Aihe: Fender vahvistin ja Tubescreamer
1 2
Pasi 95
14.08.2006 22:55:44 (muokattu 15.08.2006 22:31:35)

Kyllä meillä toimii TS808 vallan mainiosti Fenderien kanssa. Mutta osta kuitenkin Seymour Duncan Booster, jos halua särötellä bluesia. Suosittelen kovasti!

Omasta mielestäni on kuitenkin kaikista paras, jos ei käytä palikan palikkaa. Vain kitara, piuha ja vahvistin.

Kuten varmaan huomasitte, oli myös Clapton jättänyt palikat kirjahyllyyn...
"Old Time Rock `n` Roll" --> ja keikkaa pukkaa!
p130
15.08.2006 11:00:04 (muokattu 15.08.2006 11:01:23)

Markkinoilta varmasti löytyisi sopivanhintaisia vastaavia boutique-pedaaleita, mutta kun ei osaa löytää, kun kokeilumahdollisuudet, samoin kuin käyttäjien kommenttien saaminen, ovat vähissä.

MEK TD-2 on ollut perhanan positiivinen yllätys. Ei ainakaan häviä lähes tuplahintaiselle Fulldrive II:lle! Ruokankaalle testaamaan MEKkejä jos sattuu Hyvinkään suunnalla liikkumaan... Saksalaista käsityötä.

TD-1 taitaa olla markkinoiden halvin true bypass "tubescreamer", 119e.

http://www.uk-electronic.de/
http://www.ruokangas.fi/laitteet.html

Jos saksa taittuu, niin tuolla olisi melkoisen laaja overdrivetesti: http://www.dietside.de/OVERDRIVETEST.htm
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Jungleman
15.08.2006 17:36:34
MEK TD-2 on ollut perhanan positiivinen yllätys. Ei ainakaan häviä lähes tuplahintaiselle Fulldrive II:lle! Ruokankaalle testaamaan MEKkejä jos sattuu Hyvinkään suunnalla liikkumaan... Saksalaista käsityötä.

Minullakin nuo molemmat oli joskus, tein jonkin verran vertailua niistä sekä Banzai Fireball II -pedaalista, samanoloisia 2-kanavaisia overdriveja kun ovat. Hmm, TD-2 lähti ensimmäisenä vaihtoon, FD2 seuraavana...

Hyviä ja käyttökelpoisia pedaaleja, ei siinä mitään. Mutta Banzai toimii parhaiten minun käytössäni. Muita varsin kelvokkaita od-polkimia joita olen käyttänyt Fenderien (ja muiden f-tyyppisten vahvarien kanssa) ovat olleet mm. edellä mainittu Barber Direct Drive (minulla oli SS-versio, eli sininen malli kolmella sisäisellä trimmerillä), Hermida Mosferatu (dynaaminen, näennäisestä yksinkertaisuudesta huolimatta erittäin laaja säätövara) ja Danelectro FAB Overdrive (paras hinta-/laatusuhde koskaan).

Tube Screamereilla olen myös soittanut: TS808, TS9 ja TS10 olivat käytössä jokunen vuosi sitten. Paras niistä oli vanha TS808, TS10 tuli hyvänä kakkosena. 808:n vioiksi laskin kohtuuttoman kovaäänisen suhinan, erittäin kapean säätövaran, epäluotettavan kytkimen sekä tolkuttoman keräilyarvon: muutamaan kertaan keikalla joku jamppa tuli ihmettelemään ko. pedaalia hieman turhan läheltä, silmät kiiluen...

Polkimet on tehty poljettaviksi, ei keräiltäviksi - en viitsinyt sulkea 808:aa kassakaappiin vaan päätin lyödä sen lihoiksi, kun alkoi tuntua siltä että jonain päivänä se saattaa ottaa jalat alleen tai pelkästään lahota vanhuuttaan. Eipä ole kaduttanut hetkeäkään, parempia pedaaleja on maailma pullollaan.

Kokeilemisen arvoisia, melko maltillisen hintaisia ja kohtalaisen helposti Suomesta löytyviä voisivat lisäksi olla vaikka Barber LTD (molemmat versiot), Xotic RC-Booster, AC-Booster ja BB-Preamp, H.B.E. Power Screamer, MI Audio Blues Pro, Voodoo Lab Sparkle Drive, Dytone-mallisto...
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
kardaani
07.09.2006 17:46:59
Nyt löytyi rohto OD ongelmaan: Menatone the Dirty Blonde! Sopii minulle kuin nyrkki naamaan, aivan mahtava soundi. Ainakin AOF sound Porvoossa myy tuota.

Kiitän kaikista kommenteista ja ehdotuksista

TS9-81 808mod myytävänä :-)
Epäselvää puhetta ja ihmeellisiä ideoita vuodesta 1960
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)