Aihe: Vh100r etuasteputkia
1 2
janik
15.08.2006 00:22:17
Mesan 2x12 ladattuna V30:sillä. Tulee tanakka ja aika tiuka/napakka soundi, muttei missään nimessä puuro, ja bassoa on juuri sopivasti. Middleä on paljon, mutta se ei kuulu minään ärsyttävänä piikkinä, vaan eq:t klo 12:sta tulee terve perussoundi. äninäytteet puhukoot kohta sen puolesta.

Kerro sitten myös millä mikillä/mikeillä ja asetuksilla nauhotit!
tommi_899
15.08.2006 09:53:43

Hmm, mun on kyllä tultava tänne väliin korjaamaan, että VH100R ei ainakaan säröjen osalta ole mitään ihan puhdasta brittisoundia, jos siis brittisoundilla tarkoitetaan Marshalleja sun muita. Puhtaatkin on aika tummat soundiltaan, ainakin verrattuna Fender-kilinään.

No ei ehkä ihan puhdas brittisoundi mutta ei se kauas jää. varsinkin GH50l oli hyvinkin brittisoundinen laitos. Mutta kyllä IMO tuo nyt lähempänä marsuja on kun englejä
pekurides
17.08.2006 01:46:19

sama signaali menee joka putken läpi ni että kaikki vaikuttaa kaikkeen:)

..luulen että mesan ostoon menee kyllä jos samanlaista saundia haet.... :)

Tarkotatko nyt että mesat kuulostaa laneyltä? laney on kuitenkin aika brittisoundinen loota. vai ymmärsinkö väärin

Ei ku sitä meinasin kun puhuit että tahtoo tiheämpää säröä ja tuhdimpaa alapäätä vai olikse tiukempaa botnea ni ekana tulee mielee recto ja cobra...

...et ei taida pelkillä putkien vaihdolla ainakaan ihan noihin päästä... :)
tommi_899
17.08.2006 08:34:56

sama signaali menee joka putken läpi ni että kaikki vaikuttaa kaikkeen:)

..luulen että mesan ostoon menee kyllä jos samanlaista saundia haet.... :)

Tarkotatko nyt että mesat kuulostaa laneyltä? laney on kuitenkin aika brittisoundinen loota. vai ymmärsinkö väärin

Ei ku sitä meinasin kun puhuit että tahtoo tiheämpää säröä ja tuhdimpaa alapäätä vai olikse tiukempaa botnea ni ekana tulee mielee recto ja cobra...

...et ei taida pelkillä putkien vaihdolla ainakaan ihan noihin päästä... :)

Mjoo, Ainakin tuon EH:n laitto ensimmäiseksi säröpuolella ja sen ekan mesan siirtäminen toiseksi poisti alapäästä hieman mössöisyyttä ja löysyyttä.

Mesoista en omien kokemuksien perustaalla ole kyllä tykännyt. :/
losli
17.08.2006 09:32:08 (muokattu 17.08.2006 09:42:16)
Mulla on pelkästään positiivisia kokemuksia tehdasasennetuista Tadeista. Sen verran hyvin ovat toimineet VH100R:ssä että taidanpa laittaa seuraavaksi myös Tadit, ja säästää hermoja ja rahaa. Tänään on ekat äänityssessiot tolla nupilla, katotaan mitä tulee.
V30-kaappia kattellaan täällä päin myös. Hemmetin hienoa jos saadaan ääninäytettä siitä. Odotellaan.

On tuo hieno nuppi. Hyvin on balanssissa ja soundi on melkein millä asetuksilla tahansa selkeä ja käyttökelpoinen. Säätöjä ei tarvii tehdä kuin omien soundimieltymysten mukaan. Kuten joku tuossa jo totesi että nupit kello 12 ja menoksi. Aika osuvaa koska mulla kävi just noin. Kun raahasin ton ekan kerran kämpille, heitin juurikin EQ:t sinne jonnekkin klo 12 ihan perstuntumalta ja homma toimi heti. :-) Niistä asetuksista ei ookkaan tarvinnut enää tehdä kun hienosäätöä.
pekurides
18.08.2006 15:53:16

Mistäs nuit tad rööriä oikee tääl härmässä löytää?
Antti1
18.08.2006 16:02:48
Vähän taitaa olla kiven alla, mä en ainakaan tiedä kenenkään noita tuovan maahan.

Yksi hyvä vaihtoehto ranggaa hewy medal säröttelyä hakeville on myös näköjään Ei Elite 12AX7. On jokseenkin todella hifi luonteeltaan (=kirkas, selkeä), paljon gainia, muttei kuitenkaan sirise vittumaisesti. Pitäisi vielä saada kokeiluun vähempigainisia versioita samasta aiheesta, jos vaikka vahvarin (Screamer mun tapauksessani) puhdas kanavakin pysyisi puhtaana jossain määrin edes. Nyt puhtaalla kanavalla voi boostit päällä soittaa rempseästi hard rockia gainit klo 10:ssä...
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Spike
19.08.2006 23:51:03
Yksi hyvä vaihtoehto ranggaa hewy medal säröttelyä hakeville on myös näköjään Ei Elite 12AX7. On jokseenkin todella hifi luonteeltaan (=kirkas, selkeä), paljon gainia, muttei kuitenkaan sirise vittumaisesti.

Tykkäsin, mutta pinch harmoniccien kanssa liiankin selkeä (tuntui että toistaa korkeammalle), oman setin kanssa kaipasin pehmeämpää ulostusta.
Clearly motivated by an unholy alliance.
Antti1
19.08.2006 23:57:29
Tykkäsin, mutta pinch harmoniccien kanssa liiankin selkeä (tuntui että toistaa korkeammalle), oman setin kanssa kaipasin pehmeämpää ulostusta.

Joo, oheislaitteisto vaikuttaa todella paljon. Tummasoundisempaan härveliin kuitenkin uskaltaisin noita suositella, mikäli hakee agressiivista sävyä. Screamerilla tuo pakotti vähentämään vähän vielä presenceä ja toimipa varsin mainion kuuloisesti täysin ilman presenceäkin.

Kannattaa ostaa iso läjä erilaisia ja kokeilla mieleisiään. Näin mä oon pariin kertaan tehny ja omat mielipiteet on alkaneet muodostua jo melko vahvoiksikin. Kaikki tosin riippuu siitä jo mainitusta oheislaitteistosta niiiiin paljon...
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Metallikitaristi
20.08.2006 17:49:15
tommi_899 olisiko mahdollista saada jotain ääninäytettä eri putkilla samoilla asetuksilla? kiinnostaisi kuulla eri putkia kun ittelläki on pian putkien vaihto edessä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)