Aihe: Onko kukaan äänittänyt sähkörumpuja midinä?
1
Speedfan
15.08.2006 17:11:33
Apua tarvittaisiin. Softana on käytössä Sonar 3 Producer ja rummut ovat Roland TD6K tai V, en nyt muista tarkkaan kumpi.

Jos joku on tällaista harrastanut ja kokemusta löytyy niin ilmoittautukaa ihmeessä niin pääsee kyselemään :)
Myydään Fender Sidekick Reverb 25W combo ja Peavey Mark III 210W nuppi! downlight7 (at) hotmail.com
Ukko
15.08.2006 21:22:36

Apua tarvittaisiin. Softana on käytössä Sonar 3 Producer ja rummut ovat Roland TD6K tai V, en nyt muista tarkkaan kumpi.

Jos joku on tällaista harrastanut ja kokemusta löytyy niin ilmoittautukaa ihmeessä niin pääsee kyselemään :)

Siis tallentanut soittamalla midi dataa sekvensserille/äänittänyt midirumpujen audiota sekvensserille vai mitä ????????????????????????????
Timo JM
15.08.2006 21:25:15

Siis tallentanut soittamalla midi dataa sekvensserille/äänittänyt midirumpujen audiota sekvensserille vai mitä ????????????????????????????

Heh, ei saisi olla ilkeä mutta kyllähän toi kysymys oli aika hauska :-)
...siis mun mielestä.
Aki
15.08.2006 21:59:21

Minä olen, TD12:ta. Ei siinä muuta kuin midipiuha kiinni ja menoksi.

Se haitsu vaan ei olekaan ihan niin simppeli, koska siitä tulee sama midinuotti oli haitsu sitten auki tai kiinni tai jotain siltä väliltä, se avoimuusaste on oma midinuottinsa. En itse tiedä miten tuolla saisi ohjattua jotain VSTi:tä fiksusti. Tai lähinnä että mikä VSTi osaisi ottaa tuota Rolandin käskyä vastaan.
Äänittäisin setin midinä, ja lisäksi haitsun audiona.
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
Speedfan
15.08.2006 22:02:47
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=130453

Selitin ongelmaa tuonne, käykää katsomassa.
Myydään Peavey Mark III 210W nuppi! downlight7 (at) hotmail.com
loosah
15.08.2006 22:40:20 (muokattu 15.08.2006 22:44:03)
Äänittäisin setin midinä, ja lisäksi haitsun audiona.

Toi ei oo ollenkaan huono idea. Yleensäkin, jos käyttää ohjelmoituja rumpuja, saa kuulijan tainnoksiin aika hyvin käyttämällä oikeeta haitsua/ peltejä. Sn/Bd ja tomit on kuitenki suhtkoht helppo saada toimimaan konepohjaisesti.

ed. Ohjelmoidessa yksittäiset konepohjaiset crashin/ haitsun iskuthan menevät helposti läpi, mutta vaikeaampaa on saada crashikomppi/avoin HH huohottamaan, niin ku oikea rumpali. Lähes mahdotonta?
GIGO
Aki
16.08.2006 00:44:40

ed. Ohjelmoidessa yksittäiset konepohjaiset crashin/ haitsun iskuthan menevät helposti läpi, mutta vaikeaampaa on saada crashikomppi/avoin HH huohottamaan, niin ku oikea rumpali. Lähes mahdotonta?

Tämä on tyystin totta. Tosin, sähkörummuista äänitetty audio ei ole sen kummoisempaa kuin VSTi:lläkään tehty, eli tikittävästä haitsusta ja konekivärivirvelistä kyllä kuulee että bitti käskee. Phaser ja/tai flanger haitsussa tuo kyllä kivaa eloa, auttaa pikkasen.

Aika hyviin tuloksiin oon päässyt kun oon vaan jaksanu nähertää jokainen isku eri voimakkuudella, ja käyttämällä useaa eri haitsusamplea.
FAQ: Classic30 aina rikki; AD**VT > Cube; 100W-50W=3dB; kuuluu hurista jos ei koske kieliin. :o)
Mikael
16.08.2006 09:01:18

huohottamaan, niin ku oikea rumpali. Lähes mahdotonta?

juu. ei onnistu.
Siitä mistä aita on matalin...
d-iivil
16.08.2006 14:38:12
Mie tekisin sillä viissiin, että oikeat pellit jotka mikitetään ja muuten setti sähköisenä. Helppo saada kuulostamaan hyvältä ja niin poies päin.

Tietty jos ei ole mahdollista esmes metelin takia, niin sitten sähkörumpujen omasta moduulista haikka + pellit audiona talteen.
Lahjoita rahaa köyhälle muusikolle: 800021-15687625! Pienimmätkin summat otetaan avosylin vastaan.

Firenote - Kasariheavyrockia
EP
16.08.2006 22:45:22
Toi ei oo ollenkaan huono idea. Yleensäkin, jos käyttää ohjelmoituja rumpuja, saa kuulijan tainnoksiin aika hyvin käyttämällä oikeeta haitsua/ peltejä. Sn/Bd ja tomit on kuitenki suhtkoht helppo saada toimimaan konepohjaisesti.

Onneksi en ole rumpali, mulle riittää koneetkin ja jää oikean rumpalin "erilaiset kokeilut" ja "kikkailut" pois biiseistä. 8))
Reddie
17.08.2006 19:42:34
Aihetta vähän sivuten, niin esim. Don Johnson Big Bandin rumpalihan tekee niin, että sillä on aidot pellit (pl. haikka) ja sit sillä on semmonen padi, mis on kahdeksan lyöntikohtaa, mistä se ottaa sit tuminsa, virpan, haikan ja jotain avaruusääniä. Tätä herra käyttää mun tietääkseni liven lisäksi myös studiossa.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)