Aihe: sweeppaus ja soundit
1 2 3 4
moose_88
15.08.2006 10:59:36
Erittäin hyvin sanottu... me lahjattomat joudumme vaan treenaamaan.

Lahjakas tai ei kaikkien pitää treenata.
Krice
15.08.2006 15:39:39

sä taidat tietää melko paljon kitaroinnista ja siihen liittyvistä teknisistä laitteista. olisi mukava lukea lisää tämänlaista tiedon hekumaa. jumalallista tietämystä.

Haluatko kuulla ääninäytteitä kun Vamp-2:ssa laittaa kompressoria?
jooki1
15.08.2006 15:41:29
jääkö sualla kenties sitten ne muut kielet sitten soimaan ja sen takia kuulosta aivan paskalta?

Ei jää. Ehkä lähin kirjottamaan liian kärkkäästi. Kyllä se soi ihan miten tahansa, lähinnä mietiskelin että millä efekteillä sen saa kuullostamaan kaikista kauneimmalta. Eli ihan soundihienosäätöä tässä haeskelen. Kyllä se sweeppaus onnistuu ihan akustisella kitarallakin mutta ei se kuullosta heviltä. Se heviys on se mitä tässä hakee. Mutta kai se pitää ruveta vaan ruuvvailee sairaana noita napukoita niin jostainhan se lötyy. Lähinnä se ääni mitä oon hakenu on sellanen ikäänku pehmeän kuulonen, just sellanen mikä tulee kaulamikillä soitellessa, mutta ei se oo oikeen hyvä idea ku sitte kuulostaa muu sooloilu niin järkyttävältä.
Bertrand
15.08.2006 15:45:36
Joo. Sviippaaminen on homojen hommaa.
jooki1
15.08.2006 15:49:59

Niinhän se on, mutta kivaa harrastusta. Eihän se mihinkään kunnon musiikkin sovi, mutta voi kaljapäissään kehua naapurin pennuille.. Mihin tommonen räkkikompura ny sit kannattais laittaa? Ilmeisesti skoben ja nupin väliin, koska ei taida efektilenkissä pelata vai kuinka?
oiva tumpeloinen
15.08.2006 15:53:25
Niinhän se on, mutta kivaa harrastusta. Eihän se mihinkään kunnon musiikkin sovi, mutta voi kaljapäissään kehua naapurin pennuille.. Mihin tommonen räkkikompura ny sit kannattais laittaa? Ilmeisesti skoben ja nupin väliin, koska ei taida efektilenkissä pelata vai kuinka?

Älä nyt ainakaan kaapin ja nupin väliin laita. Siinä rupeaa nopeasti savu käryämään kompurasta ja nupista. Ensimmäisenä mä kokeilisin laittaa sen suoraan kitaran perään.
Krice
15.08.2006 16:03:04

se ääni mitä oon hakenu on sellanen ikäänku pehmeän kuulonen, just sellanen mikä tulee kaulamikillä soitellessa

Oikein.

mutta ei se oo oikeen hyvä idea ku sitte kuulostaa muu sooloilu niin järkyttävältä.

Ei kai sentään? Ei sen pitäisi kuulostaa. Tarpeeksi skarppi soundi niin ei mene ihan puuroksi.
jooki1
15.08.2006 16:04:03
Ok hyvä ettei ehtiny kokeilla vielä.. Ei oo jostain syystä tullu ikinä kokeiltua kompuraa kitaran kanssa. Tästähän voi tulla vielä mielenkiintoisia hetkiä..
jooki1
15.08.2006 16:05:55
Oikein.

Ei kai sentään? Ei sen pitäisi kuulostaa. Tarpeeksi skarppi soundi niin ei mene ihan puuroksi.

Eli meinaat että paras on vetää kaulamikillä ja sit helvetin terävät säädöt?
LamaAjanElvis
15.08.2006 16:15:05 (muokattu 15.08.2006 16:16:20)
Eihän se mihinkään kunnon musiikkin sovi, mutta voi kaljapäissään kehua naapurin pennuille..

No ei joku youtuben nintendosoundeilla samaa ylös/alas vedetty urheilusviippi kuulosta miltään, mutta tuolla vaikka hevin ja progemetallin puolella osaavasti ja järkeä käyttäen soitetut sweepit hyvillä soundeilla on ihan eri juttu.

Just tuppaa Liquid Tensionia stereoista ja kyllä ne vaan kuuluu tuohon nykyprogehäröilyyn, eikä minusta kuulosta pahalta.
Kolme allekirjoitusta. 1.Kesä on läskien pahinta aikaa. 2.Sormet lähtee soundista. 3.Would you know my name, If I saw you with hard-on?
Skebaristi
15.08.2006 16:20:17

Kuulostat siltä, että olet joskus yrittänyt sweepata, mutta ei se sitten niin helppoa ollutkaan. ;)
Da Make
15.08.2006 16:25:23
Vähemmän säröä = enemmän erottelevuutta.
Enemmän erottelevuutta = virheet selkeämmin havaittavissa.

Itsestäänselvyyksiä pitää toitottaa.
Chorukset ja muut kannattaa unohtaa heti.
Jotkut käyttävät kompressoria, mutta minä en tykkää siitä atackin littanuudesta.

Mieti plektran asentoa ja käden liikettä. Pitää olla atackia ja sulavuutta. Ei voimalla, mutta ei löysästi.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Antti1
15.08.2006 17:42:20
Jotkut käyttävät kompressoria, mutta minä en tykkää siitä atackin littanuudesta.

Vähän sivusta menee, mutta hyvällä kompuralla saa kyllä jätettyä atackin täysin rauhaan ja pureuduttua vasta siihen muuhun äänekseen. Samaan toki pääsee monella huonollakin kompuralla, mutta ketä niitä nyt muka käyttää...

Särö kompressoi muuten, kai sen tiesitte.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Jucciz
16.08.2006 01:49:08
Akustisella kitaralla.

Ei sweeppausta paremman kuuloiseksi mitkään "soundiasetukset" tai efektit tee. Minusta tässä mennään aika pahasti metsään kuten tuhannessa miljoonassa kiljoonassa muussakin topicissa.

Keskittyisitte johonkin pikkuisen olennaisempaan kuin "optimaalisten sweeppiefektipalettien" löytämiseen.
>-)))> #11
« Torilla rojua, osta! · Soitteluita »
masterhat
16.08.2006 03:01:35
Haluatko kuulla ääninäytteitä kun Vamp-2:ssa laittaa kompressoria?

v-amp on v-amp. kai siitäkin jotain irti saa jos osaa käyttää. itse en tosin pidä v-amppia ja kaltaisiaan hökötyksiä kovinkaan kaksisina, siis minulle. joillekin ne ovat varmasti hyvä vaihtoehto
Tehotyttö95
jooki1
16.08.2006 08:18:34
Akustisella kitaralla.

Ei sweeppausta paremman kuuloiseksi mitkään "soundiasetukset" tai efektit tee. Minusta tässä mennään aika pahasti metsään kuten tuhannessa miljoonassa kiljoonassa muussakin topicissa.

Keskittyisitte johonkin pikkuisen olennaisempaan kuin "optimaalisten sweeppiefektipalettien" löytämiseen.

Selvä. Antaa taas olla tääkin keskustelupalsta.
Apricot
16.08.2006 09:30:39

On se minustakin outoa, että olisi muka olemassa jokin erityinen "sweeppaussoundi". Jos treenaa huolellisesti, niin kyllä jokainen oppii huomaamaan että milloin se menee puhtaasti ja milloin ei. Hyvä kitarasoundi on asia erikseen; sillä toimii kaikki soittaminen. Jos ei pysty treenaamaan lakaisua niinkuin mitä tahansa muutakin juttua, niin ehkä kannattaa antaa homman hautua vielä jonkin aikaa. Loppujen lopuksi, ei se ole niin tärkeä asia.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
jooki1
16.08.2006 09:57:47
Asian olisi tietysti voinut ilmaista että millä soundeilla ja efekteillä makein tilutus soundi mutta ilmeisesti ei niin ei. Ilmeisesti ei voi kysyä että aletaan heti huuteleman että lähe treenaamaan. Kiitos muutamalle jotka jaksoivat vastata aiheeseen. Jos kysyn treenivinkkejä laitan sen kyllä sitte ihan oman aiheen alle.
oiva tumpeloinen
16.08.2006 11:58:31
Akustisella kitaralla.

Hmmm.....

Mielenkiintoinen kommentti. Ottaen huomion herran kynästä lähteneen topicin, mikä on taas tuohon etusivulle nostettu. Ajattelit tämän parantavan huomattavastikin keskustelun tasoa?

Kyllä mä voin myöntää joskus hakevani soundin, jonka avulla pääsee helpommalla. Enkä mä tarkoita mitään lakaisua, vaan jos mä joudun soittamaan jotain, mikä kulkee ihan mun osaamisen äärirajoilla (se nyt ei toisaalta vielä paljoa vaadi). Ei sinänsä, ettenkö mä treenaisi sitä siten, että se menisi ilman helpotusta, mutta jos siihen ei ole ollut tarpeeksi aikaa ja se jostain kumman syystä pitäisi esittää jollekin. Siihen päälle kun mietitään vielä ehkä pienehkö jännäkakka, kun ei tiedä onnistuuko kyseinen juttu varmasti, niin kyllä mä vähän apua saatan soundista hakea.

Toisekseen, ei tässä paljoakaan vinkkejä soittamiseen kaivattu. Tätä voisi verrata esim. moneen vahvistinkyselyyn, joihin tulee kyllä ihan asialliset vastaukset. Tässä tapauksessa sinne oli vaan erehdytty laittamaan vähän tarkennusta käyttötilanteesta.....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)