Mikael 15.08.2006 00:53:58 (muokattu 15.08.2006 00:54:39) | |
---|
Paha sanoa mistään mitään taustoja tuntematta. Silloin kun muutamia vuosia sitten järkkäsimme pienimuotoisempia "Miltä Meno Maistuu"-iltoja (Lassen luvalla), jossa muutaman bändin voimin soitimme Lassen musaa, niin mies oli itse paikalla ja jopa soittamassa. Lasse vaikutti erittäin mukavalta mieheltä, joka arvosti arvonantoa joka meilläkin oli tarkoituksena. Huumoria ja suurta sydäntä tuntui miehellä piisaavan yllin kyllin. Hieno Mies ja hieno Säveltäjä/Muusikko. Ikävää että tossa hommassa on menty jossain kohtaa metsään... Siitä mistä aita on matalin... |
rockpock 15.08.2006 01:11:17 | |
---|
Ikävää että tossa hommassa on menty jossain kohtaa metsään... no, ainakin Veeti Kallion "tulkitsema" myrskyluodon maija heviloppuineen oli jotain kertakaikkisen karmeaa. "Life is very short, and there’s no time
for fussing and fighting, my friend."
-The Beatles- |
no, ainakin Veeti Kallion "tulkitsema" myrskyluodon maija heviloppuineen oli jotain kertakaikkisen karmeaa. Leningrad Cowboys tribuuttitehtaan läpikäynyt mies kadottanut tyylitajunsa totaalisesti? Go figure... IMHO se projekti pitäisi lähettää keikalle korkeintaan Etelä-Libanoniin ja äkkiä ennenkuin yhtään uutta muusikkoa ehtii saastuttaa itsensä tuossa jämävitsien ja kehnojen covereiden hautausmaassa jota joku kai bändiksi vielä kutsuu. Ei muuta... Leningrad Cowboys must be destroyd!!! End Offtopic. |
joonasvalve 15.08.2006 02:28:33 (muokattu 15.08.2006 02:29:07) | |
---|
no, ainakin Veeti Kallion "tulkitsema" myrskyluodon maija heviloppuineen oli jotain kertakaikkisen karmeaa. No vaikka tämä kuulostaa ajatuksena totaalisen kauheuden multihuipentumalta... en silti oikein käsitä miten tästä näin suuressa mittakaavassa herra itse suivaantui. Noh... vähemmän minä niitä biisejä suomenmaan musiikkikartalle olen laittanut, mutta silti ihmeellisen tosikkomaista menoa. Itse myös kuvittelisin että jos en tykkäisi vastaavasta niin jättäisin kommentoimatta koko asiaa. Luulisi kuitenkin että herra tietää että hänenlaisensa kuuluisuus saa osakseen jos jonkinlaista huomiota sekä hyvässä että (ilmeisesti tässä tapauksessa) pahassa. Mitähän nuo jälkiseuraamukset muuten tulevat sitten pitämään sisällään? Oikeusjuttu se vasta olisi farssien farssi! EDIT: Leningrad Cowboys must be destroyd!!! Tähän yhdyn! "Beer... Now there's a temporary solution." |
Notefix 15.08.2006 10:11:08 (muokattu 15.08.2006 10:12:49) | |
---|
Hieno Mies ja hieno Säveltäjä/Muusikko. Ikävää että tossa hommassa on menty jossain kohtaa metsään... Tuntematta taustoja, tästä nykyisestä kohusta jää ainakin mulle vaikutelma siitä, että eniten haittaa tosta on Mårtenssonille, joka uutisoinnin perusteella vaikuttaa egoistiselta, huumorintajuttomalta ja kiittämättömältä tyypiltä, josta aika on jättänyt. Voihan todella olla että taustalla on jotain mistä emme tiedä, mutta silti tollaset jutut ehkä olisi hyvä käydä ilman julkisuutta, koska en näe tosta kenellekään hyötyä. "Layers of layers of shit!" |
Thomy 15.08.2006 10:14:48 | |
---|
Lasse on vanha stara, jolla lienee omat oikkunsa. Mutta jos mielipahan syynä ovat puhtaasti musiikilliset ja taiteelliset asiat, niin herneet ovat oikeutetut. Sitäpaitsi on mahtavaa, että hän avasi suunsa asiassa. Nythän kyseinen show saavuttaa paljon kosmisemmat ulottuvuudet. Seuraavaksi aletaan jännittää ketkä illan artisteista osoittavat selkärankaa esim. perumalla esiintymisensä, tai vaikenemalla mikrofoniin oman vuoron koittaessa... Leningrad Cowboys must be kidding ?! |
Leikari 15.08.2006 10:24:31 (muokattu 15.08.2006 10:32:17) | |
---|
tuotosta kuulematta en voi itse asiaan ottaa kantaa, mutta yleinen kokemukseni "rokkarien" tribuuteista ja muista aidan toiselle puolelle menemisestä ei ole vakuuttanut. Mårtensonin jutut ovat sillä tavalla tyylikkäitä, että osaamattomissa ja ymmärtämättömissä käsissä ne muuttuvat helposti absurdeiksi huumoriversioiksi. Solistin ääni, taidot ja tulkintakyky ovat avainasemassa - ja sehän yleensä rokki-rappi -väeltä puuttuu kun siirrytään ns. viihdemusiikin puolelle. ...aargh mm. Hotelli Sointukin, jossa tarjottiin monennäköisiä floppeja. periaatteessa olen musiikin mahdollisen laadun osalta ja muutenkin Mårtenssonin kannalla - mielestäni musiikintekijällä on oikeus ilmaista näkökantansa. Toisaalta kyllä ihmetyttää, että miksi antoi levytysluvan projektille. Ennen homman konkreettista käynnistämistä olisi ollut tarpeen koota kaikki yhden pöydän ääreen keskustelemaan, että missä hengessä projektia tehdään. ...no, tämä on ollut tätä "rokkiväen" sauhuamista, jossa mennään ensin ja ihmetellään sitten... jotenkin minua näissä tribuuteissa ärsyttää ja tulee tunne, kuinka rokkiväki alkaa esittää jotain "hyväntekijää" ja ymmärtäjää ja adoptoi jonkun genren ulkopuolisen artistin, jonka tämän jälkeen pitäisi ymmärtää olla kiitollinen - toinen esimerkki on Jaakko Teppo, jota kohtaan osoitetaan nykyään rokkiväen kohdalta sellaista "hyväntahtoista" paapomista joka yleensä varataan vammaisille ja vähä-älyisille - ...ttu!! - Muistan kyllä, miten JT:tä aikanaan pilkattiin kaikenmaailman tribuutintekijöiden ja hienop..seiden taholta. Soitetaan jamia! |
aikavaikea 15.08.2006 10:32:47 | |
---|
There ain't no need for ya. Go straight to hell boys! |
JC 15.08.2006 10:34:49 | |
---|
Toisaalta kyllä ihmetyttää, että miksi antoi levytysluvan projektille. Irwinin sanoin "raha ratkaisee..." |
kid ego 15.08.2006 10:36:48 (muokattu 15.08.2006 10:36:52) | |
---|
Leningrad Cowboys must be destroyd!!! Paitsi että niiden uusin on kovimpia kotimaisia uutuuksia. "Minä tiedän missä olen, ja minne olen menossa. Ei tämä laiva merillä ole, enkä minä ole merimies" - erään deekun aatteita 14.7.2006. |
Exhausted 15.08.2006 10:44:00 | |
---|
Jokunen päivä sitten ihmettelinkin jo tuota "Kaikki paitsi Mårtenson on turhaa" -levyn uskomattoman typerää nimeä ja mietin mitä Lassella itse siitä tuumaa. Mulle tuli vain mieleen "Kaikki paitsi musiikki on turhaa" :) Kuulin radiosta Palefacen ja Lindgrenin vetämän "Miltä meno maistuu", josta ei enää alkuperäistä biisiä tahtonut tunnistaa. En pitänyt, vaikka ainekset olisivat olleet hyvät. Voi olla että Lasse on lupautunut tribuuttilevyyn, mutta suuttunut kuullessaan lopputuloksen... |
Mikael 15.08.2006 10:44:32 | |
---|
Spekulointia vaan, mut mulle tosta tulee vaikutelma että ehkäpä lupa on alunperin kysytty, mutt sen jälkeen kommunikaatio on ollut liian vähäistä tai olematonta ja taiteilijalle itselleen on jäänyt ulkopuolinen olo koko projektista - jos lopputulos on kaiken lisäksi ollut epämiellyttävä, niin siinäpä se. Jos näin on mennyt niin mäkin kyllä ymmärrän mielipahan. Siitä mistä aita on matalin... |
Teijo K. 15.08.2006 10:46:28 | |
---|
Mulle tuli vain mieleen "Kaikki paitsi musiikki on turhaa" :) Kuulin radiosta Palefacen ja Lindgrenin vetämän "Miltä meno maistuu", josta ei enää alkuperäistä biisiä tahtonut tunnistaa. En pitänyt, vaikka ainekset olisivat olleet hyvät. Voi olla että Lasse on lupautunut tribuuttilevyyn, mutta suuttunut kuullessaan lopputuloksen... Höh, tuon kuulin minäkin ja luulin ensin että kyseessä oli joku huono vitsi, missä maahanmuuttajat oli pistetty räppäämään suomeksi. Oikeasti se helesinkin nykymurre kuullottaa kovin ulkomaalaissävytteiseltä liki soinnillisine ässineen. Venäjä tulee mieleen. Mutta itse asiaan ja biisiin niin sai pistämään radion kiinni. |
Mikael 15.08.2006 11:21:36 (muokattu 15.08.2006 11:24:59) | |
---|
Snadisti mua vaivaa tossa itse levyssä sen karaokehenkisyys. Joka viisussa sama bändi, sama tuotantotiimi ja sama soundi - solistit vaan vaihtuu, mut jotenkin kukaan solisteista ei saa biiseihin juurikaan mitään omaa juttuaan, mikä taas sellaisissa tribuuttilevyissä mistä ite oon diggaillut on just se olennainen juttu. Biisivalinnat on kyllä toisaalta osuneet mun makuuni kohdilleen, mut ehkäpä noiden artistien omien bändien tekemät sovitukset ja tulkinnat olis olleet mielenkiintoisempia ja henkilökohtaisempia. Siitä mistä aita on matalin... |
Lennu 15.08.2006 11:27:12 (muokattu 15.08.2006 12:43:26) | |
---|
Semmosta hommaa. |
aikavaikea 15.08.2006 11:30:30 | |
---|
Gösta Sundqvistin muistokonserttikin oli lähinnä karmeaa raiskausta. Ja samoja vatusseja heilui silloinkin lavalla. Saatana, sanon minä. Samoilla linjoilla tuossa(kin) asiassa. Tänään sopivasti oli CMX:n sivuilla seuraavanlainen kysymys ja vastaus. "Yrjänä, minkä biisin sä heitit siinä Gösta Sundqvistin muisto-ohjelmassa?" "Ohjelmassa? Sehän oli konsertti Huvilateltassa. (Y: Sain viime tingassa jonkun jämäbiisin, jota vihasin. Eikä voinut feidata. Esitin sen huonosti.)" On se käsittämätön homma, että jos jollekin oikeasti halutaan kunnianosoitus tehdä, niin sitten se toteutetaan puolivaloilla ja -villaisesti. En sitten osaa sanoa mitä osapuolta tässä pitäisi sormella osoitella. There ain't no need for ya. Go straight to hell boys! |
Jani The Rock 15.08.2006 11:36:00 | |
---|
On se käsittämätön homma, että jos jollekin oikeasti halutaan kunnianosoitus tehdä, niin sitten se toteutetaan puolivaloilla ja -villaisesti. En sitten osaa sanoa mitä osapuolta tässä pitäisi sormella osoitella. Luultavasti kaikkia, ja vielä nyrkkiä kiukkuisesti heristäen. Viimeisetkin Yrjänää kohtaan tuntemani sympatiat katosivat juurikin nyt. Sekään ei enää auta, että se on joskus soittanut kitaraa Terveissä Käsissä. Ugala bugala, diipadappaa! Murhaliiga tulee, jee - ja TAPPAA! |
Ossi 15.08.2006 11:38:52 | |
---|
Ai täällä olikin ihan oma jutska tälle. Itseäni toisaalta kopsaten: "Tästä tulee vielä jälkiseuraamuksia." Ei voi välttyä ajatukselta, etteikö kyseessä olisi, ainakin osittain, höyrähtänyt ylireagointi. Sinänsä aika "suomalaista" :) Yhtä biisiä lukuunottamatta en ole kuullut ko. levyä, mutta sen vähän perusteella jäi kuva, että asian saama julkisuus on aivan toista luokkaa kuin mahdollisesti tapahtunut taiteellinen "raiskaus" :) Terve itse- ja omanarvontunto on tottakai jees, mutta tässä on mukana jotain suorastaan naivia ja absurdia vivahdetta... Minusta. Lift your other foot up
And fall on your ass
Get back up
Put your teeth in a glass
Aint ever been nothin quite like this
Its a magical thing called the wilbury twist |
Jani The Rock 15.08.2006 11:41:46 | |
---|
Ei voi välttyä ajatukselta, etteikö kyseessä olisi, ainakin osittain, höyrähtänyt ylireagointi. Sinänsä aika "suomalaista" :) Ja vähintään yhtä suomalaista on se, että jos joku ottaa itsensä ja tekemisensä vakavasti ja tuo sen vielä julkikin, hän on automaattisesti täysi vatipää joka vain "marisee" siellä "norsunluutornissaan". Ugala bugala, diipadappaa! Murhaliiga tulee, jee - ja TAPPAA! |
Thomy 15.08.2006 11:43:19 | |
---|
Tuolta voi kuunnella muutaman biisin jos jaksaa: http://www.emi.fi/emi2/julkaisut/85/kaikkipaitsimartensononturhaa No pitihän tuo katsastaa. Aika juosten kustua "rock"-meinikiä tosiaan. Mutta kyllä tekijät varmaankin ovat lähteneet hommaan melko vilpittömältä diggailupohjalta, kykyjensä mukaan. Sitäpaitsi osa alkuperäisversioistakin (ainakin tuo "MIltä meno...") on aika "juustoisia", siis hellyttävällä tavalla. Lasse olisi varmaan tehnyt viisaammin, jos olisi niellyt kiukkunsa ja tyytynyt esittämään mukavaa. Ei tainnut Alangon Ismokaan olla taannoisesta Sielun Veljet -tribuuttilevystä aivan haltioissaan, mutta kuittasi asian (ja Teosto-korvaukset) tyynesti. |