Aihe: Single humbucker
1 2
Harris
15.08.2006 23:08:00
Tervehdys veljet ja siskot. Iski himo ostaa uusi kirves, ja mieltymyksenä olisi yksinkertaisuus..

Eli, kitara jossa olisi vain yksi humppa sekä kiinteä talla, ja jos saa nirsoksi heittäytyä niin otelauta saisi olla joko vaahteraa tai eebeniä. En löytänyt kuin pari tuossa nettiä selaillessa, mutta jos joku tietää niin ystävällisesti saa tietoa jakaa.
Kipu on vaan sana!
fox
15.08.2006 23:59:55

Eli, kitara jossa olisi vain yksi humppa sekä kiinteä talla, ja jos saa nirsoksi heittäytyä niin otelauta saisi olla joko vaahteraa tai eebeniä. En löytänyt kuin pari tuossa nettiä selaillessa, mutta jos joku tietää niin ystävällisesti saa tietoa jakaa.

Sä oot vähä enempi perus-peruskitaran haussa.. ?? 8) EVH-malleja? Joku vanha Ibanezin Roadstar kakkonen? Olis ainakin vaahteralauta (ja kaula)..
LP Junior tai Sp.. SG I tai joku johdannainen..
No, kyllähän niitä jokusia löytyi, vaikkei tuo juur tällä hetkellä niin kauhean kysytty konfiguraatio ole..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
arppah8
16.08.2006 00:25:23

Mulla oli joskus japanilainen Fender Lead(?)-sarjan strato, jossa oli vain yksi humppari. Pirun hyvä kitara oli. Noita ei vain näy enää missään.

Hitto, taas alkoi harmittaa se hyvien kitaroiden määrä, joita on tullut käsistä päästettyä...
...and music? Well, it's just entertainment folks.
fox
16.08.2006 01:16:30

Mulla oli joskus japanilainen Fender Lead(?)-sarjan strato, jossa oli vain yksi humppari. Pirun hyvä kitara oli. Noita ei vain näy enää missään.

Hitto, taas alkoi harmittaa se hyvien kitaroiden määrä, joita on tullut käsistä päästettyä...

Juu, tosiaan Lead (oliko vallan Lead I) oli moinen.. Toki yks kitara lisäksi tulee mieleen, josta tuolla toisaalla just juteltiin..
Fenderin HelloKitty.. =)
Les Fender
16.08.2006 01:22:21
Mua taas mielyttäis Fender Esquire, vielä "karumpaa" meininkiä. Tuohan on Telen esiaste 1950 myyntiin tullut ensmäinen Fenderi, edelleen tuotannossa. Voihan siihen laittaa ykskelasen kokoisen kakskelaisen=)
"Living is easy with eyes closed!"
fox
16.08.2006 01:37:17

Mua taas mielyttäis Fender Esquire, vielä "karumpaa" meininkiä. Tuohan on Telen esiaste 1950 myyntiin tullut ensmäinen Fenderi, edelleen tuotannossa. Voihan siihen laittaa ykskelasen kokoisen kakskelaisen=)

Mikään ei estä.. Itse asiassa oon pariin Teleen laittanu tallaan SD:n Lil ´59- mikin, ja ei laisin huono.. Lapsukaisen Teleen laiton FastTrackin, ja ihan toimiva sekin oli.
HelloKitty on muuten vaan niin liikkis-ihQ.. Siihen ku laittas jonkun X2N- mikin...
arppah8
16.08.2006 01:44:52 (muokattu 16.08.2006 01:45:59)

Ai niin, tuossa mun Fenkussa oli kylläkin kelluva vibratalla, single locking eli kielilukot vain lavassa (satula erikseen). Näköjään niitä tehtiin myös hardtailina: http://en.wikipedia.org/wiki/Fender_Lead_Series

Ja mun Leadissa oli vain volumepotikka eikä pleksiä lain.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
JuSu
16.08.2006 07:52:03
Eli, kitara jossa olisi vain yksi humppa sekä kiinteä talla

Eikös tuossa olisi aikalailla sopiva:

http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … min=&price_max=&x=0&y=0

Eikä hintakaan kovin paha, mielestäni. Yhteyksiä vaan Vantaan suuntaan...

Toisaalta, mikä tahansa hardtail -strato käy pienellä modauksella. Tom DeLonge -mallit (Squier, Fender) ovat jo valmiiksi yhdellä humpparilla.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Harris
16.08.2006 10:11:50
Jep. Toi HeklloKitty valkosella EMG 81:llä varustettuna kävi kyl mielessä. Eihän siinä hintaakaan tulis kauheen paljoo koko paketille...
Kipu on vaan sana!
JuSu
16.08.2006 10:27:08
Jep. Toi HeklloKitty valkosella EMG 81:llä varustettuna kävi kyl mielessä. Eihän siinä hintaakaan tulis kauheen paljoo koko paketille...

Niin no... Jos Thomannin hinnoilla laskee, niin about kolmesataa plus postit, ja saat hassunhauskan imagokitaran. Mikäs siinä, jos se on tarkoitus.

Mutta vähän tinkausta ja pari sataa euroa lisää, niin voisit saada tuon Carvinin, joka on ihan varmasti Kitara Isolla K:lla verrattuna tuohon heippakisuliin.

Mutta riippuu tosiaan ihan siitä, mitä olet hakemassa ja millä budjetilla.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Harris
16.08.2006 10:45:54
Toi HelloKitty olikin lähinnä hauska ajatusleikki. Toi Carvin vaikuttaa asialliselta peliltä ja on varteenotettava vaihtoehto.
Kipu on vaan sana!
Harris
16.08.2006 12:52:50
Siinähän se juu olis. Tota samaa kitaraa camo värityksellä olen käynyt Helsingin F-musiikissa testaamassa. Siinä on kaikki speksit mitä oli mielessä, eikä tolla mustalla ole hintakaan paha.

Kävin keväällä katsomassa Fear Factoryn keikkaa ja silloin jo kiinnitin huomion kitaristin työkaluihin. En itse ole kuitenkaan fani, mutta kyllä herrat näemmä soittaa osasivat :)

Pitää vielä katsella mitä löytyy, kun ei kiirettä ole.
Kipu on vaan sana!
Hiku
16.08.2006 12:52:53 (muokattu 16.08.2006 12:54:56)
siinäpä ois.

Juuri olin tulossa samaa ehdottamaan. Ihan komea.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-180493.html

Tuossa olisi toinen.
Jos se ei sovi, niin se laitetaan sopimaan!
fox
16.08.2006 13:14:39

voisit saada tuon Carvinin, joka on ihan varmasti Kitara Isolla K:lla verrattuna tuohon heippakisuliin.

Niin niin, mutta aattelepa JuSu, HelloKitty ja pinkki tahi punanen X2N tri-sound kytkennällä.. 8) Kiehtoo mua suuresti ajatus..
Harris
16.08.2006 13:24:05
Ja kun olis rahaa ja aikaa, niin mikäs noita virityksiä olis rakennellessa. Osahan niistä vois jopa toimiakkin!
Kipu on vaan sana!
McNulty
16.08.2006 13:26:35 (muokattu 16.08.2006 13:28:09)
Juuri eilen testasin paikallisessa musakaupassa ESP AL Signature-modelia joita on valmistettu rajoitettu KYMMENEN KAPPALETTA Suomen markkinoille. Siinä oli yksi talla mikki, volume sille ja eebenpuinen otelauta.

Olihan se hyvä kitara, viimeistely 100% laadukas, soi hyvin... paitsi että se on offset-V (randy) muotoinen ja sehän ei miulle passaa kun diggailen LP ja Strato-muotoilua.

edith: eli tällainen...
http://www.musamaailma.fi/bandikama … /tuotteet/155/alexi_laiho_fin.phtml
El zorrero más grande en el mundo
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
Harris
16.08.2006 13:33:20
Liian hevi toi muotilu mun makuun, ja hintakin menee yli budjetin. Strato, RG ja lespa akselilla toi muotoilu, se papan silmää hivelee.
Kipu on vaan sana!
valdemberg
16.08.2006 13:42:35
-----
Toisaalta, mikä tahansa hardtail -strato käy pienellä modauksella. Tom DeLonge -mallit (Squier, Fender) ovat jo valmiiksi yhdellä humpparilla.

JuSu

DeLongella on myös Gibsonin nimikkomalli 335-johdannaisena:

http://www.gibson.com/products/gibson/classic/tomdelonge.html

Aika hauska viritys tuokin.

V.
If God came down to Earth in the form of Man again, He'd play football for England. -Ian Marson-
McNulty
16.08.2006 13:48:49
DeLongella on myös Gibsonin nimikkomalli 335-johdannaisena:

http://www.gibson.com/products/gibson/classic/tomdelonge.html

Aika hauska viritys tuokin.

V.

Ja tuossa on tallamikkinä Gibson Dirty Fingers. Tosin "reissue" versio siitä alkuperäisestä, joka esim. Wallin Petellä oli tallamikkinä (tietääkseni).
El zorrero más grande en el mundo
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)