Aihe: Ibanez SZ-520 Mikit
1
Strutsi
15.08.2006 21:02:02 (muokattu 15.08.2006 21:02:51)
Millaset mikit kannattas vaihtaa tohon ibaan? Ne on ruvennu särkeen puhtailla soundeilla soittaessa.. Pistäkääpä linkkiä ja ehotelkaa mikkejä. Oisko jotku Seymour Duncanin mikit jees? Niitähän aika moni käyttää.

Vai voisko tossa olla joku muu vika ku saundi särkee, vahvarista ei ainakaan johu koska testasin muilla kitaroilla.

Mulla on SZ520 -kepissä DiMarzio Evo ja PAF Pro, vähän särkevät thunderin cleanillä mutta se ei ole pahemmin haitannut, kun vain vääntää pienemälle volapotikkaa.
Duncania kyllä vissiin tämän mallisissa kitaroissa paljon käytetään, että tuskin voi kovin paljoa niillä mennä metsään.
Mutta siis Originaalimikit särkee soundia? Luulen kyllä että ei ole mikeistä kiinni.

Millainen vahvistin siis kyseessä? Minä joskus meinasin vaihtaa omaan Thunderiin etuasteputkea.
"Like a midget on a urinal, I was on my toes." -Frank Drebin
nahka
15.08.2006 21:41:49 (muokattu 15.08.2006 21:42:58)

Joo siis särkee soundi aika paljonki oikeestaan, voisko se johtua sitte kepin rakenteiden löystymisestä tms jos se mikeistä ei välttämättä johdu..? Mulla on Marshallin hdfx100 transistorinuppi, 4x12 kaappi ja Zoomin Gfx-5 lankku.
Aki
15.08.2006 22:18:00

Kokeile laskea mikkejä kauemmaksi kielistä, vähentää gainia.

Vaihdoin SZ:aan kokeeksi kaulamikiksi Duncan 59:n, mutta ero oli niin mitättömän pieni, ettei mielestäni hintansa arvoinen operaatio. Paksujen kielten soundi selkeni hieman, ei oikeastaan muuta eroa. Tallamikki oli SZ:ssa mun makuun juuri passeli, semmosta kivaa paksuhkoa runtua ilman erityisiä valmis-equtuksia.
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
nahka
15.08.2006 23:06:11

Siis joo laskin mikkejä alemmas, mutta ei muuttunu mitenkään. Särkee yhtä paljo mutta volaa lähtee vähemmän. Jos pistää volapotikan pienemmälle kitarasta niin se toimii kyllä. Ei kai tässä auta valittaa jos mikkien vaihdolla ei lähe kun ei ole varaa uutenkaan kitaraan :) Ei viitsis investoida uusiin mikkeihin jos siitä välttämättä ei ole kerran apua.(?)
Aki
16.08.2006 00:51:10 (muokattu 16.08.2006 00:52:25)

Särkee yhtä paljo mutta volaa lähtee vähemmän.
Siinä tapauksessa ongelma on jossain muualla / joku muu kuin mikkien ulostulotaso.

e: Särkeekö ilman multiefektiä? Särkeekö molemmilla mikeillä yhdessä ja erikseen? Entä yksikelaisina?
FAQ: Classic30 aina rikki; AD**VT > Cube; 100W-50W=3dB; kuuluu hurista jos ei koske kieliin. :o)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)