Aihe: Tuplapedaaleista
1 2 3 4 5 6 7 8 9
south_of_heaven
07.08.2006 21:14:31
Nyt tuplat alkaa jo natista ikävästi... olis aika öljytä. Sitten varmaan toimisikin paremmin :P
itki south_of_heaven
Bacchus
07.08.2006 21:27:42
Munsta punaisilla tulee sellainen "smooth" tatsi.

Jännä juttu, koska punainenhan on se epäkeskoisin niistä. Musta taas on taisaisen pyöreä, joten se on musta smoothein. Mutta, makukysymyksiähän nämä.;)
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
HeavyMachinery
07.08.2006 22:07:55

Jännä juttu, koska punainenhan on se epäkeskoisin niistä. Musta taas on taisaisen pyöreä, joten se on musta smoothein. Mutta, makukysymyksiähän nämä.;)

Juu toki musta on tasaisin mutta tasainen ei oo minusta se smooth vaan sellainen hipaisu ja pum meininki....
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
ihotauti
08.08.2006 00:13:27
Pitkästä aikaa tekstiä tännekkin.
Eli nyt hommasin minäki tossa viikko sitten nuo eliminaattorit. Aika vähän noita käytettynä liikkuu, niin piti sitten uuret ostaa. Hihnavedot otin keveämmän tuntuman takia, vaikka hyvät ne ketjullisetkin on.
Koviltahan nuo vaikuttaa nyt ainakin ensikokeilujen jälkeen. Osaakin olla jämäkät noihin entisiin verattuna. Mustat camit tuntuu parhaimmilta, mutta pitänee oikein ajan kanssa noita muita kokeilla. Niin ja sitten vielä tyhmä kysymys loppuun: onko tuo jousen kireyden säätö oikeesti noin jäykkä vai onko multa jääny jokin hieno mekanismi huomaamatta? Mapexin polkimissa kun löysäsi sen ylemmän mutterin niin alempi pyöri ihan vaivatta.
HeavyMachinery
08.08.2006 13:31:59

Pitkästä aikaa tekstiä tännekkin.
Eli nyt hommasin minäki tossa viikko sitten nuo eliminaattorit. Aika vähän noita käytettynä liikkuu, niin piti sitten uuret ostaa. Hihnavedot otin keveämmän tuntuman takia, vaikka hyvät ne ketjullisetkin on.
Koviltahan nuo vaikuttaa nyt ainakin ensikokeilujen jälkeen. Osaakin olla jämäkät noihin entisiin verattuna. Mustat camit tuntuu parhaimmilta, mutta pitänee oikein ajan kanssa noita muita kokeilla. Niin ja sitten vielä tyhmä kysymys loppuun: onko tuo jousen kireyden säätö oikeesti noin jäykkä vai onko multa jääny jokin hieno mekanismi huomaamatta? Mapexin polkimissa kun löysäsi sen ylemmän mutterin niin alempi pyöri ihan vaivatta.

Hyvä että se on jäykkä. Mulla putosi viimme reeneissä slave pedaalin jousi pois kun se pyöri omia aikojaan....
ihotauti
08.08.2006 13:57:22
Hyvä että se on jäykkä. Mulla putosi viimme reeneissä slave pedaalin jousi pois kun se pyöri omia aikojaan....

Ohoh. Taidat pitää aika löysällä niitä jousia, ku eihän nuo nyt kovin paljoa voi itestään pyöriä? Mutta eipä ole kyllä moista ongelmaa mulle tulossa. Saa nimittäin aika lujaa väännellä noita muttereita. Ehkä ne ajan kanssa löystyy.
Youni
08.08.2006 14:03:19
Ohoh. Taidat pitää aika löysällä niitä jousia, ku eihän nuo nyt kovin paljoa voi itestään pyöriä? Mutta eipä ole kyllä moista ongelmaa mulle tulossa. Saa nimittäin aika lujaa väännellä noita muttereita. Ehkä ne ajan kanssa löystyy.

No jos pitää todella kireällä, niin luonnollisesti saa vääntää kovaa. Minulla ovat hyvin pitäneet ne ylemmät lukittavat mutterit, vaikka löysällä pidänkin. Toki niitä pitää aika ajoin tarkistaa, etteivät irtoa. Oletteko muuten huomanneet, että Eliminaattoreissa on jousen sisällä jousenvaimentimet...? Aika hauska yksityiskohta. Kai ne jotain tekevätkin.

Juu toki musta on tasaisin mutta tasainen ei oo minusta se smooth vaan sellainen hipaisu ja pum meininki....

Jos aletaan pilkkua nussuttelemaan, niin smooth on englantia ja tarkoittaa tasaista. Käytä sanaa herkkä eli sensitive. Se on hipaisu ja pum.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
HeavyMachinery
08.08.2006 15:03:17 (muokattu 08.08.2006 15:05:33)

No ne on sillain että niitä ei voi enää löysemmälle saada. Eli melkein voisi soittaa ilman niitä....

Niin ja nusnus... Smooth on pikemminkin "jouheva" Sensitive on herkkä ja aivan eri asia. Mustat on pikemminkin sensitive koska niillä saa tosi helpon ja herkän tatsin mutta voimaa saa punaisilla parhaiten. Pitäs ostaa ne keltaiset ne oli joku superprogressive tai jotain...
La_te
09.08.2006 22:27:40
Ajattelin hommata tuplapedaalin, mutta urpona en tiedä niistä paljoakaan. Siispä kysyn teiltä mikä olisi laadukas, hyvä ja edullinen valinta ensimmäisiksi pedaaleiksi? Mihin niissä kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota? Kaikki muukin informaatio tuplista/pedaaleista on tervetullutta. Kiitos
La_te
09.08.2006 22:27:41
Ajattelin hommata tuplapedaalin, mutta urpona en tiedä niistä paljoakaan. Siispä kysyn teiltä mikä olisi laadukas, hyvä ja edullinen valinta ensimmäisiksi pedaaleiksi? Mihin niissä kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota? Kaikki muukin informaatio tuplista/pedaaleista on tervetullutta. Kiitos
La_te
09.08.2006 22:30:05
Ajattelin hommata tuplapedaalin, mutta urpona en tiedä niistä paljoakaan. Siispä kysyn teiltä mikä olisi laadukas, hyvä ja edullinen valinta ensimmäisiksi pedaaleiksi? Mihin niissä kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota? Kaikki muukin informaatio tuplista/pedaaleista on tervetullutta. Kiitos!

Joo kyllä nuo pearlin tommoset p 112tw siinä on järee peli kohtuu hinnalla.
Itellä on ollu käytössä ja voin sanoa että on ihan kunnon pelit.
Ja jos ei pearl mielytä niin katoppa sitten vaikka thomanin sivulta noita
DW :en pedaaleja, siinäkin on ihan kelpo pedaalit.

ps. sori tota sooloilua tossa alussa :)
kay_
11.08.2006 16:45:52
Jeesjees. Kokeilin tänään niitä sinisiä cameja ja mun mielestä ne oli aika jalanmukaset.. punasilla mulla ainaki vaa sinkoili soitto minne tahansa(huonosti sanottu mut ketään ei kiinnosta). Niitä mustia enno ostopäivän jälkeen kokeillu, valkosia en ollenkaan. Mutta uskaltaisin todeta kylmästi että siniset ja mustat taitaa olla parhaat, mulla ainakin..
Mitä yhteistä on moottoriveneellä ja Elton Johnilla? - Molemmilla on Mercury perässä.
kay_
11.08.2006 16:54:43

Joo tosta sen verran että mulle kävi tänään samanlailla mutta vaan siihen toiseen pedaaliin.. hups
Mitä yhteistä on moottoriveneellä ja Elton Johnilla? - Molemmilla on Mercury perässä.
mattimatias
15.08.2006 14:59:41
http://www.mapexdrums.com/hardware/pedals/index.html alimmat sieltä niin onkaohan ne hyvät ?
Youni
15.08.2006 15:12:37
http://www.mapexdrums.com/hardware/pedals/index.html alimmat sieltä niin onkaohan ne hyvät ?

En löytänyt hintaa mistään. Thomann ei näitä myy ja EMNordicin sivut ovat jumissa totaalisesti.

Kun olin tuplia hankkimassa katselin myös Mapexeja. Porukka täällä ei antanut kuin neutraalia tai negatiivista palautetta. Kestävyys oli se ongelma.
Jeltz
15.08.2006 19:22:22

Hirveät rimpulat, kokemusta on. Kun ei ole pohjalevyjä, niin tuntuma on kaikkea muuta kuin tukeva ja jämäkkä.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
mattimatias
15.08.2006 21:05:23 (muokattu 15.08.2006 21:10:00)
140€ ne ei ihan tollaset ollu mut se myyjä kehu et ne on hyviä!! ja en luule et se valehtelee ihan mukava myyjä:) ja ne oli tarjouksessa norm hinta 200€
Youni
15.08.2006 21:25:01
No eihän siinä sitten mitään, jos myyjä kerran kehui. Myyjät ei koskaan kerro muunneltua totuutta, ovat aina mukavia ja mikä tärkeintä, he ovat aina ensimmäisiä myöntämään oman ammattitaidottomuutensa.

Plussa kirjattu :D
markkuliini
15.08.2006 23:02:58

140€ ne ei ihan tollaset ollu mut se myyjä kehu et ne on hyviä!! ja en luule et se valehtelee ihan mukava myyjä:) ja ne oli tarjouksessa norm hinta 200€

No tottakai se sitten kannattaa. Saat hyvät pedaalit ja vieläpä kaupan päälle uuden ystävän.
www.vasamayhtye.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)