Pluto 05.11.2003 13:41:46 (muokattu 05.11.2003 13:43:29) | |
---|
Juuri pohdittiin tiedotusopin kurssilla YLEä, joten... YLEn rooli on ikävän kaksijakoinen: toisaalta "kaikki" suomalaiset ovat rahoittaneet sen toimintaa tv-lupamaksuin (paitsi monet), joten ihmisillä on myös oikeus vaatia itseään miellyttävää sisältöä. Ja sitähän YLE myös tekee, onhan Radio Suomi käsittääkseni edelleen Suomen kuunnelluin radioasema. Toisaalta YLEn tehtävä on kansallisena yleisradioyhtiönä tuottaa sellaisia erikoisohjelmia, joilla on niin pieni kuulijakunta ettei kaupallisilla radioyrityksillä ole siihen edellytyksiä. Tähän kuuluu myös esimerkiksi se, että Lapin ja muiden syrjäseutujen nuorisolle lähetetään listahittejä YLE X:ltä, koska siellä eivät muut hittiasemat kuulu. Minua alkaa pikkuhiljaa vituttamaan se ainainen YLEn haukkuminen maailman suurimmaksi saatanaksi muusikoiden keskuudessa. Vittu menkää ite johtamaan sitä lafkaa ja lähettäkää sitä muusikoiden materiaalia, niin pian.. 1) YLE X:llä on asiantunteva, mutta pieni, kitisevä ja kaikkitietävä kuulijakunta. 2) TV-lupamaksuja ei voida enää perustella YLE X:n osalta, koska "sitähän kuuntelevat vaan ne pitkätukkahipit, miksi rehellisten suomalaisten pitää niiden musiikkia rahoittaa?". 3) Vituiks meni EHKÄ YLEn johto ajattelee, että koska me "muusikot" olemme jo niin valistunutta kansaa musiikkiasioiden suhteen, me tiedämme itse mitä haluamme kuunnella ja hankimme itse myös suuren osan musiikistamme. Loppupeleissä tässäkin on kyse vaan siitä, että aina pitää päästä kitisemään. Ei sillä YLEn johdollakaan kuulkaa helppoa ole, kun mitä tahansa tekeekin niin aina on joku valittamassa. Hey silly, I got a fork. |
Pluto 05.11.2003 13:49:38 | |
---|
...sehän ei valtion varoilla toimivalle radiolle käy! YLE ei muuten toimi valtion varoilla, vaan nimenomaan kansalaisilta kerätyillä tv-lupamaksuilla. YLElle ei myönnetä eduskunnan budjetista senttiäkään, mihin on syynä se että YLE halutaan pitää poliittisesti riippumattomana ja puolueettomana laitoksena. Hey silly, I got a fork. |
Ossi 05.11.2003 14:42:35 (muokattu 05.11.2003 14:43:16) | |
---|
Toisaalta YLEn tehtävä on kansallisena yleisradioyhtiönä tuottaa sellaisia erikoisohjelmia, joilla on niin pieni kuulijakunta ettei kaupallisilla radioyrityksillä ole siihen edellytyksiä. Tähän kuuluu myös esimerkiksi se, että Lapin ja muiden syrjäseutujen nuorisolle lähetetään listahittejä YLE X:ltä, koska siellä eivät muut hittiasemat kuulu. Minua alkaa pikkuhiljaa vituttamaan se ainainen YLEn haukkuminen maailman suurimmaksi saatanaksi muusikoiden keskuudessa. Vittu menkää ite johtamaan sitä lafkaa ja lähettäkää sitä muusikoiden materiaalia, niin pian.. Myötäilen vahvasti Pluton näkemystä. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Pallisti 05.11.2003 14:49:56 | |
---|
Höh, on täällä siistejä kaljupäitäkin joukossa. Jummijammi. Niin ja jos ei ihan kaljuja, niin ainakin lyhytukkaisia! *äiti pakotti kasvattamaan vähän tukkaa, etten muka olisi niin provosoivan näköinen* |
HaloOfFlies 05.11.2003 15:04:02 | |
---|
Ihan kuin olisin vain joku päivä nähnyt telkkarissa pätkän G:n haastattelua, jossa se tilitti, ettei sen musiikkia soiteta radiossa? Ihan oikeassa olet. 4Popin haastattelussa PikkuG tosiaankin sanoi YleX:n suhtautuvan nihkeästi hänen musiikkiinsa, että YleX ei hänen biisejään soita. Kun samalla muut suomalaiset hiphop-artistit saavat reilusti soittoaikaa. Ja kun PikkuG ei kuulu YleX:llä, niin ei se sitten kuulu muillakaan kaupallisilla kanavilla. "It may be cheesy, but it's the best cheese around" - Paul Stanley |
askomiko 05.11.2003 15:24:13 | |
---|
Harmittaa kun radio on persiistä. Kun tahtoisin ostaa sen Tivoli audion söpön vintageradion, mutta hittojako sillä tekisin, en ole tarpeeksi vanha radio suomelle, tarpeeksi kuiva ylen ykköselle, eikä hermoni kestä samaa biisiä kuutta kertaa päivässä kuukausien ajan. :( Ehkä ostan sen vain koristeeksi. Tai joululahjaksi äitille. |
Veikko 05.11.2003 15:34:00 | |
---|
Höh, on täällä siistejä kaljupäitäkin joukossa. Jummijammi. Mulla on pidempi parta kuin tukka. Jammijummi. "The Mississippi Delta was shining like a National guitar" Paul Simon |
Mikael 05.11.2003 15:55:22 (muokattu 05.11.2003 15:55:54) | |
---|
Harmittaa kun radio on persiistä. Kun tahtoisin ostaa sen Tivoli audion söpön vintageradion, mutta hittojako sillä tekisin, en ole tarpeeksi vanha radio suomelle, tarpeeksi kuiva ylen ykköselle, eikä hermoni kestä samaa biisiä kuutta kertaa päivässä kuukausien ajan. :( Ehkä ostan sen vain koristeeksi. Tai joululahjaksi äitille. Kandee ostaa sit vaik se Tivoli-Audion cd-soitin joka on lähes yhtä söpö... Mäkin oon kuolannu noita Kruunuradion ikkunasta. http://www.tivoliaudio.com/locales/fi/ miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
HaloOfFlies 05.11.2003 16:07:57 | |
---|
Eihän tuo palvele ketään, jos Yle lopettaa erikoisohjelmansa ja laittaa tilalle jotain kaupallista hömppää. Esim. Hard Rock Club on ollut minulle ainoa syy kuunnella YleX:ää Pietarinkadun Oilers Go-Go:n lisäksi. Jos nyt molemmat ohjelmat lopetetaan, ei minulle jää muuta vaihtoehtoa kuin jättää koko kanava sikseen. Kanalan Kajahdukset ja muut himotuimmat kun eivät kertakaikkiaan kiinnosta. Minuakin kiinnostaa tuo kysymys, että miksi Ylen pitää kilpailla kaupallisten kanavien kanssa? Siitä ei ole kenellekään mitään hyötyä, ei kuuntelijoille eikä myöskään juontajille. Tuskin ne juontajatkaan kovin innoissaan ovat, kun saavat päivästä toiseen soittaa vaan niitä samoja kappaleita mahdollisimman tiuhaan tahtiin. Vaihtelua nekin varmasti haluaisivat musavalikoimaan. Ylen kanavajohdon täytyy olla jollain tavalla vinksahtanut kun tällaisia päätöksiä tekevät. "It may be cheesy, but it's the best cheese around" - Paul Stanley |
Pluto 05.11.2003 16:10:03 | |
---|
Eihän tuo palvele ketään, jos Yle lopettaa erikoisohjelmansa ja laittaa tilalle jotain kaupallista hömppää. Esim. Hard Rock Club on ollut minulle ainoa syy kuunnella YleX:ää Pietarinkadun Oilers Go-Go:n lisäksi. Hauska ristiriita: Ei palvele KETÄÄN - On ollut MINULLE ainoa syy Hey silly, I got a fork. |
Mikael 05.11.2003 16:38:50 | |
---|
Juuri pohdittiin tiedotusopin kurssilla YLEä, joten... On tainnut joku YLE:n edustaja olla paikalla kertomassa miten asiat on... : ) Mulle on täysin ok, että YLE:n nuorisokanavalta kuuluu myös tätä sanotaan nyt vaikka sivistyneesti "massamusaa" mitä Kiss ja NRJ suoltavat tuuteistaan mainosmarkkojen toivossa - vaikka nyt sitten niille lapinmiehille jotka eivät em. asemista pääse nauttimaan. Mutta pitääkö sen olla sitten pelkästään sitä? Jotenkin kokisin, että siellä soittolistakaman seassa olisi hyvät mahdollisuudet vaikkapa kotimaisen uuden musiikin tukemisen ja monipuolisemman kulttuurin nimissä soittaa muutakin kuin listakamaa. Tuskinpa kuuntelijat siitä karkottuisivat, että kuulisivat välillä jotain uuttakin radiosta. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
HaloOfFlies 05.11.2003 16:39:35 (muokattu 05.11.2003 16:45:43) | |
---|
Hauska ristiriita: Ei palvele KETÄÄN - On ollut MINULLE ainoa syy Nii-in... YleX:ltä oon kuunnellut vain Hard Rock Clubia ja Oilers Go-Gota. Jos ne loppuvat, ei sieltä tule enää kuunneltavia ohjelmia. Joten mun YleX:n kuuntelu loppuu sitten niiden ohjelmien mukana. "It may be cheesy, but it's the best cheese around" - Paul Stanley |
jannu 05.11.2003 16:39:50 (muokattu 05.11.2003 16:40:37) | |
---|
Hauska ristiriita: Ei palvele KETÄÄN - On ollut MINULLE ainoa syy Mikä ristiriita siinä on jos tyyppi sanoo, että JOS YLE lopettaa erikoisohjelmiaan, niin HÄNELLE AINOA SYY KUUNNELLA eli HRC:kin saattaa olla vaarassa? Onko asiayhteydet jotenkin vaikeita sulle? Parempi kauna- kuin kaurapuuro... |
Pluto 05.11.2003 17:03:34 (muokattu 05.11.2003 17:05:48) | |
---|
Mikä ristiriita siinä on jos tyyppi sanoo, että JOS YLE lopettaa erikoisohjelmiaan, niin HÄNELLE AINOA SYY KUUNNELLA eli HRC:kin saattaa olla vaarassa? Onko asiayhteydet jotenkin vaikeita sulle? Ristiriitahan oli siinä, että ensin väitetään ettei ohjelmien lopettaminen palvele KETÄÄN, ja sitten todetaan näiden ohjelmien olleen ko. henkilölle ITSELLEEN ainoa syy YLE X:n kuuntelemiselle. Ehkä niiden ohjelmien tilalle tulee jotain muuta, joka palvelee jonkun toisen tarpeita. Olisiko mahdollista? Hey silly, I got a fork. |
jannu 05.11.2003 17:05:32 | |
---|
Ristiriitahan oli siinä, että ensin väitetään ettei ohjelmien lopettaminen palvele ketään, ja sitten todetaan näiden ohjelmien olleen ko. henkilölle ainoa syy YLE X:n kuuntelemiselle. Niin... Harittaako mulla silmät vai?...Missähän se ristiriita oikein piilee?... Parempi kauna- kuin kaurapuuro... |
Pluto 05.11.2003 17:07:20 (muokattu 05.11.2003 17:08:56) | |
---|
Niin... Harittaako mulla silmät vai?...Missähän se ristiriita oikein piilee?... No näköjään harittaa ja pahasti. Siis ensin väitetään, että ohjelmien lopettaminen on yleismaailmallisesti huono asia, joka ei hyödytä ketään. Eli puhutaan muiden puolesta. Ja sitten kerrotaan näiden ohjelmien miellyttäneen häntä itseään. Voin henkilökohtaisesti sanoa, etten pystynyt kuuntelemaan Pietarinkadun Oilers GoGo-ta viittä sekuntia kauempaa. Eli minua sen lopettaminen toisaalta hyödyttää, toisaalta en kuuntele radiota muutenkaan. Hey silly, I got a fork. |
jannu 05.11.2003 17:09:01 | |
---|
No näköjään harittaa ja pahasti. Siis ensin väitetään, että ohjelmien lopettaminen on yleismaailmallisesti huono asia, joka ei hyödytä ketään. Eli puhutaan muiden puolesta. Ja sitten kerrotaan näiden ohjelmien miellyttäneen häntä itseään. Voin henkilökohtaisesti sanoa, etten pystynyt kuuntelemaan Pietarinkadun Oilers GoGo-ta viittä sekuntia kauempaa. Eli siinä ei ollutkaan ristiriitaa. Sinä vain saivartelit. Parempi kauna- kuin kaurapuuro... |
Pluto 05.11.2003 17:09:46 | |
---|
Eli siinä ei ollutkaan ristiriitaa. Sinä vain saivartelit No sovitaan sitten vaikka niin, jos ei asia mene päähän selittämällä. Hey silly, I got a fork. |
No sovitaan sitten vaikka niin, jos ei asia mene päähän selittämällä. No voi hyvänen aika. Tyyppi puhuu tietysti omasta puolestaan, eikä näin ollen voi yleistää, jos aletaan pilkkua nussimaan. Mutta mietipä nyt järjellä, onko hän yksin pelkonsa kanssa? Parempi kauna- kuin kaurapuuro... |
Pluto 05.11.2003 17:12:07 | |
---|
No voi hyvänen aika. Tyyppi puhuu tietysti omasta puolestaan, eikä näin ollen voi yleistää, jos aletaan pilkkua nussimaan. Mutta mietipä nyt järjellä, onko hän yksin pelkonsa kanssa? Minkä ihmeen pelon? Hey silly, I got a fork. |