Aihe: Kellään kokemusta uusista Tobiaksista?
1
ile.pop
11.08.2006 21:18:23
Morojens!

Onkos kukaan päässyt kokeilemaan näitä uusia versioita? Erityisesti Growlerin soundimaailma kiinnostaisi. Tai löytääkö jostain pääkaupunkiseudulta kauppaa missä Tobiaksia ois myynnissä?

Ile
On guuluu...
Bassolow
11.08.2006 23:02:47 (muokattu 11.08.2006 23:03:53)
Tämä ei sinua mitenkään auta, mutta olen aina haaveillut tällaisesta:
http://img17.imagevenue.com/img.php?image=26514_toby001_553lo.jpg

Harmi ettei noita myydä oikein missään. Lienee tuotantokin lopetettu?
Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi
Kallekorvola
11.08.2006 23:36:06
Riippuu mitä pidetään "uutena"... mulla on melko huonoja kokemuksia näistä Gibsonin omistuksen alla valmistetuista Tobiaksista (Tobiaista?). Itsellä oli vuoden verran KillerB5, jossa oli kiero kaula. Palautin kauppaan, kun todettiin, että asialle ei voinut tehdä mitään (myyjä kyllä vaihdatti nauhat uusiin..., mulle jäi epäselväksi, mitä sillä saavutettiin)...

Jenkeissä kokeilin tuoreita malleja (neljää, viittä eri yksilöä), ja kaikissa työn jälki (nauhatyö, viimeistely, elektroniikka jne.) oli suorastaan erityisen heikkoa.

Alan olla aika vakuuttunut ettei niitä "hyviä Gibson-Tobias -yksilöitä", joista joskus kuulee puhuttavan, ole edes olemassa. Ei ainakaan käsiini ole vielä osunut...

pre-Gibson malleista olen kuullut pelkkää hyvää. Ja paria loistoyksilöä olen kokeillutkin, mutta se 4tonnin hintalappu on pitänyt ne yksilöt osaltani kaupan hyllyllä...
ile.pop
12.08.2006 01:21:43
Riippuu mitä pidetään "uutena"... mulla on melko huonoja kokemuksia näistä Gibsonin omistuksen alla valmistetuista Tobiaksista (Tobiaista?). Itsellä oli vuoden verran KillerB5, jossa oli kiero kaula. Palautin kauppaan, kun todettiin, että asialle ei voinut tehdä mitään (myyjä kyllä vaihdatti nauhat uusiin..., mulle jäi epäselväksi, mitä sillä saavutettiin)...

Jenkeissä kokeilin tuoreita malleja (neljää, viittä eri yksilöä), ja kaikissa työn jälki (nauhatyö, viimeistely, elektroniikka jne.) oli suorastaan erityisen heikkoa.

Alan olla aika vakuuttunut ettei niitä "hyviä Gibson-Tobias -yksilöitä", joista joskus kuulee puhuttavan, ole edes olemassa. Ei ainakaan käsiini ole vielä osunut...

pre-Gibson malleista olen kuullut pelkkää hyvää. Ja paria loistoyksilöä olen kokeillutkin, mutta se 4tonnin hintalappu on pitänyt ne yksilöt osaltani kaupan hyllyllä...

Tarkoitinpa juuri Gibsonin malleja. Jostain luin tuosta kaula-asiasta myös, mutta ihan juurikin törmäsin sellaseen artikkeliin, missä väitettiin näiden ensimmäisten Gibsonin kaulojen olleen yksinkertaisella raudalla ja uusiin on laitettu tuplat. Millon kävit kokeilemassa niitä siellä rapakon takana? Juttelin myös Saksalaisen Gibsonin miehen kanssa, joka kertoi, että alkuajat oli surullisia, kun laitettiin (ilmeisesti) pianotehtaalla valmistamaan bassoja ihan tosta vaan. Voipi olla tietenkin myös myyntimiehen puheita. Mutta kai sitä pitää vaan ite kokeilla onks niistä mihinkään jahka sellaseen jossain törmäis.

Sattuuko kellään olemaan tietoa käyttääkö kukaan "oikea" soittaja näitä missään?

Ile
On guuluu...
bassline
12.08.2006 20:19:31
Ei taida japuskia käyttää kukaan..ei ainakaan oo tullu vastaan.. Itellä -87 vuoden orig. malli; basic 5-kielisenä ison veden takaa.. tuli vahingossa.. nythän tua Into-Luthman myy muutaman ko. jenkki-yksilöä pois.. tyhjensivät jonkun liikkeen varaston maailmalta..?? Mulla oli aikaisemmin growler jenkeistä, ja..no..soihan se.. Growler vaan on se "halpis"sarja tobiaksella.. Killer, basic ja signature on ihan eri pallolta.. Tai samaa perhettähän tuo Michael Tobias Desing (MTD) on...ootko testaillut..Sitäkin monenmonituista sarjaa...
#Ku oon wanha ja romu..minkäs teet.. #
ile.pop
12.08.2006 21:23:54
Onks noi tehty jossain vaiheessa Japaniassa vai? Tobiaksen sivuilta löytyvässä esitteessä kovasti väittävät valmistuspaikaksi USA:ta. Soitin Into-Luthmanille torstaina ja ei tainnu puhelimessa olevalla kaverilla olla sit homma hallussa, kun sanoi että ei ole tullu vielä muita malleja, mutta ois tulossa.
On guuluu...
bassline
13.08.2006 19:59:17
Onks noi tehty jossain vaiheessa Japaniassa vai? Tobiaksen sivuilta löytyvässä esitteessä kovasti väittävät valmistuspaikaksi USA:ta. Soitin Into-Luthmanille torstaina ja ei tainnu puhelimessa olevalla kaverilla olla sit homma hallussa, kun sanoi että ei ole tullu vielä muita malleja, mutta ois tulossa.

Uudet Tobyt mitä saa Gibsonilta on japseista.
Vanhat on jenkeistä. Luthman on ostanut usa-vermeitä jostain varastosta.. Japsien hinnat on max 900$ ja jenkit alkaa jostain 1500...$ Tokkopa uskon olevan samasta tehtaasta..Luthman mainosti jo lehdessään noita Killer, Basic ja Signature sarjalaisia myyvänsä.. Esim Basic 5-str. joka mulla on, alk. 3850€.. Japsit jää jalkoihin.. Ja ihan eri tavaraa ovat..valitettavasti.
Ostaisin itse japseista toisenkin tobyn, mut ku ei oo peltoa, niin en tee sonnalla mitään..:) Nättejä toki ovat kuin jenkitkin kun bodymalli on sama, mut ei sama soitin.
Kallekorvola
14.08.2006 10:11:00
Millon kävit kokeilemassa niitä siellä rapakon takana?

Huhtikuussa kuluvaa vuotta.

Jossain vaiheessa 80-luvun loppua Tobias ei pystyny rakentaan kaikkia bassojaan itse, kun kysyntä oli liian kovaa. 400 Basicciä tuotettiin Japanista (näitä malleja ei pidä sotkea Tobyihin...) ja joitakin valmistivat alihankkijat USA:ssa (huhun mukaan mm. Pedulla...)
ile.pop
15.08.2006 10:49:47
Mistä tollasia Japanin vehkeitä oikein löytää? Vai pissaako ne linssiin tuolla sivuillaan sit, et ne tehdään jenkeissä? Enkä mä oo ees löytäny mistään tollasia 900$ Tobiaksia. Kertokaa nyt mistä te kaiken ton infon löydätte? Tai mä. Ei oo tarkotus olla mitenkään tyhmä jätkä, mut se Gibsonin jamppa Saksassa kans väitti et ne tehdään jenkeissä.
On guuluu...
bassline
15.08.2006 11:47:18 (muokattu 15.08.2006 11:52:01)
Näytti Gibsonin sivuilla olevan ihan_ku-jenkki-vehkeitä.. Mallit on samat..ja materiaalit.. Enpä tiedä sitten.. Hinta varmaan kertoo onko aitoa vaikoko eikökö..
Halpoja ne ei oo koskaan ollu, eikä oo vieläkään.. Niistä japanian malleista oli kallein 749€ 6-str malli.. Jotta kokeilemalla selviää..:) Ei varmaan tarvi tehdä kuin matka keski-eurooppaan..tai jenkkeihin.. Mut tilaamalla saa. Soittimen tai possun säkissä.. Ei oo tullut ainakaan suomessa maahantuojaa ko. merkille vastaan.

Ja jos nyt aitoa vastaavaa haluaa, niin kannattaa kääntyä MTD merkin suuntaan.. usa-sarja kun on sitä itteään..
Niskamies
15.08.2006 13:36:50 (muokattu 15.08.2006 13:45:35)
Sattuuko kellään olemaan tietoa käyttääkö kukaan "oikea" soittaja näitä missään?

Ile

Tapio Salo käyttää jonkinverran 5-kielistä Pre-Gibson Tobias Basiccia.

Ulkomaalaisista ainakin Jimmy Haslip käyttää Tobiaksia.
More is more.
rijopu
15.08.2006 13:42:30
Tapio Salo käyttää jonkinverran 5-kielistä Pre-Gibson Tobias Basic vitosta.

Ulkomaalaisista ainakin Jimmy Haslip käyttää Tobiaksia.

Jimmyllä on huuli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)