Hindenburg 10.08.2006 00:24:53 | |
---|
Kristeen Youngin nimeä harvoin missään näkee, vaikka alkaa olla jo aika menestynytkin. |
Repez 10.08.2006 02:31:34 | |
---|
Breaking Benjamin The Diary Of Jane on kyllä yks hienoimpia biisejä vähään aikaan :) My Chemical Romance eiköhän nääkin suht suosittuja jo ala olemaan :o |
muulipetteri 11.08.2006 23:53:14 | |
---|
i mother earth, jumaliste blue green orange jamittaa niiko vanha lehmä. Kanadasta tulee tää poppoo. Quicksilver meat dream - levy liikkuu aikapaljon eri sfääreissä kuin tuo blue green orange, mutta nerokas levy tuokin. BGO:n saattaisivat mars volta-tyypit rakastua! |
rheinone 12.08.2006 00:05:34 (muokattu 12.08.2006 00:06:31) | |
---|
Zook (harvemmin kuuntelen kun ei oikein ole materiaalia saatavilla). Täh? Kaikkihan Zookia kuuntelee. Tänäänki ku menin krapulapäissäni lievittämään oloani Looseen ni Zook siellä oli masiinassa. Ja materiaalia saa kyllä levykaupoista. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Marlowe 12.08.2006 15:59:50 | |
---|
Harmillisen vähän tuntuu juttua piisaavan semmoisista progeilijoista kuin Goblin ja Popol Vuh. Nyt tassua pystyyn äkkiä kaikki ko. pumppujen ystävät! En ole kumpaakaan yhtyettä kuunnellut levyltä, mutta molemmat tulevat aktiiviselle elokuvankatsojalle tutuksi. Goblinin musiikki toimii komeasti tunnelmanluojana joissakin Dario Argenton kauhuelokuvissa ("Suspiriassa" ainakin)ja eikös Popol Vuh vastaa scoresta ainakin Herzogin "Aquirressa"? Enkä ole folk-jumalatar Vashti Bunyania huomannut mainittavan useasti, missä vika? Levy on varauksessa kirjastosta. Sen verran kehuvia arvosteluja olen lukenut. "Drove downtown in the rain nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane /
but when I'm surrounded I just can't stop. (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
pths 13.08.2006 00:13:34 | |
---|
metujaa ei tunnu kovin moni kuuntelevankaan....myöskään the bill cosby showta. |
aksiom 13.08.2006 00:34:04 | |
---|
Tottakai tältä foorumilta sielunveljiäni löytää, mutta rakkauteni Canterbury Sceneen, ja etenkin Gongiin on ollut internetin ulkopuolilla yllättävän ainutlaatuista. Gong, Hatfield and the north, Caravan, Egg, Soft Machine, Khan, Robert Wyatt... siinä bändejä joita vain minä tunnun kuuntelevan. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
pliksu 13.08.2006 12:42:57 | |
---|
Gong, Hatfield and the north, Caravan, Egg, Soft Machine, Khan, Robert Wyatt... siinä bändejä joita vain minä tunnun kuuntelevan. Vaikka progeiluni jäivät hyvin pieneksi niin kyllä Gongin Radio Gnome Trilogy on .. vänkää kuunneltavaa. Myös myöhäisemmän Gongin jazzrock-levyt Gazeuse ja Shamal tippuu hyvin. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
Hassusatan 13.08.2006 13:19:12 | |
---|
Ruination Shikari His Hero Is Gone Indecision Never Surrender The Swarm Cursed Noita bändejä ei varmaan hirveen moni täällä kuuntele. Levyjäkin voi olla aika vaikee saada oikein mistään. Paitsi ehkä Cursedin ja HHIG:n kohalla. Kaikki siis synkkää ja enemmän tai vähemmän kiivasta hardcore punkkia... |
Heartwood 13.08.2006 15:05:12 | |
---|
En ole kumpaakaan yhtyettä kuunnellut levyltä, mutta molemmat tulevat aktiiviselle elokuvankatsojalle tutuksi. Goblinin musiikki toimii komeasti tunnelmanluojana joissakin Dario Argenton kauhuelokuvissa ("Suspiriassa" ainakin)ja eikös Popol Vuh vastaa scoresta ainakin Herzogin "Aquirressa"? Jep, näin on. Goblin taitaa vastata musiikista melkoisen suuressa osassa Argenton filmejä (itselläni on juuri tuon Suspirian ja Profondo Rosson soundtrackit) ja Popol Vuhin Florian Fricke puolestaan on työskennellyt tiiviisti Werner Herzogin kanssa. Itse en omista kuin mestarillisen Nosferatu-soundtrackin, mutta ymmärtääkseni juuri tuo Aquirre ja Herz aus Glas ovat myöskin siitä parhaasta päästä. Levy on varauksessa kirjastosta. Sen verran kehuvia arvosteluja olen lukenut. Ei Bunyania tosiaan turhaan ole kehuttu. Harmillisen pienen piirin suosikiksi on vaan nainen jäänyt. "Now I ride with the mocking and friendly ghouls on the nightwind"
Romantikkoitkijät #42 |
Nose 13.08.2006 19:50:46 | |
---|
Gotan Project ja Selfish Shellfish tuntuvat olevan hieman suppeamman piirin juttuja. Tai sitten ei. |
2541 14.08.2006 16:12:31 | |
---|
Gong, Hatfield and the north, Caravan, Egg, Soft Machine, Khan, Robert Wyatt... siinä bändejä joita vain minä tunnun kuuntelevan. Kaikkia löytyy hyllystä Khania lukuunottamatta ja on sekin levy tullut kuultua. Wyatt ja Hatfield & The North noista erityisen rakkaita. Kai sitten kuuntelet myös Matching Molea ja National Healthia? |
hörhö 14.08.2006 16:22:15 | |
---|
Gotan Project ja Selfish Shellfish tuntuvat olevan hieman suppeamman piirin juttuja. Tai sitten ei. No Gotan Project ei kyllä tunnu olevan kovinkaan suppean piirin juttu. "Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900) |
Legioonalainen 14.08.2006 17:43:59 | |
---|
Täh? Kaikkihan Zookia kuuntelee. Tänäänki ku menin krapulapäissäni lievittämään oloani Looseen ni Zook siellä oli masiinassa. Ja materiaalia saa kyllä levykaupoista. Jooh, minä en ole mikään rock-musiikin asiantuntija, joten tietämättömyys onkin sitten varmaan itsessäni. :D Ja levyä en ole löytänyt, kun en ole etsinyt. Mietin, voiko ihminen olla tyhmempi? 20 sekunnin vierailu erään suosikkilevykauppani sivuilla paljasti, että löytyyhän sitä levyä. Tosin ostaa ei voi ikuisuuksiin, jos ei tapahdu ihmettä. Rahatilanne on kirjaimellisesti naurettava. Ilman soossia ei rässi soi. |
aksiom 14.08.2006 22:32:46 | |
---|
Kai sitten kuuntelet myös Matching Molea ja National Healthia? Mole on tuttu jo pelkästään sen vuoksi että Robert Wyatt siinä vaikuttaa, mutta kuuntelu on jäänyt vähemmälle, ei ole sattunut levyjä vastaan. Saat kannustaa myyntipuheilla minua etsimään niitä käsiini. National Health on yksi niitä bändejä joiden arvelin unohtuvan listauksesta ja jotka korvasin kolmella pisteellä. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
Mr T 14.08.2006 23:10:19 | |
---|
Hyvin harvoin tulee tavattua ketään joka kuuntelee minkäänlaista progea mitä minä kuuntelen, mutta jos nyt yhden bändin mainitsisin nimeltä niin Kayak. Loistava progebändi Hollannista. Oli kasassa 70-luvun (80-luvulla bändin keulahahmo Ton Scherpenzeel soitteli koskettimia Camelin kanssa) ja nyt vuosituhannen vaihteessa Kayak teki come-backin parempana kuin koskaan. Valitettavasti Suomesta on suhteellisen hankala löytää Kayakin levyjä. 'I hate your music and you hair is too long
But I'll sign you up because I'd hate to be wrong' |
2541 14.08.2006 23:36:52 | |
---|
Mole on tuttu jo pelkästään sen vuoksi että Robert Wyatt siinä vaikuttaa, mutta kuuntelu on jäänyt vähemmälle, ei ole sattunut levyjä vastaan. Saat kannustaa myyntipuheilla minua etsimään niitä käsiini. Noh, hommaa ne vaikka tuolta: http://www.ariman.fi/tilaustuotteet/ "Little Red Record" on minusta kokonaisuutena parempi, mutta on ekallakin hetkensä ja tietysti iki-ihana hömppäbiisi "O Caroline". |
armadillo 14.08.2006 23:46:56 | |
---|
Hyvin harvoin tulee tavattua ketään joka kuuntelee minkäänlaista progea mitä minä kuuntelen, mutta jos nyt yhden bändin mainitsisin nimeltä niin Kayak. Tätä tosiaan aika harva tuntuu kuuntelevan. Mulla sattuu olemaan yksi Kayakin älppäri, mutta aika vähän on tullut kuunneltua. Tietyt saksalaiset progejyrät, kuten Birth Control, Nektar, Jane ja Guru Guru, ovat myös yleensä ihan neverheard-osastoa jos erehtyy joltakin kyselemään. Mnetistä toki löytyy muutama, joka näitäkin bändejä tuntee. Daytime is not my time,
I couldn't see the light.
Nighttime is the right time,
'cause my eyes are blind. |
BigPapa 15.08.2006 16:41:59 | |
---|
Tilasinpahan just Brinsley Schwartzia.... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Avatar kertonee kaiken olennaisen. "If you believe that feeling bad or worrying long enough will change a fact, then you are residing on another planet with a different reality system." -Wayne W. Dyer- |