Aadolf 14.08.2006 09:38:08 (muokattu 14.08.2006 09:40:42) | |
---|
|
Raimo 14.08.2006 09:45:19 (muokattu 14.08.2006 09:45:33) | |
---|
M-Powered toimii erikseen myytävien M-Audio- boksien kanssa... MBox2:n mukana tulee "oikea" PT LE, eli softaa ei osteta erikseen. Blah. |
Aki 14.08.2006 18:40:11 | |
---|
Mikäli ei ole tullut huomattua, niin ilmainen Reaper on ällistyttävän kätevä softa. Olen siirtymässä Cubasesta siihen. Reaperissa toimii midit, VST:t, DX:t, DXi:t, VSTi:t, ja tukee oggia ja aiffia myöten hyvin monia audioformaatteja. Pro Toolsissa on tiettyjä ankeuksia vielä jäljellä männävuosilta, kuten vain realtime-renderöinti, ja jotain muita joita en muista. Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle! |
BenGlenton 15.08.2006 00:20:33 | |
---|
Mikäli ei ole tullut huomattua, niin ilmainen Reaper on ällistyttävän kätevä softa. Olen siirtymässä Cubasesta siihen. Reaperissa toimii midit, VST:t, DX:t, DXi:t, VSTi:t, ja tukee oggia ja aiffia myöten hyvin monia audioformaatteja. Oletko Aki vielä ehtinyt kokeilemaan Reaperia ns. "tositoimissa"? Tarkoittaen, että olet äänittänyt, editoinut ja miksannut jonkin (bändi)projektin kokonaan Reaperilla. www.supremecourtband.fi |
Raimo 15.08.2006 00:34:07 | |
---|
Pro Toolsissa on tiettyjä ankeuksia vielä jäljellä männävuosilta, kuten vain realtime-renderöinti - Joka tosin on ns. "Oikeissa Töissä" ainoa mahdollisuus laatuoutboardin suosion(&tarpeellisuuden) ja monien muiden pikkuseikkojen tähden silloin kun miksataan... ;) En tosin panisi pahakseni jos Toolssiin laitettaisiin rajoittunut offline- mikserikin, esim plugit ja härörouttaukset unohtavana... Jotain ihme raakafileitä kerran vuodessa sillä kenties tekisi. En just nyt van keksi että mitä, mut kuitenkin... Blah. |
milcoin 15.08.2006 00:36:23 (muokattu 15.08.2006 00:37:09) | |
---|
Jotain ihme raakafileitä kerran vuodessa sillä kenties tekisi. En just nyt van keksi että mitä, mut kuitenkin... Leffajuttuja? "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Raimo 15.08.2006 00:44:18 (muokattu 15.08.2006 00:44:57) | |
---|
Leffajuttuja? Kenties, mulle melko vieraita niiden hommien tarpeet. Eiks ne jotain miljoonia ihme eri miinus sitä ja tätä- versioita rendaile päivät pitkät?
...Tosin itsellä työn alla just 3 eri miksauskonfiguraatiota yhteensä kuudella eri mahdollisella edit-kokoonpanolla samasta trackista... Eli kyl poppihommissakin. Onneksi masterointipää saa parsia näistä ihme filesirpaleista ne lopulliset sit kun joku taas tietää jotain ens vuoden torstaina. :P Blah. |
samic 15.08.2006 01:30:08 | |
---|
Mikäli ei ole tullut huomattua, niin ilmainen Reaper on ällistyttävän kätevä softa. Olen siirtymässä Cubasesta mikä kupase versio sulla? saattas löytyä ostaja jos on sx2-3 ei ole |
Oletko Aki vielä ehtinyt kokeilemaan Reaperia ns. "tositoimissa"? Tarkoittaen, että olet äänittänyt, editoinut ja miksannut jonkin (bändi)projektin kokonaan Reaperilla. En vielä ainakaan ulkoisia. Mutta noita omia VSTi-rumpuihin pohjautuvia juttuja oon tehnyt. Jotkut jutut on itsestään paljon nopeampia kuin Cubasessa, ja ne jotka ei ole, on vaan uusien pikanäppäinten opettelemista vailla. Maailman vakain softa toi Reaper tosin ei ole, ainakaan vielä. Edit: Cubasen versio on SL3, ja en ole myymässä ainakaan vielä. Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle! |
milcoin 15.08.2006 08:19:47 | |
---|
Kenties, mulle melko vieraita niiden hommien tarpeet. Eiks ne jotain miljoonia ihme eri miinus sitä ja tätä- versioita rendaile päivät pitkät?
...Tosin itsellä työn alla just 3 eri miksauskonfiguraatiota yhteensä kuudella eri mahdollisella edit-kokoonpanolla samasta trackista... Eli kyl poppihommissakin. Onneksi masterointipää saa parsia näistä ihme filesirpaleista ne lopulliset sit kun joku taas tietää jotain ens vuoden torstaina. :P ...and we'll just have to fix it in the marketing. :) "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Noomi 15.08.2006 14:51:52 | |
---|
Hmm. Meillä ei ainakaan teatterilla toimi täydellisesti tuo pro tools- XP yhdistelmä. Media Player ei suostu soittamaan protoolsilla bounssattuja waw- fileja eikä wmf- tiedostoja.. Piti myös hankkia firewire m- boxista koneeseen, kun yhteys oli muuten liian hidas ja aiheutti pärräämistä SFX- tehosteenajo ohjelmaan, kun tehosteet oli tehty pro toolsilla. Kaikkia inhoja pikkuvikoja, jotka repivät hermoja enskarin lähestyessä. Jos omat rahat ois kyseessä, ni investoisin mielummin vähän kalliimpaan mac- protools yhdistelmään! Onko muilla edellä mainittua media player- ongelmaa? Ratkaisuja? Ei kiertopalkinnoille! |
BotneLapio 15.08.2006 15:17:29 | |
---|
-=Botnee!!=- |
Raimo 16.08.2006 00:01:53 (muokattu 16.08.2006 00:02:23) | |
---|
Hmm. Meillä ei ainakaan teatterilla toimi täydellisesti tuo pro tools- XP yhdistelmä. Media Player ei suostu soittamaan protoolsilla bounssattuja waw- fileja eikä wmf- tiedostoja.. Piti myös hankkia firewire m- boxista koneeseen, kun yhteys oli muuten liian hidas ja aiheutti pärräämistä SFX- tehosteenajo ohjelmaan, kun tehosteet oli tehty pro toolsilla. Kaikkia inhoja pikkuvikoja, jotka repivät hermoja enskarin lähestyessä. Jos omat rahat ois kyseessä, ni investoisin mielummin vähän kalliimpaan mac- protools yhdistelmään! Onko muilla edellä mainittua media player- ongelmaa? Ratkaisuja? Kyllä mun Win Media player soittaa kotiPC/MBox yhdistelmällä bounssatut wavit ihan bueno, ainakin 16- bittiset... Mutta PT *näyttää* PC:llä paskalta ja näppiskomennot on väärin! ;) Blah. |
milcoin 16.08.2006 00:25:07 | |
---|
...kotiPC/MBox yhdistelmällä bounssatut wavit ihan bueno, ainakin 16- bittiset... Ja näitähän jätkä sit lähinnä tekee työkseen:) Ja kekkosen Quad G5 on vaan nettihommia varten. Mutta PT *näyttää* PC:llä paskalta ja näppiskomennot on väärin! ;) Näin on! "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Raimo 16.08.2006 02:39:38 (muokattu 16.08.2006 02:47:09) | |
---|
Ja näitähän jätkä sit lähinnä tekee työkseen:) Ja kekkosen Quad G5 on vaan nettihommia varten.
:D Niin siis disclaimerhan löytyy: Toi kotiMBox on *aina* ollut mulla 99.9% ajasta kuulokevahvistimena... PC:n paskaäänikortin ulostulo routattuna line inputtiin... Kivempaa ja helpompa kun vääntää pelejä ja surffaa kaikkea epämääräistä. Ja just WinMP sit tukee sen ajuria ja saundaa siis *vähän* paremmalta. Mut kyl mä sen 6.1(tai jotain kun ei tosiaan viitsi)- paskan aina joskus läimin päälle tehdäkseni demoedittejä tahi ihan harrastusmielessä... Itse asiassa tänään avattiin pajalla jatkotyöstöä varten yksi biisidemo joka säveltäjän kanssa aloitettiin vuosi sitten mun olohuoneessa! ...Kele että saundasi kauheelta. Amplitubeskeboja ja epävireistä 57- pianoa... Onneks kaikki menee uusiksi. :D Kivaa kun on vihdoin oma kunnon paja. Ei(pelkästään) duunien takia vaan siksi että voi häröillä. Ajattelin seuraavaksi opetella siellä vetämään harja-akkarikomppia sillai hyvin, treenit suoraan nauhalle käyttisraidoiksi vaan... A O! Voi tosin mennä pari vuotta reeniä ennen kuin kehtaa julkisesti moista tarjota "palveluna". ;) Blah. |
Epik 16.08.2006 12:46:40 | |
---|
Hieman aihetta sivuten, onko kukaan löytänyt Reaperista metronomia? Ei taida olla, mikä on ärsyttävä puute. |
BenGlenton 16.08.2006 15:07:12 | |
---|
Hieman aihetta sivuten, onko kukaan löytänyt Reaperista metronomia? Ei taida olla, mikä on ärsyttävä puute. Kyllä sinne klikin saa taustalle soimaan. Etsi apuja vaikka Reaperin manuaalista hakusanalla "metronome". www.supremecourtband.fi |
jonnevaltonen 17.08.2006 15:16:30 | |
---|
Menee hieman ohi, mutta onko kukaan kokeillut tuota Protools 7.2/MBOX2 combinaatiota Dual Mac Minillä? Lähinnä softa/hardis samplereita pyörittelisin kotona.. "I once played poker with tarot cards. I got a full house and four people died." - Steve Pride |