Aihe: Mitä mieltä?
1 2 3 4
pekkajau
14.08.2006 21:28:06
No mitä se hienoimmalta nyt sitten tarkoittaa. Minä itse henkilökohtaisesti tykkään eniten Ismosta.

Molemmissa Alangon veljeksissä on jotain semmosta mitä ei löydy kaurapuurosta!
jeppeq
14.08.2006 21:32:44
No mitä se hienoimmalta nyt sitten tarkoittaa. Minä itse henkilökohtaisesti tykkään eniten Ismosta.

Kiitos

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Valehtelisin jos väittäisin
pekkajau
14.08.2006 21:33:37 (muokattu 14.08.2006 21:34:13)
Eniten minua nyppii jotkut nämä "viiden tähden" taiteelliset intialaiset ja japanilaiset elokuvat... jotka ovat ihan oikeesti loppujen lopuksi jostain sieltä perslävestä!
EP
14.08.2006 21:38:22
Kun kuuntelee 60-luvun hienoimpia iskelmälevytyksiä niin tätä jousilla ja puhaltimilla tehtyä "hienostelua" on siellä aika runsaasti! Ja soittamassa on parhaat soittajat jostain radion sinfoniaorkesterista. Ei häiritse!

Näin oli silloin, mutta tuskin tässä on aivan samasta kysymys!
Tankero
14.08.2006 21:38:32
Kiitos

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

Tiesithän sinä sen jo muutenkin.
Varmasti, vissiin.
Tankero
14.08.2006 21:40:13
Eniten minua nyppii jotkut nämä "viiden tähden" taiteelliset intialaiset ja japanilaiset elokuvat... jotka ovat ihan oikeesti loppujen lopuksi jostain sieltä perslävestä!

Tai sitten ei. Taitaa riippua katsojasta. Lieneekö sama asia muusikinkin suhteen.
Tai ehkä muusiikin kuulijasta.
Varmasti, vissiin.
pekkajau
14.08.2006 21:44:36
Näin oli silloin, mutta tuskin tässä on aivan samasta kysymys!

Tätähän minä juuri tarkoitin!
pekkajau
14.08.2006 21:52:23 (muokattu 14.08.2006 21:56:05)
Tai sitten ei. Taitaa riippua katsojasta. Lieneekö sama asia muusikinkin suhteen.
Tai ehkä muusiikin kuulijasta.

Tämä on juuri näitä elämää suurempia asioita! Aikoinaan yksi tuttu oli pari viikkoa Thaimaassa ja sekosi siellä sen kylän ruokaan ja mausteisiin. Kutsui kylään ja halusi tarjota oikean "thaimaalaisen illan". Huumassaan liiotteli ja laittoi kattilaan likaa sitä "thaimaata" (mausteet) eli tuplat sen mitä siellä Thaimaassa ehkä laitetaan? Minä sanoin oitis että maistuu ihan paskalta ja että ei perkele tämä alas mene! Sain vain siitäkin vittumaisen miehen maineen vaikka olin vain rehellinen!
työläinen
14.08.2006 21:56:01
Toivottavasti "sinfonietta" saadaan kuulostamaan aidosti "massiiviselta".
"Muistatkos silloin kun päätettiin, että / vuos' pari keikoilla vaan... "
isojussi
14.08.2006 22:01:33
... Huumassaan liiotteli ja laittoi kattilaan likaa sitä "thaimaata" (mausteet) eli tuplat sen mitä siellä Thaimaassa ehkä laitetaan? Minä sanoin oitis että maistuu ihan paskalta ja että ei perkele tämä alas mene! Sain vain siitäkin vittumaisen miehen maineen vaikka olin vain rehellinen!

HOHO - ei hitto PJ - sulla sitä piisaa elämänkokemusta!
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
tiukkapipo
14.08.2006 22:20:29
Nuo rajathan on rikottu lukemattoman monta kertaa, rahastus on kyseessä, ns. "kakasta konvehtia" huuhaaviulujen säestyksellä (no ne ovat ainakin tod.näk. vireessä)
Kenenkähän laulu noista kuulostaa hienoimmalta?

Veikkaisin, että Ilkka Alanko ja Anssi Kela kuulostavat luontevimmilta muussakin kuin omassa tyylilajissaan. Jännä juttu, että vaikka en Kelan musiikista periaatteessa niin kauheasti pitäisikään, niin herran musikaalisuus lyö läpi kaikesta - vaikka hän sitten napsuttelisi pelkästään zippoa. Ilkka Alanko on laulajana aivan eri tasolla kuin Ismo, joka on (syystäkin) niin kanonisoitu, ettei hänestä saa sanoa mitään negatiivista. Vaikka laulaessaan aloittaisikin joka helkutin fraasin oktaavia alempaa möläyttämällä - ja onko sitä sitten vähän matkittu Suomessa?

Hotelli Sointu -ohjelmassa yllätyin kuinka surkeilta ja avuttomilta hyvätkin rock-laulajat kuulostivat iskelmiä tulkitessaan. Martikainen sopii täydellisesti YUP:n mutta iskelmän laulamiseen ei äänivarat riittäneet, kun taasen joku Antti Huovila lauloi Popedaa uskomattoman hyvin.
Oopperapuolellakin on nykyisin näitä crossover-laulajia, Salminen ei kylläkään niihin kuulu - loistava oopperalaulaja, mutta viihdelauluun ei ääni jostain syystä sovi tai taivu.

Ja nämä olivat taasen pipo kireällä mietittyjä totuuksia, eikä mitään mielipiteitä.
pekkajau
14.08.2006 22:34:50
Omasta mielestäni Alangon veljesten sanoitukset ovat vieneet suomalaisen rock-lyriikan ihan omalle ja uudelle tasolleen! Hienoja kielikuvia ja totuuksia kulloisenkin ajan hengestä. Juicen hulvattomaan riimittelyyn harvat enää pystyy tai edes pyrkii!
tiukkapipo
14.08.2006 22:45:37
Omasta mielestäni Alangon veljesten sanoitukset ovat vieneet suomalaisen rock-lyriikan ihan omalle ja uudelle tasolleen! Hienoja kielikuvia ja totuuksia kulloisenkin ajan hengestä. Juicen hulvattomaan riimittelyyn harvat enää pystyy tai edes pyrkii!

Oma henkilökohtainen ongelmani on, että liian harvoin tulee kuunneltua biisien sanoituksia. Kuuntelin vasta viime vuonna Ismon "Kun Suomi putos puusta" -sanoja tarkemmin. Ismohan on oraakkeli kun ottaa huomioon milloin laulu on tehty! (Ismon pitäisi ottaa joskus veljensä laulamaan mainioita biisejään, ettei tarvitsisi kuunnella levyllisen verran sitä möläyttelyä putkeen.)
KoskPaavo
15.08.2006 08:43:04
Jos sitä ollaan kovia "rock-lyyrikkoja" eihän siinä mitään sinfoniaorkesteria tarvita, ja se noitten "laulu"han on karua kuunneltavaa. Edelleen olen sitä mieltä että kysymyksessä on rahastus niin rockherrojen kuin sinfoniettankin taholta. Jotenkin koomistakin on tämä "korkeakulttuurin" epätoivoinen lähestyminen tavallista kansaa,No, raha tekee nöyräksi ja rockmiehet saavat hyväksyntää ja nostetta uralleen.
No, täytyy myöntää että vähän provosin, aika hyväksyvä olen kaiken suhteen, kyynisyys vaan vähän vaivaa joskus.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
baron
15.08.2006 09:06:35 (muokattu 15.08.2006 09:06:54)

Jos sitä ollaan kovia "rock-lyyrikkoja" eihän siinä mitään sinfoniaorkesteria tarvita, ja se noitten "laulu"han on karua kuunneltavaa. Edelleen olen sitä mieltä että kysymyksessä on rahastus niin rockherrojen kuin sinfoniettankin taholta. Jotenkin koomistakin on tämä "korkeakulttuurin" epätoivoinen lähestyminen tavallista kansaa,No, raha tekee nöyräksi ja rockmiehet saavat hyväksyntää ja nostetta uralleen.
No, täytyy myöntää että vähän provosin, aika hyväksyvä olen kaiken suhteen, kyynisyys vaan vähän vaivaa joskus.

Mitä mä oon tällaisia kuunnellut, niin aika paljon on kiinni sen sinfoniaorkesterin sovittajasta.
Sen HKO:n konsertin piisit, josta mä säikeen alussa kerroin oli sovittanut niitten basisti, jonka nimeä en enää muista ja mun mielestä todella kivasti.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
Jonte
15.08.2006 11:24:32
Suomalaisen "rokin" kärkinimet yhteisessä konsertissa sinfoniaorkesterin säestyksellä. Mitä mieltä kolleegat , oma mielipiteeni on että "anuksesta ja syvältä"
http://www.ess.fi/Article.jsp?article=104785&main=21

Aika vieraalta tuntuisi.
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
pitk
15.08.2006 11:56:33 (muokattu 15.08.2006 11:57:08)

Suomalaisen "rokin" kärkinimet yhteisessä konsertissa sinfoniaorkesterin säestyksellä. Mitä mieltä kolleegat , oma mielipiteeni on että "anuksesta ja syvältä"
http://www.ess.fi/Article.jsp?article=104785&main=21

Mikäs tämän avauksen pointti oli? Ei saa tehdä mitään "normaalista" poikkeavaa, vaan soitetaan ne biisit siten kuin ne kuuluu soittaa? Ei kehitytä? Ei kokeilla? Ei ylipäätään yhtään mitään? Aivot narikkaan ja kansalle sitä, mitä he "haluavat" kuulla? Soittolistat kunniaan?

Ja jos tuo "anuksesta ja syvältä" on oma mielipiteesi, niin miksi seon sitaateissa?

Eikä sun ole sitäpaitsi mikään pakko osallistua moisiin kulttuuririentoihin millään tavalla. Ja kun et kerran osallistu, niin tuollainen tuomitseminen on melko perusteetonta ja yksisilmäistä. Täältä tähän.

Edit: Miksi "rok" on sitaateissa ja kirjoitettu väärin? Provo?
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
asdfg
15.08.2006 12:08:25
Eikä sun ole sitäpaitsi mikään pakko osallistua moisiin kulttuuririentoihin millään tavalla. Ja kun et kerran osallistu, niin tuollainen tuomitseminen on melko perusteetonta ja yksisilmäistä. Täältä tähän.

Edit: Miksi "rok" on sitaateissa ja kirjoitettu väärin? Provo?

Vai ei saisi tuomita ellei itse osallistu?

Taisi provo osua ja upota...
KoskPaavo
18.08.2006 10:09:50
"03 _Rakkaus on pesti hulluuteen - Jarkko Martikainen _
04 _Meitä odotellaan mulla alla - Jarkko Martikainen _
05 _Jos helvetti on täynnä - Jarkko Martikainen _
06 _Kaikki me kuolemme pian - Jarkko Martikainen"

Tuossa iässä kuolema vielä kiehtoo niin paljon että siitä voi rallejakin väsätä.Tänään tuo sitten julkaistaan Heinolassa.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)