Kitarasankari 05.11.2003 11:56:26 | |
---|
Stratokuume on päällä ja pitäis saada jenkkistrato, mikäs ois paras vaihtoehto noista jenkeistä?? Texas specialit ois hyvä olla vakion kun en heti kehtais ruveta kolvailemaan ja ruuvailemaan. Srv-strato(musicstorelta n.1400e) kiehtois vähän mut, onko sen hintalaatu kohdallaan, siis mitä muuta erikoista siinä on ku ne texas specialit? Märät muusikot haisee ihan perseelle ja myytävänä olis IBANEZIN CUSTOM AGENT Pre-serialnumber malli!! |
weelie 05.11.2003 12:03:01 (muokattu 05.11.2003 12:03:59) | |
---|
SRV: ISO kaula, 12" otelauta pao ferroa, perinteinen talla väärinpäin (jimi hendrix-tyyliin), kultaiset raudat, tweed case, 21 nauhaa (varmaankin eri kokeiset kuin AmSerissä?). AmSer: pieni pyöristetty kaula, 9,5" ruusupuuta, modernimpi talla, 22 nauhaa, no-load tone. Miksi Texas Speciaalit? Onko niistä kokemusta ja niistä pidät? Japsi-straton on yksi vaihtoehto: www.ishibashi-music.com siellä on yksi SRV:n näköinenkin malli, texas speciaalein. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
MrGuitarist 05.11.2003 12:03:44 (muokattu 05.11.2003 12:04:09) | |
---|
Srv-strato(musicstorelta n.1400e) kiehtois vähän mut, onko sen hintalaatu kohdallaan, siis mitä muuta erikoista siinä on ku ne texas specialit? Siinä on ainakin ikäänkuin vasenkätisen talla. Eli kampi tulee ylhäältä. Kaulanprofiili poikkeaa myös perus jenkkistratosta. Hyvä kitara mielestäni, jos sen srv-pleksin kanssa pystyy elämään. Edit: weelie olikin nopeampi |
Shaft 05.11.2003 12:12:46 | |
---|
En lähtisi tuota kaulan kokoa liikaa korostamaan. Onhan se vähän paksumpi kuin useimmissa nykystratoissa, mutta esim. omassa kitarassani on vielä selkeästi isompi kaula. Kannattaa kokeilla itse. Tuon pleksin voi myös helposti vaihtaa, mikäli se ei miellytä. |
Keppi 05.11.2003 12:16:09 (muokattu 05.11.2003 12:18:53) | |
---|
Mulla on kokemusta Texas Specialeista. Ne on hyvät! Mulla oli mun stratossa alkuperäiset mikit, jotka oli aika "ohuet" soundiltaan. Halusin sitt vähän tuhdimmat, mutt halusin säilyttää kuitenkin straton oman soundin, eli ei humppareita. Ostin sitt tollaset specialsit ja homman luonne muuttui täysin! Kitara oli kun uudelleen syntynyt. Eli en ole katunut päivääkään. En oo sillain testaillu näitä muiden valmistajien vaihtoehtoja, kuten Kinman tai ne Lindy Fralinit(käsin tehtyjä). Sieltä vois varmaankin löytyä saman"henkisiä" tai jopa parempisoundisia versioita, mutt kun nyt oo ollu noihin tyytyväinen, ni en oo sillain asiaan perehtyny. Eli suosittelen lämpimästi, mikäli tollanen tanakka rock ja blues kiinnostaa! EDIT: Ainiin...aika oleellinen ero tossa SRV-stratossa muihin stratomalleihin on se, ett siinä on jumbo nauhat ja ne vaikuttaa soitettavuuteen tosi paljon. Muissa fenderin stratomalleissa ei taida noita jumboja ollakkaan?! Vai oliko ynkän kepissä? No anyway... "Kyllähän vaikeita biisejä osaa kuka tahansa tehdä, mutt tehkääpä Ukko Nooa uudestaan?!"-Dave Lindholm |
Niskamies 05.11.2003 12:36:42 (muokattu 05.11.2003 12:37:37) | |
---|
onkos fendällä jotain stratoa(ei signaturea) jossa olisi kulta hardware ja hyvät mikit(esim. texas specialit) ja sunburst väri? Hanki presari ja ole tosimies! |
weelie 05.11.2003 13:02:17 (muokattu 05.11.2003 13:13:27) | |
---|
onkos fendällä jotain stratoa(ei signaturea) jossa olisi kulta hardware ja hyvät mikit(esim. texas specialit) ja sunburst väri? Deluxe Super Strato on Brown Burst. Tosin siis Mexikon malli, joten ei ole Texas Speciaaleja, vaan ylikäämitetyt Mexikon alnico-mikit. Oletko katsonut noita japsi-malleja? Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
weelie 05.11.2003 13:05:12 (muokattu 05.11.2003 13:12:33) | |
---|
En lähtisi tuota kaulan kokoa liikaa korostamaan. Onhan se vähän paksumpi kuin useimmissa nykystratoissa, mutta esim. omassa kitarassani on vielä selkeästi isompi kaula. Joo, itse pidän isoista kauloista, ja ihmettelnkin miksi jotkut valittavat jonkun telen/straton isosta kaulasta (ei ole kaverit klassisia kitaroita kokeilleet?! :D ) . Yhden Fenkun olen joskus löytänyt jossa oli liian iso kaula, vaikka sormeni ovatkin lyhyet. Se yksi oli MIJ Hank Marvin strato, tuli ranne kipeäksi kun vähän testaisin. Nooh, olis siihenkin varmaan tottunut. :D Sivuseikkana: Jay Leno Shown kitaristi Kevin Eubanks teettää kaikki sähkökitaransa , koska kaikki standardikitarat on kaulaltaan liian kapeita ja pieniä (perinteisiin akustisiin verrattuna), jä kätensä kipeytyy. http://www.kevineubanks.com/guitars.asp Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
P2 05.11.2003 13:23:48 | |
---|
EDIT: Ainiin...aika oleellinen ero tossa SRV-stratossa muihin stratomalleihin on se, ett siinä on jumbo nauhat ja ne vaikuttaa soitettavuuteen tosi paljon. Muissa fenderin stratomalleissa ei taida noita jumboja ollakkaan?! Vai oliko ynkän kepissä? No anyway... Eikös ainakin Americaneissa oo mediumjumbot?
|
weelie 05.11.2003 13:28:47 | |
---|
Mutta eikö SRVssä ole 6105:set vai mitkä ne on, eli siis korkeammat kuin nuo Fenkun medium jumbot. Täytyy myöntää etten ole SRV-skittaa edes soittanut. Mitä vaan kuullut. Ja sanotaanhan SRV:stä itsestäänkin että "se soitti bassonauhoilla". :D Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
SRV-signaturessa on tosiaan 6105-tyyliset, lähinnä medium jumboiksi luokiteltavat nauhat. Melko korkeat, mutta eivät erityisen leveät. Stevie käytti itse isompia nauhoja (mm. 6100). |
TexasFlood 05.11.2003 13:38:47 | |
---|
Hyvä kitarahan tuo SRV-Strato on. Nätti kuin mikä. Onko hinta-laatu-suhde sitten kohdallaan, niin siitä voidaan olla montaa mieltä. Ehdottomasti sellainen kitara, jota pitä kokeilla, ennenkuin menee ostamaan. Kaula saattaa tosiaan vaatia totuttelua ensin. |
Niskamies 05.11.2003 15:44:01 | |
---|
Deluxe Super Strato on Brown Burst. Tosin siis Mexikon malli, joten ei ole Texas Speciaaleja, vaan ylikäämitetyt Mexikon alnico-mikit. Oletko katsonut noita japsi-malleja? strato hullaannus on päällä, ja kun hommaan skeban, olisi japsi tai jenkkifendä strato kultahardwarella, texas specialeilla tai muilla vastaavilla, sunburstilla, ja ruusupuuotelaudalla unelma. Hanki presari ja ole tosimies! |
weelie 05.11.2003 15:59:08 | |
---|
strato hullaannus on päällä, ja kun hommaan skeban, olisi japsi tai jenkkifendä strato kultahardwarella, texas specialeilla tai muilla vastaavilla, sunburstilla, ja ruusupuuotelaudalla unelma. No kyllähän tollanen löytyy. ishibashista varmaan alle 850 eken. Mun strato innostusta toppuuttelee se kun haluaisin kiinteätallaisen CS54-tyyppisin mikein varustetun mutta muuten kuin sunburst JLV-signaturen (eli 9,5" radius ja v-kaula). Joko MIM tai MIJ. Siis mahdoton yhtälö. No niin, mullahan on jo strato. Mutta unelmoidahan saa. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
Niskamies 05.11.2003 16:15:09 | |
---|
Hanki presari ja ole tosimies! |
Player 05.11.2003 16:16:47 | |
---|
Jenkki strato on vallan mainio soitin, ei siinä ole ainakaan omasta mielestä mitään moitittavaa. Valitettavsti tosta Srv-signaturesta ei ole kokemuksia. Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
Sammakko 05.11.2003 16:34:24 | |
---|
mulla on japsi strato jossa on leppä body ja texas speciaalit. katsokaa oma kuva! Olen ollut tyytyväinen. Kannattaa myös katsoa käytettyjä usalaisia. levytukku myy hinta on 990€. The Banton Kun Kui Experience |
Sammakko 05.11.2003 16:36:16 | |
---|
The Banton Kun Kui Experience |
Walrus 05.11.2003 17:02:49 | |
---|
Hommaat vaan käteen sopivan ruusupuu otelautaisen jenkkistraton tai hyvän japsin ja siihen vaan Lindy Fralinin Blues Specialit mikeiks. http://www.custom-sounds.com/lindystrat.htmHalvemmaks tulee ku ostaa joku SRV-signature ja lopputulos on kumminkin suht sama. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
Bluesmies 05.11.2003 18:02:59 | |
---|
Mulla on kokemusta Texas Specialeista. Ne on hyvät! Mulla oli mun stratossa alkuperäiset mikit, jotka oli aika "ohuet" soundiltaan. Halusin sitt vähän tuhdimmat, mutt halusin säilyttää kuitenkin straton oman soundin, eli ei humppareita. Ostin sitt tollaset specialsit ja homman luonne muuttui täysin! Kitara oli kun uudelleen syntynyt. Eli en ole katunut päivääkään.... Paljoko keppi maksoit tosta koko lystistä? Käykää kuuntelemassa uus biisi demostudio-palstalla!!!! |