyttävän aliarvostettu... tai lähinnä kai vaan tuntematon "This song is dedicated to my huge pendulous balls!" - Devy |
Mr T 16.08.2006 01:25:33 | |
---|
http://www.musicbygps.com löytyy hieman infoa Govanin nykyisen kokoonpanon kohta ilmestyvästä levystä. Yhden kappaleen voi kuunnella kokonaan ja muista puolen minuutin pätkät. Osassa kappaleista taitaa yhä olla hyvin vahvat Asia vaikutteet, mutta ihan kuunneltavaa musiikkia tuntuu olevan. 'I hate your music and you hair is too long
But I'll sign you up because I'd hate to be wrong' |
Marshallga 16.08.2006 10:30:24 | |
---|
Joskus noita videoita satuin katsomaan, taitavasti se soitteli. Hevi on paskimmillaankin parasta. |
"Minä tiedän missä olen, ja minne olen menossa. Ei tämä laiva merillä ole, enkä minä ole merimies" - erään deekun aatteita 14.7.2006. |
ReBeat 28.08.2006 13:24:51 (muokattu 28.08.2006 13:38:40) | |
---|
Ei hyvänen aika mikä levy. :D Näytteitä kuunneltuani oli etukäteen hiukan sellainen olo että no kuinkahan kuunneltava kokonaisuus levyllä mahtaa olla. Että onko vaan sellasta hajanaista purkailua jota ei jaksa kuunnella kuin yhden kerran. Nyt on levy kuunneltu ja kyllä se toimii. Ammentamista riittää. Suosittelen tuota levyä niin normi hevishreddaajille kuin humpparautalangan ja kolmen soinnun bluesin ystäville. Levyn kuunneltua tulee katkera olo kun on yhtäkkiä tajunnut miten yksiulotteista oma soitto on jo pelkän rytmityöskentelyn osalta. Ei tuolta levyltä rautalankaa eikä kolmen soinnun bluesia löydy, mutta jotain muuta. Melodiatyöskentely on paikoitellen kosmisen hämmentävää. Parissa soolossa mennään nopeudella jossa Laihot ja kumppanit jäävät asemalle ja silti samaan aikaan niissä melodioissa kuulee katkeamatonta oivaltavuutta ja perinteitä kunnioittavia sävyjä, ei mitään random-nintendoa. Soolosoundit ovat sitäpaitsi helvetin hyvät läpi levyn. Sävyjä löytyy ja sormien vaikutus kuuluu. Viimeistään nyt on aika vakuuttua siitä, että Guthrie osaa tehdä ajatuksella sovitettuja biisejä jotka tarjoavat sisältöä. Ja miten/mitä kitaralla oikeastaan voikaan tulkita kun kehitys on tuolla tasolla että kitaran todellakin hallitsee. Kaikille virtuositeetin + tyylitajun ystäville. edit: lisäilin hiukan Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
diabami 28.08.2006 15:35:05 (muokattu 28.08.2006 15:35:34) | |
---|
Ron "Bumblefoot" Thal and Guthrie Govan jamming: http://www.youtube.com/watch?v=76TQUY4sIF0 Jos tuo oli täysin improvisoitu, niin tuo oli todella uskomatonta ja kuulosti todella hienolta. Käyttääkö muutes tuo Guthrie Govan pääosin sormia vai plektraa pikkaamiseen? |
Eddie 29.08.2006 09:24:38 | |
---|
Viimeistäänkin ReBeatin kommentoinnin jälkeen on pakkoa ottaa tästä miekkosesta selvää. "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
Maiden01 29.08.2006 23:46:13 | |
---|
Livenä on ukko tullu nähtyä ja vaikka Asiaa en ennestään tuntenutkaan enkä oikeastaan bändistä tykkää niin kyllä oli kovaa kitarointia. Suurimman osan kappaleista lymyili taka-alalla, mutta soolon alkaessa astui aivan lavan eteen ja alkoi aina semmonen ralli että. Tuntui että se ei olisi yhtäkään sooloa koskaan säveltynyt, vaan improsi vaan jatkuvalla syötöllä, tosin teki sen monipuolisesti ja erittäin hyvällä tekniikalla. Ja kaverin ilmeet olivat kuninkaallisia. Jotain opetusvideoita on lisäks tullut katsottua, mutta vaikka kaveri on teknisesti erittäin hyvä niin eipä se silti aina takaa sitä että pääsee julkisuuteen ja suuren yleisön tietoisuuteen. Tosin eihän se välttämättä ole kaikille niin tärkeää:) Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
Kiksaus 06.10.2006 11:06:36 | |
---|
Hakekaas sellanen pätkä kun Guthrie Govan - Clinic 2004. YouTubesta löytyy jotn pätkii, mutta pitäis löytyy kokonaisena jostain... On muuten kovaa menoa ja tyyli vaihtuu mihin tahansa. Astetta kovempi äijä! Levy lähti tilaukseen heti. The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again Jimi Hendrix |
ogre 06.10.2006 12:58:19 | |
---|
Jos tuo oli täysin improvisoitu, niin tuo oli todella uskomatonta ja kuulosti todella hienolta. Käyttääkö muutes tuo Guthrie Govan pääosin sormia vai plektraa pikkaamiseen? Pääosin sormia ja plektraa :P |
InYourFace90 06.10.2006 16:42:29 | |
---|
Itellä on Steve Vain biisien opetusdvd ja tuo on opettajana. Hyvin se kyllä soittaa! Up The Irons! |
Kiksaus 30.10.2006 15:25:32 | |
---|
Oon kuunnellut kohta kolme viikkoa tuota Guthrien soololevyä ja täytyy sanoa, että on kyllä todella mahtava levy. Yksi parhaista instrumentaalilevyistä ikinä! Koukuttavia melodioita, hyviä biisejä ja mahtavaa soittoa. Levy ei ole pelkästään tilulilua vaan sieltä löytyy oikeasti hyviä biisejä. Levyltä löytyy niin jazzia, progea ja chiken picking-tyylistä countrypikkausta eli aika monipuolista kamaa. Suosittelen! Miksei kaikki hyvät kitaristit tee tälläsiä levyjä? " The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again " Jimi Hendrix |
John Titor 30.10.2006 15:26:24 (muokattu 30.10.2006 15:26:53) | |
---|
Miksei kaikki hyvät kitaristit tee tälläsiä levyjä? Vittu mikä kysymys:D Tekisivät jos osaisivat, Govan on ihan omassa sarjassaan. Jos pelkästään runsas hidas harjoittelu riittäisi kehittämään nopean tekniikan, B. B. King pystyisi soittamaan jo 32-osia tempossa 300. |