Aihe: Midi liitännöistä
1
Manaluusua
15.08.2006 22:06:03
Kaivoin esiin lapsuuteni soittimen, syntikan ja huomasin että se tukee midiä, eli löytyy midi in ja midi out paikat. Mutta kun tarkoitus on vetää siitä kiipparista midi koneeseen niin tarvitsenkö siihen väliin jonku "Midi interfacen"? eli periaatteessa niinku kiippari ->midi interface -USB->kone? jos näin on niin suosituksia, eivät näytä T-kaupassa kovin kalliita olevan http://www.thomann.de/gruppe-COXI-0.html?iwid=3
Aki
15.08.2006 22:45:55

Et tarvitse. Midi liitännöistä kulkee ihan sellaisenaan. Eli kunhan tietokoneessa on midiliitin niin homma toimii. Jos tietokoneessa ei ole midiliitäntää/mahdollisuutta, sitten tarvitset jonkun pienen midipalikan.
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
Manaluusua
16.08.2006 06:56:16
Jep. Eli äänikortista löytyy vaan line out ja in ja microphone mutta ei mitään midi liitäntää. (midi liitäntähän on sellainen wanhan näköinen, "pyöreä"?)
Aki
16.08.2006 09:29:01 (muokattu 16.08.2006 09:29:13)

Jos äänikortissa on joystick-portti, saa kaupasta adapterin jolla saa midipiuhan joystick-porttiin. Jos ei löydy tuota porttia, tollanen usb-midirasia lienee fiksu ratkaisu.
FAQ: Classic30 aina rikki; AD**VT > Cube; 100W-50W=3dB; kuuluu hurista jos ei koske kieliin. :o)
artodaguitarist
16.08.2006 20:41:57
mulla on yks kysymys tästä aiheesta kun minua on jo pitkään vaivannut tämä asia, että miksi se pitää äänittää midinä? miksi ei voisi tehdä, että syntikan line outista laittaa tietokoneen line iniin? kyllä se saundi mulle koneelle on tullut ja hyvä äänenlaatu silti.
EP
16.08.2006 21:12:41 (muokattu 16.08.2006 21:16:09)
mulla on yks kysymys tästä aiheesta kun minua on jo pitkään vaivannut tämä asia, että miksi se pitää äänittää midinä? miksi ei voisi tehdä, että syntikan line outista laittaa tietokoneen line iniin? kyllä se saundi mulle koneelle on tullut ja hyvä äänenlaatu silti.

Toiset tarvitsee midiä, esim. nuottien, rumpujen jne. tekoon..
Manaluusua
17.08.2006 09:09:51
Mutta mitäpä jos haluat esim. viulun biisiin mutta ei synasta löydy kunnollista ääntä siihen? silloin voi hommata jonku mallinnuksen viulusta koneelle ja ohjata sitä kiipparilla. Ja juurikin nuo edellä mainitut rummut jne.
Marko F
17.08.2006 11:39:42 (muokattu 17.08.2006 11:45:10)

1) Sitä mididataa haluaa ehkä editoida ensimmäisen tallennuksen jälkeen. Ei sille audiolle ole kovin helppo tehdä muutoksia.
2) Se miditallennus säästää roimasti levytilaa, verrattuna siihen, että kaikki raidat tekee heti audioksi.
3) Audion toisto vaatii enemmän konetehoa kuin mididatan toisto.
Danko
17.08.2006 11:58:05

3) Audion toisto vaatii enemmän konetehoa kuin mididatan toisto.

Riippuu vähän. Jos käyttää massiivisia softasynia...
Itsetyydytys on seksuaalista - sitä minä teen! -Kukkakeppi
Marko F
17.08.2006 12:08:32
Riippuu vähän. Jos käyttää massiivisia softasynia...

Jes. Näin ilman muuta.

Mutta sanoinkin midiDATAN toisto, eli pelkkä datan toisto ei kuormita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)