Aihe: Charvel Fusion Deluxe
1
H.E.L.L
11.08.2006 15:13:42
Tervehdys arvon kitarasankarit!

Olisiko jollain kokemuksia tai jopa omistaisi kyseisen kirveen? Tämä yksilö, joka on kiikarissa on ilmeisti 90-luvun alkupuolelta ja valmistettu Japanissa. Mikitys H-S, lisenssifloikka ( Schaller? ). Minkälaiset mikit, mitä puuta, minkäinen kaula? Netistä löytyy aika nihkeästi tietoa ja haulla täältä ei juuri mitään. Jos joku osaisi auttaa, olisin nöyrästi kiitollinen.
trih
11.08.2006 16:20:22
Samaa laatua kuin muutkin Charvel by Jacksonit. Tuossa on tuo lyhyempi 24,75" skaala. Vissiin ainoa suurempi ero muihin tuon ajan malleihin. Materiaaleista ei tietoa.
She is benediction.
JS
11.08.2006 16:26:07
Ton sukuset Charvelit on järjestään kunnosta riippuen käyttöarvoltaan oikeen erinomasia kitaroita. Itellä on kolme 80-luvun lopun japsihärveliä ja kyllä niillä paljon mieluummin soitan, kuin näillä nyky-superstratoilla. Niistä tulee vaan se tietty fiilis, mikä näistä uudemmista supereista IMO puuttuu.
Do you the Devil's work >-)))> #20
Mixeri75
11.08.2006 16:30:03

Jep, veikkaan että kun huutonetissä alkaa olla viimeiset päivät tuon Charvelin suhteen, niin hinta tuskin on alle 400e, sen verran pätevästä vehkeestä kuitenkin kyse.
Luulin ettei Fenderiä ikinä...
nikander
12.08.2006 21:01:42
Mulla on tuollainen. Runkomateriaalista ei tietoa, kaiketi joko basswood tai alder (joku voi kääntää). Omassani on ruusupuuotelauta, mut vaahteraversioitakin on.
Kaulaa en osaa juurikaan kuvailla, se on ohut mut ei mikään Ibanez-ohut. Vähän ehkä pyöreämpi. Mun käteen sopii kuitenkin. Talla on Schallerin lisenssifloikka, eli ihan laatutavaraa.

Tallamikki on Jacksonin J90, joka on ihan hyvä saundinen mikki, Itse olen tosin vaihtanut sen Evolutioniin. Kaulamikillä ei taas tee yhtään mitään, itsellä meni vaihtoon välittömästi, sittemmin olen pyöritellyt siinä erilaisia mikkejä, humpparia ja yksikelaista. Suurin miinus kitarassa oli kaulamikin paikka. Pikatessani plektra osui aina kaulamikkiin, mikä oli todella ärsyttävää. Olenkin koverruttanut sille uuden kolon, tällä hetkellä se on suorassa ihan otelaudan vieressä. Soittotuntuma on kevyt, lyhyt skaala (24 3/4") tekee soittamisesta helppoa.

tässä kuva: http://www.audiozone.dk/CatalogScans/JC19901991/pages/Page20.htm

Suosittelen.
Samu S.
13.08.2006 09:48:47 (muokattu 13.08.2006 09:55:18)
Täältä löytyy myös yksi Fusion Deluxe. Omasta puolestani voin kyllä lämpimästi suositella. Lyhyt skaala ja 24 nauhaa on semmonen konsepti, johon itse jouduin hetken totuttelemaan, mutta äkkiähän siihen sitten... Schallerin floikat ovat laatukamaa.

Itse ostin omani Saksan eBayltä, hintaa tuli 250 € + toimituksesta semmonen viiskymppiä. Keppi on ollut pienimuotoisen mikinvaihtorumban kohteena, vaikka orkkismikitkin kyllä toimii ihan hyvin.

Jämäkkä peli, ja saapi latoa nykyvehkeestä euroja tiskiin melkoisen tukun ennenkuin yhtä hyvän saa.

Nämä siis minun näkemyksiäni. YMMV.

Kuvia tuolla: http://samun.1g.fi/kuvat/charvel_fusion_deluxe/

e: Lisätäänpä vielä, että http://www.jcfonline.com on hyvä tietolähde Charveleiden suhteen.
Mitä se epeli kuuntelee? Seer-on last.fm.
M.A.C.H.O. #17
Werde
13.08.2006 11:24:52
Jep, veikkaan että kun huutonetissä alkaa olla viimeiset päivät tuon Charvelin suhteen, niin hinta tuskin on alle 400e, sen verran pätevästä vehkeestä kuitenkin kyse.

400 on kyllä jo ylihinta tuosta, floikka on paikoin ruosteessa ja kitara muutenkin elämää nähnyt. 500-600 ekiin saa kuitenkin jo 475DLX ja 650-malleja, joissa löytyy koristetta ja jälkimmäisestä neckthruta.
Mixeri75
13.08.2006 11:45:53

Njoo, en ole parempia kuvia nähnyt tuosta kepistä, mutta käyttöarvoltaahan nuo pätkii komeasti sen mitä saa 400e uutena, esim iba/ltd. Taas samaa ihmettelen kuin ennenkin että miksi joku ostaa sen hintaisen kitaran uutena, kun noissa käytetyissä hinta/laatu huomattavasti parempi.
Luulin ettei Fenderiä ikinä...
mhaarala
14.08.2006 08:46:49
Käytetyissä ei saa itse päättää väriä, eikä noissa vanhoissa Charveleissa yleensä ole esim. loimukantta tai -viilua. Silmänkarkkiahan sitä pitää olla... :)

Toinen puoli on sitten tietysti se, että noita vanhoja Charveleita ja paremman aikakauden Jackson Professionaleja ei niin hirveästi myynnissä näe. Enkä ihmettele.. kuka tällaisista haluaisi luopua, varsinkin kun kukaan ei kuitenkaan maksa niistä kovin paljon.. ;)
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
H.E.L.L
14.08.2006 11:59:36
Joo, kiitoksia tiedoista!
Eli yleinen kanta näyttää olevan että kyseessä on hyvä kitara. Pitää jatkaa saalistusta, kun noita on kyllä tosi vähän myynnissä. Ei oikein tohdi ulkomailtakaan ostaa. Kiinnostais vaan niin pirusti omistaa tuollainen 80-90 luvun superstrato. Jos jollain sattuis olemaan ylimääräisenä tollasia, niin saa ottaa yhteyttä pikaviestillä.

PS. Seer-o, Ai helvetti kun tyylikäs tuo sun charvel
H.E.L.L
23.08.2006 20:57:37 (muokattu 23.08.2006 21:00:30)
Tuli sitten hommattua tämä kitara. Hintaa tuli 305 euroa kovan laukun kanssa, en tiedä onko se sitten paljon vai vähän. Mun mielestä kohtuullisesti. Kitara vaikuttaa kyllä todella laadukkaalta vehkeeltä ja floikka pitää kovemmankin revityksen jälkeen vireen. Omakuvasta löytyy!
Ben_D
23.08.2006 21:43:04

Mä liityin kanssa Charvel omistajien joukkoon..kyseessä Model 6 vuosimallia -86 Kahler 2300 tremololla. Maksoin vähän vajaat 600 euroo...ehkä liikaa, mutta kitara oli pakko saada. Mukana kova laukku.
http://www.fiercemetal.org
pekurides
23.08.2006 23:40:58

JUp, mulki fusion de luxe -91 muistaakseni, tallassa sd distortion ja aika hämärä peli kun mielestäni enemmän semmonen oikke statotuntunen ku jämäkkä charvelli.. jotenkin outu saundi erilaisillakin(x2n,tonezone,distortion) mikeillä sellainen helmeilevänpurskahteleva ja ontto:)

Perkele meinasin sanoa että progee ja fuusiojazzii varmaan hyvää vetää ja sen nimihän onkin fusion de luxe:)

Se kaulamikki ihan turha kapistus, tiellä vaan

sen verta schallerin tallasta että tässä kanssa ne liian lyhkäset skaalan säätöruuvit että kannatta vaihtaa pitempiin (tosin aika paha löytää uusia ruuvia ku ovat jenkkikierteellä.) ennenkuin menee jengat vahingossa... mul meni ja heitin uudet m3 jengat..

OLi mulla hetken kaupan torillakin mutta ei ketään kiinnostanu silloin...
Boldari
24.08.2006 01:43:41 (muokattu 24.08.2006 01:44:21)
Tässä 650 XL:n omistaja. Todella laatuvehje. 81:nen tallassa, yksikelaset ei kytketty. Mites tossa kutosessa, onko siinäkin vähän tuhdimpi se kaula?
Laine, ajattele. Koita miltä se tuntuu.
Swan
24.08.2006 18:11:40
Mä liityin kanssa Charvel omistajien joukkoon..kyseessä Model 6 vuosimallia -86 Kahler 2300 tremololla. Maksoin vähän vajaat 600 euroo...ehkä liikaa, mutta kitara oli pakko saada. Mukana kova laukku.

Onnea! Kuva!

Tässä 650 XL:n omistaja. Todella laatuvehje. 81:nen tallassa, yksikelaset ei kytketty. Mites tossa kutosessa, onko siinäkin vähän tuhdimpi se kaula?

Käytännössä yhteneviähän nuo ovat. Erot näkyvät logossa, tallassa ja mikkivalitsimessa.

Niin, kyllä sitä täälläkin osataan: 650XL löytyy talosta. Tallassa DiMarzio Evo 2 ja alkuperäiset yksikelaiset paikallaan. Vaihdan nekin uusiin, jahka sopivat löydän. Tallamikille löytyy tonepotikasta nostopuolitus, joka antaa rössenröllirävellyksille ihan uuden ilmeen. Itse asiassa juuri kevyemmässä musiikissa keppi tuntuu edustavan jostain kumman syystä paremmin.
Ben_D
27.08.2006 16:23:24

Onnea! Kuva

Juu...kunhan paasen taalta Espanjasta himaan.
http://www.fiercemetal.org
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)