Aihe: Soolokeikalle (vinkkejä, neuvoja, ajatuksia?)
1
-J
16.08.2006 12:47:01 (muokattu 16.08.2006 12:47:40)
Minä näkisin, että soolopohjalta esiintyvä artisti on vahvoilla, mikäli osaa esiintyä luontevasti myös biisien välissä. Näin ollen sellainen "hyvän jätkän" atmosfääri tulee kun pidät huumorinkukan kukkimassa välispiikeissäsi. Ei tarvitse mitään vartin standup sessioita heittää, mutta jotain tyyliin

"Ja tämä seuraava kappale on uudelta pitkäsoitoltani Kauneimmat Rockballadit Sorsapillillä....LEVOTON TUHKIMO!!!" *soitto alkaa*

Huumori tietenkin yleisön mukaan. Jos kyseessä on jokin "yliopiston kansanperinteenlaitoksen kirjallisuuskerho", niin sit ehkä kannattaa miettiä vielä millä yrittää kansaa naurattaa. Ilokaasu lienee toimivin.

E: Eli ei mitään naama peruslukemilla mutinaa katse lattiassa missään tilanteessa.
Tulink' mää vai onk tää hoitoainetta?
Hannu H.
16.08.2006 13:14:26

Samoilla linjoilla -J:n kanssa. Supliikkimies pitää olla jos soolokeikkaa heittää. Ei välttämättä mitään tommosia huumoriletkautuksiakaan mutta heittää vaikka jotain tarinaa väliin joka sito biisit yhteen. "Olin tuossa jokinaika sitten käymässä kuopiossa ja...". Toki humoristiset tarinatkin ovat jees. Parhaimmin toimivat jos ovat tositarinoita..

Seuraavasta voidaan olla montaa mieltä, mutta mielestäni ohjelmistoon biisejä ja musaa, joista ITSE pidät. Kun tykkäät itse täysin musasta niin esiintymisessä ja olemuksessasi on ihan erilaista fiiwistä kuin jos soittaisit niitä iänikuisia kuurankukkia ja baarikärpäsiä joita porukka "aina haluaa".

Myöskään ei olisi pahitteeksi jos laulu luonnistuu.. instrumentaalimusaa kun harva jaksaa kuunnella kovin pitkään ellei ihan tarkoituksella tule kuuntelemaan.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
fridgebuzz
16.08.2006 13:40:42

Seuraavasta voidaan olla montaa mieltä, mutta mielestäni ohjelmistoon biisejä ja musaa, joista ITSE pidät. Kun tykkäät itse täysin musasta niin esiintymisessä ja olemuksessasi on ihan erilaista fiiwistä kuin jos soittaisit niitä iänikuisia kuurankukkia ja baarikärpäsiä joita porukka "aina haluaa".

Myöskään ei olisi pahitteeksi jos laulu luonnistuu.. instrumentaalimusaa kun harva jaksaa kuunnella kovin pitkään ellei ihan tarkoituksella tule kuuntelemaan.

Jep, näin olisi tarkoitus tehdä, eli että ohjelmistossa olisi omia ehdottomia suosikkeja (enpä ole kyllä ikinä opetellut biisiä josta en pidä..), ja laulaa olisi tarkoitus myös. Bändejä/artisteja en halua listata, mutta vanhempaa ja uudempaa country-rokkia, sekä uudempia muitakin biisejä olisi tarkoitus soittaa..
Mako
16.08.2006 13:49:58

Mua ei mitenkään sen kummemmin pelota esiintyminen (olen soittanut keikkoja kitaristina ja kiipparistina), ja tää koko projekti on vielä vähän alkutekijöissään, treenata aion tietysti mahdollisimman paljon ja olisi tottakai hyvä jos olis jonkinlainen linja, tämä mua ehkä eniten mietityttää. Mistä mä sen linjan löydän, jos soitan covereita ainakin alkuun suurimmaksi osaksi?

Mjaa. Itse reenaisin tietyn yksittäisen tyylin sijaan ehkä enemmänkin erilaisia biisipaketteja useampia, joilla voit sitten pelata paikalle kertyneen yleisön ja tilanteen mukaan. Snadisti humaltunut pubiyleisö tuntuu "vaativan" (siis kohteliaastihan ne pyytää, tietty :D) trubalta huomattavasti herkemmin tiettyjä biisejä ja tyyliä kuin randomi coverbändiltä.

Mistäkö löydät linjan coverointien valinnassa.. Hmm. No ensisijaisesti tietysti omat mieltymykset, enkä tosiaan kiinnittäisi liikaa huomiota mihinkään kokonaisuuteen, kyllä se taitaa olla ainoastaa paskantärkeyttä pohtia sopiiko joutsenlaulun esittäminen heti bourbon streetin jälkeen vai ennen.

Lykkyä vaan trubailuun!
"Think MacGyver, think!" -MacGyver
fridgebuzz
16.08.2006 14:54:20

Lykkyä vaan trubailuun!

Kiitos vaan ja kiitos hyvistä vinkeistä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)