Aihe: Chorus-pedaali blueskitara sooloiluun
1
Härski
15.08.2006 20:23:08
Moni suosittelisi Small Clonea, mutta Bossissa on level- säätö, joka on ihan hyvä juttu. Itse tosin en sitä tervitse, homman hoitaa H2O. Bossin CH-1 on ihan kokeilemisen arvoinen, mutta samaa hintaluokkaa mukaille suosittelen Danelectron Cool Cattia. Torilta voi tehdä myös löytöjä, hakuun chorus ja katselemaan mielenkiintoisinta. Ostossa tuskin paljoa häviät, jos tiedät, miltä chorus kuulostaa, koska niissä ei _loppupeleissä_ ole niin traagisia eroja niin kauan, kun pysytään pedaaliasteella.
cruel_destiny
15.08.2006 21:03:36
itsekin voisin kysellä tässä; haluaisin mahdollisimman lämpimän choruksen, jolla saisi tehtyä myös leslie tyylisiä juttuja, joten haussa on chorus jolla pystyy juuri terästämään ja maustamaan saundia pikemminkin kuin yrittää tehä kooruksesta pääosaa tietystä kohasta... jos ymmärtää, niin saa ehdottaa? :)
Aki
15.08.2006 22:12:59

Bossia mukavammin mun korvia heilutteli käsittämätöntä kyllä Marshall Supervibe.

Nopean testin perusteella tämä uusi Line6:sen pedaalichorusvatkutin oli myös hämmentävän kaunissoundinen, ja hirvittävän rumiakin soundeja löytyi... Boss vaikutti siihenkin verratessa jotenkin aneemiselta.
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
Tomtom
15.08.2006 23:17:21
Voodoo Lab Analog chorus. Siinä on bluesia, vaikka on vähän hintaakin.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
masterhat
16.08.2006 00:29:14
bossin vanhemman sarjan basso chorus. ihanan blues soundi kitaroidessa. ja toisaalta kevyt, mieto ja lämmin. dicitechin multichorus on täysin päinvastainen soundiltaan. jos tämä nyt jotain auttoi:)
Tehotyttö95
PeeJii
16.08.2006 08:13:59
itsekin voisin kysellä tässä; haluaisin mahdollisimman lämpimän choruksen, jolla saisi tehtyä myös leslie tyylisiä juttuja,

H&K:n tube rotospheressä noi on jopa erikseen. Hintava laite vaan, ainakin uutena.
Jungleman
16.08.2006 19:14:12 (muokattu 16.08.2006 19:33:13)
Ostossa tuskin paljoa häviät, jos tiedät, miltä chorus kuulostaa, koska niissä ei _loppupeleissä_ ole niin traagisia eroja niin kauan, kun pysytään pedaaliasteella.

On niissä eroja. Paljonkin. Makuasiat sikseen, merkittäviä eroja löytyy vaikkapa nopeuden säätövarassa ja luonnollisuus - synteettisyys -asteikolla (makuasia ehkä, myönnän). Jotkut chorukset leikkaavat volumea, jotkut boostaavat sitä. Jotkut ovat säädettävissä outer space -osastolle asti, jotkut eivät. Jotkut tarttuvat vain soundin ylä-ääneksiin, jotkut muljauttavat koko signaalin. Eikä soundin hyvyys välttämättä korreloi hinnan kanssa...

Uudemmista Bosseista ei ole kokemuksia, mutta vanhat Bossit käyttäytyvät aivan eri tavoilla kuin vaikkapa E-H Small Clone, Danelectro FAB Chorus, JMX Chorus Machine, Ibanez CS9 Stereo Chorus, Ibanez TC10 Twin Cam Chorus, DOD 690 Chorus ja sitä rataa.

Bluesista minä en tiedä mitään enkä osaa suositella lajityypin mukaista choruspedaalia. Itse olen pitänyt erityisesti E-H Small Clonesta, Danelectro FAB Choruksesta, ohimennen testaamastani Marshall Supervibesta... kai noita muitakin on ollut, vaan ei tule nyt mieleen.

Edit: lesliemeiningin uuttaminen choruspolkimista on sitten hankalampi juttu. Nopea väpätys on helpompi saada tolkullisen kuuloiseksi, mutta hitaan lepan kuuloista chorusta en ole tavannut.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
juici
16.08.2006 19:24:28

Useampi vuosi takaperin etsin itselleni choruspedaalia. Small Clonea tuli kokeiltua ja mukavan pehmeä soundinen se oli. Paikallinen kauppias vaan piti kyseisellä yksilöllä sen verran ylihintaa että ostinkin toisesta kaupasta Marshallin Superviben. Siinä riitti säätövaraa reilusti, eli kevyestä täyteen häröilyyn. Vaan pian sen jälkeen loppuikin kitarahommat vähäksi aikaa ja möin sen pois.
"vitturallaatirullaa" -WM
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)